Hoi allemaal!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Hoi allemaal!

Bericht door Maria » 04 apr 2018 12:11

Ares schreef:
04 apr 2018 10:32
Ik wil de spirituele boodschap van religies niet direct afdoen als onbruikbaar of onzin omdat ik er niet in geloof.
..........
Dit botst wel deels met bijvoorbeeld absurdisme, maar ik wil me eerst nog wat meer inlezen en er dan een mening over vormen.
Heel wijs om je niet alles in twee hokjes te stoppen.
Het beste van de stromingen kan toch een aardige levensbeschouwing opleveren, zeker ook delen binnen het christendom, waar ik toch ook weer stukken van andere antieke filosofieën in terug zie en ook de ontwikkeling in de loop der tijd van een paar honderd jaar voor en na het begin van de jaartelling.
Wat echter wel of niet als het beste van het goede beschouwd kan worden, valt alleen al over te discussiëren.
Zijn we dan ook druk mee hier op FT. 8*)
Wat jij schrijft over inlezen klopt, is en blijft onontbeerlijk, zo gauw je nieuwsgierig bent en je wil bemoeien met bepaalde studies en onderwerpen.
En dat blijft voor iedereen en je hele leven.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 05 apr 2018 02:11

Ares schreef:
04 apr 2018 10:32
Ik wil de spirituele boodschap van religies niet direct afdoen als onbruikbaar of onzin omdat ik er niet in geloof. Die van het christendom en vooral de islam vind ik dan persoonlijk niet erg interessant, er zitten leuke aspecten bij, maar er zijn veel betere alternatieven in de filosofische hoek te vinden. Boeddhisme heeft qua overtuigingen juist veel overeenkomsten met het stoïcisme en even los van de reïncarnatie-onzin, heeft het naar mijn mening ook best wat zinnigs te melden. Alles is vergankelijk, materialisme en verlangens veroorzaken lijden enzovoorts.
Dit botst wel deels met bijvoorbeeld absurdisme, maar ik wil me eerst nog wat meer inlezen en er dan een mening over vormen.
:)
Zodra je ze gaat uitkauwen raak je niet meer uitgebotst. Maar dat is mijn ervaring.
Het is voor mij vooral de boeddhistische vrouwonvriendelijkheid of regelrechte vrouwenhaat die ik zo stupide vind dat ik niet bepaald verlichte geesten aan het werk zie. :lol:
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

ChaimNimsky
Ervaren pen

Bericht door ChaimNimsky » 05 apr 2018 17:54

Welkom Ares!

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 05 apr 2018 20:08

Een hartelijk welkom hier Ares.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Plaats reactie