Alicia schreef:Alle je vragen worden beantwoord in de 1.15 minuten documentaire door echte wetenschappers.
Knap dat je gedachten kunt lezen. Ik heb dus vragen, jij weet welke, en ze worden allemaal beantwoord in dit ene filmpje?
Alicia schreef:Kijk want een uur is niets als het interessant is.
Gezien je reacties tot dusver betwijfel ik ten zeerste dat dit erg informatief zou zijn. Daarnaast wordt het hier niet erg gewaardeerd als iemand een link naar een website neerplempt en doet alsof daarmee een afdoende verklaring is gegeven.
Alicia schreef:Al jou opmerkingen kloppen niet (...)
Dank je, daar kan ik echt wat mee.
Alicia schreef:(...) en CO2 is niet met 40% toegenomen. Leugen.
Dank voor je uitgebreide onderbouwing. Alweer.
"Since the beginning of the Industrial Revolution (taken as the year 1750), the burning of fossil fuels and extensive clearing of native forests has contributed to a 40% increase in the atmospheric concentration of carbon dioxide, from 280 to 392.6 parts per million (ppm) in 2012.[5][6] This increase has occurred despite the uptake of a large portion of the emissions by various natural "sinks" involved in the carbon cycle". [BRON]
Alicia schreef:CO2 is maar 0,04% (...)
Van wat? Ik neem aan dat je de atmosfeer bedoelt? Dat klopt, maar dat weten klimaatwetenschappers ook wel. Dus wat is je punt precies?
Okee, ik ben in een gulle bui, dus ik zal je argument voor je uitschrijven. Je punt is dat CO2 volgens jou zo'n klein deel van de atmosfeer uitmaakt...dus wat kan het effect daarvan nu zijn, right?
Arsenicum is dodelijk als je gedurende een half uur wordt blootgesteld aan 25 tot 50 ppm (parts per million). Dat is 0,000025 tot 0,000050%. Het hangt dus simpelweg van de effectiviteit van het element af. 'Maar 0,04%' zegt dus helemaal niets. In het geval van arsenicum is dat percentage namelijk genoeg om 800 tot 1.600 mensen het loodje te laten leggen. En zoals we weten uit talloze onderzoeken is CO2, net als arsenicum, buitengewoon potent. Potent genoeg voor de opwarming die we nu zien.
Alicia schreef:(...) en in de verre oertijd was die veel hoger dan nu.
'De verre oertijd'...over welke periode hebben we het dan? En hou je wel rekening met alle factoren die van invloed zijn op het klimaat? Zonder verdere context zegt het CO2-gehalte gedurende een bepaald tijdspad helemaal niets.
Alicia schreef:Eerst wordt het warmer en dan pas stijgt de CO2. Vaak eeuwen later.
Je vergelijkt appels met peren, door natuurlijke processen te vergelijken met de huidige antropogene opwarming. De tijdsspanne waarover het proces zich nu afspeelt, is vele malen korter.
Alicia schreef:In de tuinbouw worden flessen met CO2 leeggespoten in de kassen en de planten groeien 3 x zo sneller. Vreemd dat dit niet wordt verboden!
Hoezo vreemd? Sinds wanneer nemen overheden consequent rationele beslissingen, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek? Kijk alleen al naar ons economische stelsel, gebaseerd op oneindige groei enerzijds en eindige hulpbronnen anderzijds. Je maakt de fout door de validiteit van wetenschappelijke bevindingen te koppelen aan beleidskeuzes.
Alicia schreef:Als CO2 lager wordt is er een kans dat bossen gaan sterven en bomen produceren O2. Dus meer CO2 is gezonder, RED de BOSSEN.
Complete nonsens. Met CO2 opgevoerde planten hebben namelijk ook meer andere voedingsstoffen nodig, zoals water om te compenseren voor de grotere verdamping die optreedt als gevolg van de toegenomen warmte. In een kas is dat makkelijk te reguleren, maar daarbuiten niet. Daarnaast leidt teveel CO2 tot verminderde fotosynthese, waardoor planten minder CO2 op kunnen nemen of, in ernstige gevallen, zelfs beschadigd kunnen raken en sterven. Hoge concentraties CO2 verminderen daarnaast de voedingswaarde van voor ons essentiële gewassen, zoals graan.
Daarnaast leiden hogere CO2-concentraties tot verzuring van de oceanen. Uit onderzoek blijkt dat foraminifera (kleine eencelligen) daardoor waarschijnlijk nog deze eeuw zullen
uitsterven. Aangezien foraminifera onderaan de voedselketen staan, zal dit een enorme impact hebben op de biodiversiteit. Verder sterven ook de koraalriffen af door CO2-verzuring en aangezien 25% van alle mariene organismen daarvan afhankelijk zijn, zal ook dit een enorme klap zijn voor ecosystemen.
Alicia schreef:Klimaat verandering heeft met vele oorzaken te maken en opwarming heeft te maken met de ZON.
Zonneactiviteit is momenteel zeer laag.
Alicia schreef:Die is de laatste 10 jaar vrij stil en de laatste 10 jaar is er ook geen opwarming meer geweest.
Meer dan 90% van alle warmte wordt geabsorbeerd door onze oceanen, en daarin is een niet aflatende stijgende lijn te zien.
Oppervlaktetemperaturen zijn dus een stuk minder representatief voor het meten van klimaatverandering. Maar zelfs dan is de trend onmiskenbaar:
Alicia schreef:En die onzin met als het 1 graad warmer wordt dan sterven wij??? O ja, je stapt in een vliegtuig in Nederland en het is -10 graden. Je vliegt naar Thailand en het is 28 graden. Dus 38 graden warmer dan waar je vandaan komt. Hoeveel mensen zijn dood neergevallen in Bangkok op het vliegveld door de warmte? 0,00%.
Dat we zouden sterven als het 1 graag warmer wordt, is inderdaad grote onzin. Gelukkig is er geen enkele wetenschapper die dit beweert. Als dit volgens jou wel het geval is, graag even een bronvermelding hiervan.
Alicia schreef:Als het warmer wordt dan kunnen de kachels uit en die produceren meer CO2 dan de hele industrie samen.
Klimaatverandering betekent niet dat het overal ter wereld een keurige 22 graden Celsius wordt.
Alicia schreef:De middeleeuwen waren heel warm, er groeide wijn in Engeland, in de 15de eeuw kregen we een kleine ijstijd die 400 jaar heeft geduurd en eind 1800 werd het warmer. Laten we hopen dat we niet weer een kleine ijstijd induiken.
Gezien de huidige trend van gestage opwarming lijkt dat niet erg waarschijnlijk.
Alicia schreef:Want dan sterven er 5 miljard mensen van de honger. Waar groeien de meeste bomen en planten? In de Tropen, waar vind je de meeste diersoorten? Niet Noorwegen maar in de Tropen.
Waar kun je 3 oogsten per jaar van het land halen? Niet in een koud klimaat maar in de Tropen of Subtropen.
En die tropen zijn nu juist
het meest gevoelig voor klimaatverandering. En je denkt toch niet serieus dat elk stukje Aarde dat opwarmt, in een stukje regenwoud verandert? Van de Perm-Trias massa-extinctie weten we bijvoorbeeld dat opwarming leidde tot verregaande verwoestijning. Succes met het binnenhalen van drie oogsten per jaar in gebieden waar grote watertekorten heersen.
Alicia schreef:Waar zijn de meeste zelfmoorden? Niet in een zonnig klimaat.
En dit is een argument tegen...wat precies?
Alicia schreef:Dihydrogen Monoxide is ook heel gevaarlijk en zou verboden moeten worden!!!
Kijk eventjes naar Penn en Teller hilarious.
http://www.youtube.com/watch?v=UXZRBJYX__E
Show how easily people can be duped. Don't be a sheep think before you jump on a bandwagon.
The clips are from an episode of the Penn & Teller show Bullshit!, in which they had self-proclaimed environmentalists sign a petition to ban water.
Mensen zijn goedgelovig. Dat zal niemand verbazen. Het is me echter niet duidelijk wat je hiermee wilt zeggen. Ik neem niet aan dat je hier een stupide non sequitur wilt begaan door te stellen dat daaruit volgt dat alle klimaatwetenschap daarom niet klopt. Dat zou behoorlijk lachwekkend zijn, vind je ook niet?
Alicia schreef:In mijn ogen precies het zelfde als de hype tegen CO2 die je 12 x per minuut uitademt.
Er zit ook arsenicum in je lichaam, maar ik neem niet aan dat je daar grote extra hoeveelheden van consumeert omdat je denkt dat dat geen kwaad kan.
Alicia schreef:Wees een vrijdenker en niet een volger.
Amen.