Het is maar de vraag of, en vooral dus hoe, iets kan worden aangemerkt als "het ontstaan van leven".
Roeland
Moderator: Moderators
Het is maar de vraag of, en vooral dus hoe, iets kan worden aangemerkt als "het ontstaan van leven".
Dat zei Stephen Hawking ook al. Bij belangrijke gebeurtenissen zouden er dan horden ruimtetoeristen moeten zijn, maar die zijn nog nooit waargenomen. Ook kom je danig in de problemen wanneer je in de tijd terug zou kunnen reizen en je opa dood zou schieten.Henry II schreef: ↑17 sep 2019 13:45Maar als de toekomst al bestaat, anders kun je er immers niet naartoe reizen, dan heeft men die tijdmachine toch al gebouwd. En daarmee zou men ook terug kunnen reizen naar ons heden. Aangezien we nog geen mensen uit de toekomst hebben ontmoet, kunnen we veilig aannemen dat tijdreizen niet mogelijk is.
Je moet dat wel minstens 9 maanden van te voren doen. En er voor zorgen dat zijn sperma niet ingevroren is.
Leuk punt. Maar dan ben je er ook nog niet door met eenheden van 1 jaar te reizen, immers de zon heeft ook een snelheid en het melkwegstelsel ook. Grote kans dus dat je ergens in het luchtledige uitkomt. Een veel kleinere kans, maar zeker niet te verwaarlozen, is dat je binnen een ster uitkomt. Astronautenpak met brandblusser meenemen dus.
Je kunt je afvragen waarom vredelievende ruimtetoeristen bijvoorbeeld mensen niet attenderen op aardbevingen of vulkaanuitbarstingen waarvan ze weten dat die zullen plaatsvinden. Of een huurmoordenaar die Adolf Hitler om zeep helpt voordat deze aan de macht komt. Of mensen die schatrijk worden omdat ze precies weten wat de aandeelbeurzen gaan doen en in welke fondsen ze moeten beleggen.Peter van Velzen schreef: ↑18 sep 2019 02:22Je moet dat wel minstens 9 maanden van te voren doen. En er voor zorgen dat zijn sperma niet ingevroren is.![]()
De beweging van de aarde in ons zonnestelsel, de beweging van het zonnestelsel binnen de Melkweg en de beweging van de Melkweg binnen het "bekende universum" en de verplaatsing van alles wat onbekend is, zoals beweegt het universum zich ook "binnen iets" en beweegt dat iets zich ook weer tot in het oneindige, waarbij de coördinaten van het tijdreizen niet gerelateerd zijn aan de coördinaten van de kleinste macht, zoals de coördinaten zoals ze op aarde zijn gegeven, maar de coördinaten van de grootste macht.
sorry dat ik alleen maar gepikeerd kan zijnMaria schreef: ↑18 sep 2019 16:17![]()
![]()
Sorry, dat ik alleen maar kan lachen, als ik de laatste berichten van dit topic lees.
Ze bevestigen ook meteen het kaliber van dit hele topic,
Het fenomeen van het zo intrigerende voor de mens om zich bezig te houden met tijdreizen.
Waarom is dit van alle tijden en zelfs ook bij de zo logisch denkende mensen, die normaal gesproken dit forum bevolken?![]()
Toch enerzijds willen geloven in sprookjes en wat je allemaal zou kunnen doen, als je door de tijd zou kunnen reizen?
En dan direct daarop heel simpel redeneren om dit geheel aan fantasievolle gedachten te ontnuchteren, door gewoon je gezonde verstand te gebruiken.
Waarom voel je je dan aangesproken?outremer schreef: ↑19 sep 2019 12:32sorry dat ik alleen maar gepikeerd kan zijnMaria schreef: ↑18 sep 2019 16:17![]()
![]()
Sorry, dat ik alleen maar kan lachen, als ik de laatste berichten van dit topic lees.
Ze bevestigen ook meteen het kaliber van dit hele topic,
Het fenomeen van het zo intrigerende voor de mens om zich bezig te houden met tijdreizen.
Waarom is dit van alle tijden en zelfs ook bij de zo logisch denkende mensen, die normaal gesproken dit forum bevolken?![]()
Toch enerzijds willen geloven in sprookjes en wat je allemaal zou kunnen doen, als je door de tijd zou kunnen reizen?
En dan direct daarop heel simpel redeneren om dit geheel aan fantasievolle gedachten te ontnuchteren, door gewoon je gezonde verstand te gebruiken.
ik meld een extra probleem als je over tijdreizen wil palaveren.
zelf ben ik genoeg down to earth om niet in sprookjes te geloven