Oorsuizen te genezen?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Oorsuizen te genezen?

Bericht door HenkM » 06 sep 2014 11:30

henk63 schreef:Klopt, maar de arts gaat uit van 8 weken wachttijd omdat er dan geen inwendige zwellingen meer zullen zijn.
Het gehoor is immers een zeer gevoelig orgaan,
Dus ik wacht tot ik defintief kan zeggen hoet is geworden.
Is hier al iets meer van bekend, Henk?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

HaSatan

Bericht door HaSatan » 23 sep 2014 11:39

Ik kreeg het uit het niks een dag. Ik denk dat het erfelijk is, maar stress maakt het erger. Een andere levenstijl zal denk ik helpen, maar het blijft irritant zeker.
Begrijpen ontwikkelt zich in opeenvolgende fasen.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 23 sep 2014 13:36

HaSatan schreef:Ik kreeg het uit het niks een dag. Ik denk dat het erfelijk is, maar stress maakt het erger. Een andere levenstijl zal denk ik helpen, maar het blijft irritant zeker.
een andere levensstijl gaat hws niet helpen. Wen er maar aan ... het gaat niet over.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel » 09 apr 2015 21:13

Nieuws

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20140731_01199936" onclick="window.open(this.href);return false;
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 10 apr 2015 07:55

Is van aug. 2014.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 86#p427886" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou het vervolg wel willen weten.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 10 apr 2015 09:44

Maria schreef:Is van aug. 2014.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 86#p427886" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier werd ik onlangs ook op gewezen, maar is kennelijk nog niet in Nederland leverbaar, laat staan dat kosten bekend zijn.

Berdo

Bericht door Berdo » 27 apr 2015 19:58

Meer informatie op:

http://www.beterhoren.nl/mijn-gehoor/ti ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk is dit echt een oplossing! Succes iedereen!

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 27 apr 2015 20:10

Welkom Berdo, het spreekt voor zich dat je bij elke audicien terecht kan voor informatie. Dus reclame voor Beter Horen kunnen we in het perspectief zien van Schonenberg etc.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 27 apr 2015 20:13

Met mijn hoortoestelletjes in heb ik ook minder last van oorsuizen. Je hersenen hoeven dan misschien minder te compenseren?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

astrixjes

Bericht door astrixjes » 22 feb 2016 19:10

Fish schreef:

Met mijn hoortoestelletjes in heb ik ook minder last van oorsuizen. Je hersenen hoeven dan misschien minder te compenseren?

Wellicht ja, of misschien blocken de hoortoestellen bepaalde frequenties die je oorsuizen vooroorzaken

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 feb 2016 19:16

Welkom astrixjes, er zijn ook speciale toestellen voor. Zogenaamde tinnitusmaskeerders.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

astrixjes

Bericht door astrixjes » 28 feb 2016 17:03

PietV. schreef:Welkom astrixjes, er zijn ook speciale toestellen voor. Zogenaamde tinnitusmaskeerders.
Zou dat dan ook werken bij stress gerelateerde tinnitus? zie https://geneeshetzelf.nl/oorsuizen-tinnitus-stress/" onclick="window.open(this.href);return false; voor wat ik bedoel.
zoja, dan twijfel ik wel of ik er zelf 1 wil nemen.
Ik heb het namelijk niet al te vaak (10x per maand?) maar het is dan wel zo irritant dat ik dan wens dat ik er iets tegen kon doen... om de stress te verminderen heb ik tot nu toe geen tijd voor gehad

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 28 feb 2016 18:34

En dan is de vraag wat stess is en of die wel altijd te vermijden is. Stress is vaak een dooddoener, je zou een dagboek bij kunnen houden over wanneer je er wel of niet last van hebt, dat geeft meer inzicht dan iets stress te noemen .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 28 feb 2016 19:55

astrixjes schreef: Zou dat dan ook werken bij stress gerelateerde tinnitus? zie https://geneeshetzelf.nl/oorsuizen-tinnitus-stress/" onclick="window.open(this.href);return false; voor wat ik bedoel.
zoja, dan twijfel ik wel of ik er zelf 1 wil nemen.
Ik heb het namelijk niet al te vaak (10x per maand?) maar het is dan wel zo irritant dat ik dan wens dat ik er iets tegen kon doen... om de stress te verminderen heb ik tot nu toe geen tijd voor gehad
Nee, je onderdrukt de klachten maar neemt niet de oorzaak weg. Nu kan het probleem zich afspelen op meerdere plaatsen. Denk maar aan een gehoorbeschadiging, gebruik bepaalde medicijnen etc. En stress reduceren dan zal je zelf eerst moeten uit maken waar de stress vandaan komt en hoe je er mee omgaat. Een schrale troost tinnitus verschuift zich op den duur naar de achtergrond, de meesten raken er aan gewend.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 28 feb 2016 21:03

PietV. schreef: Een schrale troost tinnitus verschuift zich op den duur naar de achtergrond, de meesten raken er aan gewend.
Inderdaad, ik hoor het alleen nog als iemand er over begint of als ik dit lees.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Plaats reactie