De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Berichtdoor Rereformed » 15 feb 2017 07:09

Labyrint schreef:Niets over Trump vandaag? Mijn God! Dan zitten we vast en zeker in het oog van de storm! :shock:

Haha, er was wel degelijk weer een schandaal. Nationale veiligheids adviseur Generaal Flynn moest (na drie weken al!)aftreden. Enorme rompslomp van Trumps verhouding tot Rusland eromheen. Te vermoeiend om allemaal te behandelen. En sommigen beweren inderdaad dat deze affaire nog een lang staartje zal hebben. :D

Er was ook een redelijke voorraad nieuws voor de lachspieren: https://www.youtube.com/watch?v=HGA-F-Jv34M
Born OK the first time
Rereformed
Moderator

Berichtdoor Bonjour » 15 feb 2017 08:08

De grote vraag is nu: Wanneer is de impeachment?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.
Bonjour
Moderator

Berichtdoor lanier » 15 feb 2017 12:51

Inderdaad, Trump gaat de 4 jaar niet volmaken.
Niet dat dat de Republikeinen iets kan schelen, zij hebben nu de macht. Vreemd dat het contact van Trumps medewerkers met de Russen niet is uitgelekt tijdens de verkiezingen. Ik denk dat binnen de veiligheidsdiensten de Republikeinen ook sterk vertegenwoordigd zijn.
lanier
Superposter

Berichtdoor Octo » 15 feb 2017 12:58

Rereformed schreef:Dat is onzin. Toestaan van homohuwelijken houdt geenszins in dat religieuze groeperingen hun theologische zienswijzen moeten veranderen. Van verdrukking is dus geen sprake. Christenen in Europa gebruiken vaak de frase "uitholling van normen en waarden".

Uiteraard is dat onzin. Maar ik mag graag blogs als "The Friendly Atheist" volgen en youtube filmpjes gemaakt door fundamentele christenen. Het feit dat zij in een natie wonen waar het homo huwelijk is toegestaan en het strafbaar is om homo's te discrimineren zien vele fundie's daar toch echt als "persecution"

Ik denk dat wat dat betreft het Europese christendom toch een stuk volwassener is dan in de V.S.
De uitwassen die je daar soms tegen komt zie ik hier in Europa niet snel gebeuren.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Octo
Unstoppable!

Berichtdoor Octo » 15 feb 2017 13:11

lanier schreef:Inderdaad, Trump gaat de 4 jaar niet volmaken.
Niet dat dat de Republikeinen iets kan schelen, zij hebben nu de macht. Vreemd dat het contact van Trumps medewerkers met de Russen niet is uitgelekt tijdens de verkiezingen. Ik denk dat binnen de veiligheidsdiensten de Republikeinen ook sterk vertegenwoordigd zijn.

Het lijkt soms wel of Trump het zelf niet eens wil, de 4 jaar volmaken. Soms denk ik wel eens dat Trump een weddenschap had met iemand. "Wedden dat ik president kan worden?"
En nu het gelukt is weet de beste man zich geen raad....
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Octo
Unstoppable!

Berichtdoor Labyrint » 15 feb 2017 13:42

Octo schreef:En nu het gelukt is weet de beste man zich geen raad....

Omdat deze zakenman een zakenman blijft die zich niets laat vertellen. Nu is hij omringt met vervelende lastige raadgevers en wetten die een obstructie zijn boven hem over zaken die hem geen moer interesseren.
"Als mij straks wat gebeurt, en ik ben blij dat u mij de gelegenheid geeft om het te zeggen, dan zijn zij mede verantwoordelijk."(Pim Fortuyn) https://www.youtube.com/watch?v=fs5ecDYR-cU&t=1838s
Labyrint
Unstoppable!

Berichtdoor PietV. » 15 feb 2017 20:42

Rereformed schreef:
Labyrint schreef:Niets over Trump vandaag? Mijn God! Dan zitten we vast en zeker in het oog van de storm! :shock:

Haha, er was wel degelijk weer een schandaal. Nationale veiligheids adviseur Generaal Flynn moest (na drie weken al!)aftreden. Enorme rompslomp van Trumps verhouding tot Rusland eromheen. Te vermoeiend om allemaal te behandelen. En sommigen beweren inderdaad dat deze affaire nog een lang staartje zal hebben. :D

Er was ook een redelijke voorraad nieuws voor de lachspieren: https://www.youtube.com/watch?v=HGA-F-Jv34M

Heb je de mening van de biograaf van Trump al gelezen. Iemand die de persoon in kwestie al 27 jaar volgt.

https://www.vn.nl/biograaf-donald-trump ... er-worden/
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?
PietV.
Moderator

Berichtdoor Samante » 16 feb 2017 01:47

Rereformed schreef:

In Nederland is het zo geregeld bij wet, dat iemand gedwongen wordt opgenomen als hij een gevaar vormt voor zichzelf of voor zijn omgeving. Hopelijk is dat in de VS net zo geregeld. Het is nodig vrees ik.
Donald Trump die geheime gevoelige kwesties rond Noord Korea bespreekt met de premier van Japan temidden van burgers die hun bruiloft vieren. En ook nog eens de militair met de nucleaire football op de foto voor facebook laat gaan.

Het is echt te hopen dat hij zo snel mogelijk uit het ambt wordt gezet of zelf opstapt. Die vent is een gevaarlijke gek.
Ieder mens heeft een hoogste innerlijke waarheid. De rest komt neer op zaken die door anderen zijn toegevoegd.

"Children must be taught how to think, not what to think" (Margaret Mead)
Samante
Unstoppable!

Berichtdoor Rereformed » 16 feb 2017 16:38

Samante schreef:In Nederland is het zo geregeld bij wet, dat iemand gedwongen wordt opgenomen als hij een gevaar vormt voor zichzelf of voor zijn omgeving. Hopelijk is dat in de VS net zo geregeld. Het is nodig vrees ik.

Op basis van mentale incapabiliteit zal niet lukken.
Zoals de link die PietV. gaf laat horen zal het eerst moeten escaleren tot een hoogtepunt:

David C. Johnston schreef:De Republikeinen zullen voorzichtig opereren. Ze willen geen herhaling van het drama rond Bill Clinton, die ondanks onderzoeken en rechtszaken overeind bleef. Ze zullen pas in actie komen als Trump zoiets idioots doet dat zelfs zijn allertrouwste en radicale fans gaan inzien wie er echt in het Witte Huis zit. En dan moeten ze zeker weten dat hij in de touwen ligt. Ze zullen de koning pas aanvallen als ze zeker weten dat ze hem van het bord kunnen duwen.

Overigens is Johnston, waar vóór de verkiezingen al naar verwezen is, een goede tip om te beluisteren.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator

Berichtdoor Willempie » 16 feb 2017 20:26

Gershom schreef:Beste Willempie.
Ik vind het jammer dat je vertrekt. Ik was het echt helemaal nooit met je eens, maar je antwoorden waren altijd correct en je verloor geen moment je waardigheid. Ook al viel je menigmaal spot en hoon ten deel.
Ik verzoek je vriendelijk maar met klem je besluit te heroverwegen. Het is moeilijk afscheid te nemen van een ornament
waarvan ik dacht dat het altijd bij dit forum zou horen.

Mocht je toch niet van je besluit terugkomen, dan wens ik je het allerbeste toe

Beste Gershom,

Dank je voor je vriendelijke woorden. Ik heb jouw bijdragen altijd met interesse gelezen. In het het echte leven zouden we waarschijnlijke goed vrienden kunnen zijn. Wat dit forum betreft ben ik er echter klaar mee. Ik weet nu zo'n beetje wel hoe zogenaamde vrijdenkers denken en ik gruw ervan. Er is niet eens sprake van zwart wit denken maar slechts van zwart denken. Ik kan alleen maar blij en dankbaar zijn dat de zogenaamde vrijdenkers niet de dienst uitmaken in deze wereld. Wat jou betreft denk ik dat je gewoon een goed mens bent en daarmee kan ik altijd goed opschieten. Het ga je goed maar ik heb hier niets meer te zoeken.
Hallo meneer God, met Anna.
Willempie
Banned (eigen verzoek)

Berichtdoor Bonjour » 16 feb 2017 21:41

Dat wij anders denken betekent nog niet dat wij "slechts zwart denken".
Je hebt hier inderdaad niets meer te zoeken.
Doei.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.
Bonjour
Moderator

Berichtdoor Rereformed » 17 feb 2017 15:10

Trump heeft een press conference gehouden. Ik heb het helemaal van begin tot het eind beluisterd. Tijdens een autorit, anders was het me vast niet gelukt. De helft van de tachtig minuten wordt gevuld met opnieuw en opnieuw de pers (uitgezonderd Fox news) beschuldigen van fake nieuws en haat jegens hem. De rest vulde hij op met eerst te verkondigen "I inherited a mess, it's a mess; at home and abroad a mess" en daarna rondbazuinen dat geen president ooit zoveel in zo'n korte tijd tot stand had gebracht als hij. Een hoop tremendous. Vanaf 7'30'' het meest hilarische moment wanneer Trump uitspreekt: "We even have a new council with Canada, to promote women's business leaders and entrepreneurs. Very important to me, very important to my daughter Ivanka." :lol:
Hillary Clinton komt ook regelmatig voorbij. Ze fladdert nog steeds voortdurend in Trumps hoofd rond, alsof hij nog steeds in de campagne zit om president te worden.
Iran noemt hij "the world's top sponsor of terrorism".
Het Amerikaanse leger belooft hij helemaal opnieuw op te bouwen. "Our country will never have had a military like the military we're about to build and rebuild."

https://www.youtube.com/watch?v=jL3yF9wYR3U
Born OK the first time
Rereformed
Moderator

Berichtdoor PietV. » 17 feb 2017 15:30

Rereformed schreef:Trump heeft een press conference gehouden. Ik heb het helemaal van begin tot het eind beluisterd. Tijdens een autorit, anders was het me vast niet gelukt. De helft van de tachtig minuten wordt gevuld met opnieuw en opnieuw de pers (uitgezonderd Fox news) beschuldigen van fake nieuws en haat jegens hem.

Trump kun je allerminst saai noemen :) . Je wijst naar FOX. Volgens de berichtgeving zijn deze een beetje klaar met de doorzichtige leugens van Trump.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?
PietV.
Moderator

Berichtdoor Rereformed » 17 feb 2017 17:18

PietV. schreef:Volgens de berichtgeving zijn deze een beetje klaar met de doorzichtige leugens van Trump.

Ik ben het nog niet tegengekomen op YouTube.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator

Berichtdoor Fish » 17 feb 2017 21:08

Die man is een echte narcist- Er was een joodse man met keppeltje die zei dat er steeds meer joden bedreigt werden wat de president daaraan ging doen.
Hij begon een tirade dat hij de minst antisemitisch en ook de minst racistische man was. Dat was helemaal de vraag niet. Hij betrekt alles op hemzelf.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Actualiteit.