We Are Change Rotterdam.

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

We Are Change Rotterdam.

Bericht door Cluny » 24 jul 2016 15:14

We Are Change Rotterdam.
Iets meer dan 24 geleden ben ik de club We Are Change Rotterdam op het internet tegengekomen. Op een besloten Facebookgroep werd een Vid gepresenteerd op YouTube stond dat deze club de film had geplaatst. Vandaaruit heb ik hun facebookpagina ontdekt.
Facebook: We Are Change Rotterdam
Even kort. Ik heb hier en daar een paar reacties geplaatst en een paar snelle discussietjes gevoerd. En nu zijn de We-are-changers nijdig. Volgens hun ben ik een trol. Dat is jammer want ik vond het wel een uitdaging om als eenling in discussie te gaan met de mainstream mening die precies het tegenovergestelde is aan de mijne. Maar gezien het venijn dat uit mijn kritiek is ontstaan is het wellicht beter dat ik mij een tijdje onthoud van commentaar en eventjes alleen meelezer blijf.
Ik wil nog wel even de link geven naar mijn FT-Facebookpagina, lees daar maar even het bericht over mijn "trollenactie".
Facebook.
Deze eerste bijdrage is natuurlijk veel eigengedoe maar ik vind deze club toch best wel interessant. Ik wist niet dat de 9/11 complotten na bijna 15 jaar nog zo levend waren en dat de aanhangers zo fanatiek en blijkbaar ook zo talrijk zijn. En dat in Nederland. Ik ben benieuwd wat Freethinker er van vindt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Maria
Moderator

Re: We Are Change Rotterdam.

Bericht door Maria » 24 jul 2016 16:57

Cluny schreef: Ik wil nog wel even de link geven naar mijn FT-Facebookpagina, lees daar maar even het bericht over mijn "trollenactie".
Facebook.
Wat verwacht je nu van Freethinker?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 24 jul 2016 17:33

Het gaat natuurlijk over alle 3 de linken. De eerste is de officiële website, daar wil ik later nog wat over schrijven.
De tweede link is de Facebookpagina een open plek op internet waar iedereen mee kan lezen en zijn mening mag geven. Het is dan wel handig om de daar heersende mainstreammening te hebben.
De derde link heb ik meegegeven want daarin staat een gedeeld bericht ( kijk een trol ), nu helemaal bovenaan met linken naar plaatsen waar deze club ook actief is. Linken o.a. naar YouTube en Twitter als ik het goed heb want zelf twitter ik niet.
Volgens mij horen deze 3 linken bij elkaar en vullen ze elkaar mooi aan.
Wat ik van Freethinker verwacht? Ik geef info over de complottheoristen wat hun bezighoudt. En laat zien hou ik met ze in discussie ben gegaan, in mijn eentje en wellicht maar voor 1 dag. Toevallig blijken ze ook allemaal Poetinpositivo's te zijn dus zijn het de eerste dag al 2 discussies.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 jul 2016 18:53

Facebook is niet te lezen voor niet geregistreerden.
Dus veel leden hier hebben niets aan je linken.

Nogmaals:
Maria schreef: Wat verwacht je nu van Freethinker?
Zie doelstellingen.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 24 jul 2016 19:39

Voldoe ik met deze wijze van topicstart niet aan de Freethinker doelstellingen dan lees ik graag daarvan de reden.
Ik heb de info van jouw link weer een keer gelezen, op dit moment ben ik van mening dat ik met het geven van de 3 linken naar de organisatie We Are Change Rotterdam voldoe aan de doelstellingen.
Het bieden van een discussieplatform van hoog niveau over wetenschap, vrijdenken, spiritualiteit, (verlichtings)humanisme, kritisch denken, religie, skepticisme, atheïsme en agnosticisme, maatschappelijke onderwerpen en daaraan verwante filosofie.
Het nuanceren of weerleggen van de excessen, waarheidsclaims en drogredeneringen van georganiseerde groepen. Onder deze groepen verstaan wij ook religieuze en levensbeschouwelijke bewegingen.
Wat ik van Freethinker verwacht? Laat ik het zo schrijven, de gebruikers/deelnemers laat ik kennismaken met de Nederlandse organisatie van 9/11 complotdenkers, hun activiteiten en doelstellingen. Daarbij zal ik eventuele vragen over de diverse theorieën proberen te beantwoorden en zo nodig te debunken. Kortom actief zijn in dit stuk discussieplatform van de m.i. dwaze theorieën. Gisteren kende ik deze club nog niet en ik heb hier op FT er ook nog nooit wat over gelezen.
Van Freethinker verwacht ik daarvoor de ruimte te krijgen.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 jul 2016 20:06

Voor ik verder reageer.
Nogmaals
Maria schreef:Facebook is niet te lezen voor niet geregistreerden.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 24 jul 2016 20:32

Maar Maria, Freethinker zelf heeft ook een pagina op Facebook.
https://www.facebook.com/freethinker.nl ... _new_likes" onclick="window.open(this.href);return false;

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 jul 2016 23:23

Ja, en...?

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 27 jul 2016 11:12

Ah leuk een uitstapje.
Moet toch steeds lachen om je uitstapje naar Vriendin. :D
Heb je nog nieuws, cq ben je al gebannen? :D
Cluny schreef: Even kort. Ik heb hier en daar een paar reacties geplaatst en een paar snelle discussietjes gevoerd. En nu zijn de We-are-changers nijdig.
Was je niet aardig? ;)

Heb van de club nog nooit gehoord en zeker niet van de Rotterdamse afdeling en ik mis nog net de chemtrails.
Zal het eens aan een vriend vragen, die kent het wel denk ik, stuurt af en toe youtube filmpjes op waarvan ik zelden onder de indruk ben.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 27 jul 2016 11:24

Cluny schreef:Voldoe ik met deze wijze van topicstart niet aan de Freethinker doelstellingen dan lees ik graag daarvan de reden.
Ik heb de info van jouw link weer een keer gelezen, op dit moment ben ik van mening dat ik met het geven van de 3 linken naar de organisatie We Are Change Rotterdam voldoe aan de doelstellingen.
Het bieden van een discussieplatform van hoog niveau over wetenschap, vrijdenken, spiritualiteit, (verlichtings)humanisme, kritisch denken, religie, skepticisme, atheïsme en agnosticisme, maatschappelijke onderwerpen en daaraan verwante filosofie.
Het nuanceren of weerleggen van de excessen, waarheidsclaims en drogredeneringen van georganiseerde groepen. Onder deze groepen verstaan wij ook religieuze en levensbeschouwelijke bewegingen.
Wat ik van Freethinker verwacht? Laat ik het zo schrijven, de gebruikers/deelnemers laat ik kennismaken met de Nederlandse organisatie van 9/11 complotdenkers, hun activiteiten en doelstellingen. Daarbij zal ik eventuele vragen over de diverse theorieën proberen te beantwoorden en zo nodig te debunken. Kortom actief zijn in dit stuk discussieplatform van de m.i. dwaze theorieën. Gisteren kende ik deze club nog niet en ik heb hier op FT er ook nog nooit wat over gelezen.
Van Freethinker verwacht ik daarvoor de ruimte te krijgen.
Je verwacht FT ruimte te krijgen om op de pagina van we are change discussie te voeren ?
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 27 jul 2016 13:18

Een ex-wetenschapper uit Delft is heel druk met de oudbakken 9/11 complottheorieën. Het lijkt er op dat hij vooral bezig is om van het grote 9/11 complot zoveel mogelijk persoonlijke broodwinning te creëren. Powerpointpresentaties, artikeltjes en interviewtjes. Ooit schreef hij een boek over de UFO, 9/10 2016 komt zijn nieuwste boek uit.
Meer info hier in dit topic.
Op divers plekken op het internet ga ik dus de discussie aan o.a. over de instortsnelheid van de 9/11 gebouwen die volgens de complottheoristen de vrije val snelheid naderen ( dus inside job explosieven ) maar in werkelijkheid geheel volgens het boekje van de natuurwetten zijn verlopen.
Al snel kom ik in aanvaring met een clubje, een grote promotor van heer Vermeeren. Maar al gauw blijkt dat deze club alle complottheorieën van de hele wereld omarmt en heel actief is om de complotgoeroes te promoten en te veafgoden. Ik zet daar graag zelf mijn kanttekeningen bij maar zoals gebruikelijk bij dit soort clubjes zijn ze daar niet blij mee.
WeAreChangeRotterdam is een vreemde anti-Europa, anti-Atlanticistisch, anti Nato pro Poetin propagandaclub met niet alleen 9/11 bullshit in het pakket maar ook bijvoorbeeld chemtrails. En ze bedelen constant om giften om hun goede werk te kunnen blijven doen.
Ik vind het de moeite waard om deze club hier op FT onder de aandacht te brengen, de eerste 3 linken die ik heb geplaatst geven m.i. een goed beeld.
Vandaag geef ik een recente link, een bedelpraatje op YouTube. Als iemand de behoefte heeft om te doneren, bij de vid staat hoe je dat kunt doen. Maar op mij hoeven ze niet te rekenen.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 27 jul 2016 13:29

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar je kunt er ook voor kiezen om sommige groepen geen aandacht te geven. Hoe minder aandacht, hoe beter.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 29 jul 2016 20:13

Dat beloof ik schreef: Hoe minder aandacht, hoe beter.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Onder andere hierom.
.
'Complotdenkers zijn vaak echte sekteleidertjes'
Opvallend genoeg blijkt uit Brits onderzoek dat complotdenkers zelf vaak een lage moraal hebben. Volgens de Universiteit van Kent dromen complotters er vaak zelf van om als machthebber de burgers te belazeren. Volgens de onderzoekers Karen Douglas en Robbie Sutton treedt bij complotdenkers 'psychologische projectie' op, de neiging om de eigen houding toe te dichten aan anderen. Uit het onderzoek bleek dat mensen met een 'lagere' moraal eerder aanhanger van een complottheorie zijn dan mensen die van nature eerlijk zijn. De overtuiging 'ze hebben het gedaan' blijkt dan vaak ingegeven door de perceptie 'ik zou het doen'.
En kijk eens goed naar de bij dit artikel behorende foto.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 29 jul 2016 21:28

Cluny schreef:Op divers plekken op het internet ga ik dus de discussie aan o.a. over de instortsnelheid van de 9/11 gebouwen die volgens de complottheoristen de vrije val snelheid naderen ( dus inside job explosieven ) maar in werkelijkheid geheel volgens het boekje van de natuurwetten zijn verlopen. Al snel kom ik in aanvaring met een clubje, een grote promotor van heer Vermeeren. Maar al gauw blijkt dat deze club alle complottheorieën van de hele wereld omarmt en heel actief is om de complotgoeroes te promoten en te veafgoden. Ik zet daar graag zelf mijn kanttekeningen bij maar zoals gebruikelijk bij dit soort clubjes zijn ze daar niet blij mee.
Jaren geleden heb ik driftig mee-gediscussieerd op allerlei fora over dit onderwerp.
Dat doe ik niet meer. Ik ben ook geen architect.

Maar ook ik - geloof - werkelijk geen éne REET van de officiële verklaring.
Nooit in geloofd. Daarvoor hoef ik niet achter welke schrijver dan ook aan te hobbelen.
Dat is voor mij geen ijkpunt.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 29 jul 2016 21:56

Cluny schreef:Ooit schreef hij een boek over de UFO, 9/10 2016 komt zijn nieuwste boek uit.
Daar had ik overheen gelezen. Als je denkt dat het niet nog gekker kan met de berichtgeving in de wereld! Deze ufo en complot-schrijver uit Delft is dan namelijk wel in heel goed en deftig gezelschap samen met de nieuwe adviseur en campagne-man John Podesta voor Hillary Clinton daar het in het Witte Huis zélf tot aan met haar adviseur toe bijna maandelijks wemelt van de UFO documenten jagers en complotten. John Podesta the UFO-guy. Met zijn inmiddels beruchte Ufo tweets. Youtube staat er vol mee. Hillary wil met een task force naar Area 51. Daar gaan we vast meer van horen. :D

Ok ik ben offtopic. Maar het is wel "complot" allemaal of niet? 8*)
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Plaats reactie