Voortplantingssysteem

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

dbdb521
Forum fan

Voortplantingssysteem

Bericht door dbdb521 » 29 jul 2019 14:17

appelfflap schreef:
29 jul 2019 09:21
vergelijk het met het aantal geaardheden
we begonnen met 3 en 2j geleden zat Facebook al aan 70 en vandaag? https://frontpage.fok.nl/weblog/793368/ ... e-300.html. volgens Fok zitten we al aan 300.
De diersoort "homo sapiens" (mens) heeft twee variaties in zijn voortplantingssysteem. Mannelijk en vrouwelijk. Echter is het menselijk lichaam een zeer complex systeem en doen zich van tijd tot tijd fouten voor bij de productie van nieuwe mensen in de baarmoeder. De zwangerschap is een kwetsbare periode waarin dingen fout kunnen gaan.

Er is geen sprake van een nieuwe variatie in het menselijke voortplantingssysteem wanneer een man zich probeert voort te planten met een andere man. Er is gewoon tijdens de zwangerschap iets fout gegaan (kan veel oorzaken hebben) waardoor het voortplantingssysteem van het nieuw-geproduceerde mens niet goed functioneert. Dit soort productie-fouten tijdens de zwangerschap komen ook voor bij alle andere zoogdieren.

Houdt in gedachten dat het menselijk voortplantingssysteem uit meer dan alleen zaad- en eiproductie bestaat. Het is een complex systeem dat verweven is met andere lichaamssystemen zoals het zenuwstelsel en het hormoonstelsel voor bijvoorbeeld het activeren van gedragspatronen.

De lijst op Fok beschrijft 300 verschillende manieren waarop mensen met een niet goed functionerend voortplantingssysteem zich kunnen gedragen. Gezien de complexiteit van het menselijk lichaam denk ik dat er nog wel meer dan 300 manieren mogelijk zijn.

Mijn ervaring is dat veel mensen met een Nederlandse afkomst juist heel vriendelijk zijn tegen mensen met een niet goed functionerend voortplantingssysteem en dat voornamelijk de achterban van DENK vaak vijandig is tegen deze mensen. Ik vind het daarom ook heel vreemd dat juist DENK alleen witte mensen aanspreekt op onvriendelijkheid tegen mensen met een niet goed functionerend voortplantingssysteem.

Ik denk dat als je meer mensen met een niet goed functionerend voortplantingssysteem op de arbeidsmarkt wilt zien, dat je beter kunt beginnen met het invoeren van een diversiteitsquotum in een Turkse buurtsupermarkt in Rotterdam, dan met een Nederlands pannenkoekenhuis.
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.

appelfflap
Superposter

Re: Invoeren diversiteitsquotum

Bericht door appelfflap » 29 jul 2019 15:56

dbdb521 schreef:
29 jul 2019 14:17
Er is geen sprake van een nieuwe variatie in het menselijke voortplantingssysteem wanneer een man zich probeert voort te planten met een andere man.
als je denkt dat sex enkel dient om voort te planten heb je het toch mis.

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 29 jul 2019 17:36

appelfflap schreef:
29 jul 2019 15:56
als je denkt dat sex enkel dient om voort te planten heb je het toch mis.
Het uiteindelijke doel van sex is een zaadcel van een man vervoeren naar de eileider van een vrouw zodat het daar een eicel kan bevruchten zodat er een nieuw mens geproduceerd wordt.

Elke vorm van liefde en romantiek die daar aan vooraf gaat, heeft dit als einddoel. Een kinderloos leven tussen een vruchtbare man en vrouw die vaak sex hebben, is niet mogelijk zonder anticonceptie.

Welk doel van sex zie ik over het hoofd dat niet met voortplanting te maken heeft?
Ik wens elk mens een gelukkig en vreedzaam leven. De Nederlandse grondwet is mijn leidraad. Ik wil met geradicaliseerde mensen in gesprek gaan met als doel om hen te de-radicaliseren. Geradicaliseerde mensen zijn namelijk nog steeds voor rede vatbaar.

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 29 jul 2019 18:11

dbdb521 schreef:
29 jul 2019 14:17
Mijn ervaring is dat veel mensen met een Nederlandse afkomst juist heel vriendelijk zijn tegen mensen met een niet goed functionerend voortplantingssysteem
Het lijkt erop dat hier geaardheid en een al dan niet goed fucnctionerend voortplantingssyteem verwisseld worden. :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 29 jul 2019 19:52

dbdb521 schreef:
29 jul 2019 17:36

Welk doel van sex zie ik over het hoofd dat niet met voortplanting te maken heeft?
Zou het ook zo kunnen zijn dat voorplanting slechts een mogelijkheid is, zonder het als doel te betitelen?
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

dbdb521
Forum fan

Bericht door dbdb521 » 29 jul 2019 20:44

doctorwho schreef:
29 jul 2019 18:11
Het lijkt erop dat hier geaardheid en een al dan niet goed fucnctionerend voortplantingssyteem verwisseld worden. :idea:
Bedankt voor de scherpe opmerking. Wikipedia beschrijft geaardheid als volgt:
De seksuele geaardheid of seksuele oriëntatie is de aard van de romantische of seksuele aantrekking ervaren door een persoon. De voornaamste categorieën zijn heteroseksualiteit, homoseksualiteit, biseksualiteit en aseksualiteit.
Ik zal deze beschrijving aanhouden, maar houd er rekening mee dat ik onze diersoort beschrijf in een omgeving waar anticonceptie niet beschikbaar is. Seks maakt vruchtbare vrouwen zwanger. Mannen die eerst twee jaar lang een seksuele relatie met een vrouw hebben (samenwonen), daarna deze relatie beëindigen en daarna een nieuwe seksuele relatie aangaan met een andere vrouw die tientallen jaren duurt (huwelijk), hebben in hun leven twee vrouwen één of meerdere keren zwanger gemaakt.

Het mannelijke voortplantingssysteem van de diersoort homo sapiens is erop gericht om de man zijn zaadcellen te laten deponeren in de eileider van één of meerdere vrouwen.

Een man die erop gericht is om zijn zaad te deponeren in een eileider heeft een functionele geaardheid. Het zaad wat zijn voortplantingssysteem aanmaakt wordt zo min mogelijk verspilt. Enige verspilling zal blijven bestaan vanwege dat vrouwen niet elke dag van de maand vruchtbaar zijn en door masturbatie.

Een man die erop gericht is om zijn zaad te deponeren in het uiteinde van de dikke darm van een andere man heeft een niet-functionele geaardheid. Het zaad wat zijn voortplantingssysteem aanmaakt wordt volledig verspilt.

Om het simpel te zeggen:
Een goed functionerend voortplantingssysteem zorgt voor een functionele geaardheid. Een niet goed functionerend voortplantingssysteem zorgt voor een niet-functionele geaardheid.
Mijn ervaring met mannen (en vrouwen) met een niet-functionele geaardheid is dat zij zich het gelukkigst voelen door hun niet-functionele geaardheid te volgen. De mannen met een niet-functionele geaardheid die ik persoonlijk ken, voelen zich het gelukkigst als zij hun zaad kunnen deponeren in de dikke darm van de man tot wie zij zich aangetrokken voelen.

Onderzoek naar niet-functionele geaardheid (zoals het artikel op Fok) draagt bij aan een beter begrip van de belevingswereld van mensen met een niet-functionele geaardheid.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 29 jul 2019 21:43

dbdb521 schreef:
bv
https://www.mensenkennis.be/klinische-p ... nsen-seks/

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 30 jul 2019 02:12

dbdb521 schreef:
29 jul 2019 20:44

Ik zal deze beschrijving aanhouden, maar houd er rekening mee dat ik onze diersoort beschrijf in een omgeving waar anticonceptie niet beschikbaar is. Seks maakt vruchtbare vrouwen zwanger. Mannen die eerst twee jaar lang een seksuele relatie met een vrouw hebben (samenwonen), daarna deze relatie beëindigen en daarna een nieuwe seksuele relatie aangaan met een andere vrouw die tientallen jaren duurt (huwelijk), hebben in hun leven twee vrouwen één of meerdere keren zwanger gemaakt.
Het zwanger maken is een gevolg van seksuele handelingen zonder anticonceptie, kun je in zijn algemeenheid echter niet als doel stellen.
Het mannelijke voortplantingssysteem van de diersoort homo sapiens is erop gericht om de man zijn zaadcellen te laten deponeren in de eileider van één of meerdere vrouwen.
Het menselijk voortplantingssysteem werkt met mannelijk zaad en vrouwelijke eieren, waarbij het voor de voortplanting noodzakelijk is dat deze twee bij elkaar gebracht worden. Dat er sprake is van een mannelijk voorplantingssysteem die gericht is om zijn zaadcellen op een specifieke plek te deponeren, vraag ik mij af. Ik denk dat er wel sprake is van een drang om zaad te deponeren/lozen, zonder dat er sprake is van een specifieke plek.
Een man die erop gericht is om zijn zaad te deponeren in een eileider heeft een functionele geaardheid. Het zaad wat zijn voortplantingssysteem aanmaakt wordt zo min mogelijk verspilt. Enige verspilling zal blijven bestaan vanwege dat vrouwen niet elke dag van de maand vruchtbaar zijn en door masturbatie.

Een man die erop gericht is om zijn zaad te deponeren in het uiteinde van de dikke darm van een andere man heeft een niet-functionele geaardheid. Het zaad wat zijn voortplantingssysteem aanmaakt wordt volledig verspilt.
Doordat het lichaam zaad bij de man aanmaakt en de vrouw voorziet van eieren waarvan een of enkele maandelijks vrijkomen is er sprake van een voorplantingsmechanisme. Voortplanting kan daarmee slechts een gevolg zijn van de aanwezigheid van zaadjes en eitjes, zonder dat het een doel heeft. Op dat moment valt de term verspilling weg en is verspilling eigenlijk alleen maar zichtbaar wanneer je ervan uitgaat dat zaad ergens voor bedoeld is, waarmee je tegelijkertijd de functionaliteit van seksualiteit een richting geeft, waarbij je een conclusie zou kunnen trekken dat er zoiets zou bestaan als functionele geaardheid en niet-functionele geaardheid. Op het moment dat je uit zou gaan van chaos, d.w.z. dat er niet iets is dat een plan trekt of dat er iets is met een specifiek doel, maar dat bepaalde dingen zoals een voorplantingssysteem een eigenschap is, waaruit gevolgen ontstaan, kan seksualiteit een veel bredere functionaliteit hebben en is het niet-functionele eigenlijk nergens meer aan de orde.

Om het simpel te zeggen:
Een goed functionerend voortplantingssysteem zorgt voor een functionele geaardheid. Een niet goed functionerend voortplantingssysteem zorgt voor een niet-functionele geaardheid.
Ook hier geldt m.i. dat er sprake is van een voorplantingssysteem vanwege de aanwezigheid van zaad en eitjes door het lichaam aangemaakt.
Het verschil dat het oplevert is dat er sprake is dat bepaalde geaardheid bijdraagt aan het functioneren van het voortplantingssysteem.
Dus, m.i. niet andersom, zoals jij stelt dat een functionerend voorplantingssysteem bijdraagt aan een functionele geaardheid en een niet-functionerend voortplantingssysteem bijdraagt aan niet functionele geaardheid.
Mijn ervaring met mannen (en vrouwen) met een niet-functionele geaardheid is dat zij zich het gelukkigst voelen door hun niet-functionele geaardheid te volgen. De mannen met een niet-functionele geaardheid die ik persoonlijk ken, voelen zich het gelukkigst als zij hun zaad kunnen deponeren in de dikke darm van de man tot wie zij zich aangetrokken voelen.

Onderzoek naar niet-functionele geaardheid (zoals het artikel op Fok) draagt bij aan een beter begrip van de belevingswereld van mensen met een niet-functionele geaardheid.
Volgens mij kun je je het niet functionele gewoon weglaten, want zelfs masturbatie kun je een functionaliteit toekennen, wat niet maakt dat al het andere niet meer functioneel zou zijn.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 30 jul 2019 03:55

dbdb521 schreef:
29 jul 2019 07:22
Peter van Velzen schreef:
29 jul 2019 04:34
Je kunt wel opleidingen aanbieden, maar dat neemt niet weg dat Aziaten meer kans hebben om ze ook te voltooien. ALs je alleen hoge opleidingen beschikbaar stelt voor 22% van de bevolking, leidt dat zeker tot een tekort, In sommige vakgebieden is dat er al, Het hele idee is naief. Je kunt mensen niet dwingen om te slagen. Je kunt ze hoogstens gelijke kansen bieden, Ongelijke kansen bieden is lijnrecht in strijd met de grondwet en waarschijnlijk ook met Europese richtlijnen.
Volgens mij verwijs je naar de theorie waar het boek "The Bell Curve" over schrijft. Klopt dit? In dat geval zullen Aziaten inderdaad meer kans hebben om de opleidingen succesvol te voltooien.
Ik weet niet of daar wel eeen theorie wordt beschreven, maar dat gaat over IQ. Ik heb het over het praktische succes bij opleidingen . Dat is - zover ik weet - groter dan het gemiddelde verschil in IQ.
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 30 jul 2019 04:01

dbdb521 schreef:
29 jul 2019 20:44
Seks maakt vruchtbare vrouwen zwanger. Mannen die eerst twee jaar lang een seksuele relatie met een vrouw hebben (samenwonen), daarna deze relatie beëindigen en daarna een nieuwe seksuele relatie aangaan met een andere vrouw die tientallen jaren duurt (huwelijk), hebben in hun leven twee vrouwen één of meerdere keren zwanger gemaakt.

Je ziet over het hoofd dat de meeste diersoorten slecht copuleren als de vrouwelijke partner vruchtbaar is. Bij de mens ligt dat totaal anders. Die copuleert vaaak ongeacht de vruchtbaarheid. Het doel daarvan lijkt te zijn om de relatie hechter te maken, Dát gaat voor twee homoseksuele mannen net zo goed op.
Ik wens u alle goeds

dbdb521
Forum fan

Voortplantingssysteem

Bericht door dbdb521 » 30 jul 2019 08:47

Mcmadtasty schreef:
30 jul 2019 02:12
Doordat het lichaam zaad bij de man aanmaakt en de vrouw voorziet van eieren waarvan een of enkele maandelijks vrijkomen is er sprake van een voorplantingsmechanisme. Voortplanting kan daarmee slechts een gevolg zijn van de aanwezigheid van zaadjes en eitjes, zonder dat het een doel heeft. Op dat moment valt de term verspilling weg en is verspilling eigenlijk alleen maar zichtbaar wanneer je ervan uitgaat dat zaad ergens voor bedoeld is, waarmee je tegelijkertijd de functionaliteit van seksualiteit een richting geeft, waarbij je een conclusie zou kunnen trekken dat er zoiets zou bestaan als functionele geaardheid en niet-functionele geaardheid. Op het moment dat je uit zou gaan van chaos, d.w.z. dat er niet iets is dat een plan trekt of dat er iets is met een specifiek doel, maar dat bepaalde dingen zoals een voorplantingssysteem een eigenschap is, waaruit gevolgen ontstaan, kan seksualiteit een veel bredere functionaliteit hebben en is het niet-functionele eigenlijk nergens meer aan de orde.
Ik zie mensen die zich voortplanten op dezelfde manier als amoebes die zich opdelen. Een verzameling atomen die kopieën van zichzelf maakt. Waarom het dit doet, kan ik niet uitleggen. Het zal een natuurkundig uit te leggen oorzaak hebben.

Een amoebe heeft geen doel. Het is gewoon een verzameling atomen die zich aan elkaar hebben gebonden. Replicatie door opsplitsing bij amoebes is gewoon een herhaling van het bindingsproces van atomen volgens een vaste formule. Vaak gaat het goed, soms gaat het fout.

Een amoebe die zich honderd keer vermenigvuldigt is even doelloos als een amoebe die dit nul keer doet. Het is gewoon gericht op vermenigvuldiging zonder dat het een doel heeft.

Mensen zijn net als amoebes, alleen veel complexer. Maar net als amoebes zijn mensen die zich honderd keer voortplanten even doelloos als mensen die dit nul keer doen. Maar het menselijke voortplantingssysteem is gewoon gericht op vermenigvuldiging zonder dat het een doel heeft.

Voor mij zijn "een doel hebben" en "ergens op gericht zijn" twee verschillende dingen.

Het voortplantingssysteem van mensen heeft geen doel (net zoals opsplitsende amoebes geen doel hebben), maar het is er gewoon op gericht om zich voort te planten. Een geaardheid die zaadcellen aflevert in een eileider is functioneel in de zin dat het bijdraagt aan het bereiken van datgene waar het voortplantingssysteem op gericht is.

Een zoogdier dat geniet van seks, plant zich vaker voort. Genieten van seks draagt bij aan het bereiken van datgene waar het voortplantingssysteem op gericht is. Je kunt genieten van seks en voortplanting niet los van elkaar zien, want seks zorgt voor voortplanting.

De meeste vruchtbare mensen die vanaf hun 17e een seksuele relatie aangaan en seksueel actief blijven tot hun 35e zullen zo'n 10 kinderen (of meer) voortbrengen in die periode.

doctorwho
Superposter

Voortplantingssysteem

Bericht door doctorwho » 30 jul 2019 09:43

dbdb521 schreef:
30 jul 2019 08:47
Het voortplantingssysteem van mensen heeft geen doel (net zoals opsplitsende amoebes geen doel hebben), maar het is er gewoon op gericht om zich voort te planten. Een geaardheid die zaadcellen aflevert in een eileider is functioneel in de zin dat het bijdraagt aan het bereiken van datgene waar het voortplantingssysteem op gericht is.
Het is eerder een evolutionair gevolg dan dat sprake is van enige gerichtheid het laatste voorondersteld een soort planning.
Een zoogdier dat geniet van seks, plant zich vaker voort. Genieten van seks draagt bij aan het bereiken van datgene waar het voortplantingssysteem op gericht is. Je kunt genieten van seks en voortplanting niet los van elkaar zien, want seks zorgt voor voortplanting.
Een mooi voorbeeld hierin zijn de bonobo's die seks gebruiken als troost, ruilmiddel of enkel genot en daarbij juist relatief weinig kindertjes produceren. Genieten en "vaker" voorplanten dan bij niet genieten gaat niet op. Tenzij de konijnen :shock:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bonobo
De meeste vruchtbare mensen die vanaf hun 17e een seksuele relatie aangaan en seksueel actief blijven tot hun 35e zullen zo'n 10 kinderen (of meer) voortbrengen in die periode.
Nee hoor en dat is maar goed ook want het loopt nu al de spuigaten uit.
https://www.trouw.nl/nieuws/er-komen-st ... ~b5139e66/
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

dbdb521
Forum fan

Voortplantingssysteem

Bericht door dbdb521 » 30 jul 2019 09:47

doctorwho schreef:
30 jul 2019 09:43
Nee hoor en dat is maar goed ook want het loopt nu al de spuigaten uit.
https://www.trouw.nl/nieuws/er-komen-st ... ~b5139e66/
Houd in gedachten dat ik mensen beschrijf in een omgeving waar anticonceptie niet beschikbaar is.

heeck
Superposter

Re: Voortplantingssysteem

Bericht door heeck » 30 jul 2019 11:32

dbdb521 schreef:Een zoogdier dat geniet van seks, plant zich vaker voort. Genieten van seks draagt bij aan het bereiken van datgene waar het voortplantingssysteem op gericht is. Je kunt genieten van seks en voortplanting niet los van elkaar zien, want seks zorgt voor voortplanting.
Het aantal jongen/kinderen wordt niet bepaald door het aantal zaadlozingen of orgasmes, noch is het aantal jongen een maat voor vaker voortplanten.
Bij betere kinderzorg neemt de bevolking moeiteloos toe terwijl toch het aantal geborenen afneemt.

Door anticonceptie uit te sluiten breng je wel de mogelijkheid naar binnen om met allerlei andere zoogdieren te vergelijken.
Zoveel verschillen we in onze algemenere driften daar niet van.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 30 jul 2019 12:12

dbdb521 schreef:
Seks wordt, naast een hoop andere functies, geregeld door de hypofyse en hypothalamus. Ik kan mij voorstellen dat de daad verricht wordt met als doel ontspanning en ontlasting (of iets dergelijks) van deze hersenorganen te veroorzaken en dat de daad niet meer dan een bijproduct is dat toevallig goed uitpakt omdat het het voortbestaan van de soort bevordert. Een argument daarvoor is dat seks ook kan bestaan uit masturberen waarbij het iedereen wel aanvoelt dat deze vorm van seks niet tot voortplanting gaat leiden. Een ander argument is dat vrouwen ook seks blijven hebben nadat ze niet meer vruchtbaar zijn en waarbij de daad duidelijk niet meer op voortplanting is gericht.

Niet dat hierboven nu de waarheid staat, maar je kan er ook zo naar kijken.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Plaats reactie