Crispy, Fluffy en Ugly

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: Crispy, Fluffy en Ugly

Bericht door appelfflap » 14 apr 2019 17:32

Over welke definitie van racisme heb je het?
tja, op de moment dat ik praat over racisme jegens blanken wordt onmiddellijk de muggenzifterij tussen rechterlijk, juridisch, maatschappelijk,... bovengehaald. Plots is niets meer duidelijk maar dat deze argumentatie nooit opduikt bij discussies over racisme jegens vreemdelingen? lijkt op 2 maten en gewichten, of is het dat gewoon?

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 14 apr 2019 19:19

appelfflap schreef:
14 apr 2019 17:32
tja, op de moment dat ik praat over racisme jegens blanken wordt onmiddellijk de muggenzifterij tussen rechterlijk, juridisch, maatschappelijk,... bovengehaald. Plots is niets meer duidelijk maar dat deze argumentatie nooit opduikt bij discussies over racisme jegens vreemdelingen? lijkt op 2 maten en gewichten, of is het dat gewoon?
Natuurlijk duikt dat niet op bij discussie over racisme jegens vreemdelingen om de heel eenvoudige reden dat dat onderscheid geen verschil maakt in het antwoord dat je krijgt. Vreemdelingen zijn namelijk zowel het slachtoffer van racistische incidenten als van structureel racisme.

Hier in onze maatschappij kunnen blanke mannen niet het slachtoffer zijn van structureel racisme. Als je als blanke man in Japan werkt en woon kan dat misschien wel maar in onze maatschappij waar de blanke man zowat de norm is, zal een blanke man niet systematisch het slachtoffer zijn van allerlei vormen van expliciete en impliciete vooroordelen en discriminatie wegens zijn huidkleur. Misschien dat er uitzonderlijke omstandigheden waarin een blanke man daar toch het slachtoffer van kan zijn, maar dan heeft die blanke man hier in onze maatschappij over het algemeen voldoende mogelijkheden om aan die omstandigheden te ontsnappen.

Maar een blanke man kan natuurlijk wel het slachtoffer zijn van racistische incidenten.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 15 apr 2019 16:38

appelfflap schreef:
14 apr 2019 17:32
Dit soort argumentatie duikt trouwen wel ook op als het om vreemdelingen gaat. Bepaalde mensen proberen om racisme te beperken tot het juridische. Ze willen op die manier argumenteren dat bepaalde zaken die gekleurde mensen overkomt geen racisme zijn want niet voldoend aan de voorwaarden die beschreven zijn in het strafwetboek.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 15 apr 2019 19:15

Zo heb ik koffie ook wel eens "een bakkie pleur" horen noemen. Ook niet zo fijnzinnig gezien de kleur van koffie.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Plaats reactie