Dr. Masaru Emoto opnieuw in Nederland.

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Dr. Masaru Emoto opnieuw in Nederland.

Bericht door Cluny » 05 nov 2006 06:06

Dit bericht vond ik op een ander forum.

http://golf.messageboard.nl/3329/viewtopic.php?t=1813

Dr. Masaru Emoto opnieuw in Nederland
18 November - 'Het Geheime Leven van Water' naar Emoto's nieuwste boek dat in november verschijnt.

Als je weet dat:
- De mens voor meer dan 70 % uit water bestaat
- De aarde voor 70 % uit water bestaat
- en water een geheugen heeft en energie opslaat
Dan wil je Emoto's lezing niet missen!

De Japanse onderzoeker Masaru Emoto vroor watermonsters in die waren blootgesteld aan zowel positieve als negatieve woorden, gedachten, emoties of muziek die gelijksoortige kristallen lieten zien op zijn foto's. Tijdens deze lezing laat Masaru Emoto ondermeer zien hoe water tijdens zijn reis door de biosfeer en over en door de aarde eveneens al zijn 'ervaringen' opslaat. Met deze wijsheid van water kunnen we bewust bijdragen aan de 'vernieuwing' van onszelf en de aarde.

Informatie: www.heartevents.nl of bel met 030-6622902
Bestel
spreker: Dr. Masaru Emoto
datum: zaterdag 18 november
tijd: van 20.00 tot 22.30 uur
in samenwerking met: Heart Events
prijs: € 39,00
http://www.theprojectnetwork.nl/home_1.html
Water heeft geen geheugen.

Een noot van de moderator: dit onderwerp gaat over het geheugen van water, en Dr. Masaru Emoto
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 nov 2006 06:08

http://www.educare.nl/content.php?PID=9

Hier nog meer info over die 'wonderbaarlijke' eigenschappen van water.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 05 nov 2006 07:18

Het bericht dat je geciteerd hebt, Cluny, is afkomstig van een nogal strenge Rulofiaanse. In die kringen gelooft men ook in (het ingestraalde water van) Jomanda, dus van hun propaganda over Emoto kijk ik niet vreemd op.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 05 nov 2006 11:37

Ik ben, op z'n zachts gezegd, enigsinds skeptisch tegen de bewering dat bidden tegen water een 'mooiere' kristalstructuur oplevert
wanneer dit water tijdens het bidden bevroren wordt.

Ik zie geen enkel meetbaar, dus fysisch verband, tussen het bidden en water.
Nog los van het feit wat we al dan niet kunnen doen met dit gevoelsmatig 'positief' dan wel 'negatief' geladen water!

Om eerlijk te zijn zie ik meer 'bewijs' en mogelijkheden voor koude fusie!
Maar ook dit bleek achteraf niets anders dan een koude douche te zijn!

MvG, Wim.
Laatst gewijzigd door wahlers op 10 nov 2006 06:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

chromis
Technologist

Bericht door chromis » 05 nov 2006 13:05

Een huishoudelijke mededeling: deze topic is opgeschoond, en er zijn enkele berichten afgesplitst.

Zie http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2513 voor details.

On topic graag!

Is iemand zich bijvoorbeeld bewust van wetenschappelijke studies die een meetbaar verband aantonen waar Wim het over heeft?
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

heeck
Superposter

EMOTO-PR- debunked

Bericht door heeck » 05 nov 2006 15:55

Emoto ?

Die laat mensen zich vergapen aan het verschillend zijn van sneeuwkristallen, terwijl dat verschillend zijn de standaard is.
Wel in grote categorieën opdeelbaar afhankelijk van snelheid van koelen/vriezen en de in het water opgeloste stoffen.
Zie daartoe de diverse onderdelen van de caltech-link.
In water oplosbare gedachtenkrachten, die notabene door het glas heen zouden gaan, vallen onder het hoofdstuk pseudo-natuurkunde met kwak-uitlopers, waarop Randi gelijk zijn prijs onder de aandacht bracht.

http://www.lsbu.ac.uk/water/anmlies.html
http://www.chem1.com/CQ/gallery.html
http://www.its.caltech.edu/~atomic/snowcrystals/
http://www.its.caltech.edu/~atomic/snow ... /alike.htm
Afbeelding
http://www.randi.org/jr/052303.html schreef:Let's spend a moment to wonder about how such a view can be brought about. Dr. Emoto might very well believe that he's doing science. But he's not. He does no double-blind procedures, for one thing, which dooms these amateur efforts, right from the beginning. If he were to be blind to which words were being used to influence the water crystals, his search through the results looking for confirmation, would be inconclusive. I'll risk the JREF million-dollar prize on that statement. If Dr. Emoto wants to win the prize, let him agree to perform his tests in a double-blind fashion, and I predict he'll get fuzzy results that prove nothing.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Samante

Bericht door Samante » 05 nov 2006 16:15

Zijn wel mooi om te zien die kristallen.

doet me beetje denken aan graancirkels ook

heeck
Superposter

MINI-OFF-TOPICje

Bericht door heeck » 05 nov 2006 16:36

Samante schreef:Zijn wel mooi om te zien die kristallen.
doet me beetje denken aan graancirkels ook
Moet je deze eens lezen:
http://www.meertens.knaw.nl/meertensnet ... 139329&ql=

Het aardige (vind ik) van dat onderzoek is niet dat er wordt geprobeerd die graancirkels te ontkrachten of bewijzen, maar wordt ingegaan op de vraag hoe de graancirkel-"cultus" zich handhaaft tegenover de ontkrachtende wetenschappelijke inzichten. Zelfs bij rationeel geschoolden die in die groep van Janet Ossebaard ziten.

Dit onder voorbehoud dat de schrijver, waarvan ik vorige week (skepsis-symposium) een lezing bijwoonde, in zijn boek ook heeft staan wat hij toen presenteerde.

Voor mij is er een grote overeenkomst tussen de Emoto en de graancirkel-aanhangers:
Dat het gewenste verhaal zal blijven bestaan heeft voorrang op iedere rationele inbreuk daarop.

Einde OFF-TOPIC
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 05 nov 2006 16:49

Zijn wel mooi om te zien die kristallen.
Hier kan je verder " zeer mooi" van alles lezen over wetenschappelijke wetenswaardigheden en" inspiraties" die zich bezig houden met
sneeuwkristallen(4berichten )
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Samante

Bericht door Samante » 05 nov 2006 17:32

Heeck en Tsjok, bedankt voor de links.

De kristallen van dr Emoto heb ik al eens langs zien komen in de film "What the bleep do we know?", waarin werd verteld dat de kristallen mooi zijn als er positief tegen gesproken werd en dat de kristallen minder fraai zijn als er negatief tegen ze gesproken werd. Ik wist niet goed wat ik er van moest denken.

De genoemde film pretendeerde wetenschappelijk bewijs te hebben van het 'iets' en was, zo heb ik die in eerste instantie ervaren, meeslepend. Ik vond het zelfs wel ontroerend. Na enige tijd dacht ik er anders over. Ik realiseerde me dat het allemaal gebakken lucht was dat op de mouw werd gespeld in die film.
Ik vertel dit omdat die film me waakzaam heeft gemaakt voor verdere gebakken lucht. Gebakken lucht in bijvoorbeeld films kan aanvankelijk smakelijk lijken maar de nasmaak van wat later is wrang en bitter en duidt op vergif.
De film had me dus in aanvang aardig in de greep en dit was uiteindelijk een goede les voor oppassen met informatie.

Atheist_1984
Ervaren pen

Re: Dr. Masaru Emoto opnieuw in Nederland.

Bericht door Atheist_1984 » 05 nov 2006 17:49

cluny schreef: Als je weet dat:
- De mens voor meer dan 70 % uit water bestaat
- De aarde voor 70 % uit water bestaat
- en water een geheugen heeft en energie opslaat

Water heeft geen geheugen.

Een noot van de moderator: dit onderwerp gaat over het geheugen van water, en Dr. Masaru Emoto
Ja water heeft geen geheugen. Ik studeer laboratorium techniek en krijg dus ook veel scheikunde enzo. Nou, als ik voorstel aan leraren van mij dat water geheugen heeft lachen ze me compleet uit :lol: Maar, is het niet zo dat homeopathie volgens dit princiepe zou werken? Niet dat ik er in geloof. Want homeopathiese middelen zijn super sterk verdunt. Bij sommige ""medicijnen"" is er zelf scheikundig gezien sprake van water.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 nov 2006 20:23

Het is een aardig verhaal.
Vriendelijke woorden gesproken in welke willekeurige taal ( als de gedachte maar positief is ) tegen intelligent water zodat deze vloeibare vriend jou gelukkig maakt door nog mooiere kristallen te maken als je hem onder de 0 graden brengt.

Maar het is wel een ontzettend ongeloofwaardig verhaaltje, een IQ van 75 en 5 jaar basisschool is genoeg om deze volkomen idiotie te kunnen herkennen.
En dan zijn er toch hoog opgeleiden hele verstandige mensen die in deze larie geloven.
Die gaan dan zelfs naar lezingen en kopen dure boekjes.
Je kan er natuurlijk hard om lachen, dergelijke naïeviteit, maar het is net zoals Atheist_1984 al schreef, homeopathische kwakzalvers gebruiken deze onzin als verklaringsmodel voor hun kwakbrouwseltjes.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 09 nov 2006 20:59

Op het ander forum loopt de 'discussie' nog steeds.
Een heel forum dat gelooft dat water geheugen heeft.
Ik probeer wat bewijzen van dat geheugen los te peuteren, maar echt scheutig zijn ze daar niet mee.

http://golf.messageboard.nl/3329/viewtopic.php?t=1813
Laatst gewijzigd door Cluny op 09 nov 2006 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 09 nov 2006 21:22

Huiveringswekkende vondst over kwik- kwekkel- kwak zonder grenzen ....
De gebruikelijke ook hier bekende cllowns en oplichterij-profeet , zelfs een leraar natuur- en scheikunde,en kandidaat in de zeverologie er bovenop (alweer eentje of is het steeds dezelfde sokkenpop .... )
en
eentje die de stoplap
" ik kom er nog op terug " ,
gebruikt ...
Waar heb ik dat laatste soort gedoe nog al eens gelezen ? hmmm ...
en een beetje daarboven ;
net zoals de Geest zoekt Water het diepste punt op
ahahahaha
dat is dan meteen het grootste dieptepunt wat een dergelijke grote geest die in die schrijver woont (of is ingestort ) vermag op te zoeken ....
Ik wist niet dat dit bestond ... zeer erg .... en zeer beangstigend als dit de nieuwe toekomst wordt ....
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 09 nov 2006 21:47, 4 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 09 nov 2006 21:36

cluny schreef:Op het ander forum loopt de 'discussie' nog steeds.
Een heel forum dat gelooft dat water geheugen heeft.
Nog even en het is een nieuwe religie het Waterisme met de Grote Druppel als opperwezen met de gelovige zwamneuzen als volgelingen. Wat kunnen mensen toch dwaze gedachten hebben.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Plaats reactie