Zijn wetenschappers racisten?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

De Encyclopedist
Ervaren pen

Re: Zijn wetenschappers racisten?

Bericht door De Encyclopedist » 06 mar 2018 09:23

Gershom schreef:
05 mar 2018 23:50
dikkemick schreef
Wat mij nog steeds verbaast, is het intelligentie-niveau in ons koningshuis. Zitten hier VMBO-scholieren tussen? Zou onze Willem genetisch al aanleg hebben gehad om te doen wat hij nu doet? Genetica zal ongetwijfeld een grote rol spelen. Geld is denk ik de 2e grote factor.
Maar niemand heeft natuurlijk de genetische aanleg om koning te worden. En volgens Amalia is Willem zelfs een beetje dom. Ik ken hem niet, maar erg veel intelligente uitspraken van hem zijn mij niet bekend. Gewoon een aardige man, een beetje doorsnee.
De functie-eisen voor het Nederlandse staatshoofd zijn maar beperkt: hij of zij moet kunnen de troonrede kunnen voordragen, zijn of haar handtekening kunnen zetten en een lintje doorknippen, goed zijn in het uitharden van slecht gezongen aubades en een sterke blaas hebben; dat is het wel zo'n beetje. Meer is weelde.

In de toekomst, nadat de derde republiek is uitgeroepen en de Nederlanders, zoals dat hoort in een democratie, hun staatshoofd kiezen zal vrijwel elke kandidaat voldoen. Het gevolg zal zijn dat ze een dwaas als president zullen kiezen. Ze zullen het verschil met het koningshuis niet merken.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 06 mar 2018 11:18

de Encyclopedst schreef
Het gevolg zal zijn dat ze een dwaas als president zullen kiezen. Ze zullen het verschil met het koningshuis niet merken.

Dat is mogelijk, maar er is ook een kans dat je een heel goed staatshoofd kiest. In ieder geval kan je er na een aantal jaren weer vanaf.

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 06 mar 2018 12:06

Petra schreef
Dat maakt wel uit.
We zijn niet allemaal als bolleboos geboren.
Dus moet je prijzen om inzet want goeie cijfers kan elke bolleboos met twee vingers in de neus voor mekaar krijgen. Niks knaps aan!
In mijn klas was een onuitstaanbaar slijmerig pest pokken pleuris jongetje met rood haar en sproeten. Dat laatste is van geen enkel belang, maar ik zag het destijds als een nadeel. Het maakte dat takke-jong extra onsympathiek. Het was een onuitstaanbaar opscheppertje, waarbij D.Trump verbleekt als een zeer bescheiden mens. ke je effe nagaan!
Die etterbuil, die galbak, waarvan ik vermoedde dat hij stiekem vliegjes hun pootjes uittrok, die Bazjie Boezoek, dat stuk ectoplasma, vond ook dat hij overal verstand van had. Vooral van biologie. Nou dan moest je net bij mij zijn. Ik had de vier lijvige delen van Brehm in mijn schooltas, (nou ja andere boeken waren ook nergens goed voor...)
Daar was een dag dat wij een proefwerk biologie moesten inleveren. De volgende dag zei de leraar dat ik het heel goed gemaakt had, en veel meer had opgeschreven dan vereist was. Daarom had hij mijn werk met een 9 gewaardeerd.
Echter Bemelman, want zo heette die zondagsrijder die kip zonder kop, dat varken zonder achtereind, die schorpioen die gehoornde slang kreeg godverdegloeiend een 10!! Omdat zijn werk er zo keurig verzorgd uitzag. Er vielen geen broodkruimels uit en wat opviel was de afwezigheid van enig eigeel. Ook ezelsoren ontbraken alsmede doorhalingen.
Bovendien was het geschreven in een uiterst verzorgd en leesbaar handschrift...
Ik heb later dat werkstuk gezien, en de leraar had helemaal gelijk. Het zag er werkelijk keurig uit!! Er stond alleen nondeju niets in!!!
Vandaar dat ik Fisch schreef dat het mij niets, maar dan ook totaal niets kon schelen dat knappe kinderen altijd schouderklopjes kregen. Ik heb het alleen wel onthouden, en maak daar nu 64 jaar te laat melding van.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 06 mar 2018 12:21

Gershom schreef:
06 mar 2018 11:18
de Encyclopedst schreef
Het gevolg zal zijn dat ze een dwaas als president zullen kiezen. Ze zullen het verschil met het koningshuis niet merken.

Dat is mogelijk, maar er is ook een kans dat je een heel goed staatshoofd kiest. In ieder geval kan je er na een aantal jaren weer vanaf.
Of je krijgt iemand die voldoende capabel is, laten we hem Xi Jinping noemen :) , dat hij zijn termijnen weet te transformeren naar een levenslang presidentschap.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 17 apr 2018 13:53

Gershom schreef:
06 mar 2018 12:06
In mijn klas was een onuitstaanbaar slijmerig pest pokken pleuris jongetje met rood haar en sproeten. Dat laatste is van geen enkel belang, maar ik zag het destijds als een nadeel. Het maakte dat takke-jong extra onsympathiek. Het was een onuitstaanbaar opscheppertje, waarbij D.Trump verbleekt als een zeer bescheiden mens. ke je effe nagaan!
Die etterbuil, die galbak, waarvan ik vermoedde dat hij stiekem vliegjes hun pootjes uittrok, die Bazjie Boezoek, dat stuk ectoplasma, vond ook dat hij overal verstand van had. Vooral van biologie. Nou dan moest je net bij mij zijn. Ik had de vier lijvige delen van Brehm in mijn schooltas, (nou ja andere boeken waren ook nergens goed voor...)
Daar was een dag dat wij een proefwerk biologie moesten inleveren. De volgende dag zei de leraar dat ik het heel goed gemaakt had, en veel meer had opgeschreven dan vereist was. Daarom had hij mijn werk met een 9 gewaardeerd.
Echter Bemelman, want zo heette die zondagsrijder die kip zonder kop, dat varken zonder achtereind, die schorpioen die gehoornde slang kreeg godverdegloeiend een 10!! Omdat zijn werk er zo keurig verzorgd uitzag. Er vielen geen broodkruimels uit en wat opviel was de afwezigheid van enig eigeel. Ook ezelsoren ontbraken alsmede doorhalingen.
Bovendien was het geschreven in een uiterst verzorgd en leesbaar handschrift...
Ik heb later dat werkstuk gezien, en de leraar had helemaal gelijk. Het zag er werkelijk keurig uit!! Er stond alleen nondeju niets in!!!
Vandaar dat ik Fisch schreef dat het mij niets, maar dan ook totaal niets kon schelen dat knappe kinderen altijd schouderklopjes kregen. Ik heb het alleen wel onthouden, en maak daar nu 64 jaar te laat melding van.
Ik kan me je boosheid wel voorstellen hoor. Ik heb dat ook wel eens meegemaakt.

Die leraar was vermoedelijk van de gemakzuchtige en heeft geen van die werkstukken gelezen, maar ze slechts gerangschikt op verzorgdheid.
(dat scheelt een hoop tijd natuurlijk, maar mag niet)

Wat die serie van Brehm betreft: De Nederlandse serie had wel vijf delen, ik heb hem nog hier staan.
Maar zo'n vergissing kan gebeuren na 64 jaar.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 17 apr 2018 13:56

De Encyclopedist schreef:
06 mar 2018 09:23
In de toekomst, nadat de derde republiek is uitgeroepen en de Nederlanders, zoals dat hoort in een democratie, hun staatshoofd kiezen zal vrijwel elke kandidaat voldoen. Het gevolg zal zijn dat ze een dwaas als president zullen kiezen. Ze zullen het verschil met het koningshuis niet merken.
Presidenten hoeven niet gekozen te worden, Duitsland is daar een goed voorbeeld van.
De Duitse President kost ook maar een schijntje van ons Koningshuis.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 17 apr 2018 15:22

Tiberius Claudius schreef
Wat die serie van Brehm betreft: De Nederlandse serie had wel vijf delen, ik heb hem nog hier staan.
Maar zo'n vergissing kan gebeuren na 64 jaar.
Je hebt helemaal gelijk. Het waren inderdaad vijf delen (Rode kaft gouden letters)
Ik had ze destijds geleend van de Bibliotheek.
Ongeveer 20 jaar geleden heb ik uit nostalgie bij een antiquariaat de driedelige uitgave gekocht;
Naar den tweeden druk der volksuitgaaf. Voor Nederland bewerkt door S.P. Huizinga.
Leraar plant- en dierkunde aan de Rijks HBS. Leeuwarden.
Ik was compleet vergeten dat ik toen vijf delen meezeulde in plaats van drie.

Wat ik eind jaren vijftig voor waar aannam blijkt nu behoorlijk door de tijd te zijn ingehaald.
Toch leuk om weer eens te lezen hoe men begin negentiende eeuw tegen het dierenleven aankeek.

Plaats reactie