Christelijk Informatie Platform

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door PietV. » 01 jun 2011 15:56

collegavanerik schreef:Hoi Huib,

Ik heb mee zitten lezen op CIP, als jij al geblokt wordt is er geen hoop voor dat forum.
Erg onchristelijk en heel erg bang.
"Er is hoop" Dit verdween na mijn eerste berichten. Nog geen onvertogen woord gezegd en ik kreeg de titels satan, uber-atheist, knecht van satan enz. Lastig discussiëren als men zo op de man speelt. Hoe moet je iemand duidelijk maken dat je als atheïst, niets te maken hebt met het satanisme. Je levert niet de ene entiteit in voor een andere. Ik was ook de eerste van de freethinkers die mocht omkeren tot verbazing van velen. (Waaronder ook enkele christenen;bv. Huib). Niemand kon zich ook maar een moment herinneren dat ik over de scheef was gegaan. Of iets had gezegd wat als kwetsend opgemerkt had kunnen worden.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Destinesia

Bericht door Destinesia » 01 jun 2011 16:07

Dat komt natuurlijk door al die christelijke griezel romans van Frank Peretti. :lol: Die gaan over de strijd in de hemelse gewesten. Veel gelovigen (waaronder evangelische) zien werkelijk waar, overal demonen rondzweven die gewone ongelovige stervelingen als marionetten gebruiken om het evangelie te dwarsbomen. Vooral atheïsten zouden vanuit de 'hemelse gewesten' worden gebruikt in het onzichtbare leger van de satan.

Jinny

Bericht door Jinny » 01 jun 2011 16:09

Dat kan ik onderschrijven.
En er zijn hoopjes charlatans die daar zonder scrupules misbruik van maken.
Tegen vaak forse beloning (vooruit graag).

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 01 jun 2011 16:15

Destinesia schreef:Dat komt natuurlijk door al die christelijke griezel romans van Frank Peretti. :lol:
Mijn algemene ontwikkeling schiet op dit punt ernstig tekort. Ik moet maar eens stoppen met het lezen van "Dirk Jan". En dergelijke obscure boekjes erbij pakken.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Jinny

Bericht door Jinny » 01 jun 2011 16:20

Fokke & Sukke is ook een uitsteekbaar nivo hoor. :D
Afbeelding

Destinesia

Bericht door Destinesia » 01 jun 2011 16:38

PietV. schreef:
Destinesia schreef:Dat komt natuurlijk door al die christelijke griezel romans van Frank Peretti. :lol:
Mijn algemene ontwikkeling schiet op dit punt ernstig tekort. Ik moet maar eens stoppen met het lezen van "Dirk Jan". En dergelijke obscure boekjes erbij pakken.
Nou voor het geld hoef je het niet te laten.

Deze las ik ooit eens.

En serieus het is nog spannend ook! Engelen die tegen afzichtelijke smerige vleermuis achtige demonen strijden maar krachteloos worden omdat de gelovigen verzuimen te bidden enzovoort. Je krijgt een beetje een idee hoe fantasievol een modern fundie denkt over gebed en hoe hij denkt daarmee de hemelse gewesten te kunnen 'medebesturen'.

Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka » 01 jun 2011 16:41

Welkom Huib. We kennen elkaar al van CIP. Fred. ja.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

Plaats reactie