Oorsuizen te genezen?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Oorsuizen te genezen?

Bericht door Maria » 07 apr 2014 18:19

Wanneer wordt jij geopereerd aan die lange pen, Henk?
Of zijn jouw artsen nog niet overtuigd?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

henk63

Bericht door henk63 » 07 apr 2014 23:22

Vgende week wordt de datum vastgest :D eld. Niet wegens de artsen, maar omdat ik de afspraak heb geannuleerd. Ik ben op zoek gegaan naar een evaren arts. Ben daarom dus be!nieuwd naar de arts van Sissy.

(Verstuurd vanaf m'n tabletje)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 07 apr 2014 23:25

Ik ben benieuwd naar het resultaat straks.
Laat je dat nog weten? :)

henk63

Bericht door henk63 » 07 apr 2014 23:29

Tuurlijk!

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 08 apr 2014 06:59

henk63 schreef: Klinkt allemaal goed, professioneel zelfs, maar het is allemaal bekend. Wat is de meerwaarde?
en: nee, het oorsuizen heeft geen verband met de term "Eagle-syndroom" . De symptomen van Eagle zijn immers vooral pijn en problemen met kauwen en slikken.
Dat zijn inderdaad symptomen die er ook bijpassen. Maar het eagle-syndroom is primair met beeldvorming gediagnosticeerd, niet op basis van symptomen. Wat je beschrijft op basis van de beeldiagnostiek is het wel degelijk een eagle-syndroom. Maar misschien is, als de symptomatologie niet klopt, een chirurgisch ingrijpen minder geïndiceerd, dat zou kunnen. Dat weet ik niet zozeer. Dat is aan de snijdende disciplines en de omgeving daaromheen die daar ervaring mee hebben. Bijvoorbeeld een orofasciale fysiotherapeut. Moet je wel iemand hebben die daar wat meer tussen de snijdende disciplines zit natuurlijk. Niet iemand die dit slechts als verbijzondering heeft gedaan en er niet meer naar omkijkt.

Je voorkeur gaat erg uit naar snijden. Op zich goed. Maar ik krijg het beeld van iemand die er heel erg veel over leest, gericht in 1 richting (namelijk chirurgisch ingrijpen).

Succes,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

henk63

Bericht door henk63 » 01 mei 2014 23:55

23 mei, notabene op mijn verjaardag, gaat_ie eruit. De arts onderchrijft de waarschijnlijkheid van mijn theorie., maar de praktijk zal het uitwijzen-

Vanuit mijn bedje met mijn tabletje.

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 05 mei 2014 20:59

henk63 schreef:23 mei, notabene op mijn verjaardag, gaat_ie eruit. De arts onderchrijft de waarschijnlijkheid van mijn theorie., maar de praktijk zal het uitwijzen-

Vanuit mijn bedje met mijn tabletje.
Good luck. Eventueel PB'tje wie en waar gaat snijden?

Groet,

Bob

zalwel
Forum fan

Bericht door zalwel » 06 jun 2014 11:47

Ben benieuwd naar het resultaat.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick

henk63

Bericht door henk63 » 24 jun 2014 05:46

nog even geduld... ik zal binnenkort vertellen hoe het nu is.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 jun 2014 09:04

Dank voor het kattebelletje.
Mag ik aannemen dat je geopereerd bent?
De geplande datum was ruim een maand geleden.

henk63

Bericht door henk63 » 24 jun 2014 22:53

Klopt, maar de arts gaat uit van 8 weken wachttijd omdat er dan geen inwendige zwellingen meer zullen zijn.
Het gehoor is immers een zeer gevoelig orgaan,
Dus ik wacht tot ik defintief kan zeggen hoet is geworden.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 19 jul 2014 18:20

henk63 schreef:Klopt, maar de arts gaat uit van 8 weken wachttijd omdat er dan geen inwendige zwellingen meer zullen zijn.
Het gehoor is immers een zeer gevoelig orgaan,
Dus ik wacht tot ik defintief kan zeggen hoet is geworden.
Ik ben zeer benieuwd.
Heb er zelf nog pas 14 jaar 'last' van. Kan nu wel verschillende geluiden herkennen, lol.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 20 jul 2014 11:21

Helaas, mijn oorsuizen wil maar niet genezen. Inmiddels aan de suizende kant bijna stokdoof. Heb wel sinds een jaar een hoorapparaat, dat laat veel meer geluiden horen, maar merkwaardigerwijs kan ik de mensen niet beter verstaan. Eerst onverstaanbaar gemompel, nu onverstaanbaar schel. Maar de KNO arts had al voorspeld, dat een hoorapparaat zou tegenvallen bij een meniere doofheid.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat » 02 aug 2014 00:35

Oplossing in zicht voor oorsuizen

Er lijkt eindelijk een oplossing in de maak voor chronische tinnitus. Een Amerikaans bedrijf heeft een apparaat ontwikkeld dat het oorsuizen moet verhelpen. De eerste tests zijn alvast beloftevol: meer dan de helft van de proefpersonen werd van ‘de piep’ afgeholpen.

Tinnitus, ook wel oorsuizen genoemd, is een aandoening waarbij je sis-, fluit- of pieptonen te horen krijgt in één of beide oren. De kwaal wordt voornamelijk veroorzaakt door langdurige blootstelling aan lawaai. Volgens de officiële cijfers zou on­geveer tien procent van de Belgen al eens last hebben van tinnitus.

Tot voor kort werd chronische tinnitus als ongeneeslijk beschouwd, maar daar lijkt nu verandering in te komen. Het Amerikaanse bedrijf MicroTransponder heeft een apparaat ontwikkeld, The Serenity System, dat het oorsuizen moet verhelpen. Het gaat om een zender, zo groot als een luciferdoosje, dat gekoppeld is aan een hoofdtelefoon. Het toestelletje stuurt voortdurend stimuli, korte piepjes, naar de nervus vagus, een van de twaalf zenuwen die direct uit de hersenen ontspringen. Door die tooncyclussen worden de hersenen als het ware geherprogrammeerd en aangeleerd om de oorsuizingen te ne­geren.

De zendertjes zijn nog niet op de markt verkrijgbaar, maar eerste tests zijn veelbelovend. Ongeveer de helft van de proefpersonen was volledig verlost van ‘de tuut’. Nu treedt een volgende testfase in werking. Als alles goed gaat, komen de apparaatjes in 2015 op de markt.

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 16 aug 2014 10:13

Uncle Rat schreef:
Oplossing in zicht voor oorsuizen

Er lijkt eindelijk een oplossing in de maak voor chronische tinnitus. Een Amerikaans bedrijf heeft een apparaat ontwikkeld dat het oorsuizen moet verhelpen. De eerste tests zijn alvast beloftevol: meer dan de helft van de proefpersonen werd van ‘de piep’ afgeholpen.

Tinnitus, ook wel oorsuizen genoemd, is een aandoening waarbij je sis-, fluit- of pieptonen te horen krijgt in één of beide oren. De kwaal wordt voornamelijk veroorzaakt door langdurige blootstelling aan lawaai. Volgens de officiële cijfers zou on­geveer tien procent van de Belgen al eens last hebben van tinnitus.

Tot voor kort werd chronische tinnitus als ongeneeslijk beschouwd, maar daar lijkt nu verandering in te komen. Het Amerikaanse bedrijf MicroTransponder heeft een apparaat ontwikkeld, The Serenity System, dat het oorsuizen moet verhelpen. Het gaat om een zender, zo groot als een luciferdoosje, dat gekoppeld is aan een hoofdtelefoon. Het toestelletje stuurt voortdurend stimuli, korte piepjes, naar de nervus vagus, een van de twaalf zenuwen die direct uit de hersenen ontspringen. Door die tooncyclussen worden de hersenen als het ware geherprogrammeerd en aangeleerd om de oorsuizingen te ne­geren.

De zendertjes zijn nog niet op de markt verkrijgbaar, maar eerste tests zijn veelbelovend. Ongeveer de helft van de proefpersonen was volledig verlost van ‘de tuut’. Nu treedt een volgende testfase in werking. Als alles goed gaat, komen de apparaatjes in 2015 op de markt.
Wie hebben deze studies gefinancierd?

Groet,

Bob

Plaats reactie