Heeft Koude Kernfusie (of LENR) een toekomst ?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Heeft Koude Kernfusie (of LENR) een toekomst ?

Bericht door vegan-revolution » 03 nov 2011 15:49

Samsa schreef:Als ik zo teruglees heb je het argument ook niet helemaal begrepen. Als er enkel fusie zou plaatsvinden bij Ni-62 en Ni-64 én hij wil dat percentage reactieproducten aan koper hebben dan zou dat betekenen dat hij dus verrijkt nikkel gebruikt..
Die verrijking is natuurlijk een mogelijkheid. Als het uitsluitend om Ni-62 en Ni-64 te doen is dan verbetert dat mijns inziens (in theorie) het reactieproces. Maar misschien is niet verrijkt nikkel al voldoende om het reactieproces rendabel op gang te brengen.
Samsa schreef:Het merkwaardige is dat hij naar het lab in Zweden (die z'n experiment gingen testen) gewone nikkel heeft meegegeven uit de reactor.. dus niks verrijkt..
Misschien was dat nikkel dat nog verrijkt moest worden.
Samsa schreef:Moet je nog meer horen of beginnen de alarmbellen al te rinkelen? :lol:
Er zijn inderdaad zaken die nogal merkwaardig aandoen.
Samsa schreef:Dat bedoelde ik dus een paar posts terug met dat men al het werk voor Rossi aan het invullen is: hij wacht gewoon tot iemand iets uitrekent (zelf heeft hij niks op papier staan) en daarna doet hij alsof het precies is wat zij doen.. het is wel erg opvallend dat hij nergens rept over zijn nikkelsamenstellingen, en vanaf het moment dat iemand er iets over vraagt blijkt opeens dat hij een gehele installatie ergens heen gebouwd in het geheim die blijkbaar iets kan wat de rest van de wereld ook nog niet is gelukt... tjaa
Het komt op het eerste gezicht niet erg betrouwbaar over van die Andrea Rossi.

Dan zijn er voor zover ik kan overzien 2 mogelijkheden:

1. Andrea Rossi staat met lege handen.
2. Andrea Rossi heeft wel iets, maar vertelt bewust telkens verschillende verhalen om degenen die de kunst willen afkijken op een dwaalspoor te zetten.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 03 nov 2011 16:33

De wedstrijd is begonnen

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

VERSUS
Afbeelding

Maak je borst maar nat ITER, KSTAR, EAST, NIF en Sandia...(Let overigens op de aluminiumfolie.. als je warmte aan de binnenkant wil houden.. dan doe je doorgaans de reflecterende kant aan de binnenkant.. ook al ziet dit er veel glimmender uit!).

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 03 nov 2011 16:38

Samsa schreef:Maak je borst maar nat ITER, KSTAR, EAST, NIF en Sandia...(Let overigens op de aluminiumfolie.. als je warmte aan de binnenkant wil houden.. dan doe je doorgaans de reflecterende kant aan de binnenkant.. ook al ziet dit er veel glimmender uit!).
:lol: :lol:
Had je ook al wel eens gehoord van HIPER?

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 03 nov 2011 16:46

Ja.. op papier... ben benieuwd :) Ga zelf graag die kant op, alhoewel ik momenteel alleen met kleintjes werk.. (alhoewel alles klein is vergeleken bij dat ding). Oh en ironisch genoeg doen we precies het tegenovergestelde (afkoelen tot we een BE-condensate hebben).

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 03 nov 2011 17:16

Hier nog enkele mensen die het opnemen voor Andrea Rossi:

Rebuttal to Krivit's Accusation that Andrea Rossi is a Fraudster

Enkele citaten:
Scam? I think that is 99% improbable.
Krivit's account of Rossi's telling him about his "ah ha moment" bothers me, but one possible explanation is that Rossi didn't understand the question. He has a hard time understanding spoken English, and he doesn't understand written English perfectly either. Another explanation is that Rossi is extremely guarded about the proprietary aspects of his technology. He doesn't tell anyone everything, and he's only told certain key recipes to a very few people. So in answering such a question, a lot of the hesitation would come from wondering how to describe it without revealing any proprietary information.
No, Rossi is not an academic. He doesn't set up his tests in an academic way. That takes many months or even years. He's in a hurry. I like that about him. I don't have a problem with that in the least. It took four years of airplanes flying around before academics finally admitted they were wrong about man not being able to build flying craft.
Are you happy with that kind of time frame (for requiring academic sign-off first before moving forward)? Maybe if we had all the time in the world. We don't.
There is zero doubt in my mind that the E-Cat (Energy Catalyzer) technology produces large amounts of excess energy via novel nuclear processes that can best be described by the term "cold fusion." For anyone to claim that Andrea Rossi is perpetuating a scam or hoax, is simply irrational at best, in my opinion. At worst, it indicates such individuals may have a specific agenda to try and falsely discredit the technology.
Het zou wel een enorme stunt zijn als Andrea Rossi met zijn gepruts al die miljardenprojecten het nakijken zou geven. :)

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 03 nov 2011 17:28

Misschien moet je een beetje wegblijven van dit soort vage sites... pesn.com.. free-energy times.... Probeer eens een gewoon academisch tijdschrift (ik geef toe, dat zijn geen leuke interviewtjes met plaatjes en blogs, maar ja.. de echte wereld is dan ook wat complexer dan dit:
In fact, I wouldn't be surprised if Krivit ends up being shown to be mind controlled in the least (10% probability), and possibly even knowingly on the payroll of vested interests (2% probability), with a mission to discredit Rossi. But we can't make that kind of accusation without evidence, and I don't know of any yet.
Echt een ster ook in kansberekening deze kritische geest.. hoe zo hij aan die 10 en 2% zijn gekomen denk jij?

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 03 nov 2011 17:32

Scam of niet. Het is toch interessant hoe dit af gaat lopen.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 03 nov 2011 17:32

Samsa schreef:Echt een ster ook in kansberekening deze kritische geest.. hoe zo hij aan die 10 en 2% zijn gekomen denk jij?
Puur uit de lucht gegrepen volgens mij.

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 03 nov 2011 17:41

vegan-revolution schreef:Scam of niet. Het is toch interessant hoe dit af gaat lopen.
Als ik eerlijk ben.. er zijn ontzettend spannende dingen aan het gebeuren in de natuurkunde op het moment.. (maar dit is er zeker niet één van)..

Misschien is het een soort romantiek..het idee dat een eenzame gek in een garage nog iets in elkaar kan sleutelen dat de wereld verandert.. volgens mij is dat al eh.. 100 jaar bijna niet meer mogelijk. Ben bang dat die pionierstijd nu voorbij is..

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 03 nov 2011 18:14

Samsa schreef:
vegan-revolution schreef:Scam of niet. Het is toch interessant hoe dit af gaat lopen.
Als ik eerlijk ben.. er zijn ontzettend spannende dingen aan het gebeuren in de natuurkunde op het moment.. (maar dit is er zeker niet één van)..
Ik bedoelde wat ik zei niet uitsluitend in wetenschappelijk opzicht.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 nov 2011 00:44

In een eerder bericht Dr. George Miley Replicates Patterson, Names Rossi (voor wat het waard is) staat:
Long-time cold fusion researcher Dr. George Miley, affiliate professor at the University of Illinois, has recently released a report documenting his successful replication of the work of cold fusion pioneer James Patterson. Dr. Miley feels that the work of Mr. Patterson and Andrea Rossi have many similarities and has offered a theory that is felt to cover both.
In dit artikel staat een verwijzing naar een powerpoint-presentatie van Dr. George Miley over hoe het een en ander in zijn werk gaat.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 nov 2011 02:05

Hier wat informatie over James Patterson.

Hier een video met de oude James Patterson (hij is inmiddels overleden). Zo te zien een indrukwekkende privé-verzameling van materiaal en apparatuur voor zijn geëxperimenteer. Leuk om te zien hoe toegewijd sommige hobbyisten bezig kunnen zijn.

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 05 nov 2011 19:01

Het werk van Miley ziet er al een stuk beter uit: zijn methodes en resultaten worden tenminste open gepubliceerd. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er desondanks weinig van snap meer omdat het te ver van mijn vakgebied af begint te raken, dus ik moet afgaan op wat ik zo over zijn onderzoek lees. De ondertoon daarvan is dat hij nog niet afdoende heeft aan weten te tonen dat het hier een fusiereactie betreft. Ik moet ook zeggen dat de onderdelen die ik wel begrijp zelfs voor zijn experiment me compleet raadselachtig overkomen.. met name de resultaten van zijn massaspectroscopie.

Gezonde skepsis lijkt me misschien op zijn plaats..

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 nov 2011 19:34

OK. Bedankt voor je inbreng, Samsa.

Plaats reactie