Oorsuizen te genezen?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

FransP
Forum fan

Re: Oorsuizen te genezen?

Bericht door FransP » 30 apr 2017 08:41

Nog even een reactie.

Ik ben blij dat ik in deze tijd leef.
Ik heb nu een van de meest geavanceerde hoortoestellen die er zijn. Met een aantal extra's.
Ik heb nu een nieuw apparaatje dat ik kan aansluiten op een mp3 speler of iemand kan omhangen ( bij een lezing) die dan de muziek of spraak direct naar mijn toestellen stuurt. Werkt veel beter als de vorige oplossing.
daarbij komt dat er steeds meer aandacht is voor het probleem tinnitus.
Gelukkig kon ik het mij permitteren, want het is een hele uitgaaf en wordt niet vergoed door de verzekering. Maar ik heb het er voor over gehad.

groet FransP
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 30 apr 2017 16:36

Vallen mijn oude dag probleempjes bij in het niet.
Heb ook Tinnitus en dat was in het begin overheersend maar in de loop van de tijd ben ik er aan gewend geraakt en de nieuwe hoortoestellen waren ook een verbetering. Ik ben mij alleen nog op momenten als deze, als ik er aan denk dus, bewust van de aandoening.
Mijn gehoor gaat wel verder achteruit, ouderdom vraagt zijn tol. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Miriam2018

Bericht door Miriam2018 » 31 jul 2018 17:35

Oorsuizen kan verschillende oorzaken hebben, zoals eerder al vermeld. Ik heb nog niet alle mogelijke oorzaken gezien, vandaar een aanvullend lijstje;
* Bijwerking van bepaalde medicijnen. (Al verdween het niet toen ik de medicatie staakte).
* Stress (daar hebben we, zeker nu, vaker en veel meer last van dan we bewust zijn).
* Negatieve gedachten (nog niet zo gemakkelijk om dat bij jezelf te achterhalen èn te erkennen. Boekentip: Je kunt je leven helen van Louise Hay).
* Darmproblemen (MALT/GALT; problemen in het darmslijmvlies kunnen overslaan naar het slijmvlies van KNO).
* Nek- & schouder problemen (door stress en/of verkeerde houding komen spieren en zenuwen in de knel).
Inderdaad kan orofaciale fysiotherapie ondersteuning bieden. Daarnaast acupunctuur, auriculotherapie (oorreflex) en naar binnen gaan & connectie met je hart maken. Dat laatste is de grootste uitdaging die wij anno nu aan hebben te gaan. Voor niets gaat de zon op.
Laat de zon, het licht, in ons schijnen!

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 31 jul 2018 21:58

Welkom Miriam. Je bent goed op de hoogte van tinnitus. Kwam je dit forum tegen vanwege dit onderwerp?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 31 jul 2018 22:43

PietV. schreef:
31 jul 2018 21:58
Welkom Miriam. Je bent goed op de hoogte van tinnitus. Kwam je dit forum tegen vanwege dit onderwerp?
het interessante aan tinnitus is, voor mij, het feit dat het hersenen er niet in slagen, om welke reden ook, om dat geluid gewoon te negeren zodat ge er geen last meer van hebt.
lichamen passen zich aan maar blijkbaar niet bij oorsuizen.

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 01 aug 2018 08:08

appelfflap schreef:
31 jul 2018 22:43
PietV. schreef:
31 jul 2018 21:58
het interessante aan tinnitus is, voor mij, het feit dat het hersenen er niet in slagen, om welke reden ook, om dat geluid gewoon te negeren zodat ge er geen last meer van hebt.
lichamen passen zich aan maar blijkbaar niet bij oorsuizen.
Waarschijnlijk omdat het geen lichamelijke oorzaak heeft.
Met een koptelefoon met niet harde muziek is het oorsuizen weg te drukken. gaat niet helemaal weg maar is beheersbaar geworden.
Althans bij mij.
Als je het geluid in de koptelefoon zo hard zet dat je het net kan horen, gaan je hersenen op zoek naar dat geluid en wordt de tinnitus min of meer weggedrukt.
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 01 aug 2018 08:38

Miriam2018 schreef:
31 jul 2018 17:35
Inderdaad kan orofaciale fysiotherapie ondersteuning bieden. Daarnaast acupunctuur, auriculotherapie (oorreflex) en naar binnen gaan & connectie met je hart maken.
Interessante mogelijkheden. Helaas bij mijn KNO arts nog niet bekend.
Kun je aangeven waar ik de peer reviewed wetenschappelijke artikelen of proefschriften over deze mogelijkheden kan vinden?
Vooral de laatste optie intrigeert me. Geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen.
3 x hetzelfde bericht. Ik heb de eerste 2 verwijderd. Maria
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 02 aug 2018 14:39

Hoe dan ook: het is vooralsnog niet te genezen
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Plaats reactie