Atheist Experience

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fjedka
Bevlogen

Atheist Experience

Bericht door Fjedka » 09 jan 2013 01:34

Ik volg al een jaartje of wat de Atheist Experience. Een wekelijkse live call-in tv show vanuit Austin Texas. Ook te beluisteren als podcast of live te zien elke zondag omstreeks 23:20 uur via de link: live ustream feed, links bovenaan op onderstaande internetpagina:

http://www.atheist-experience.com/

Een absolute aanrader (voor wie het engels machtig is).

De laatste show van 06-01-2013 (#795) was weer een juweeltje. De tweede beller vult bijna de hele show.
Het gaat weer eens over moraal. Het duurt eventjes (een goed half uur) voor de climax, maar die is het wachten dan ook meer dan waard. Prachtig hoe een op dreef zijnde co-host Tracie Harris de volgende simpele vraag voorlegt, met alle cognitieve dissonantie bij de christelijke inbeller vandien: "Maar als de mens niet in staat is tot het zelfstandig maken van een morele afweging, hoe kan hij dan beweren dat God moreel is?"

http://blip.tv/the-atheist-experience-t ... se-6494842

De bewuste beller vanaf 11:50 min.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

Jagang
Ontoombaar

Re: Atheist Experience

Bericht door Jagang » 09 jan 2013 01:54

Ik kan er niets aan doen, maar ik vind die lui zo saai.. :?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Fjedka
Bevlogen

Re: Atheist Experience

Bericht door Fjedka » 09 jan 2013 02:08

Ik persoonlijk vind discussies rond het thema geloof over het algemeen juist alles behalve saai, zeker wanneer ze gevoerd worden door ter zake kundige mensen, zoals het geval is bij de atheïsten die deze show maken, maar ik wil onmiddellijk toegeven dat de ene aflevering niet even interessant is als de ander. Ze zijn toch vooral afhankelijk van diegenen die inbellen. Ik zou zeggen: kijk deze aflevering en als je ook die saai vindt, dan heb je van mij toestemming nooit meer te kijken. :wink:
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

Plaats reactie