Christelijk Informatie Platform

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

a.r.

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door a.r. » 31 mei 2011 19:50

a.r wil je d'r ook een?
How charming, you did won that at the weekly Bingo? Thanks darling. Is the pink one your favorite or the black anaconda? :angel12:

Afbeelding

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 31 mei 2011 20:11

Afbeelding
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 31 mei 2011 22:34

Leuk cartoon BAC :D .

Nog even een rondje gemaakt op het christelijk informatie platform. Als "vrijdenker" heb ik vandaag diverse reacties geplaatst. Allemaal keurig volgens de nieuwe regels. Tot vanavond 20.00 uur stonden ze er nog, daarna zijn ze verdwenen. De moderators hebben weer schoon schip gemaakt. Ze kunnen met recht de titel krijgen: "Zwaarst gecensureerde informatievoorziening van Nederland". Ik denk zelfs dat ze in Iran toleranter zijn. En dan krijgen wij soms de wind van voren omdat we een topic sluiten :cry:
Vrijheid van meningsuiting is niet voor iedereen weggelegd. Ik heb medelijden met groepen christenen die achter het "religieuze gordijn" moeten leven.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 31 mei 2011 23:07

mijn laatste reactie was om 23:04

he moet toch niet gekker worden.zodra een ongelovige hier netjes volgens de nieuwe regels op een artikel reageert wordt ie verwijderd ,simpel omdat het een ongelovige is...dit riekt naar discriminatie tegen de ongelovigen...en dat in een land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is....of zijn ze bang dat we tere zieltjes het ware licht laten zien en ze uit de kerk lopen
jammer,heel jammer en dat noemen zich christenen
Medusa, somewhere | 31-5-2011 23:04:16

ik ben benieuwd hoelang het blijft staan...eerdere reacties van mij zijn al verwijderd
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 31 mei 2011 23:36

a.r. schreef:
a.r wil je d'r ook een?
How charming, you did won that at the weekly Bingo? Thanks darling. Is the pink one your favorite or the black anaconda? :angel12:

Afbeelding
"O, hello, miss Bucket!!"
"It's Bouquet!!"

:mrgreen:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 01 jun 2011 09:25

BadAssChick schreef:mijn laatste reactie was om 23:04

he moet toch niet gekker worden.zodra een ongelovige hier netjes volgens de nieuwe regels op een artikel reageert wordt ie verwijderd ,simpel omdat het een ongelovige is...dit riekt naar discriminatie tegen de ongelovigen...en dat in een land waar vrijheid van meningsuiting een groot goed is....of zijn ze bang dat we tere zieltjes het ware licht laten zien en ze uit de kerk lopen
jammer,heel jammer en dat noemen zich christenen
Medusa, somewhere | 31-5-2011 23:04:16

ik ben benieuwd hoelang het blijft staan...eerdere reacties van mij zijn al verwijderd

Het is ook nogal wrang dat hier een journalist mee bezig is. Nu vraag ik mij af of er een etiquette is onder deze beroepsgroep. Het zal geen klacht waard zijn, want mijnheer zijn geloof is boven alle twijfel verheven.
Maar het zo krachtig censureren is echt absurd. Dan gooi je dus ook je journalistieke carrière weg. Keihard tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. Het zou nog te overwegen zijn om hier een subrubriek te maken. Met de titel: Christelijk informatie platform (De ongecensureerde versie). De berichten kopiëren en hier commentaar geven. Maar of dat past binnen onze seculiere identiteit dat vraag ik me af. Ook de kleine club beheerders moet je niet overbelasten :wink:
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 01 jun 2011 09:45

PietV. schreef:Maar het zo krachtig censureren is echt absurd. Dan gooi je dus ook je journalistieke carrière weg. Keihard tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. Het zou nog te overwegen zijn om hier een subrubriek te maken. Met de titel: Christelijk informatie platform (De ongecensureerde versie). De berichten kopiëren en hier commentaar geven. Maar of dat past binnen onze seculiere identiteit dat vraag ik me af. Ook de kleine club beheerders moet je niet overbelasten :wink:
Gewoon doen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jinny

Bericht door Jinny » 01 jun 2011 09:47

Als je dat gaat doen Piet, dan kun je wel bezig blijven.
CIP kiest voor cencuur.
Kunnen we twee dingen doen, het erbij laten, of een massa offtopic en reacties produceren.
Hebben de beheerders het erg druk ineens daar.

Maar ik heb zoiets van laat ze even in hun sop gaar koken.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 01 jun 2011 10:12

gisteren zijn daar ook weer zeer zinnige en eerlijke reacties verwijderd bij een aantal topics.
van gelovigen, zowel als van ongelovigen.
ik heb gezocht naar een manier om CIP aan te klagen wegens discriminatie en ongeoorloofde handelingen.
maar helaas....zijn daar geen instanties voor?
de redactie daar is totaal onkundig, eigenlijk misdadig.......mensen tellen niet.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 01 jun 2011 12:45

Jim schreef:Als je dat gaat doen Piet, dan kun je wel bezig blijven.
CIP kiest voor cencuur.
Kunnen we twee dingen doen, het erbij laten, of een massa offtopic en reacties produceren.
Hebben de beheerders het erg druk ineens daar.

Maar ik heb zoiets van laat ze even in hun sop gaar koken.
Misschien is een opstapje mogelijk binnen meldpunten. Kost weinig moeite. En dan is het altijd mogelijk om het op een gegeven moment te professionaliseren.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =38&t=9229

Ik laat er geen gras over groeien.

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 01 jun 2011 13:07

tis alleen jammer dat de mensen die op het CIP zitten het hier niet kunnen lezen en reageren,behalve Huib dan die zo moedig was om zich hier in te loggen

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 01 jun 2011 13:35

Ik voel me niet moedig hoor, het ergste wat me kan overkomen is tegenspraak toch? Ik ga er niet vanuit dat jullie(generaliserend maar niet verkeerd bedoelt)niet ineens door mij gaan geloven en ik ben niet bang dat ik ineens niet meer zal geloven.
Wat CIP betreft. Ik ben de discussie aangegaan met de redactie maar dat haald bitter weinig uit. Ik had volgens de nieuwe of aangescherpte richtlijnen een reactie geplaatst en zonder opgaaf van reden zag ik later dat die reactie was weggehaald. Ik was de discussie toen al met ze aangegaan en had ook bij het topic nieuwe regels CIP mijn mening gegeven. Door het opnieuw weghalen van mijn reactie werd ik toch wat boos (ik hou het netjes) en schreef dat ik het stumpers, losers en blinde vond. Dat kon kennelijk niet door de beugel en ik ben geblokkeerd. Nu stop ik niet zomaar en ben de redactie blijven schrijven. Ik krijg echter geen antwoord meer, kennelijk ben ik gewogen en te ligt bevonden? Is wel een positief gevoel want meestal weeg ik te zwaar.Hahaha. Hun beledigdheid is wel erg selectief. Ik ben persoonlijk op de site uitgemaakt, voor nazi, anti semiet en volgeling van Sabeel. Die laatste partij kende ik niet eens dus hoe ik volgeling kan zijn? Maar goed ik kan echt wel tegen een stootje en deel die ook wel eens uit. Niet omdat ik genoeg schep in schelden maar je probeerd wel eens op een andere manier door te dringen tot iemand. Het is niet de fraaiste methode dus ik zal m'n uiterste best doen om dat hier niet te doen.
De CIP redactie wil volgens mij liever helemaal geen reacties lezen en als iemand dan toch het lef heeft dan mogen het alleen maar brave berichtjes zijn van instemming of omschreven afkeuring maar dat moet dan wel afkeuring zijn van alles wat niet christelijk is want wat dat "wel" is daar mag je niet tegenin gaan.
Het is jammer dat de redactie juist de open communicatie heeft geblokkeerd. en zo christenen te kijk zet als mensen die geen tegenspraak kunnen hebben. Dat is echt een verkeerd beeld want een echte christen wil juist midden in het leven staan om in al z'n kwetsbaarheid te praten met alle mensen die ook kwetsbaar zijn net zo goed als zij. Gelukkig kunnen we elders ook praten met elkaar en CIP moet dan maar tot een sekte worden voor tekst citeerders. Ik zag bv Dik weer lekker bezig om nu zonder dat er iemand iets tegen hem meer zegt zijn bijbel kennis te laten zien. Triest echter dat hij wel tekst kennis heeft maar verrekte weinig inzicht. Ik kan hem nu alleen niet meer bereiken maar dat is niet mijn probleem.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 01 jun 2011 13:37

Een erg leuke strip moet ik zeggen. Ik kan best wel lachen hoor dat ik niet de indruk wek alleen maar serieus te kunnen zijn.
Ik ga me maar eens netjes voorstellen zodat er een beeld van me ontstaat.

Destinesia

Bericht door Destinesia » 01 jun 2011 13:45

Hey Huib.
Er valt hier op FT in ieder geval genoeg te lezen over leden die gelovig christen of moslim zijn geweest. En vertellen uitvoerig de redenen van hun verwijdering van hun geloof. Zo kan er misschien aan jouw kant wat begrip ontstaan voor de soms felle bewoordingen van ex-christenen op fora zoals CIP. Heb je deze sectie al ontdekt?

Getuigenissen van afvalligen

En met tip: :!:

Het verhaal van Rereformed 20 pagina's te gaan.

Mijn verhaal staat er ook ergens tussen maar ach .... :D

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 01 jun 2011 14:39

Hoi Huib,

Ik heb mee zitten lezen op CIP, als jij al geblokt wordt is er geen hoop voor dat forum.
Erg onchristelijk en heel erg bang.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Plaats reactie