Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Ervaren pen

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Chinaman » 22 sep 2020 15:21

Ik beweer ook nergens dat kanker alleen door verkeerd voedsel veroorzaakt word...maar goed...

Verder het wat niet zoals griep worden worden verhaal, daar help de huidige aanpak met “warp speed” dus ook niet, daar deze “experimentele” vaccins een te lage efficiëntie hebben...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 sep 2020 02:47

Chinaman schreef:
22 sep 2020 15:21
Ik beweer ook nergens dat kanker alleen door verkeerd voedsel veroorzaakt word...maar goed...

Verder het wat niet zoals griep worden worden verhaal, daar help de huidige aanpak met “warp speed” dus ook niet, daar deze “experimentele” vaccins een te lage efficiëntie hebben...
"warp speed" is uiteraard een hyperbolische uitdrukking. Wat De stichting van Bill Gates doet is bijvoorbeeld Investeren in de voorberieiding tot massa-productie terwijl de derde testfase nog bezig is. Het risico is dat het vaccin niet goed werkt, en de investering achteraf weggegooid geld blijkt. Het voordeel is dat als het wel veilig en effectief blijkt, je vele maanden eerder kunt vaccineren, hetgeen honderduizenden levens kan redden. (170.000 per maand!)
Ik wens u alle goeds

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 23 sep 2020 06:34

Operation warp speed, Sputnik V vaccin, ik verzin die namen ook niet :lol:
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 23 sep 2020 11:18

Chinaman schreef:
23 sep 2020 06:34
Operation warp speed, Sputnik V vaccin, ik verzin die namen ook niet :lol:
Echte clickbaits.
Nu officiële namen met de bedoelde zeggingskracht.
Het is voor mij al voldoende om te weten waar ze voor staan.
En de ontwikkeling erover te volgen.

Speculaties met gebruik van deze termen zit ik niet op te wachten, als ze niet voldoende onderbouwd zijn.
Hetgeen je erover leest op div. websites is vaak verre van wat de termen eigenlijk voor staan.

Edit: Tekst iets gewijzigd.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 23 sep 2020 13:46

Inderdaad, helaas leest niet iedereen zich in, en zulke nu inderdaad officiële benamingen, helpen daarbij ook niet echt...

Ik heb dan ook in mijn eigen Posts hier op dit forum vaker ook spot gedreven met deze benamingen, maar het is blijkbaar populair om zulke warp speed en Sputnik, ruimte vaartuig, sciencefiction achtige namen hiervoor te gebruiken door officiële instanties...

Tijdens de laatste VN vergadering offerde Putin trouwens ook nog zijn Sputnik vaccin gratis aan voor U.N. personeel...
https://www.rt.com/russia/501417-putin- ... accine-un/
Hij denkt natuurlijk dat die mensen allemaal Laika’s zijn, (proefdieren, in dit geval de eerste hond in de ruimte)

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 25 sep 2020 09:41

https://www.msn.com/en-us/health/medica ... r-BB19dmpX
(New York times artikel, wat stukjes eruit)
AstraZeneca revealed details of its large coronavirus vaccine trials on Saturday, the third in a wave of rare disclosures by drug companies under pressure to be more transparent about how they are testing products.

“The release of these protocols seems to reflect some public pressure to do so,” said Natalie Dean, a biostatistician and expert in clinical trial design for vaccines at the University of Florida. “This is an unprecedented situation, and public confidence is such a huge part of the success of this endeavor.

AstraZeneca’s 111-page trial blueprint, known as a protocol, states that its goal is a vaccine with 50 percent-the same threshold that the Food and Drug Administration has set in its guidance for coronavirus vaccines.

To determine with statistical confidence whether the company has met that target, there will have to be 150 people ill with confirmed coronavirus among participants who were vaccinated or received placebo shots.

However, the plan anticipates that a safety board will perform an early analysis after there have been just 75 cases. If the vaccine is 50 percent effective at that point, it might be possible for the company to stop the trial early and apply for authorization from the government to release the vaccine for emergency use.

In allowing only one such interim analysis, AstraZeneca’s plan is more rigorous than the others that have been released, from Moderna and Pfizer, Dr. Eric Topol, a clinical trials expert at Scripps Research in San Diego, said in an interview. Moderna allows two such analyses, and Pfizer four.

He said the problem with looking at the data too many times, after a relatively small number of cases, is that it increases the odds of finding an appearance of safety and efficacy that might not hold up.

Dr. Topol said AstraZeneca’s plan, like those of Moderna and Pfizer, had a problematic feature: All count relatively mild cases of Covid-19 when measuring efficacy, which may hamper efforts to determine whether the vaccine prevents moderate or severe illness.

Such plans are not usually shared with the public “due to the importance of maintaining confidentiality and integrity of trials,” Michele Meixell, a spokeswoman for AstraZeneca, said in a statement.
Dan is er nog het probleem van de “precisie” van de tests (of je Covid hebt of niet)...

150 mensen, waarvan 75 een placebo krijgt... en in het geval van een “Noodgeval authorisatie” hier nog eens de helft van! En dat allemaal met “warp speed!”

Dit zijn vaccins die bedoeld zijn voor miljoenen, neen eigenlijk miljarden mensen... de kans dat het virus muteert hierdoor door vaccins die maar zo weinig mensen nodig hebben om door phase 3 te komen lijkt mij daardoor alleen maar groter...

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 25 sep 2020 10:18

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... virus.html
Sep 22, 2020 · Sweden has beaten coronavirus by refusing to shut the country down and achieving herd immunity, according to an expert
https://www.thetimes.co.uk/article/were ... -lt3cmlhtg
We’re vindicated, say Swedes after coronavirus cases hit new low

Sweden has registered its lowest rate of positive coronavirus tests yet even after its testing regime was expanded to record levels in what one health official said was a vindication of its relatively non-intrusive Covid-19 strategy.
Zweden is ook een land waar de winter theoretisch eerder arriveert... ook al zouden ze nu dezelfde cijfers hebben van landen waar nu de 2e golf heerst, heeft het zeker niet zo’n strenge maatregelen op hun volk en economie geplaatst... als de gehele wereld dit gedaan zou hebben zou de economische crisis en de hongersnood crisis vele malen kleiner zijn...

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 25 sep 2020 10:59

Blijft lastig Zweden te beoordelen. De cijfers in Noorwegen, Finland en ook Denemarken liggen een heel stuk lager. Maar ik heb geen idee of die landen een enorme economische schade hebben opgelopen door hun strenger beleid.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 30 sep 2020 04:34

Het filmpje met een boodschap dat Maria plaatste verontrust mij op twee manieren. Ten eerste is de gedachte dat we nog twee jaar met deze situatie geconfronteerd worden weinig vrolijk makend. Maar we moeten er inderdaad serieus rekening mee houden. Ten tweede is het advies dat er in wordt gegeven tweesnijdend. Als je geld spaart verbruik je mindere energie en grondstoffen en dar is ecologisch goed, maar je vernietigt waarschijnlijk ook banen, en dat maakt dat men dat geld elders te kort gaat komen. Over de beurs maak ik me niet zoveel zorgen, dat is toch slechts een zeepbel, maar wel over de talloze mensen die nu in de WW komen en over twee jaar in de bijstand terecht zijn gekomen. En die ellende zal wereldweid - zoms met meer en soms met minder consequenties spelen.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 30 sep 2020 09:41

Het gaat zeker nog even duren en we komen er denk ik niet meer van af. Zo'n 80% van de wereldbevolking zal zich moeten gaan inenten. Hoe reëel is dat? Als dat niet gebeurt dan zal het virus doorsudderen, wel afgezwakt maar niet verdwijnen. Als het niet verdwijnt zal het muteren en zullen de vaccins moeten worden aangepast, net als bij het griepvirus. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat corona een nieuw griepje gaat worden. Komt er geen vaccin dan zou ik niet weten hoe we van dit virus afkomen, of in ieder geval kunnen verzwakken.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 30 sep 2020 18:51

Ik vermoed, dat de mens zich aanpast. De zwakken gaan eruit. De sterken blijven over (en dat zijn er meer dan zat). :? :wink: Net de natuur. En zo komen we misschien toch weer waar het begon?!?
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... En eenvoud is onze sleutel.

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 01 okt 2020 01:28

https://gript.ie/mandatory-covid-vaccin ... el-abroad/
WATCH: Tory MP urges mandatory Covid-19 vaccine & certificate for travel. Sep 29, 2020
https://www.rt.com/uk/502054-coronaviru ... ry-travel/
The MP for Bournemouth East told the parliament that a vaccine could be six months away and urged Prime Minister Boris Johnson to use the armed forces to oversee the process of delivering it to the UK population.

The politician told the House that he has written to Johnson urging him to use the Ministry of Defence and the army to set up regional distribution hubs as well as to develop a “national database to track progress and issue the vaccination certificates.”

Ellwood, who is Chair of the House of Commons Defence Select Committee, said that vaccination certificates “will probably have to be internationally recognized in order to allow travel, international travel.”

In further eyebrow raising remarks, Ellwood outlined that life will return to normal for those who get the vaccine, whereas those who don’t will still be “subject to social distancing rules.”
Als het aan deze Britse politician (Ministry of Defence (2017 - 2019) · Under-Secretary of State for Foreign Affairs (2014 - 2017)) ligt word vaccinatie verplicht, en “distributie” word door het leger uitgevoerd...

Blijkbaar is dit wettelijk mogenlijk?

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 01 okt 2020 05:03

https://www.nbcnews.com/news/world/it-j ... s-n1237068
Military posted at checkpoints as Australian state extends COVID-19 lockdown

August 19, 2020
They are living under some of the most draconian lockdown restrictions in the world.

A spike in coronavirus cases led authorities in the Australian state of Victoria to declare a state of disaster on Aug. 2, allowing police checkpoints to be put in place and establishing hefty fines for residents and businesses caught breaching the regulations.

And any hope people had of returning to something like normality has been abandoned: On Sunday, lockdown measures were extended for four more weeks
In Australië werd het leger blijkbaar al ingezet...

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 01 okt 2020 05:42

In Groot Brittannië zijn er ook hevige debatten, niet over verkiezingen maar over de macht en regels omtrent Het Covid 19 beleid daar, de Britten brengen het debat op een heel ander soort niveau zijn :lol:

https://news.sky.com/story/coronavirus- ... 9-12084791
Sir Desmond Swayne, a former minister, questioned if Mr Johnson had been "abducted by Dr Strangelove and reprogrammed by the SAGE [Scientific Advisory Group for Emergencies] over to the dark side", a reference to the 1964 satirical film about fears of a nuclear conflict during the Cold War.
En! https://www.thesun.co.uk/news/12793119/ ... -advisers/
FREEDOM loving Boris Johnson is under the “spell” of his gloomy Lord of the Rings’ ‘Wormtongue’ advisers, one his biggest backers declared tonight.

Brexiteer Steve Baker blasted the Prime Minister’s reliance on top docs and aides, saying he needed to be “woken up” from a “slumber” and hinted others were pulling the strings.
Afbeelding

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 02 okt 2020 20:42

Ik vind toch dat men de maatvoering inzake Corona Covid-19 een beetje in de gaten zou moeten houden.
Dit is in dat opzicht best een snedig artikel:

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuis ... ~abb87567/

We trappen voor dat longvirus per slot van rekening wel onze economieën deels de vernieling in.
Ik probeer te blijven afwegen.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... En eenvoud is onze sleutel.

Plaats reactie