We Are Change Rotterdam.

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: We Are Change Rotterdam.

Bericht door Labyrint » 31 jul 2016 12:12

Cluny schreef: En kijk eens goed naar de bij dit artikel behorende foto.
Tegen wie praat jij hier trouwens? Of is dit gewoon je blogje zeg maar.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 31 jul 2016 15:24

Labyrint schreef: Jaren geleden heb ik driftig mee-gediscussieerd op allerlei fora over dit onderwerp.
Dat doe ik niet meer. Ik ben ook geen architect.
Dan ben ik best wel nieuwsgierig naar jouw mening. Met al dat gediscussieer en onderzoek is deze in ieder geval stevig onderbouwd lijkt mij. Dus volgens jou: Was de Amerikaanse overheid net zo verrast als de rest van de wereld over de 4-voudige kaping door 4 teams van moslimterroristen? Is het voor die New Yorkse gebouwen technisch mogelijk om op die wijze in te storten zonder vooraf geplaatste explosieven?
Waarom moet je architect zijn om te kunnen achterhalen of de reconstructie van het instorten van de gebouwen volgens de logische regels van de natuurwetten hebben plaatsgevonden?
Maar ook ik - geloof - werkelijk geen éne REET van de officiële verklaring.

Welke officiële verklaring. En wat geloof jij er niet van en waarom niet?
Nooit in geloofd.

Is dat zo? Dat snap ik eigenlijk niet. De basis van jouw kennis is toch dat er een stel iconische gebouwen die vernietigd dan wel zwaar beschadigd waren door middel van het opzettelijk tegenaan vliegen van een gekaapt verkeersvliegtuig.
Daarvoor hoef ik niet achter welke schrijver dan ook aan te hobbelen. Dat is voor mij geen ijkpunt.
Het lijkt er op dat je toch ergens in het proces bij een complottheorie bent blijven hangen. Dat is jammer. Heb je na al die jaren geen behoefte om er even wat tijd en energie in te steken en die waan achter je te laten?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 31 jul 2016 15:52

Cluny schreef:
Labyrint schreef: Jaren geleden heb ik driftig mee-gediscussieerd op allerlei fora over dit onderwerp.
Dat doe ik niet meer. Ik ben ook geen architect.
Dan ben ik best wel nieuwsgierig naar jouw mening. Met al dat gediscussieer en onderzoek is deze in ieder geval stevig onderbouwd lijkt mij. Dus volgens jou: Was de Amerikaanse overheid net zo verrast als de rest van de wereld over de 4-voudige kaping door 4 teams van moslimterroristen? Is het voor die New Yorkse gebouwen technisch mogelijk om op die wijze in te storten zonder vooraf geplaatste explosieven?
Dat heb ik uitgelegd. Ik geloof het niet. Ik heb gemerkt in die discussies dat ik onvoldoende kennis heb tegenover degenen die elkaar allerlei technische details en veronderstelde feiten en honderden filmjes voor de voeten werpen. En linkjes volgen met allerlei epistels en uitéénzettingen. Dus dat laat ik aan de experts en 'de besten' over. En zoals gezegd geloof ik uiteindelijk niets van het officiële verhaal. Degenen die intelligent genoeg zijn om zeker weten of het al dan niet een complot is en daar heel wat over hebben gepubliceerd in de afgelopen jaren, die zal je dan moeten benaderen, de experts. Wanneer jij je sterk en onderlegd genoeg voelt om ze van repliek te dienen.

Wat mij betreft. Building 5 en het gat in het Pentagon zijn -naar het schijnt- de meest hete hangijzers. Het verwijderen -naar het schijnt- van alle camera's in de omgeving van het pentagon. Daar is -naar het schijnt- geen vliegtuig gevonden. Niet 2 maar 3 gebouwen tot -naar het schijnt- nagenoeg poeder ingestort waarvan 1 vooraf nauwelijks was beschadigd -naar het schijnt- die toch netjes net als de andere 2 gebouwen rechtstandig instortten. NORAD lag te pitten etc. Kijk en daar ga ik dus. Weet je. Ga daar maar met de aller-besten over in discussie. Ik weet niets zeker. Zij wel. Net als jij. En zij hebben de bewijzen daarvoor. Net als jij. Ik niet. Maar lang verhaal kort: ik -geloof- er dus gewoon geen ene REET van net zoals de redenen Irak daarna aan te vallen om de vermeende massa vernietigingswapens.

En dat woord -geloof- had ik al tussen haken gezet.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 31 jul 2016 19:45

Labyrint schreef: En dat woord -geloof- had ik al tussen haken gezet.
Wellicht volgende keer -geloof- nog vet maken en een groter lettertype gebruiken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 31 jul 2016 22:26

Cluny schreef:
Labyrint schreef: En dat woord -geloof- had ik al tussen haken gezet.
Wellicht volgende keer -geloof- nog vet maken en een groter lettertype gebruiken.
En ga jij maar maar plastic vliegtuigjes plakken. Ik ben benieuwd naar jouw bijdragen hier over je onderzoek.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 11 aug 2016 04:45

Dat beloof ik schreef:Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar je kunt er ook voor kiezen om sommige groepen geen aandacht te geven. Hoe minder aandacht, hoe beter.
Ik ben er juist wel voor om dergelijke groepen aandacht te geven.
.
Groepen, blogs en andere clubs zoals wanttoknow, xandernieuws, De Nieuwe Realist, DLM (de lange mars),Cafe Weltschmertz, De Ommekeer en vele anderen.
In het rijtje van desinformatieleveranciers hoort volgens mij ook WeAreChangeRotterdam (WACR) met zijn webpagina, Facebookpagina en Youtube account.
Ik schenk mijn aandacht ook aan de pro-Rusland kanalen zoals de overbekende Russische propagandazender RT (Russia Today), fort-russ en sputniknews met hun pure leugenpropaganda rechtstreeks geregiseerd door de Russische Federatie
En andere buitenlandse desinformatiewebsites zoals veteranstoday, washingtonsblog, zerohedge.com en ninefornews. De laatste die ik noem is globalresearch.ca.
Ik geef ze dus wel aandacht omdat de meeste lezers niet door hebben wat een ongelooflijke bullshit daar vandaan komt. Bullshit die niet herkend wordt, integendeel, door de vele herhalingen gaan de meesten nog geloven dat het waar is en raken ze hun vermogen om het als zodanig te herkennen kwijt. De vele herhalingen bevestigen hun geloof en ze doen dan ook geen enkele moeite meer om kritisch naar de inhoud te kijken.
Ik doe dat wel. Het clubje WACR komt voort uit Occupy Rotterdam en drijft vooral op de waan van de 9/11 complottheorieën. Ze doen ook sterk aan Crowdfunden. En ze kunnen het nog steeds niet geloven, de Russische Buk die de MH17 vernietigde. Ik probeer ze voorzichtig van die wanen af te helpen door heel spaarzaam wat reacties te plaatsen. Maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar ik denk dat ik op dit forum ( en dat beloof ik ) nu wel duidelijk heb gemaakt waarom ik het belangrijk genoeg vind om WACR in de aandacht te zetten. Waarom dit soort onwaarheid verspreidende clubjes wel besproken moeten worden.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 11 aug 2016 12:51

Cluny schreef:Het clubje WACR komt voort uit Occupy Rotterdam en drijft vooral op de waan van de 9/11 complottheorieën.
Kijk, daar kan ik wat mee, de Occupy groep hier is bepaald niet homogeen.
Het is trouwens ook de maanlanding en nog wat dingetjes.
'Gesprekken als deze vinden uiteraard plaats met de nodige sterke drank. ;)
Dat gaat meestal goed totdat het woordje Palestina valt...
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 11 aug 2016 12:54

Cluny schreef:Maar ik denk dat ik op dit forum ( en dat beloof ik ) nu wel duidelijk heb gemaakt waarom ik het belangrijk genoeg vind om WACR in de aandacht te zetten. Waarom dit soort onwaarheid verspreidende clubjes wel besproken moeten worden.
Jazeker.
Aan complotdenken werd gelukkig in de media vorige week aandacht aan geschonken.
Een belangrijke taak voor scholen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Plaats reactie