Robbert van den Broeke - paranormaal troetelkind van RTL

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 22 dec 2005 21:43

Bedankt voor je bijdrage GH, zeer vermakelijk!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

chromis
Technologist

Bericht door chromis » 23 dec 2005 09:10

Wauw nu al ontmaskerd.

Tja het gaat snel tegenwoordig.

Zo zie je maar weer.

Dan toch maar geen volle zalen met plaatjes van de aarde waar de continenten raar van elkaar verschoven zijn.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 23 dec 2005 18:18

Ik heb een kritische mail gestuurd naar RTL redactie van het programma incl. de ontmaskerings link van Skepsis.
Krijg ik dit terug van het adres Houseoftelevision robbert (auto reply) <robbert@houseoftelevision.nl>:
December 2005

Beste kijker,

Hartelijk dank voor uw belangstelling in ons programma en medium Robbert van den Broeke.
De mailtjes en brieven komen met ongekend grote hoeveelheden binnen.
De toeloop is dusdanig dat het een onmogelijke opgave is geworden voor zowel de redactie als Robbert om iedereen persoonlijk terug te mailen. Daarom ontvangt u deze auto-reply van ons. Mocht dit van toepassing zijn dan proberen wij in een later stadium antwoord te geven op uw vraag.

Uw mail wordt gelezen en mocht de inhoud voor Robbert bestemd zijn wordt deze naar hem doorgestuurd. Eventuele aanmelding voor deelname aan het programma houden wij in ons archief voor de toekomst. Uw brief wordt vertrouwelijk behandeld en gezien de persoonlijke aard van vele reacties danken wij u voor het in ons gestelde vertrouwen.

Helaas is een persoonlijk reading van Robbert op korte termijn niet mogelijk.
Op dit moment wordt er samen met Robbert gewerkt aan de ontwikkeling van
workshops. Wij adviseren u hiervoor de website (http://www.robbertvandenbroeke.com) in de gaten te houden, ook voor de gelegenheid tot het stellen van vragen aan Robbert.

Wij hopen op uw begrip en willen u hartelijk danken voor het kijken naar ons programma.

Met vriendelijk groet,

De redactie van "Er is zoveel meer"
House of Television
"Er is zoveel meer" wordt uitgezonden op RTL 4 op zondagavond 11, 18 december en 1 januari a.s. om 21.00 uur.
Om te beginnen ben ik al helemaal geen kijker van zo'n KUL programma.

Er komt een grote hoeveelheid mail binnen. Ik neem aan dat de hoofdmoot devote Robbert aanbidders zijn, de zgn Robbertisten. Nederland is ernstig ziek.
Mocht dit van toepassing zijn dan proberen wij in een later stadium antwoord te geven op uw vraag.
Ik vrees dat ik nooit antwoord ontvang. Zowel dan zal ik jullie van dit hogelijke feit op de hoogte brengen.
Uw mail wordt gelezen en mocht de inhoud voor Robbert bestemd zijn wordt deze naar hem doorgestuurd.
Ik vrees echter dat Robbert de mijne niet onder zijn paranormale ogen krijgt. Maar Robbert vangt, met zijn speciale gave, die realistische en voor hem dus negatieve energie wel op. Misschien kan hij een uitdraai van de email wel remote op zijn al even begaafde camera vastleggen.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 23 dec 2005 23:16

Bedankt GH! Skepsis laat weer eens van zich horen. :D

Ik kwam nog wat leuke artikelen tegen op http://skepdic.com/coldread.html over cold reading. Sowieso een leuke site.
Er komt een grote hoeveelheid mail binnen. Ik neem aan dat de hoofdmoot devote Robbert aanbidders zijn, de zgn Robbertisten. Nederland is ernstig ziek.
Op de site van RTL4 staan voor het merendeel skeptische berichten over Robbert. Ik denk dat sowieso de meeste mensen wel ergens het gevoel hebben dat er iets niet klopt, maar toch kijken om erover mee te kunnen praten de volgende dag. Anderen die er wel in geloven zijn vaak mensen die in allerlei vage (spirituele) zaken geloven en waarschijnlijk toch niet meer te redden zijn. Aan die mensen kun je bakken met geld verdienen. Niet voor niets dat er net een boek is verschenen van Robbert. [/quote]
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 14 mar 2007 13:51

Hij heeft weer van zich laten horen: Toch heeft ie gelijk hoor. Het is heel moeilijk zoiets moois te maken.....

http://zoomin.tv/videoplayer/index.cfm? ... =3&pid=agn#

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 14 mar 2007 18:43

Inderdaad, nog nooit werd op tv vertoond hoe moeilijk het is om een graancirkel te maken. En hoe moeilijk het is om een graancirkel te maken zonder het graan te beschadigen. :wink:

Ik denk dat Robbert nu wel verleden tijd is. De hype is voorbij en veel mensen zijn skeptisch geworden na de nuchtere ontmaskering en na de simpele verklaringen voor zogenaamde bovennatuurlijke zaken.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 14 mar 2007 19:06

Maar ja, zoals een leidende figuur van de RKK of EO of godmagwetenwat ooit heeft gezegd: De geestelijke honger is groot...
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 14 mar 2007 21:09

Kijken jullie wel eens astro tv op een van de comerciele?? vermakelijke kost hoor, onbegrijpelijk dat er mensen bellen. :lol:
Geloof verzet bergen onzin.

windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer » 15 mar 2007 19:10

Iemand toevallig langs Jensen! gezapt? Daar zat die jongen, liet een filmpje zien van een 'ruimtewezen' in zijn slaapkamer.

Die jongen heeft echt een geestelijke stoornis.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 15 mar 2007 19:27

windsurfer schreef:Iemand toevallig langs Jensen! gezapt? Daar zat die jongen, liet een filmpje zien van een 'ruimtewezen' in zijn slaapkamer.

Die jongen heeft echt een geestelijke stoornis.
Ik heb het toevallig gezien.
Hij ziet buitenaardse geesten, is op bezoek in een ruimteschip geweest, ziet gereïncarneerden in personen (Genverbrander!), doet wat met graancircels en legt ruimteschepen op video vast.
O ja, gewone geesten (die verdomde veel lijken op uitgeknipte tijdschriftplaatjes) legt hij ook op de digitale camera vast.
Griezelig, zo'n multigetalenteerd paranormaal genie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Plaats reactie