Uitvoerig commentaar op Ouweneel

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Destinesia

Bericht door Destinesia » 30 apr 2008 06:40

Gefeliciteerd Rr. Ik ben reuze benieuwd. :)

Als ik op je site kom dan verdwaal ik altijd in je links met verwijzingen tussen je tekst waar ik dan zo nodig op moet klikken en dan weet ik na een tijdje niet meer waar ik "ook al weer" vandaan kwam. :D

a.r.

Bericht door a.r. » 30 apr 2008 07:03

:occasion5: Van harte gefeliciteerd :sunny:

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT » 30 apr 2008 09:43

Ronduit geweldig. =D>
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo » 30 apr 2008 10:43

Rereformed schreef:Vandaag is een bijzondere dag voor me. Vannacht klikte iemand mijn site voor de honderdduizendste maal aan! En vandaag heb ik eindelijk (bijna al) mijn schrijven in Word-formaat omgezet en uitgeprint. Het commentaar op Ouweneel is 135 A-4tjes, het Commentaar op Nietzsches Aldus sprak Zarathoestra 280 bladzijden, en het boek met bijbelkritiek Volwassen Geloof beslaat 450 bladzijden. Ik stuur ze volgende week allemaal tegelijk op naar Nieuw Amsterdam.
Gefeleiciteerd met deze mijlpaal Rr!

Ik hoop dat Nieuw Amsterdam het wil uitgeven.

Ik zal vurig bidden tot de 'god van de uitgeverijen'...... :lol:

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 30 apr 2008 10:57

XcsM schreef:Als ik op je site kom dan verdwaal ik altijd in je links met verwijzingen tussen je tekst waar ik dan zo nodig op moet klikken en dan weet ik na een tijdje niet meer waar ik "ook al weer" vandaan kwam. :D
Ik heb inderdaad bijzonder veel verwijzingen naar andere internetsites; ik merkte het op toen ik alles in Word-formaat neerzette, en de links in voetnoten moest veranderen. Het is een geweldig gegeven van het internet vind ik dat je met een klik naar een bron of illustratie verwezen kan worden, en daar in een ogenblik iets kan nachecken of verdiepen, en ahw in gesprek kan zijn met iets/iemand anders. Nadeel van links is dat het internet voortdurend leeft en sommige links na een tijdje niet meer werken.

Maar jouw probleem snap ik niet. Ik weet niet of het aan je browser ligt, maar mijn links moeten (op een verdwaald geval na dat ik vergeten of ontzien heb) openen in een nieuw geopende window.
Born OK the first time

Destinesia

Bericht door Destinesia » 30 apr 2008 11:45

Rereformed schreef:Maar jouw probleem snap ik niet. Ik weet niet of het aan je browser ligt, maar mijn links moeten (op een verdwaald geval na dat ik vergeten of ontzien heb) openen in een nieuw geopende window.
Haha dat is het 'm juist. Als ik zeg dat ik verdwaal bedoel ik feitelijk dat ik al lezende 'afdwaal' en in een 'nieuw verhaal' zit. Als ik na 5 vensters naar het eerste venster terugkeer denk ik: Man,waar ging het nou toch ook al weer over? Maar dat ligt geheel aan mijn warrige geklik en concentratie gebrek soms. 8)

Think
Forum fan

Bericht door Think » 30 apr 2008 11:59

Rereformed,

Van harte gefeliciteerd met de 100.000e bezoeker :occasion6: en natuurlijk hoop ook ik dat Nieuw Amsterdam een of meerdere van je boeken uit wilt geven.

Is het misschien niet strategischer eerst alleen één boek op te sturen, met de meeste kans van slagen? Dat vond althans Apologetus. Anderzijds, als je alles opstuurt, kan de uitgeverij zelf bekijken wat het best in de markt zal liggen, als ze iets willen uitgeven.

Ik duim voor je, bij wijze van spreken (soms is het wel eens een gemis, dat je niet met bijgelovige rituelen hulp van 'boven' in kunt roepen - puur rationeel weet ik dat niets wat ik doe, duimen of bidden, de kans op uitgeven vergroot, maar het zou leuk zijn als ik wel iets kan doen - je kunt ze in elk geval zeggen dat er al heel wat potentiële kopers hier zijn :lol: ).

P.S. off-topic: Kan iemand mij uitleggen hoe ik zo kan linken naar posts, dat deze verwijst naar de exacte post die ik bedoel, in plaats van de bovenkant van de pagina? - zoals hierboven, moest de link verwijzen naar de bedoelde post van Apologetus, maar als ik erop klik, krijg ik de bovenste post te zien en moet je eerst doorscrollen :newb:

Edit: Kitty bedankt voor onderstaand antwoord, heb de link nu aangepast.
Laatst gewijzigd door Think op 30 apr 2008 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 30 apr 2008 12:03

@Think dat doe je door op het vierkantje dat vooraan de posting staat die je wil linken te klikken (het vierkantje dat voor het woord 'geplaatst' staat), de link die dan in je browser verschijnt is dan de link die naar die specifieke posting verwijst.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Confused
Geregelde verschijning

Bericht door Confused » 30 apr 2008 12:34

@ Rereformed: Gefeliciteerd met dit geweldige moment! Ik heb, al voor ik mij hier op freethinker aanmeldde, bijna je hele document Volwassen Geloof gelezen. Daarvoor wil ik je nu enorm bedanken. Op je site las ik een groot deel van mijn eigen vragen die ik had met het christelijke geloof. Zo liep ik er volledig op vast dat ik God moest liefhebben, terwijl ik dat niet kon, vanwege Zijn gruwelijke daden in het OT, waar Hij bijv. de eerstgeborenen van Egypte doodde om de zonde van Farao, 70.000 Israëli's ombracht voor de zonde van David en toch zeker 5 op de 6 mensen naar de hel stuurt vanwege de 'zonde' van Adam. Ik kreeg nu op de site ineens het antwoord waar ik nog nooit over na mocht denken, wat 'a priori' onmogelijk was: de bijbel kon het blijkbaar gewoon ook fout hebben. Dat was voor mij een enorme eye-opener. Ik hoop dat het wordt uitgegeven! Veel succes!!!:thumbup:
To say, in answer to any question, “some incomprehensible being
did some inconceivable thing in some unfathomable manner for unknowable purposes,” cannot be
considered any sort of rational answer.(Stefan Molyneux, Freedomain Radio)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 30 apr 2008 15:04

Confused schreef:@ Rereformed: Gefeliciteerd met dit geweldige moment! Ik heb, al voor ik mij hier op freethinker aanmeldde, bijna je hele document Volwassen Geloof gelezen. Daarvoor wil ik je nu enorm bedanken. Op je site las ik een groot deel van mijn eigen vragen die ik had met het christelijke geloof. Zo liep ik er volledig op vast dat ik God moest liefhebben, terwijl ik dat niet kon, vanwege Zijn gruwelijke daden in het OT, waar Hij bijv. de eerstgeborenen van Egypte doodde om de zonde van Farao, 70.000 Israëli's ombracht voor de zonde van David en toch zeker 5 op de 6 mensen naar de hel stuurt vanwege de 'zonde' van Adam. Ik kreeg nu op de site ineens het antwoord waar ik nog nooit over na mocht denken, wat 'a priori' onmogelijk was: de bijbel kon het blijkbaar gewoon ook fout hebben. Dat was voor mij een enorme eye-opener. Ik hoop dat het wordt uitgegeven! Veel succes!!!:thumbup:
Ik las je voorsteltopic door en las daar dat je mijn site gelezen had. Ik heb daarom niets aan je geschreven, want er is weinig dat ik er aan toe kan voegen. Behalve misschien dat ik heel goed je vragen en twijfels en verwardheid en onrustig zoeken naar wat anders enz. begrijp. Geef jezelf zoveel mogelijk innerlijke rust en gun jezelf tijd om geestelijk te groeien, informatie op te doen en 'onafgemaakt' te zijn. Alles komt in je denken op steeds steviger pootjes terecht wanneer je maar constant aan denken blijft doen. Er blijven uiteindelijk een hoop vraagtekens staan in het leven, maar je wordt er uiteindelijk niet meer benauwd om. Je blijft gewoon met een glimlach en een traan naar alles kijken, en bovenal weet je je doodeerlijk in je denken, dat is het belangrijkste om geestelijk gezond te blijven. Het leven is een grootse, geweldige, enerverende gebeurtenis en je bent er zelf een fantastisch onderdeel van. Leef met die gedachte.

PS het zijn de gekunstelde gelovers die men de naam 'confused' zou moeten geven. Waar jij mee bezig bent is helder te worden!
Laatst gewijzigd door Rereformed op 30 apr 2008 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 30 apr 2008 15:37

Think schreef:Is het misschien niet strategischer eerst alleen één boek op te sturen, met de meeste kans van slagen? Dat vond althans Apologetus. Anderzijds, als je alles opstuurt, kan de uitgeverij zelf bekijken wat het best in de markt zal liggen, als ze iets willen uitgeven.
Ik vond de opmerking van Prophet zeer juist, dat het wellicht niet de beste tekst is om het huis mee binnen te vallen. Het commentaar op Ouweneel is een niemandalletje vergeleken met de andere teksten, boekwerken waar ik jarenlang mijn best op moest doen.

Ik heb er overigens weinig vertrouwen in dat uitgevers iets van onbekende personen uitgeven, vooral als het nog iets met religie te maken heeft. Ik heb daarom gedacht dat de enige manier om hun aandacht te krijgen zou zijn een stapel papier zo dik als een middeleeuwse bijbel op hun bureau te laten belanden, zodat ze zien dat iemand er flink zijn best op heeft gedaan en het menens is. Ik vind het trouwens erg leuk de boekwerken voor het eerst uitgeprint te zien. Ik heb ze in een mooie omslag ingebonden, en alledrie boekwerken imposant bovenop elkaar te zien geeft me al een hoop voldoening die ik nooit eerder gehad heb.

Zoals je zelf al aangeeft kunnen ze zelf bepalen wat en hoe ze er wat mee willen doen. Er zit een zekere ontwikkeling in mijn denken: in het eerste boek Volwassen Geloof blijf ik in laatste instantie vasthouden aan een religieus wereldbeeld. Zarathoestra is de eerste verkenning van het atheïsme, en het commentaar op Ouweneel is openlijk atheïstisch. Ze zouden met één kunnen beginnen en kijken of het verkoopt, en bij positief resultaat kunnen vervolgen met een volgend boek. Tegen de tijd dat ze er drie hebben uitgegeven heb ik dan wel een vierde voor ze, ha, ha...
Born OK the first time

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT » 30 apr 2008 16:15

Ik hoop serieus dat 't lukt. Ik ga ze zeker bestellen (heb ze nl. niet op je site gelezen, want van het scherm lezen houd ik niet te lang vol).
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 30 apr 2008 16:27

Ik hoop dat uw werken , zo vlug mogelijk verschijnen en vooral worden gelezen ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Destinesia

Bericht door Destinesia » 30 apr 2008 20:40

Rereformed schreef:PS het zijn de gekunstelde gelovers die men de naam 'confused' zou moeten geven. Waar jij mee bezig bent is helder te worden!
Ik denk dat het gezond is om juist een beetje 'confused' te blijven. Ik was als christen namelijk ook altijd erg "helder". :wink:

C.M.H.
Forum fan

Bericht door C.M.H. » 30 apr 2008 20:42

Van harte hiermee! Het zijn ook stuk voor stuk juwelen, en ik heb me geruime tijd zoet kunnen houden op de website! Als iedereen met dezelfde belangstelling je artikelen/ verhandelingen leest als ik dat deed, komt het heel erg goed.

Plaats reactie