Hallo

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Hallo

Bericht door Dolce Vita » 08 mar 2018 14:47

Hallo allemaal. Ik ben dus Dolce Vita, 46, over een maandje alweer 47 lentes jong. En na zijdelings wel eens over dit forum gelezen te hebben, kom ik hier even meedoen. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met inlezen.

Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn, die menen mij te kennen van de geloofsfora. Maar zelf ben ik nog nooit een atheist op een geloofsforum tegengekomen, die tegen mij sprak. Zij spraken altijd via mij tegen hun eigen voormalige geloof en tegen hun eigen denkbeelden.

Waarom ben ik hier? Om een aantal redenen:
-ik vind forummen, zolang er genoeg leuke mensen en onderwerpen zijn, en er een grote mate van vrijheid heerst, leuk.
-een aantal kenmerken van de geloofsfora vind ik te belemmerend voor een goed en leuk gesprek. Dat zijn kenmerken waar ik van meet af aan tegenaan ben gelopen, maar die ik voor lief nam. Op dit punt lukt me dat niet meer. Naar mijn inzicht is het dan tijd om verder te trekken.

Ik ben hier dus niet om mensen ergens van te overtuigen, en ik ben hier ook niet uit frustratie met andere fora. I just want to give it a try here. Ik wil gewoon eens proberen hoe het op dit forum toegaat. In elk geval heb ik wel al een aantal aardige onderwerpen voorbij zien komen.

Groetjes,
D.V.
Only fools take life so seriously that they are constantly hurt.
-Paramahansa Yogananda-

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Rereformed » 08 mar 2018 15:05

Welkom! Een leuke naam en een heel goed begin.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 08 mar 2018 15:12

Maar zelf ben ik nog nooit een atheist op een geloofsforum tegengekomen, die tegen mij sprak.
Dit begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat je gelovig bent, maar nooit een atheïst tegenkwam die met iets kwam dat betrekking had op jouw geloof? En dat de kritiek van atheïsten op geloof in het algemeen dus jouw geloof niet raakt?
Born OK the first time

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 08 mar 2018 15:22

Ha, een bekende, welkom.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 08 mar 2018 15:30

Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 14:47
Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn, die menen mij te kennen van de geloofsfora. Maar zelf ben ik nog nooit een atheist op een geloofsforum tegengekomen, die tegen mij sprak. Zij spraken altijd via mij tegen hun eigen voormalige geloof en tegen hun eigen denkbeelden.
Hoi, allereerst van harte welkom en veel plezier.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt en ik denk dat het maar ten dele waar is. In mijn proces naar atheisme zal ik in het begin mijn eigen gesprek met mezelf daarover vast wel via anderen gevoerd hebben. Maar dat is allang niet meer het geval, Als ik op credible (waar je volgens mij vandaan komt) meedoe is dat vooral met het doel om mensen te prikkelen hun eigen uitspraken te overdenken en allang niet meer om nog iets met mezelf te bespreken waar ik het allang over eens ben.

Ik zou het geweldig vinden als een notoire JG achter zijn buis enkele seconden twijfelt over zijn waarheid door iets wat ik gepost heb :) Ik ben alleen bang dat ik het nooit te weten kom :(
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 08 mar 2018 15:37

Welkom Dolce Vita! Je schermnaam spreekt mij al meteen aan.

Aan je foto en onderschrift te zien heb je iets met Paramahansa Yogananda. Zie ik dat juist?
En je schrijft dat je hier "even" komt meedoen. Weet je nu al dat het niet lang zal zijn?

En als ik met de deur in huis mag vallen, je schrijft over andere 'geloofsfora'; mag ik vragen wat je daar dan zocht?

Groet, Giovedico

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 08 mar 2018 16:11

Je hebt al een aantal vragen te beantwoorden, dus voorlopig houd ik het op een welkom.
En ook dat ik het donkerbruine vermoeden heb, dat je een aanwinst zou kunnen zijn op dit forum voor gedachten wisselingen.
Ik ben in ieder geval stiknieuwsgierig.

Mijn bedoeling is iig. meestal bij mezelf te blijven en anderen daar ook in te bevragen, wat zij zelf vinden en waarom.
Als jij dat ook kunt dan komen al mijn wensen uit. :)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 08 mar 2018 16:19

Rereformed schreef:
08 mar 2018 15:12
Maar zelf ben ik nog nooit een atheist op een geloofsforum tegengekomen, die tegen mij sprak.
Dit begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dat je gelovig bent, maar nooit een atheïst tegenkwam die met iets kwam dat betrekking had op jouw geloof? En dat de kritiek van atheïsten op geloof in het algemeen dus jouw geloof niet raakt?
Hallo Rereformed,

Bedankt voor het welkom. Leuk onderschrift heb je trouwens.

Je vraag wil ik, in elk geval voor dit moment, onbeantwoord laten. Niet omdat ik geheimzinnig wil doen, maar als ik je vraag zou moeten beantwoorden, dan ben ik genoodzaakt om mensen in hokjes te verdelen door verschillende soorten atheisten te onderscheiden. En ik wil juist alle mensen hier, zien zoals ze zijn, met hen spreken alsof er geen verleden is, en ze niet indelen in hokjes.

Om dezelfde reden laat ik de vraag of ik gelovig ben, in het midden. De een zal zeggen dat ik gelovig ben, de ander zal zeggen van niet. En duizenden bevinden zich daar tussenin en plakken diverse andere bijvoeglijke naamwoorden achter mijn naam. Laat ieder dat maar voor zichzelf bepalen. Ik ben gewoon die ik ben. Voor een vrijdenker maakt het niet uit wie er wat plakt achter zijn of haar "ik ben". :wink:
-Paramahansa Yogananda-

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 08 mar 2018 16:22

Bonjour schreef:
08 mar 2018 15:22
Ha, een bekende, welkom.

Dankjewel Bonjour. Leuk je hier weer te ontmoeten.
-Paramahansa Yogananda-

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 08 mar 2018 16:27

Mullog schreef:
08 mar 2018 15:30
Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 14:47
Hoi, allereerst van harte welkom en veel plezier.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt en ik denk dat het maar ten dele waar is. In mijn proces naar atheisme zal ik in het begin mijn eigen gesprek met mezelf daarover vast wel via anderen gevoerd hebben. Maar dat is allang niet meer het geval, Als ik op credible (waar je volgens mij vandaan komt) meedoe is dat vooral met het doel om mensen te prikkelen hun eigen uitspraken te overdenken en allang niet meer om nog iets met mezelf te bespreken waar ik het allang over eens ben.
Hallo Mullog,

Je hebt daar helemaal gelijk in. Ik had nog niet gezien dat o.a jij hier ook was. Ik ben wel aan het inlezen, maar lette daarbij vooral op de inhoud en niet op de namen. Heel verfrissend en leuk om je retrospectieve zelfbeschouwing te lezen. :thumbleft:

Bedankt voor je welkom. Leuk om je hier te zien.
Laatst gewijzigd door Dolce Vita op 08 mar 2018 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-Paramahansa Yogananda-

Dolce Vita
Geregelde verschijning

Bericht door Dolce Vita » 08 mar 2018 16:38

Giovedico delle Fate schreef:
08 mar 2018 15:37
Welkom Dolce Vita! Je schermnaam spreekt mij al meteen aan.
Dankjewel. Ik weet nog niet wat jouw naam betekent. Heb je zin dat te vertellen?
Giodevico delle Fate schreef:Aan je foto en onderschrift te zien heb je iets met Paramahansa Yogananda. Zie ik dat juist?
Dat is juist.
Giovedico delle Fate schreef:En je schrijft dat je hier "even" komt meedoen. Weet je nu al dat het niet lang zal zijn?
Alles in dit leven is een momentopname. Alles gaat een keer voorbij. Alles is voor even. In die zin is "even" bedoeld.
Giovedico delle Fate schreef:En als ik met de deur in huis mag vallen, je schrijft over andere 'geloofsfora'; mag ik vragen wat je daar dan zocht?
Die vraag kan op diverse niveaus geinterpreteerd en dus beantwoord worden, er zijn verschillende antwoorden mogelijk. Maar laat ik hem dan oppakken op het diepste niveau. Wat ik daar zocht was mezelf. Bedankt voor je vraag. :thumbleft:

Met groet,
Dolce Vita
-Paramahansa Yogananda-

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 08 mar 2018 16:44

Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 16:19
Om dezelfde reden laat ik de vraag of ik gelovig ben, in het midden. De een zal zeggen dat ik gelovig ben, de ander zal zeggen van niet.
Goed idee voor hier in je voorsteltopic, als daar verschil van mening over kan komen.
Dieper op dingen ingaan kunnen we in de diverse topics, waar je aan mee wil doen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 08 mar 2018 16:44

Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 16:38
Wat ik daar zocht was mezelf.
Helder.
Mag ik uit het feit dat je nu op dit forum terecht bent gekomen, gevolgtrekken dat je "jezelf" op die andere 'geloofsfora' nog niet gevonden hebt?
(Overigens is dit geen 'geloofsforum', maar een 'óngeloofsforum'). :wink:

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 08 mar 2018 16:48

Dolce Vita schreef:
08 mar 2018 16:38
Dankjewel. Ik weet nog niet wat jouw naam betekent. Heb je zin dat te vertellen?
Leuk dat je daar over begint!
Ik ben daar toevallig een week geleden een topic over gestart.
Je kunt dat (en het antwoord op je vraag) terugvinden via deze link:
viewtopic.php?f=84&t=17231&start=15#p544943

Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? » 08 mar 2018 16:50

Welkom Dolce Vita!
En bij Dolce Vita denk ik aan een goed glas wijn met klassieke muziek...En nee dat is niet alleen Bach!
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Plaats reactie