Tijdreizen

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

heeck
Superposter

Re: Tijdreizen

Bericht door heeck » 16 sep 2019 10:46

blue-sky schreef:
15 sep 2019 20:55
dikkemick schreef:
03 nov 2018 22:09
Mocht tijdreizen (naar het verleden) ooit mogelijk zijn, zou ik heel graag getuige willen zijn van het ontstaan van leven.
het zou inderdaad erg mooi zijn om waar te nemen, maar was onze planeet toen al leefbaar voor huidige organismes? het zou zo kunnen dat we een speciaal (ruimte)pak aan zouden moeten trekken om te kunnen overleven op onze eigen planeet in die tijd
Het is maar de vraag of, en vooral dus hoe, iets kan worden aangemerkt als "het ontstaan van leven".

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 17 sep 2019 13:45

Maar als de toekomst al bestaat, anders kun je er immers niet naartoe reizen, dan heeft men die tijdmachine toch al gebouwd. En daarmee zou men ook terug kunnen reizen naar ons heden. Aangezien we nog geen mensen uit de toekomst hebben ontmoet, kunnen we veilig aannemen dat tijdreizen niet mogelijk is.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 17 sep 2019 14:10

Henry II schreef:
17 sep 2019 13:45
Maar als de toekomst al bestaat, anders kun je er immers niet naartoe reizen, dan heeft men die tijdmachine toch al gebouwd. En daarmee zou men ook terug kunnen reizen naar ons heden. Aangezien we nog geen mensen uit de toekomst hebben ontmoet, kunnen we veilig aannemen dat tijdreizen niet mogelijk is.
Dat zei Stephen Hawking ook al. Bij belangrijke gebeurtenissen zouden er dan horden ruimtetoeristen moeten zijn, maar die zijn nog nooit waargenomen. Ook kom je danig in de problemen wanneer je in de tijd terug zou kunnen reizen en je opa dood zou schieten.

outremer
Forum fan

Bericht door outremer » 17 sep 2019 15:21

wat met de afstand ?
als we een jaar terug gaan in de tijd, moeten we ook de afstand van een jaar afleggen, anders komen we niet op aarde terecht ?
of zie ik dit mis ?

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 17 sep 2019 15:55

Even ter verduidelijking:
Ook kom je danig in de problemen wanneer je in de tijd terug zou kunnen reizen en je opa dood zou schieten - voordat je vader geboren is.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 sep 2019 02:22

lanier schreef:
17 sep 2019 15:55
Ook kom je danig in de problemen wanneer je in de tijd terug zou kunnen reizen en je opa dood zou schieten - voordat je vader geboren is.
Je moet dat wel minstens 9 maanden van te voren doen. En er voor zorgen dat zijn sperma niet ingevroren is. :)
Ik wens u alle goeds

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 18 sep 2019 09:20

zelfs al zou de vader geboren zijn, neemt het alle invloeden weg die de opa op de situatie heeft gehad, waarbij er een mogelijkheid bestaat dat de tijdreiziger ineens niet meer bestaat.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 18 sep 2019 09:37

outremer schreef:
17 sep 2019 15:21
wat met de afstand ?
als we een jaar terug gaan in de tijd, moeten we ook de afstand van een jaar afleggen, anders komen we niet op aarde terecht ?
of zie ik dit mis ?
Leuk punt. Maar dan ben je er ook nog niet door met eenheden van 1 jaar te reizen, immers de zon heeft ook een snelheid en het melkwegstelsel ook. Grote kans dus dat je ergens in het luchtledige uitkomt. Een veel kleinere kans, maar zeker niet te verwaarlozen, is dat je binnen een ster uitkomt. Astronautenpak met brandblusser meenemen dus.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 18 sep 2019 09:52

Peter van Velzen schreef:
18 sep 2019 02:22
lanier schreef:
17 sep 2019 15:55
Je moet dat wel minstens 9 maanden van te voren doen. En er voor zorgen dat zijn sperma niet ingevroren is. :)
Je kunt je afvragen waarom vredelievende ruimtetoeristen bijvoorbeeld mensen niet attenderen op aardbevingen of vulkaanuitbarstingen waarvan ze weten dat die zullen plaatsvinden. Of een huurmoordenaar die Adolf Hitler om zeep helpt voordat deze aan de macht komt. Of mensen die schatrijk worden omdat ze precies weten wat de aandeelbeurzen gaan doen en in welke fondsen ze moeten beleggen.

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 18 sep 2019 10:18

outremer schreef:
17 sep 2019 15:21
wat met de afstand ?
of zie ik dit mis ?
De beweging van de aarde in ons zonnestelsel, de beweging van het zonnestelsel binnen de Melkweg en de beweging van de Melkweg binnen het "bekende universum" en de verplaatsing van alles wat onbekend is, zoals beweegt het universum zich ook "binnen iets" en beweegt dat iets zich ook weer tot in het oneindige, waarbij de coördinaten van het tijdreizen niet gerelateerd zijn aan de coördinaten van de kleinste macht, zoals de coördinaten zoals ze op aarde zijn gegeven, maar de coördinaten van de grootste macht.
Wat zou betekenen dat wanneer je terug zou reizen naar het punt dat er leven ontstond je je mogelijk op een plek bevindt waar de aarde nog 3,5 miljard jaar over doet om die te bereiken.
Op het moment dat er sprake is van een oneindigheid in "zich bewegen binnen", is er geen "bestemming" te lokaliseren.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 18 sep 2019 11:37

Dat is een goed punt zeg. De uitdijende ruimtetijd. Wij zitten inderdaad niet op hetzelfde punt in het universum als pakweg een jaar geleden, of zelfs een uur. Lastig mikken voor een tijdmachine. Er is geen referentiepunt.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 18 sep 2019 16:17

:lol: :lol:
Sorry, dat ik alleen maar kan lachen, als ik de laatste berichten van dit topic lees.
Ze bevestigen ook meteen het kaliber van dit hele topic,
Het fenomeen van het zo intrigerende voor de mens om zich bezig te houden met tijdreizen.
Waarom is dit van alle tijden en zelfs ook bij de zo logisch denkende mensen, die normaal gesproken dit forum bevolken? :D

Toch enerzijds willen geloven in sprookjes en wat je allemaal zou kunnen doen, als je door de tijd zou kunnen reizen?
En dan direct daarop heel simpel redeneren om dit geheel aan fantasievolle gedachten te ontnuchteren, door gewoon je gezonde verstand te gebruiken.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Mcmadtasty
Ervaren pen

Bericht door Mcmadtasty » 18 sep 2019 20:12

We doen niet anders dan door de tijd reizen, ik weet niet waarin je daar een sprookje ziet.

outremer
Forum fan

Bericht door outremer » 19 sep 2019 12:32

Maria schreef:
18 sep 2019 16:17
Sorry, dat ik alleen maar kan lachen, als ik de laatste berichten van dit topic lees.
Het fenomeen van het zo intrigerende voor de mens om zich bezig te houden met tijdreizen.
Waarom is dit van alle tijden en zelfs ook bij de zo logisch denkende mensen, die normaal gesproken dit forum bevolken? :D

Toch enerzijds willen geloven in sprookjes en wat je allemaal zou kunnen doen, als je door de tijd zou kunnen reizen?
En dan direct daarop heel simpel redeneren om dit geheel aan fantasievolle gedachten te ontnuchteren, door gewoon je gezonde verstand te gebruiken.
sorry dat ik alleen maar gepikeerd kan zijn
ik meld een extra probleem als je over tijdreizen wil palaveren.
zelf ben ik genoeg down to earth om niet in sprookjes te geloven

als je wil dat ik telkens iets meld over het kaliber van een topic, kun je de boel hier wel bijna sluiten.
elk topic over religie gaat over sprookjes
slechte dag of zo ?
ofwel heb ik een slechte dag :-)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 19 sep 2019 14:37

outremer schreef:
19 sep 2019 12:32
Maria schreef:
18 sep 2019 16:17

sorry dat ik alleen maar gepikeerd kan zijn
ik meld een extra probleem als je over tijdreizen wil palaveren.
zelf ben ik genoeg down to earth om niet in sprookjes te geloven
Waarom voel je je dan aangesproken? :)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie