De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door vegan-revolution » 11 jun 2019 22:26

Majority believe Trump will be reelected, CNN poll shows

Daaruit :
54 percent believe Trump will retain his office in 2020, up from 40 percent who felt the same way in December 2018. Forty-one percent think Trump won’t be reelected, 10 percentage points fewer than in December 2018.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 12 jun 2019 08:35

ik hoop van harte dat hij wordt herkozen, al is het alleen maar om al die mensen die steeds roepen dat het echt onmogelijk is, weer eens met hun neus op de feiten te drukken. Al die media en 'deskundigen' die vorige verkiezingen dingen riepen als 'kans op Clinton 98% Trump 2%' en dergelijke, en dan hun reacties na de verkiezingen. Briljant. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik echt heb genoten de dag na de verkiezingen.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 12 jun 2019 10:40

De wereld zal je danken..
Andere verhoudingen, andere balansen, andere allianties met minder Wildwest-effecten. =P~
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Christoffel

Bericht door Christoffel » 12 jun 2019 12:37

Alles wat Trump in het openbaar verklaart wordt meteen door de pers en grote delen van het publiek in het belachelijke getrokken . Dat neemt niet weg dat hij voor de doorsnee Amerikaan meer gedaan heeft dan Obama. Werkeloosheid, lonen, economie, aanzien ( Azië ). Zeker, hij is een neuroot, lijdende aan een narcistisch persoonlijkheid syndroom maar wel een groot practicus.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 12 jun 2019 12:51

Kijken hoe lang de kruik te water gaat zonder barstje. :)
Maar het blijkt dus duidelijk dat wat ik al meer keren in deze draad heb geschreven: dit zijn taaie rakkers.
Dit alles zegt overigens toch heel erg veel over het Amerikaanse volk.
Vaak heel foute zaken maakt ze geen donder uit, zeg maar. Allemaal Machiavelli.
Ik voel niet veel aantrekkelijks meer jegens diegenen waar ik nu op doel.
Ik heb dat tot een jaar of twee terug nooit gehad... erg jammer.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 jun 2019 13:03

Christoffel schreef:
12 jun 2019 12:37
Dat neemt niet weg dat hij voor de doorsnee Amerikaan meer gedaan heeft dan Obama. Werkeloosheid, lonen, economie, aanzien ( Azië ). Zeker, hij is een neuroot, lijdende aan een narcistisch persoonlijkheid syndroom maar wel een groot practicus.
Dat wordt veel gezegd door Trump liefhebbers.
Het praktische zit em vooral in de snelle en gemakkelijke conclusies
Maar oorzaak en gevolg redenen in deze zijn wel heel erg kort door de bocht.

Obama is in 2008 president geworden, tegelijkertijd met het moment van de grote banken crisis van 2008 en heeft dat dus zijn jaren over zich heengekregen.
Trump is president geworden in de tijd dat de economie alweer sterk in de lift zat.

Hoe willen mensen dat in hemelsnaam vergelijken en daar een bepaalde verdienste aan afmeten?
Op basis van alleen de portemonnee van de mensen, die er het meest onder te lijden hebben gehad.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 jun 2019 13:21

Maria schreef:
12 jun 2019 13:03
Obama is in 2008 president geworden, tegelijkertijd met het moment van de grote banken crisis van 2008 en heeft dat dus zijn jaren over zich heengekregen.
Trump is president geworden in de tijd dat de economie alweer sterk in de lift zat.
De economie is in 2008 voor de regeringsperiode van Obama ingestort en na 3 jaar alleen maar weer hersteld.

https://slimbeleggen.com/simpele-grafie ... 8/}grafiek januari 2017 van 12-2007 tot 12-2016

Trump is meegelift met de stijgingen daarna.
Wat zijn maatregelen uithalen zal nog moeten blijken in de toekomst.

Ik help het het Amerikaanse volk hopen, dat het uiteindelijk goed voor hen gaat uitpakken, maar voorlopig lijkt het bruto nationaal product vooral bepaald te worden door de omzetten en winsten van de groot industriëlen, handel en beleggers.
Net als overal in de wereld trouwens.
Want wat ziet de doorsnee Nederlander nu terug in zijn portemonnee van al die rooskleurige cijfers van de laatste jaren?
Idd. tot nu toe alleen dat hij gemakkelijker aan werk kan komen.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 12 jun 2019 13:51

Wat ik zie van de man is sancties voor diverse landen in de wereld, handelsoorlogen, koeionering van staten die zich keurig aan afspraken houden. Het is niet moeilijk om jezelf te verheffen ("America great again") ten koste van andere blokken in de wereld en ten kosten van je eigen niet-rijken, als je de macht hebt. Ik zou dat misbruik van de macht willen noemen.
Dat slaat eens op je terug.

Christoffel

Bericht door Christoffel » 12 jun 2019 17:50

De wereld zal er verstandig aan doen om er rekening mee te houden dat hij herkozen gaat worden als deze termijn beëindigd is. De huidige Trump is er misschien nog niet rijp voor maar dat komt nog wel want de grootste onhebbelijkheden heeft ie inmiddels afgeleerd. Wat zal de Amerikaanse kiezer straks doen, 50 % van de stemmen plus nog iets is voldoende en belangrijk wordt de vraag wie het democratische volksdeel gaat vertegenwoordigen. Als dat een persoon wordt zonder sterke uitstraling, ligt het pad voor Trump open.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 12 jun 2019 18:44

Christoffel schreef:
12 jun 2019 17:50
De wereld zal er verstandig aan doen om er rekening mee te houden dat hij herkozen gaat worden als deze termijn beëindigd is. De huidige Trump is er misschien nog niet rijp voor maar dat komt nog wel want de grootste onhebbelijkheden heeft ie inmiddels afgeleerd.
Kan je er mij daar een paar van opnoemen? Welke van die grootste onhebbelijkheden heeft hij afgeleerd?
Christoffel schreef:
12 jun 2019 17:50
Wat zal de Amerikaanse kiezer straks doen, 50 % van de stemmen plus nog iets is voldoende en belangrijk wordt de vraag wie het democratische volksdeel gaat vertegenwoordigen. Als dat een persoon wordt zonder sterke uitstraling, ligt het pad voor Trump open.
Neen 50% van de stemmen plus nog iets, is niet voldoende. Dan had Clinton namelijk president geweest want zij had het meest aantal stemmen behaald.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Christoffel

Bericht door Christoffel » 12 jun 2019 19:45

Een voorbeeld. Trump heeft zo langzamerhand begrepen dat hij de stemmen van vrouwelijke kiezers niet kan missen.
Voorts het Amerikaanse systeem mbt de uitslag van verkiezingen is niet vergelijkbaar met het onze. De stemming over Trump op deze locatie is sterk anti, zoals overal elders trouwens. Ik prefereer realisme boven voorkeur.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 12 jun 2019 19:49

Christoffel schreef:
12 jun 2019 19:45
Ik prefereer realisme boven voorkeur.
Wat als voorkeur gebaseerd is op realisme?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 13 jun 2019 03:48

petals schreef:
12 jun 2019 08:35
ik hoop van harte dat hij wordt herkozen, al is het alleen maar om al die mensen die steeds roepen dat het echt onmogelijk is, weer eens met hun neus op de feiten te drukken. Al die media en 'deskundigen' die vorige verkiezingen dingen riepen als 'kans op Clinton 98% Trump 2%' en dergelijke, en dan hun reacties na de verkiezingen. Briljant. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik echt heb genoten de dag na de verkiezingen.
Hoop je werkelijk dat de tijd die we hebben om de opwarming van de aarde te beperken met vier jaar wordt verkort?
Heb je soms een hekel aan al onze achterkleinkinderen?
Ik wens u alle goeds

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 13 jun 2019 07:48

dat moet dan bijna wel he, dat ik een hekel heb aan onze achterkleinkinderen

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 13 jun 2019 07:55

Christoffel schreef:
Een voorbeeld. Trump heeft zo langzamerhand begrepen dat hij de stemmen van vrouwelijke kiezers niet kan missen.
Waaruit blijkt dat?
Christoffel schreef:
Voorts het Amerikaanse systeem mbt de uitslag van verkiezingen is niet vergelijkbaar met het onze. De stemming over Trump op deze locatie is sterk anti, zoals overal elders trouwens. Ik prefereer realisme boven voorkeur.
Ik volg Maria hier. Dat de stemming over Trump sterk anti is, kan gebaseerd zijn op een realistische kijk op de zaken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Plaats reactie