ASP forum

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: ASP forum

Bericht door Maria » 01 nov 2012 20:00

Hans DV schreef: Wie mee wil helpen is altijd welkom als:
* sympathisant/vrijwilliger of wordt lid en neem deel
We kunnen genoeg hulp gebruiken.
Voorlopig ben ik (nog) geen lid van ASP of sympathisant, maar ben wel nieuwsgierig :wink:
- Alleen sympathisanten van de ASP kunnen hier onderling discussiëren.
Sympathisant worden van de ASP kan hier
Pas daarna of als u al sympathisant bent kunt u zich registreren
- Het gebruik van schuilnamen is op dit forum niet toegestaan.
Uw forumnaam dient dus gelijk te zijn aan uw eigen voor- en achternaam.
- Ook uw email adres dient zichtbaar te zijn voor alle forumdeelnemers.
Ik zou 3x liegen, als ik me nu zou aanmelden.
Misschien bent ik kandidaat voor sympathisant, maar dan nog zou ik 2x liegen.
Ik ben nl. allergisch voor mijn echte naam op internet, anders dan alleen maar keuvelen over het weer, ook in besloten eigen kring.
En mijn emailadres behorende bij mijn echte naam is alleen voor privé email.

Ik ben nl. te vaak via google op gesloten bladzijden terecht gekomen en ook al kun je vandaar niet verder en beetje goochelen met steekwoorden en je kunt veel lezen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog » 02 nov 2012 12:28

Ik zal dit weekend een discussie openen om te kijken of we de toegang moeten gaan verbreden en de regels over de eigen naam bv. niet zo strikt toe te passen; in principe beginnen de forumregels al met:
Verder gelden hier normale gedragsregels:

Algemene forumregels:
Het lezen van onderstaande "forumregels" is belangrijk!
Ze zijn bedoeld om het forum overzichtelijk / leesbaar te houden en dat is in het belang van iedereen.

1. Privacy
Hoewel een groot aantal leden er geen bezwaar tegen zal hebben dat de buitenwereld van hen weet dat ze openlijk atheïst zijn, zijn er ook sommigen die dat met zekerheid niet willen, denk aan ZZP-ers die ook werk betrekken bij opdrachtgevers met een religieuze achtergrond. Om dat soort redenen is het niet toegestaan informatie welk wordt verkregen uit dit forum (direct of afgeleid) naar buiten te brengen: wat op het forum gebeurt blijft ook daar tenzij met toestemming anders wordt besloten.
dus ik begrijp wat je bedoelt...wordt vervolgd

Hans DV

Bericht door Hans DV » 02 nov 2012 12:48

Ik zou 3x liegen, als ik me nu zou aanmelden.
Misschien bent ik kandidaat voor sympathisant, maar dan nog zou ik 2x liegen.
Ik ben nl. allergisch voor mijn echte naam op internet, anders dan alleen maar keuvelen over het weer, ook in besloten eigen kring.
En mijn emailadres behorende bij mijn echte naam is alleen voor privé email.
Aan de ene kant
Uitgaande van de privacy gevoelige gegevens kan ik mij je positie voorstellen.
Aan de andere kant
We zijn wel een politieke partij, dus je moet van elkaar op aan kunnen; dus open zijn en weten met wie je spreekt/discussieert geldt als een regel op het forum om dat vertrouwen naar elkaar uit te spreken.
Namelijk
Het is geen openbaar forum; we moeten van elkaar op aan kunnen in het daadwerkelijk op pakken van politieke activiteiten in de politieke arena; daar kun je zo-wie-zo niet als een avatar op treden. Daar gaan we face-to-face in debat met anderen.
Ofwel
Men moet er voor uit durven komen dat men atheist is en streven wil na een werkelijke seculiere samenleving. Ook ik ben zelfstandig ondernemer in mijn uppie. Dus die interne veiligheid heb je nodig, maar ik wil weten waar ik aan toe ben als ik binnen de virtuele ruimte van de ASP communiceer.
Als
Dat te ver gaat dan doe je er goed aan om je niet aan te melden.
Laten we helder en duidelijk zijn naar elkaar.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 02 nov 2012 13:58

@ Hans
Aan de andere kant
We zijn wel een politieke partij, dus je moet van elkaar op aan kunnen; dus open zijn en weten met wie je spreekt/discussieert geldt als een regel op het forum om dat vertrouwen naar elkaar uit te spreken.
Ik begrijp je helemaal.
Namelijk
We moeten van elkaar op aan kunnen in het daadwerkelijk op pakken van politieke activiteiten in de politieke arena;
Dat moet absoluut gelden voor alle actieve medewerkers.
Ofwel
..........maar ik wil weten waar ik aan toe ben als ik binnen de virtuele ruimte van de ASP communiceer.
Als
Dat te ver gaat dan doe je er goed aan om je niet aan te melden.
Nu je het zo duidelijk stelt, is het voor mij verificatie van mijn gedachte over wat de opzet van jullie forum is.
Uitsluitend intern en niet ook als middel om buitenstaande geïnteresserden mee en om te krijgen.

Mijn vraag is dan.
Waarom hier jullie forum gepromoot en allen uitnodigen mee te doen, als dat forum alleen geldt voor degenen, die zich binnen de ASP webpagina hebben gemeld als lid of minstens sympathisant?

Waarom niet alleen de ASP zelf promoten (incl. forum voor leden) met alle verschillende onderdelen van je programma en motivaties en daar een ruimte voor zoeken om dat te doen?
Die ruimte hoef je niet eens zelf te maken.
Dat kan overal op elk forum, zoals er hier ook begonnen is.

Nadeel is, dat je niet alles, negatieve maar zeker ook positieve kritiek en suggesties, in eigen huis hebt.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Hans DV

Bericht door Hans DV » 02 nov 2012 17:38

Mariakat schreef:Mijn vraag is dan.
Waarom hier jullie forum gepromoot en allen uitnodigen mee te doen, als dat forum alleen geldt voor degenen, die zich binnen de ASP webpagina hebben gemeld als lid of minstens sympathisant?
Ik snap je opmerking "Mariakat".
Als je meedoet kun je je aanmelden als sympathisant en ben je geen lid; inhoudelijk kunnen je dan meediscussiëren. Dat is dan iets minder open, maar dat is gelegen in het gegeven dat we nog in de opbouwfase zijn. De eerste uitwerkingen van ons uitgebreidere programmaonderdelen willen we dan in een wat geslotener groep volgens de forumregels wenselijk is.
Dat niet onverlet laat dat in basis de uitgewerkte stukken wel ter discussie kunnen worden gebracht in tweede instantie.
Mariakat schreef:Die ruimte hoef je niet eens zelf te maken.
Waarom niet alleen de ASP zelf promoten (incl. forum voor leden) met alle verschillende onderdelen van je programma en motivaties en daar een ruimte voor zoeken om dat te doen?
Dat kan overal op elk forum, zoals er hier ook begonnen is.
Nadeel is, dat je niet alles, negatieve maar zeker ook positieve kritiek en suggesties, in eigen huis hebt.
Ik vind dit een hele goed suggestie van je "Mariakat".
De stukken die we in eerste instantie op ons eigen forum hebben uitgebroed kunnen we dan in tweede instantie hier op het freethinker forum plaatsen om te kijken of die de tand des tijds kan doorstaan; dat is in mijn ogen geen 'Nadeel' maar eerder een Voordeel.

Jinny

Bericht door Jinny » 02 nov 2012 18:57

Hans, ik wil wel daarvan weten dan.
In principe is FT apolitiek, in principe wil ik dat ook zo houden.
Hoezeer ik jullie een warm hart toedraag.

Hans DV

Bericht door Hans DV » 02 nov 2012 20:59

@Jim,

1) Als we het doen dan zullen we dat zeker duidelijk melden en aangeven.
Maar
2) Heeft zdDog op het ASP Forum de discussie geopend om te kijken op welke wijze we een Opener ASP deel Forum zouden kunnen invullen.

zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog » 01 dec 2012 16:37

Besloten om ook nicknames toe te laten, zolang deze maar aan de beheerder melden wie ze zijn

voornaam / achternaam/ woonplaats / skills (bv beroep of talent)

Jinny

Bericht door Jinny » 01 dec 2012 17:22

Strak plan.
Niet iedereen wil tot het einde der tijden te googlen zijn op zijn/haar naam.

zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog » 04 dec 2012 21:07

Zojuist nog anoniemer gemaakt door ook de "wie is online" onzichtbaar te maken voor gasten.

gerrit

Bericht door gerrit » 22 jan 2013 20:26

Scheiding van ketk en staat, is ook scheiding van poltiek en geloof. ik heb soms mijn twijfeks of Nederland wel een echte seculiere staat is, We zijn verpkicht om op religueuze feestdagen vrij te nemen,sommige leden van de regering leggen de eed af met de woorden: "Zowaar helpe mij God"Op het €2 muntstuk staat op de rand" God zij net ons". Dit zijn allenaal schendingen van de seculiere staat Der Nederlanden.

zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog » 23 jan 2013 07:41

VVD is joods-gristelijk (PVV ook); PvdA heeft nooit echt door willen zetten, de enige die iets doet is D66 en zodra de ASP enige voet aan de grond krijgt, wij ook

onze oprichter Frans heeft er onderzoek naar gedaan

er zijn 60 wetten gevonden waarin er extra compensatie/dispensatie/belastingvoordeel/subsidie/rechten zijn vastgelegd voor religie(s) ten koste van de belastingbetaler

http://forum.atheistisch-seculiere-part ... tten_2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

die kun je ws alleen downloaden als je aldaar registreert, maar probeer het maar

gerrit

Bericht door gerrit » 01 feb 2013 15:51

Oproep zijn er nog mensen die lid willen worden van de "Atheistisch Seculiere Partij" ? Meld je dan a.u.b aan op de site van de ASP ook op facebook,of bij mij Gerri Boerrigter op facebook Met vriendelijke groet Gerrit,

Berjan
Ervaren pen

Bericht door Berjan » 01 feb 2013 21:05

gerrit schreef:Scheiding van ketk en staat, is ook scheiding van poltiek en geloof. ik heb soms mijn twijfeks of Nederland wel een echte seculiere staat is, We zijn verpkicht om op religueuze feestdagen vrij te nemen,sommige leden van de regering leggen de eed af met de woorden: "Zowaar helpe mij God"Op het €2 muntstuk staat op de rand" God zij net ons". Dit zijn allenaal schendingen van de seculiere staat Der Nederlanden.
Leuke verspreking :lol:

zdDog
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door zdDog » 06 nov 2013 19:50

Momenteel is er een nieuw onderdeel van het forum gestart; het is deels openbaar geworden voor algemene (politiek gerichte) discussies

http://forum.atheistisch-seculiere-partij.nl/

Plaats reactie