4D Rubiks kubus

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Juglans
Forum fan

4D Rubiks kubus

Bericht door Juglans » 29 jul 2012 22:18

Voor wie in de vakantie even niet te doen is vond ik de 4-dimensionale rubiks kubus, en hier is de 4e dimensie niet te tijd, maar een echte ruimtelijke dimensie!

http://www.superliminal.com/cube/cube.htm

Best aardig, na de klein-fles en tesserract. Maar het blijft toch een beetje mysterieus, die vierde ruimtelijke dimensie, terwijl het wiskundig een fluitje van een cent schijnt te zijn. Maar ja, wij denken dan ook niet in wiskundige termen, laat staan enigzins geavanceerde wiskundige termen.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess

Devious
Erelid
Contacteer:

Re: 4D Rubiks kubus

Bericht door Devious » 05 aug 2012 16:54

Ik vraag me af of er ook een versie is voor Ubuntu. Rubik's kubus is een beetje een obsessie van mij op het moment. Ik probeer steeds snellere tijden te halen. Ik heb geen idee wat ik me bij een 4d kubus moet voorstellen; ben wel benieuwd eigenlijk.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 05 aug 2012 17:23

Een dubbelklik op het gedownloade .jar bestand, doet Ubuntu dan niets?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 aug 2012 18:46

Devious schreef:Ik vraag me af of er ook een versie is voor Ubuntu. Rubik's kubus is een beetje een obsessie van mij op het moment. Ik probeer steeds snellere tijden te halen. Ik heb geen idee wat ik me bij een 4d kubus moet voorstellen; ben wel benieuwd eigenlijk.
Oudbakken koek. Tegenwoordig moet je snelle tijden met één hand maken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 06 aug 2012 11:51

Da's geen 4D...
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 06 aug 2012 12:20

Jagang schreef:Da's geen 4D...
De hand ook niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Plaats reactie