En weer een debutant

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

De Encyclopedist
Ervaren pen

Re: En weer een debutant

Bericht door De Encyclopedist » 02 mar 2018 10:38

Giovedico delle Fate schreef:
02 mar 2018 09:26
Ongevraagd (maar gratis) advies:
Kijk des morgens niet meer in de spiegel! Het is ongezond om je zo vroeg op de dag al een onvervalste rambam op de hals te halen.
Of wissel je spiegel in voor een lachspiegel...
Ik heb een flinke tijd zonder spiegel geleefd en dat ging best, maar door omstandigheden die elders op dit forum beschreven staan kan ik me tegenwoordig niet meer scheren zonder spiegel en zonder er een bloedbad van te maken. Een lachspiegel heb ik daarvoor nog niet geprobeerd, maar ik vrees dat als ik dat zou doen het lachen me spoedig zou vergaan.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 02 mar 2018 10:47

De Encyclopedist schreef:
02 mar 2018 10:38
Kijk des morgens niet meer in de spiegel! Het is ongezond om je zo vroeg op de dag al een onvervalste rambam op de hals te halen.
Ik heb een flinke tijd zonder spiegel geleefd en dat ging best, maar door omstandigheden die elders op dit forum beschreven staan kan ik me tegenwoordig niet meer scheren zonder spiegel en zonder er een bloedbad van te maken. Een lachspiegel heb ik daarvoor nog niet geprobeerd, maar ik vrees dat als ik dat zou doen het lachen me spoedig zou vergaan.
Die spiegel is je van harte gegund. En als ik me niet vergis bezorgt die spiegel jou niet elke morgen de schrik van je leven... :)
Bestaat er eigenlijk ook zoiets als een 'huilspiegel'? Of is dat allemaal 'in the eye of the beholder'?

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 03 mar 2018 00:51

De Encyclopedist schreef:
02 mar 2018 10:38
Hier dat bedoel ik, als ík niet voor die spiegel sta dan staat m'n man d'r, schrik ik me daar weer een rolberoerte van.

- Huh... moet dat jong zich al scheren :?
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 03 mar 2018 04:12

Na me lange tijd door de plaatselijke kapper te hebben laten scheren, kreeg ik vorige week een prachtig nieuw scheerapparaat kado. Ik beschik weliswaar niet over een spiegel, maar met een philishave, kun je geen bloedbad aanrichten. Een echte scheerspiegel - ik had er vroeger wel een - vergroot, en is in zekere zin een lachspiegel. Je ziet er vervormd in uit. Elke afbeelding wijkt af van hetgeen er wordt afgebeeld. Daar moeten we mee leven. En dat gaat best.
Ik wens u alle goeds

Hopper
Forum fan

Bericht door Hopper » 03 mar 2018 20:07

Welkom. Hoewel ik zelf ook nog steeds een debutant ben.

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours » 04 mar 2018 16:08

Ook van mij Welkom, Giovedico.

Je schreef:
Het UWV vindt mij inmiddels permanent 100% arbeidsongeschikt wegens "zeer geringe fysieke en psychische belastbaarheid", hetgeen ik helaas moet onderschrijven.
Ik wil daar elders graag even op terugkomen.
Beter een ongelovige die vrede brengt dan een gelovige die angst, haat, dood en verderf zaait.
(I am) Yours

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 05 mar 2018 11:29

Yours schreef:
04 mar 2018 16:08
Ook van mij Welkom, Giovedico.

Je schreef:
Het UWV vindt mij inmiddels permanent 100% arbeidsongeschikt wegens "zeer geringe fysieke en psychische belastbaarheid", hetgeen ik helaas moet onderschrijven.
Ik wil daar elders graag even op terugkomen.
OK, ik ben benieuwd...

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours » 05 mar 2018 12:00

Dag Giovedico,

Dat heb ik in die zin gedaan in het topic waar jij je persoonlijke verhaal hebt verteld. Je leven is daardoor, begreep ik althans uit wat je schreef, volledig ontregeld: de nachtmerrie-achtige toestand, je was volkomen murw, je ‘vriendin’ kwijt en tevens je huis, je baan en een hele hoop geld en daarnaast was er de 4,5 jaar durende rechtszaak die je ook nog eens een strafblad opleverde. Ik dacht dus eerst dat je op basis daarvan door het UWV afgekeurd bent. Maar in je reactie later schreef je:
(Overigens heeft deze geschiedenis niets te maken met mijn fysieke belastbaarheid, en maar zeer ten dele met mijn psychische belastbaarheid).
Nu je er dus op terugkomt: begrijp ik het goed dat het één weinig met het ander te maken heeft?
Beter een ongelovige die vrede brengt dan een gelovige die angst, haat, dood en verderf zaait.
(I am) Yours

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 05 mar 2018 12:07

Yours schreef:
05 mar 2018 12:00
Dag Giovedico,

Dat heb ik in die zin gedaan in het topic waar jij je persoonlijke verhaal hebt verteld. Je leven is daardoor, begreep ik althans uit wat je schreef, volledig ontregeld: de nachtmerrie-achtige toestand, je was volkomen murw, je ‘vriendin’ kwijt en tevens je huis, je baan en een hele hoop geld en daarnaast was er de 4,5 jaar durende rechtszaak die je ook nog eens een strafblad opleverde. Ik dacht dus eerst dat je op basis daarvan door het UWV afgekeurd bent. Maar in je reactie later schreef je:
(Overigens heeft deze geschiedenis niets te maken met mijn fysieke belastbaarheid, en maar zeer ten dele met mijn psychische belastbaarheid).
Nu je er dus op terugkomt: begrijp ik het goed dat het één weinig met het ander te maken heeft?
Qua fysiek klopt het dat er geen verband is.
Qua psyche ligt dat anders. Ik lijdt al veel langer aan een gegeneraliseerde angststoornis, maar er is naar aanleiding van het gebeurde wel degelijk sprake van een PTSS. Of beter gezegd: het heeft er niet aan geholpen. Ik ben ook pas 'afgekeurd' ná het hele verhaal en het heeft in de gronden voor afkeuren wel een steentje bijgedragen.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 10 mar 2018 16:35

Dag Giovedico delle Fate,

U heeft al zoveel geschreven hier. Ik moet nog veel bijlezen. :lol: .

Van harte welkom op dit leerzame forum.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate » 10 mar 2018 17:24

Boerenverstand schreef:
10 mar 2018 16:35
Dag Giovedico delle Fate,

U heeft al zoveel geschreven hier. Ik moet nog veel bijlezen. :lol: .

Van harte welkom op dit leerzame forum.
Dank je wel, Boerenverstand.
Ik weet dat ik al veel heb geschreven. Ik kan het me veroorloven omdat ik tijd heb. En ik moet nog zo verschrikkelijk veel leren!!!
Ik zal hier vast en zeker nog veel nieuwe onderwerpen aansnijden, juist omdat ik een dringende behoefte voel om mijn eigen 'Boerenverstand' te vervolmaken. En als het teveel wordt, dan hoor ik dat vanzelf...

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 10 mar 2018 20:48

Je doet heel levendig aan hoor :)
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Plaats reactie