Heeft Koude Kernfusie (of LENR) een toekomst ?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: Heeft Koude Kernfusie (of LENR) een toekomst ?

Bericht door LordDragon » 07 nov 2011 00:01

ivm een eerdere post van samsa;

raar, die fotos van die toestellen en complexen doen me denken aan levels uit computergames.

http://www.freethinker.nl/forum/posting ... 9#pr301798" onclick="window.open(this.href);return false;

deze dus, ok zeker niet die laatste maar dat erboven lijkt me zelfs iets wat rechtstreeks uit stargate of startrek kan komen. Ze produceren trouwens ook mooie fototjes van de baansporen van elementaire deeltjes onder invloed van chaos ( de foto's zijn eigenlijk genomen op het moment van reorganisatie, het antwoord/de reactie op de chaotische invloed van het bombardement van deeltjes) :D

Afbeelding

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 07 nov 2011 00:38

LordDragon schreef:deze dus, ok zeker niet die laatste maar dat erboven lijkt me zelfs iets wat rechtstreeks uit stargate of startrek kan komen. Ze produceren trouwens ook mooie fototjes van de baansporen van elementaire deeltjes onder invloed van chaos ( de foto's zijn eigenlijk genomen op het moment van reorganisatie, het antwoord/de reactie op de chaotische invloed van het bombardement van deeltjes) :D
In het NIKHEF op de begane vloer hebben ze een leuke muondetector staan ter grootte van een flink keukenblok.. met honderden ledjes.. wanneer een muon gedetecteerd wordt in opeenvolgende lagen van de detector beelden ze dat af en zie je het spoor dat hij trekt door de detectorplaten dus. Niet zo indrukwekkend als de plaatjes hier, maar het is zeker fascinerend om naast een grote muur met lampjes te staan en dan te zien dat er elke seconde een paar muonen doorheen schieten (en dus ook door mij). Ik zal er eens een filmpje van maken als ik er langsloop voor hier.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 22 feb 2012 06:25

In het artikel The Fusion Revolution wordt gemeld dat het Griekse bedrijf Defkalion Green Technologies op vrijdag 24 februari a.s. haar LENR-apparaten aan een 48-uurs-test wil laten onderwerpen.

Citaat:
Defkalion Green Technologies has announced (1/23/2012) that they are now welcoming third party testing of their Low Energy Nuclear Reaction reactors. The first 48 hour test will begin on February 24th, 2012. Reportedly, at least seven well known laboratories from various countries have signed up for testing. Defkalion expects to market their nickel-hydrogen reactors in 2012 after government safety certifications are issued. Defkalion claims their designs produce up to 32 times input power and are capable of outputting steam at temperatures up to 414 degrees Celsius. Defkalion Hyperion Modules can be linked together to produce up to 5 megawatts of heat, and larger models may only need nickel powder refueling every 34 months.
Ik ben benieuwd.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 10 mar 2012 15:38

Over Defkalion nog steeds geen duidelijke berichten.

Nu wordt beweerd dat George Miley op 23 maart a.s. in de Woodlands in Texas een LENR demonstratie gaat geven.

Zie New LENR Power Cell Could Be Revealed on March 23

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 25 mei 2012 07:25

NASA wetenschapper stort zich op koude kernfusie:

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 06 sep 2012 15:49

Naar aanleiding van het heengaan van Martin Fleischmann op 3 augustus j.l. verscheen dit bericht in de New Scientist:

Can cold fusion research survive pioneer's death?
Science advances one funeral at a time, said Max Planck. Now Martin Fleischmann is gone, what's in store for cold fusion research?
I like that quote. It implies you've got to wait for the stubborn old bastards to die before you can make progress. But that wasn't Planck's intention: what he meant was that people refuse to even consider unorthodox arguments while their authors are still alive. Once they die, the argument becomes depersonalised. I do think there is an opportunity here. The hostility might abate because Martin is gone.

Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa » 15 sep 2012 13:03

Ik denk dat we het scam stempel er zo onderhand wel op mogen plakken.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 15 sep 2012 16:24

Samsa schreef:Ik denk dat we het scam stempel er zo onderhand wel op mogen plakken.
Voor Saoedi-Arabië zal het beter uitkomen als het een scam is, want anders betekent het op termijn de doodsteek voor hun olie-inkomsten. En als het géén scam is, dan heeft Saoedi-Arabië er belang bij dat zo lang mogelijk door zoveel mogelijk mensen wordt geloofd dat het wèl een scam is. De westerse oliemaatschappijen zullen ook niet aan de kant staan te juichen als het geen scam is.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 okt 2014 03:13

Nog maar weer eens een bericht over "koude kernfusie" of eigenlijk over een proces waarvan ze niet weten hoe het precies werkt maar wel dat het netto energie produceert. Deze energieproductie wordt althans geclaimd.

Cold fusion reactor verified by third-party researchers, seems to have 1 million times the energy density of gasoline

Een eerder rapport over de E-Cat van Andrea Rossi werd vorig jaar nog als onvoldoende gekwalificeerd. Ik ben benieuwd hoe dit rapport straks ontvangen zal worden.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 11 okt 2014 03:29

Ik blijf er niet voor op, in de overdrachtelijke zin van het woord.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 13 okt 2014 19:45

Ja hoe zit dat nou precies met dat e-cat ding?
Het staat nou op geenstijl.
Las het vorige week nog voor de koffie 's ochtends op Tweakers maar snapte er niet veel van.
Na de koffie werd dat niet veel beter.
Ik heb de +2's gelezen op Tweakers en de conclusie van dat pdf-je uit dat wetenschappelijk rapport.
Dus het is niet dat ik helemaal niks gedaan heb, maarre, omdat jullie hier daar vast verstand van hebben vraag ik het hier.
Hoe zit dat nou?
Kan ik volgend jaar zo'n 'reactor' kopen of is het meer zoiets als Maggie De Block in maatje 36 hijsen; zeer interessant maar wetenschappelijk (redelijk) onmogelijk?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 15 jan 2019 12:57

De ECAT is stilletjes aan verder ontwikkeld en het schijnt dat de industrieele productie dit jaar is begonnen

A.s 31 Januarie is er een web uitzending waarin de uitrol van deze nieuw energie bron bekend wordt gemaakt. Ondanks alle sceptici denk ik dan toch dat LENR een reel fenomeen is en dat dit jaar met de uitrol van een industrieel product , de wereld hier snel meer van gaat horen.
ALs je LENR googled zijn er meerdere partijen die bevestigen dat LENR bestaat.

Voor de geinterrresseerde bekijk de uitzending

http://www.ecatskdemo.com/
liefde doet pijn

Plaats reactie