Nieuw: Liberale Media

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Chinaman
Ervaren pen

Re: Nieuw: Liberale Media

Bericht door Chinaman » 02 dec 2011 17:16

Beste Mariakat, daarom het verschil in liberalisme in Europa en de VS, waar ik dus beweerde dat deze ontwikkeling in Europa een stuk "organischer" verliep dan in het hypocriete USA daar deze op genocide gebaseert is en dus een politieke band heeft gemaakt voor de zogenaamde American dream...Oftewel met niks naar de USA komen en rijk worden, van vrijheid genieten (Statue of liberty) liberalisme, dat het op de lijken van gehele volkeren is gebeurt verzwijgt men dus(@Fish, blijkbaar is het herhalen nodig om mijn punt verder te uit te leggen)
Mariakat schreef:Ik heb zin voor zin beantwoord en zie hier dat je het eigenlijk het tegenovergestelde zegt van de eerste zin.
Vandaar dat jij hier nu schrijft, wat ik als reactie had op je eerste zinnen
Ik heb geen zin om alles over te tikken
de kolonisten uit Europa die zich "onafhankelijk" maakten van GB waen nu niet echt bepaald arm of zwaar onderdrukt in vergelijking met de Indianen, In Frankrijk (Napoleon) is dat een geheel ander verhaal, het liberalisme daar ging niet ten koste van bevolkingen, maar ten koste van de toenmalige elite, adel, oftewel zeg maar de toenmalige Bankiers, CEO's, en Multinationals (denk aan VOC)
Mariakat schreef:Als conclusie zou ik willen stellen, dat we liberaal denken niet moeten verwarren met het politieke liberalisme.
en
Dat we datgene waar wij eigenlijk voor willen staan, als zijnde de goede manier van denken, in de praktijk toch zo vaak moeten missen.
Geheel mee eens.
Confucius (551 BC-479 BC): To put the world in order, we must first put the nation in order; to put the nation in order, we must put the family in order; to put the family in order, we must cultivate our personal life; and to cultivate our personal life, we must first set our hearts right.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 02 dec 2011 18:12

@Chinaman.
Herhaling van dezelfde woorden heeft geen zin.
Ik heb heel goed begrepen wat jij bedoelt, ik ben het er alleen niet mee eens.
Bovendien, zoals je zelf al zei.
Dat is geschiedenis.

Het onderwerp van dit topic is liberale media.
We begonnen deze afwijking van deze draad met het aangeven, dat een Unie van Europa mogelijk zou moeten zijn ondanks de culturele verschillen, daar het in Duitsland en de VS ook functioneert.
Nu gaan er, naar ik de indruk heb, toch wat dingen door elkaar lopen.

Voor ik verder ga heb ik een vraag aan jou.
Je hebt in Nederland de taal best heel goed geleerd en woont nu in China.
Waar heb jij je opvoeding genoten en waar heb jij op de basisschool gezeten?
Dus ook:
Waar heb jij geschiedenis geleerd en/of gelezen?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 02 dec 2011 19:45

Ok zijn we het oneens geen probleem hoor, gebeurt vaak. Wellicht dat ik (te) vaak naar de oorsprong zoek van hedendaagse onderwerpen (zoals Liberale media) en dat het wat chaotisch word. Dat heeft dus mede te maken met het feit dat jij al aangaf dat liberalisme in bepaalde plaatsen andere betekenissen heeft (in NL of USA). En dus ook liberale media... Verder zal ik maar mijn mond houden, want het is idd te warrig.

Off topic, Verder ben ik in NL opgegroeit, geboren en getogen, ben ik nog dienstplichtig geweest in het NL leger, en heb veel van mijn geschiedenis in NL geleert, maar dat gezegd te hebben heb ik ook nog een bachelor in Sinologie, http://de.wikipedia.org/wiki/Sinologie" onclick="window.open(this.href);return false; en leer ik nog elke dag veel bij wat geschiedenis betreft. Verder is mijn Nederlands wat roestig aan het worden daar ik nu al een lange periode in China verblijf, daarom ook dat ik graag "blog" hiero, het helpt mijn Nederlands op peil te houden.
Confucius (551 BC-479 BC): To put the world in order, we must first put the nation in order; to put the nation in order, we must put the family in order; to put the family in order, we must cultivate our personal life; and to cultivate our personal life, we must first set our hearts right.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 02 dec 2011 19:56

Dank je voor je info Chinaman.
Misschien vond je het wat vreemd, mijn vraag.
Maar ik heb de laatste jaren, meer nog dan vroeger, het idee, dat op verschillende plaatsen in de wereld, verschillen in de geschiedenis boeken staan.
Ook binnen Nederland trowuens nog als de boeken van verschillende jaargangen zijn.
Soms is het wel hetzelfde maar dan wordt het vanuit een verschillend standpunt belicht.
Daardoor kun je soms ook dit soort meningsverschillen krijgen.
Je zult dat zelf ook wel kennen denk ik, als het gaat over kennis over China.
Inside info komt, op zijn zachts gezegd, eigenlijk nooit door naar het Westen en als het doorkomt, weet je nooit hoe gekleurd het is.
Zoals met het meeste nieuws trouwens, dat is inherent aan het vertellen van gebeurtenissen door mensen.
Voldoende kennis en inzicht krijg je over veel dingen alleen maar als je ook de verhalen van de tegenhangers hoort en dan nog is het moeilijk :)

Waar heb je je bachelor gedaan?
In Leiden?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 02 dec 2011 20:33

Ik begrijp je helemaal en bewonder je kritieke kijk (ook op mij trouwens).

Leiden, nee daar dacht ik wel over na, verder hier Beijing Language and Culture University, ik besloot om gelijk naar de bron te gaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_La ... University" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel heeft deze universiteit een exchange programma met Leiden http://www.blcu.edu.cn/blcuweb/english/academics.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Furthermore, the College has signed an agreement with Leiden University of the Netherlands and sends excellent students every year to study in Holland
De derdejaars (Nederlandse) sinologie studenten in Leiden volgden veelal 1 jaar opleiding op deze Universiteit. Als ze een beurs kregen, sommigen moesten zelf betalen, hoe het nu is weet ik niet...

Plaats reactie