Homo roboticus

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

doctorwho
Superposter

Re: Homo roboticus

Bericht door doctorwho » 07 sep 2019 10:09

Homo sapiens maakt nu al onbekommerd gebruik van social media, waarbij ze ongemerkt in de bubble geraken, heeft op de smartphone toestemming locatiegebruik aanstaan, vindt het prettig dat de auto tijdig af gaat remmen en in de juiste rijstrook blijft als jezelf niet zo alert bent.
"Resistance is futile" the Borg :wink:
voor de liefhebbers
https://intl.startrek.com/database_article/borg
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Petra
Banned

Re: Homo roboticus

Bericht door Petra » 08 sep 2019 06:16

blue-sky schreef:
06 sep 2019 19:13
ik snap je zorgen wel...
Mijn *zorgen gingen meer in de richting van mens en maatschappij, zoals banenverlies en ons huidige financiële systeem wat daar niet toereikend voor is.
Ik denk dat dat het grootste euvel zal zijn, de maatschappelijke ontwrichting. Tel daarbij op dat er dan algoritmes regeren waarbij geen mens meer begrijpt hoe en waarom beslissingen worden genomen... het zal mij niet verbazen als een algoritme besluit dat weer een zondvloed wel 's het beste voor de planeet/mensheid kan zijn, ergo.. laat maar smelten die ijskappen.
Het zou mij trouwen ook niet verbazen.. als dat is wat er in het verleden op deze en misschien ook andere planeten (meerdere malen) gebeurd is.
Een evolutionair reset mechanisme. :idea:

* Het deed mij iig geval deugd dat daar vele knappere koppen dan de mijne over nadenken. Of misschien beter gezegd voordenken. Al is het IMO al wat aan de late kant.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie