Heeft Koude Kernfusie (of LENR) een toekomst ?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Arjen2015
Ervaren pen

Re: Heeft Koude Kernfusie (of LENR) een toekomst ?

Bericht door Arjen2015 » 06 dec 2019 07:27

Mijn theoretische kennis van het gepubliceerde artikel kan ik denk ik niet veel verder op ingaan behalve de genoemde theorieen te herhalen en dat de genoemde theorieen helemaal niet onmogelijk zijn volgens het theoretisch model van hoe atomen in elkaar zitten en hoe ze op elkaar inwerken. Er wordt nergens beweerd dat het koude kernfusie is wat volgens het theoretisch model alleen mogelijk is met de daarbij horende hoge temperaturen
De genoemde theorieen in de publicatie zijn mogelijk de oorzaak van de extreme warmte ontwikkeling die door diverse onderzoekers worden geobserveerd. DIt is niet iemand in een garage die een perpetuum mobile claimt te hebben ontwikkeld.
Er zit een team achter van tientallen hoogopgeleide mensen , en die zullen echt niet allemaal in het ooitje worden genomen…
Daarnaast heeft Rossi al door een onafhankelijke partij zijn vorige ECAT modellen laten testen en daarbij ongewoon hoge energie te hebben geobserveerd. Een verleden erbij te halen alsof hij een conman is, en iedereen belazerd is veels te makkelijk zonder in te gaan welke ontwikkelingen er gaande zijn met LENR of of long range particle interaction of hoe je het ook wil noemen. Hi heeft duidelijk aangegeven een theorie te hebben ontwikkeld naar aanleiding van duizenden metingen die zijn verricht die een ongewoon hoge energetische reaktie laten zien.
Dat heet nu wetenschap, ontwikkeling en voortschrijdend inzicht , en ja eerst werd er gesproken over cold fusion omdat niet werd begrepen waar de extreme energie reacties vandaan kwamen..dat daar nu een sluitende theorie voor wordt gezocht is voor mij doorslaggevend dat het geen hocus pocus verhaal blijkt te zijn maar er op hoog nivo door hoogopgeleide knappe koppen , (niet slechts rossi) een theorie wordt gezocht die deze processen verklaren. Maar zoals al gezegd van de genoemde theorieen of theoretisch modellen heb ik zelf geen verstand van of kunde om deze te weerleggen

groet arjen
Love hurts - ;)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 06 dec 2019 07:38

Qoute " Het is bovendien hetzelfde als zeggen, dat je argumenten voor de bewijzen voor de waarheid van de Bijbel uit de Bijbel zelf haalt"

Hi Maria dat is natuurlijk een manke vergelijking.
op basis van een natuurkundig model of theorie kan je de discussie aan gaan of wel of iets niet werkt omdat alles via de natuurwetten werkt.
hij gebruikt diverse theoretische modellen in de natuurkunde waarvan het mogelijk is dat deze verantwoordelijk zijn voor gedane observaties..daar is volgens mij helemaal niks mis mee. Deze theorie kan dan worden getest , hoe? ja dat gaat me pet te boven…

Maar de vergelijking dat zijn theorie hetzelfde is als een bijbel ..nee dan begrijp je niet hoe wetenschap werkt...
Love hurts - ;)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 06 dec 2019 08:02

Nog een bijgevoegd rapport van diverse onderzoekers die allemaal bezig zijn met het onderzoeken en/of proberen te verklaren waar de ongewone energetische reakties door worden veroorzaakt.
Dat er soms nog word gesproken over koude kernfusie is omdat het theoretisch model nog niet goed word begrepen en er dus naar verklaringen worden gezocht. De link is dus niet om alle theorieen te bespreken maar slechts om aan te geven dat wereldwijd onderzoek door diverse partijen word gedaan om deze observaties te verklaren.

http://jcfrs.org/JCF20/jcf20-abstracts.pdf

groeten arjen
Love hurts - ;)

outremer
Forum fan

Bericht door outremer » 06 dec 2019 14:52

Arjen2015 schreef:
06 dec 2019 07:27
Daarnaast heeft Rossi al door een onafhankelijke partij zijn vorige ECAT modellen laten testen en daarbij ongewoon hoge energie te hebben geobserveerd.
Waar kan ik dat terugvinden (en gelieve aandacht te vestigen op het woordje "onafhankelijke" ) ?

Ik vind het verbazend dat je hem zoveel voordeel van de twijfel geeft aangezien :
* je zelf de theorie niet volledig begrijpt (wat op zich niet erg is maar hoe kun je er dan zo van overtuigd zijn ?)
* het zo fel indruisd tegen de huidige kennis
* ik niet in complot theorien geloof die hem willen doodzwijgen

maar het staat je vrij om erin te blijven geloven hoor, geen probleem voor mij :-)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 09 dec 2019 12:08

outremer schreef:
06 dec 2019 14:52
Ik vind het verbazend dat je hem zoveel voordeel van de twijfel geeft aangezien :
* je zelf de theorie niet volledig begrijpt (wat op zich niet erg is maar hoe kun je er dan zo van overtuigd zijn ?)
* het zo fel indruisd tegen de huidige kennis
* ik niet in complot theorien geloof die hem willen doodzwijgen
- Zoals met vele andere ingewikkelde theorien….ik begrijp ook niet hoe kwantum computers of verstrengeling werkt maar omdat de theorie erachter wordt ondersteund door meerdere onderzoekers geloof je wat er over geschreven wordt.
Hoe meer onderzoekers de theorie ondersteunen en hoe vaker de theorie wordt ondersteund met daadwerkelijke testen…hoe geloofwaardiger
Zo ook bij Rossi hij werkt niet in zijn eentje, zijn theorie wordt ondersteund door diverse onderzoekers, andere onafhankelijke partijen laten allemaal ongewone hoge energetische reacties zien die niet verklaard kunnen worden met de huidige gangbare theorieen.
Iemand in een schuurtje met een perpetuum mobile zie ik nog wel een paar mensen oplichten maar niet iemand die een team van hoog opgeleide mensen om zich heen heeft staan. Dat de hoge energetische reacties echt zijn daar twijfel ik inderdaad niet meer aan , ook Brilliant light power laat op videos zien dat er een ongewone hoge reactie ontstaan bij hun testen . Dat er een stabiel werkend apparaat klaar is voor productie laat ik in het midden...

JA koude kernfusie druist in tegen de huidige kennis, maar voortschrijdend inzicht is nu dat het geen koude kern fusie betreft...dus het huidige theoretisch model van de ECAT of long range particle interaction druist niet in tegen de huidige kennis.

Ik had het niet over complottheorien? De meeste baanbrekende technology is in het algemeen onderworpen aan scepsis….niet verkeerd trouwens.

Onafhankelijk rapport

http://www.sifferkoll.se/sifferkoll/wp- ... Submit.pdf

groet Arjen
Love hurts - ;)

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 14 dec 2019 00:01

Arjen2015 schreef:
09 dec 2019 12:08
JA koude kernfusie druist in tegen de huidige kennis, maar voortschrijdend inzicht is nu dat het geen koude kern fusie betreft...dus het huidige theoretisch model van de ECAT of long range particle interaction druist niet in tegen de huidige kennis.
Oh Ja?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 08 jan 2020 23:54

Het is bijna 10 jaar geleden dat ik deze draad begon. Ondertussen lijkt er in die tijd geen werkend apparaat te zijn vervaardigd op basis van claims op dit gebied met een een netto energie rendement. Ook is er nog steeds geen sluitende verklaring voor de claims. Ik neig daarom nu naar een zeer geringe verwachting dat de gedane claims ons op termijn ooit nog iets gaan opleveren. Het lijkt een loze belofte te blijven.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Plaats reactie