Christelijk site die beweert dat we in de Eindtijd zitten

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

JohanT
Technologist
Contacteer:

Re: Christelijk site die beweert dat we in de Eindtijd zitte

Bericht door JohanT » 30 aug 2013 15:00

Lucy schreef: Ja, maar wat ik bedoel is: hoe krijgt iemand het voor elkaar om al die afschuwelijke teksten te verzinnen, zoals bijv. in de Bijbel of in zo'n verhaal... Dan moet je toch wel een lugubere fantasie hebben, niet??? #-o
Oh, je moet echt een keer wat fijne films gaan kijken. Mensen hebben lugubere fantasieën :D.
Er zijn behoorlijk wat lugubere films te vinden in de wereld. "Human Centipede" is een recente, maar een oude is "Salo, or the 120 days of Sodom". Ik kan een flinke waslijst gaan noemen, maar m'n punt is dat de films niet waar zijn, omdat ze zo luguber zijn.

Wat vind je overigens van de links die hier zijn gegeven? Dat haalt het unieke verhaal van de Bijbel wel wat onderuit, niet dan? Mensen verzinnen dit soort verhalen, en maken het zo indrukwekkend mogelijk.

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 30 aug 2013 15:54

Zo maar even een ' leuke' passage..Uw reporter vanuit de hel :D
De ketels waren op het niveau van de grond ingebed; van binnen waren ze gevuld met brandende lava. Binnen elk van hen was er een ziel van een persoon die was gestorven en naar de hel was gegaan. Zodra die zielen de Heer zagen, begonnen zij te schreeuwen en te zeggen, "Heer, heb genade met ons! Heer, geef me een kans om uit deze plaats te komen! Heer, neem me er uit en ik zal de wereld vertellen dat deze plaats echt is!" De Heer keek zelfs niet naar hen. Er waren miljoenen mannen, vrouwen en jonge mensen in die plaats.

Wij zagen ook homoseksuelen en dronkaards die gekweld werden. Wij zagen al deze mensen schreeuwend in zo’n grote kwelling. Iets wat ons schokte was om te zien hoe hun lichamen werden vernietigd. De wormen kwamen in en uit hun lege oogkassen, monden, en oren; en doordrongen de huid van hun gehele lichamen.
Knap ! Homosexuelen en dronkaards "zien"
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

Jinny

Bericht door Jinny » 30 aug 2013 15:57

Brandende lava.....
Hmmm, beetje slordig....

Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy » 30 aug 2013 17:04

biemer schreef:Zo maar even een ' leuke' passage..Uw reporter vanuit de hel :D
De ketels waren op het niveau van de grond ingebed; van binnen waren ze gevuld met brandende lava. Binnen elk van hen was er een ziel van een persoon die was gestorven en naar de hel was gegaan. Zodra die zielen de Heer zagen, begonnen zij te schreeuwen en te zeggen, "Heer, heb genade met ons! Heer, geef me een kans om uit deze plaats te komen! Heer, neem me er uit en ik zal de wereld vertellen dat deze plaats echt is!" De Heer keek zelfs niet naar hen. Er waren miljoenen mannen, vrouwen en jonge mensen in die plaats.

Wij zagen ook homoseksuelen en dronkaards die gekweld werden. Wij zagen al deze mensen schreeuwend in zo’n grote kwelling. Iets wat ons schokte was om te zien hoe hun lichamen werden vernietigd. De wormen kwamen in en uit hun lege oogkassen, monden, en oren; en doordrongen de huid van hun gehele lichamen.
Knap ! Homosexuelen en dronkaards "zien"
Ja, dat vroeg ik me ook al af: hoe kan je nou aan iemand zien of-ie homo of dronkaard is??? :shock: Misschien stond dat ook wel op zo'n plaat die iedereen in dat verhaal op z'n lijf had.
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 30 aug 2013 19:33

Jin schreef:Brandende lava.....
Hmmm, beetje slordig....
Ja, en levende wormen. 8*)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Maartenvrijdenker
Geregelde verschijning

Bericht door Maartenvrijdenker » 31 aug 2013 15:32

Lucy, maak je niet druk joh. Een van de meest lachwekkende aspecten uit de bijbel vind ik nog steeds de eindtijd. Bedenk je dit: Mensen hebben 2000 jaar lang de teksten uit openbaringen op elke willekeurige gebeurtenis geplakt. In werkelijkheid leven we in een van de vredigste tijden uit de wereldgeschiedenis. De oorlogen die er anno 2013 nog zijn worden grotendeels veroorzaakt door RELIGIE!

Dit brengt ons op een interessant dilemma. Als het niet duidelijk is wat de teksten in openbaringen betekenen waarom staat ze dan in de Bijbel? Ze zijn waardeloos. En dit bevestigt maar weer eens dat de Bijbel onmogelijk het woord van een god kan zijn.

Zoals al eerder vermeld voorspelde Jezus al 2000 jaar geleden dat wij ons in de eindtijd bevinden en dat die zich zou afspelen binnen het leven van zijn discipelen. Dit blijkt zo overduidelijk uit de teksten dat deze onmogelijk anders uit te leggen zijn. Lees Markus 13:24-27 en 30 nog maar eens. Of Mattheüs 4:17, 16:28 en 24:34. Of Markus 1:15, 9:1, 13:30 en 14:62.

Maak je vooral niet te druk, het zijn slechts fanatiekelingen en zieke geesten die dit soort onzin bedenken. Iedereen die gelooft in eeuwige wraak heeft van moraliteit helemaal niks begrepen.

Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy » 31 aug 2013 18:38

Maartenvrijdenker schreef:Lucy, maak je niet druk joh. Een van de meest lachwekkende aspecten uit de bijbel vind ik nog steeds de eindtijd. Bedenk je dit: Mensen hebben 2000 jaar lang de teksten uit openbaringen op elke willekeurige gebeurtenis geplakt. In werkelijkheid leven we in een van de vredigste tijden uit de wereldgeschiedenis. De oorlogen die er anno 2013 nog zijn worden grotendeels veroorzaakt door RELIGIE!

Dit brengt ons op een interessant dilemma. Als het niet duidelijk is wat de teksten in openbaringen betekenen waarom staat ze dan in de Bijbel? Ze zijn waardeloos. En dit bevestigt maar weer eens dat de Bijbel onmogelijk het woord van een god kan zijn.

Zoals al eerder vermeld voorspelde Jezus al 2000 jaar geleden dat wij ons in de eindtijd bevinden en dat die zich zou afspelen binnen het leven van zijn discipelen. Dit blijkt zo overduidelijk uit de teksten dat deze onmogelijk anders uit te leggen zijn. Lees Markus 13:24-27 en 30 nog maar eens. Of Mattheüs 4:17, 16:28 en 24:34. Of Markus 1:15, 9:1, 13:30 en 14:62.

Maak je vooral niet te druk, het zijn slechts fanatiekelingen en zieke geesten die dit soort onzin bedenken. Iedereen die gelooft in eeuwige wraak heeft van moraliteit helemaal niks begrepen.
Ja, na nader inzien denk ik toch dat u gelijk hebt. Geweldige reactie! =D>
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)

Maartenvrijdenker
Geregelde verschijning

Bericht door Maartenvrijdenker » 31 aug 2013 20:50

Lucy schreef: Ja, na nader inzien denk ik toch dat u gelijk hebt. Geweldige reactie! =D>
Geen probleem! Ik snap best dat je soms bang bent dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt hoor. Dit was ook bij mij het geval, en het kost een hoop tijd, moeite en kennis om je onder dit juk vandaan te wurmen. Dit is dan ook precies waarom ik het christelijke geloof zo veroordeel. Het is een gruwelijk systeem en mensen willen of kunnen dit niet inzien. Dit is ook de reden waarom ik ook altijd zo gefrustreerd raak van discussies met christenen.Open je ogen, het is gruwelijk!

Iemand verwoordde het ooit op deze prachtige manier:

“For a long time, I was an ardent admirer of Dr. John Piper. I remember a sermon of Dr. Piper's in which he described God as a flowing fountain of delight. The Psalmist writes, "Taste and see that the LORD is good; blessed is the man who takes refuge in him" (Ps. 34:8). Piper said that we would praise a fountain, not by standing passively by, but by sticking our faces deep inside it to take in its wonderful refreshment. We would stand up and shout, "This is the best water I've ever tasted; come and have some with me!" He invited others to taste and see God's goodness. But what about those of us who have left the fountain with a horrible taste in our mouths? We came to the fountain and drank as deeply as we could and, for a while, could not get enough of it. We loved reading the Bible and being instructed by it. We believed that it made us wiser than our counselors. We made our bodies our slaves so that they would honor God. We prayed without ceasing. We sought first the kingdom of God. We confessed our sins and believed that God was faithful and just to forgive us our sins. We preached "the Word" in season and out. We attempted to study to show ourselves approved. We fed God's sheep. But, then, something happened. The fountain became foul to us. We tried to ignore the taste. We went back to it again and again hoping something would change. We opened the Bible and, instead of finding wisdom, we found violence and the justification of immoral acts. We found anti-intellectualism and backward thinking. We found oppression. Our prayers returned to us void. They bounced off of the ceiling. We prayed harder and felt dumber for it. While we could still enjoy the fellowship of Christian people, we discovered that what we liked about them had nothing to do with their Christianity, but rather with their humanity. We found that we simply liked the people for who they were, not because they believed something about a religion. We weren't trying to "leave the faith." The faith was leaving us. We tried to hold on to the fountain, but something had changed. It wasn't the fountain; it was our taste for it. We realized that the fountain wasn't a being; it was a religion. It was just dogma. It is like we had been drinking from it with our eyes closed and noses plugged. Somehow, though, we opened our eyes and unplugged our noses and discovered that we had been enjoying filth. The fountain was a fountain of blood and other foul things. We realized that we had spent most of our lives consuming vile concoction. We would have been happy to have simply left, but we couldn't help but want to pull others away from such a cesspool. We wanted to help them open their eyes and see what we saw. We wanted them to see the trouble the fountain was causing in the world. Quickly, however, we ran into opposition. We found that those still slurping away at the fountain with eyes closed and noses plugged resisted. They said that we were lying about the taste of the fountain or that we had never drunk from it in the first place. We told them to open their eyes, but they responded that the eyes cannot be trusted. We described the filth to them, but even when they accepted that the fountain contained blood and other "foul" things, they insisted that those things were really "good."

Plaats reactie