De opiniesite Jalta.

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cluny
Banned

De opiniesite Jalta.

Bericht door Cluny » 23 okt 2014 09:17

Al weer een paar weken actief, de rechtse opinipagina Jalta.
Ik heb de introductie van deze nieuwe opiniesite wel gevolgd door bijvoorbeeld deze link te lezen en met google de namen van 2 initiatiefnemers, Joshua Livestro en Annabel Nanninga, te onderzoeken.
Joshua Livestro is een rechtse publicist en een christenbekeerling. Deze meneer is heel erg rechts en heel erg christelijk. Ik heb dus weinig sympathie voor deze man, 2 keer een grote bah! voor dit schoolvoorbeeld van fout christelijk-rechts.
Jalta is dus het platform van heel erg rechts, heel erg christelijk en ook heel erg atlanticistisch.
Het tweede grote bezwaar is dat Jalta een betaalsite is waar je dus moet betalen om de publicaties te kunnen lezen.
Wat ikzelf natuurlijk nooit zou doen en met mij het overgrote deel van nieuws- en opinielezers.
Dus Jalta was ik weer snel vergeten.
Maar vandaag kwam ik dit opinieschrijfsel tegen, gratis toegankelijk.
En dat vond ik best wel het lezen waard.
Opiniesite Jalta: De islam vecht tegen de vrouw.
Om een bekende uitspraak te parafraseren: het eerste slachtoffer van een islamitische opstand is de vrouw.
Dus ik heb jalta toch maar een tweede kans gegeven en de link ook bij mijn internetfavorieten gezet.
Een waarschuwing moet ik er wel bij geven.
Deze site kan de linkse signatuur ernstige schade toebrengen.
Afbeelding
Ik adviseer wel nadrukkelijk: Gaaf dit rechtse clubje geen cent, abonneer je niet.
Jalta! "Fantastisch initiatief" van Joshua Livestro.
Fantastisch initiatief van Joshua Livestro
Na het oprichten en uitbouwen van het zeer geslaagde liberale De Dagelijkse Standaard heeft Joshua een nieuw project opgezet met een aanmerkelijk hogere ambitie: een aanval op de linkse pers, met een blog waar alle grote namen hun medewerking hebben toegezegd:

* Frits Bolkestein
* Leon de Winter
* Thierry Baudet
* Sylvester Eijffinger
* Pieter Omtzigt
* Derk Jan Eppink
* Nausicaa Marbe
* Hafid Bouazza
* Jonathan van het Reve
* Stan Veuger
* Dirk Jan van Baar
* Diederik Smit
* Bart Jan Spruyt
* Dieuwertje Kuijpers

Als Jalta succesvol is, wordt ook overwogen om TV te gaan maken. Eindelijk een gezond-verstand geluid in de media!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Doppelgänger
Bevlogen

Re: De opiniesite Jalta.

Bericht door Doppelgänger » 23 okt 2014 10:23

Als Jalta succesvol is, wordt ook overwogen om TV te gaan maken. Eindelijk een gezond-verstand geluid in de media!
Goh, de lancering van Jalta en het voornemen om ook TV-programma's te gaan maken valt wel heel toevallig samen met de plannen van staatssecretaris Sander Dekker om het publieke omroepbestel te hervormen. Als die plannen erdoor komen, ontstaat er ineens heel veel zendtijd voor belangengroepen als Jalta. En laat Dekker nu net een partijgenoot zijn van Frits Bolkesteijn, die ook zijn medewerking aan Jalta heeft toegezegd. Ben ik de enige die hier een een-tweetje in ziet?
Het monopolie van de omroepen wordt doorbroken, de omroepen zijn niet langer meer de poortwachters van Hilversum. De publieke omroep wordt opengesteld voor andere partijen dan de huidige 8 omroepen. Creatieve jonge makers, maar ook maatschappelijke en culturele instellingen krijgen rechtstreeks toegang tot de publieke omroep. Deze nieuwe makers kunnen zorgen voor betere, veelzijdige en meer vernieuwende programma’s. Hierdoor ontstaat er een creatieve competitie. Van het totale programmabudget van de publieke omroep staat 50% open voor deze creatieve programma’s via de competitie tussen externe partijen en bestaande omroepen. Creatieve en innovatieve publieke omroep in plaats van het opvullen van het uitzendschema en de belangen van de afzonderlijke omroepen. De publieke omroep wordt hierdoor relevanter voor nog meer Nederlanders.
Dit lijkt me vooral gunstig voor allerlei gesponsorde (en dus vooral rechtse) special-interestgroepen als Jalta, die à la Fox News hun ideologieën kunnen gaan verkondigen. De VVD kan het blijkbaar niet uitstaan dat de in hun ogen te linkse publieke omroepen haar niet naar de mond praten.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 29 okt 2014 21:56

Daar gaan we al. De Telegraaf nog wel, de VVD wordt op haar wenken bediend. En Paradijs mocht zijn plan persoonlijk aan de staatssecretaris presenteren. Wat een prettige bijkomstigheid. Blijkbaar wil de VVD ons à la Fox News gaan hersenspoelen met rechtse propaganda en onderbuikgevoelens.
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 30 okt 2014 23:49

Jammer dat Kitty er niet meer is.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 31 okt 2014 04:33

https://www.jalta.nl/faq.html
Jalta

Veelgestelde vragen

– Waarom een nieuwe site?

We denken dat het publieke debat een kwaliteitsimpuls wel kan gebruiken (hallo Zwarte Piet!). Tien jaar geleden zouden we een blad zijn begonnen, vijf jaar geleden een blog. Vandaag komen we met Jalta: een site die optimaal gebruik wil maken van de mogelijkheden die het internet biedt bij het presenteren van kwalitatief hoogwaardige opinie en originele journalistieke producties. Met columns, longreads en podcasts, maar ook met eigen televisieprogrammering. En dat op elk device toegankelijk.

– Waarom de naam Jalta?

De keuze voor de naam Jalta is uiteraard geen toevallige. Het Einde van de Geschiedenis, waarover begin jaren negentig nog hoopvol werd gespeculeerd, lijkt inmiddels weer voorbij. In zekere zin zijn we daarmee terug bij Jalta. Op de Conferentie van Jalta van 1945 werd de geopolitieke realiteit voor bijna een halve eeuw vastgelegd. Stalin wist er een grote slag te slaan door maximaal gebruik te maken van het optimisme van Roosevelt. Het is een fout die wij van Jalta niet willen herhalen. We willen funderen en verdedigen wat we onder geen beding mogen weggeven: onze vrijheden en onze idealen.

– Waarom een betaalmuur?

Wat we voorstellen is een eerlijke markttransactie: u koopt bij ons voor een klein bedrag (€1,75 per week, minder dan de prijs van een kopje koffie dus) kwalitatief hoogwaardige opinie en originele verslaggeving. Met uw betaling stelt u ons dan meteen in staat te investeren in de kwaliteit van het publieke debat, op een manier die bij u past. En onthou: we hebben geen investeerders, we bieden een lidmaatschap. Uw geld maakt Jalta mogelijk!

– Wat krijg ik ervoor terug?

Dagelijks nieuwe content. We willen elke dag minimaal vier items publiceren die voldoen aan onze kwaliteit & verdiepingsdoelstelling. We gaan geen nieuwsberichtjes overtikken of video’s van knuffelende panda’s uitzenden. Jalta is opgezet om agenderend te werken door met eigen nieuwsproducties te komen en originele, scherpe opinies te publiceren. Van topauteurs wier woord meteen stevig doorklinkt in het publieke debat. Met items die u nergens anders kunt zien en opinie die exclusief voor Jalta wordt geschreven. In een vorm die u aangenaam zal verrassen.

– Wat gebeurt er met mijn machtiging?

De automatische incasso treedt pas in werking als we de 5000 abonnees hebben gehaald en dus daadwerkelijk aan de slag gaan. Als we die drempel niet halen, gaat het feest niet door en betaalt u dus helemaal niets.
Ook op Facebook kan je het Jalta-gebeuren volgen.
Jalta op Facebook.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 02 nov 2014 12:50

De brandstapel, al of niet figuurlijk, lijkt weer mogelijk te worden. (oh .... wat zouden die lui de inquisitie graag terug hebben, met, natuurlijk, een volkomen regelvrije ondernemerswereld) .... kortom ... de klok weer 4 eeuwen terugzetten.

En nee, Doppelgänger, je bent niet de enige die dat zo ziet.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 30 jul 2016 09:28

Sinds mijn laatste bijdrage is Jalta bijna 100% uit mijn gedachten verdwenen. Het kan best zijn dat ik de afgelopen 21 maanden af en toe iets over deze te rechtse en te christelijke nieuwsclub heb gelezen maar daarvan is helemaal niets in mijn geheugen opgeslagen.
Tot vandaag. Ik kwam dit bericht tegen.Bart Schut en Esther Voet weg bij opiniesite Jalta.nl na geschilEsther Voet wilde nog commentaar geven op haar besluit tot vertrek.
Facebook.
Het lijkt erop dat het niet zo goed gaat maat Jalta.
Mooi zo!
Topic verplaatst vanuit het subforum Politiek, daar de opzet is te verwijzen naar een andere site.
Voor nu: Je 2e link is naar Facebook en is voor niet ingelogde leden daar niet te lezen.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 30 jul 2016 11:22

Dat beloof ik schreef mij per pb dat mijn eerste link verkeerd was.
Deze moet zijn:
Bart Schut en Esther Voet weg bij opiniesite Jalta.nl na geschil
Vroeger kon ik zo'n soort fout zelf geruisloos herstellen, tegenwoordig is er een bereidwillige moderator voor nodig.
Maar goed, deze keer heb ik gedaan wat ik dus de vorige keer had moeten doen, ik heb de test gedaan, de link 1 keer aangeklikt. Mijn excuses voor het ongemak.
Topic verplaatst vanuit het subforum Politiek, daar de opzet is te verwijzen naar een andere site.
Er was geen sprake van opzet, die andere link had ik vanmorgen vroeg op een ander forum geplaatst. Gewoon Crl-C Crl-V wat niet goed is gegaan.

Plaats reactie