Hallo

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Re: Hallo

Bericht door Giovedico delle Fate » 10 mar 2018 22:21

Dolce Vita schreef:
10 mar 2018 20:26
Giovedico delle Fate schreef:
10 mar 2018 19:11
08 mar 2018 15:37
Welkom Dolce Vita! Je schermnaam spreekt mij al meteen aan.

Aan je foto en onderschrift te zien heb je iets met Paramahansa Yogananda. Zie ik dat juist?
Het staat jou uiteraard volkomen vrij om willekeurig welke afbeelding als avatar te kiezen.
En evenzo staat het mij vrij om daar een vraag over te stellen...
Dus: Mag ik vragen wat jou ertoe heeft aangezet om, juist op dit forum, een foto van wijlen Paramahansa Yogananda als avatar te kiezen?
Dat is heel simpel. Ik houd heel veel van Yogananda en vind het een hele mooie foto.

Jij hebt zelf ook een hele mooie avatar vind ik. Heb jij zelf een specifieke reden om voor het rechter oog van Horus als je avatar te kiezen?
Dank je voor de toelichting.

Ik heb voor het oog van Horus gekozen, omdat het mij zou moeten beschermen tegen kwaad van buitenaf. Ik geloof daar geen donder van, maar ik hou van (sommige) symboliek. En ik vind het een mooi symbool om te zien, en ik hou van (Egyptische) mythologie. Ik heb het oog van Horus ook als tattoo op mijn rechter bovenarm. En op mijn linker bovenarm een Hei Mattau (Maori vishaak) hetgeen staat voor de bescherming van reizigers.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 11 mar 2018 15:19

Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 14:47
Hallo allemaal. Ik ben dus Dolce Vita, 46, over een maandje alweer 47 lentes jong. En na zijdelings wel eens over dit forum gelezen te hebben, kom ik hier even meedoen. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met inlezen.

Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn, die menen mij te kennen van de geloofsfora. Maar zelf ben ik nog nooit een atheist op een geloofsforum tegengekomen, die tegen mij sprak. Zij spraken altijd via mij tegen hun eigen voormalige geloof en tegen hun eigen denkbeelden.

Waarom ben ik hier? Om een aantal redenen:
-ik vind forummen, zolang er genoeg leuke mensen en onderwerpen zijn, en er een grote mate van vrijheid heerst, leuk.
-een aantal kenmerken van de geloofsfora vind ik te belemmerend voor een goed en leuk gesprek. Dat zijn kenmerken waar ik van meet af aan tegenaan ben gelopen, maar die ik voor lief nam. Op dit punt lukt me dat niet meer. Naar mijn inzicht is het dan tijd om verder te trekken.

Ik ben hier dus niet om mensen ergens van te overtuigen, en ik ben hier ook niet uit frustratie met andere fora. I just want to give it a try here. Ik wil gewoon eens proberen hoe het op dit forum toegaat. In elk geval heb ik wel al een aantal aardige onderwerpen voorbij zien komen.

Groetjes,
D.V.
Welkom

Mag ik dan aannemen dat je een christen bent?
Op geloofsfora zijn ook atheïsten die serieus met gelovigen in gesprek [willen] gaan......andersom is het vaak moeilijk helaas..
Maar dat is mijn ervaring

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 11 mar 2018 16:42

malou schreef:
11 mar 2018 15:19
Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 14:47
Hallo allemaal. Ik ben dus Dolce Vita, 46, over een maandje alweer 47 lentes jong. En na zijdelings wel eens over dit forum gelezen te hebben, kom ik hier even meedoen. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met inlezen.

Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn, die menen mij te kennen van de geloofsfora. Maar zelf ben ik nog nooit een atheist op een geloofsforum tegengekomen, die tegen mij sprak. Zij spraken altijd via mij tegen hun eigen voormalige geloof en tegen hun eigen denkbeelden.

Waarom ben ik hier? Om een aantal redenen:
-ik vind forummen, zolang er genoeg leuke mensen en onderwerpen zijn, en er een grote mate van vrijheid heerst, leuk.
-een aantal kenmerken van de geloofsfora vind ik te belemmerend voor een goed en leuk gesprek. Dat zijn kenmerken waar ik van meet af aan tegenaan ben gelopen, maar die ik voor lief nam. Op dit punt lukt me dat niet meer. Naar mijn inzicht is het dan tijd om verder te trekken.

Ik ben hier dus niet om mensen ergens van te overtuigen, en ik ben hier ook niet uit frustratie met andere fora. I just want to give it a try here. Ik wil gewoon eens proberen hoe het op dit forum toegaat. In elk geval heb ik wel al een aantal aardige onderwerpen voorbij zien komen.

Groetjes,
D.V.
Welkom

Mag ik dan aannemen dat je een christen bent?
Op geloofsfora zijn ook atheïsten die serieus met gelovigen in gesprek [willen] gaan......andersom is het vaak moeilijk helaas..
Maar dat is mijn ervaring
Malou, het is mij volgens de forumregels (waar ik degelijk het nut van inzie) niet toegestaan te antwoorden. Ik kan je namelijk niet slechts met ja of nee antwoorden en een statement maken is niet nuttig maar wil ik in deze topic ook niet. En ik wil graag hier meeforummen. Ik wil je best antwoorden, maar dan zou je daar een andere topic voor moeten openen. Misschien een wat algemenere topic over wat ieders eigen levensbeschouwing, of levensmotto, of levensprincipes, hier is/zijn volgens zijn eigen visie? De principes waaruit en waarmee iemand richting geeft aan zijn of haar leven, en van waaruit hij handelt op zijn levenspad?
Only fools take life so seriously that they are constantly hurt.
-Paramahansa Yogananda-

malou
Forum fan

Bericht door malou » 11 mar 2018 16:48

Ik reageer alleen maar op datgene wat jij meedeelt in dit voorsteltopic....dat geen enkele atheïst ooit tegen jou sprak....
En dat bevreemdde mij.
Misschien dat jij daar dan zelf een topic over moet openen als je daar zo'n punt van maakt... =P~
Laatst gewijzigd door malou op 11 mar 2018 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 11 mar 2018 16:50

10 mar 2018 22:21

Dank je voor de toelichting.

Ik heb voor het oog van Horus gekozen, omdat het mij zou moeten beschermen tegen kwaad van buitenaf. Ik geloof daar geen donder van, maar ik hou van (sommige) symboliek. En ik vind het een mooi symbool om te zien, en ik hou van (Egyptische) mythologie. Ik heb het oog van Horus ook als tattoo op mijn rechter bovenarm. En op mijn linker bovenarm een Hei Mattau (Maori vishaak) hetgeen staat voor de bescherming van reizigers.
Dankjewel voor ook jouw toelichting. :thumbleft: Een vriendin van mij was een keer in Egypte op vakantie en toen ze terugkwam gaf ze me een paar presentjes, waaronder een mooie boekenlegger met het oog van Horus erop. En ook een boekenlegger met de drie muzikanten van Nakht.
Only fools take life so seriously that they are constantly hurt.
-Paramahansa Yogananda-

Plaats reactie