Hernieuwde kennismaking en vraag

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HarrieMe
Ervaren pen

Hernieuwde kennismaking en vraag

Bericht door HarrieMe » 18 sep 2017 15:42

Zoals jullie kunnen zien was ik heel lang geleden al lid van dit forum. Ik ben er lang tussenuit geweest, gewoon omdat er teveel trollen rondspookte.
Ik vind het nu lekker rustig hier en wilde eens weten hoe jullie dat voor elkaar hebben gekregen. Zijn er betere trollen vangers? strakkere maatregelen als je blijft zondigen tegen de regels. Of zijn een hele hoop mensen gewoon weg gebleven zoals ik?
Wie weet kan ik nog eens een keer een paar leuke dingen toevoegen. In elk geval heb ik me weer voorgenomen wat vaker hier te komen lezen.
Wijs me eens in de richting van een leuke discussie.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

Rereformed
Site Admin
Contacteer:

Re: Hernieuwde kennismaking en vraag

Bericht door Rereformed » 18 sep 2017 15:49

Hi HarrieMe! Ik zag je de laatste dagen opduiken. Ontwaakt uit een zeer lange winterslaap. Welcome back!
Er zijn nog maar een handjevol trollen over van voor 2006, oa. PietV., Fenomeen, doctorwho, Erik, lanier, Lanfy, appelfflap en ikzelf. Tegenwoordig zijn ze officieel gediagnosticeerd met FT-addictie. Meestal houden ze zich koest. Soms grommen ze nog een beetje als hun prostaataandoening of nierstenen hun weer dwars zitten.
Wat betreft de forummers Darkangel en dikkiedik die zich resp. op 8 en 22 februari 2004 aanmeldden op het forum, niet veel nieuws. Ze zitten nog steeds te dubben of ze hun eerste post zullen versturen. Hebben nog steeds niet de moed ervoor kunnen opbrengen. Aan de andere kant hebben ze zich ook nooit aan trollen schuldig gemaakt!

Indien je Tsjok45 mist, zie hier: viewtopic.php?f=23&t=15662

Devious en skeptic zijn tegenwoordig Erelid. Dat betekent dat ze in de kelder van het forum op sterk water zijn gezet en je ze aldaar in een verlichte vitrine kunt bezichtigen en bewonderen.

Ik kan me niet meer herinneren wat jouw favoriete onderwerpen waren, maar ik zou zeggen maak er zelf eens een topic voor aan.
Born OK the first time

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 18 sep 2017 18:33

Welkom HarrieMe.
Hoe lang duurde je winterslaap? Je nick zegt me niks en ik waar hier toch al een tijdje rond.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 18 sep 2017 20:24

Ik denk dat ik jaren geslapen heb. Ik heb natuurlijk af en toe wel gekeken maar niet gereageerd. Een enige tijd terug kreeg ik weer wat meldingen van Freethinker en ben ik weer gaan lezen en natuurlijk kan ik het dan vroeg of laat niet laten om te reageren.
Ik moet zeggen dat het er nu veel rustiger en netter aan toe gaat dan in mijn begin periode, meer dan 10 jaar terug. Sorry hoor, maar mensen die alleen vanuit overtuiging reageren mag ik niet zo. En daar stikte het van. Mensen die vooraf al niet bereid waren hun ideeën bij te stellen als bleek dat hun argumenten niet juist waren. Dan werd de discussie alle kanten op gedraaid en ging het meer over het verdedigen met off topic argumenten dan waar het echt over ging. Ik ben soms ook ergens van overtuigd, maar mijn uitlatingen zijn wel verifieerbaar en ook ik vind het niet erg erop gewezen te worden als ik een foute aanname of een verkeerd argument heb gebruikt. Of iets in de verkeerde context zet.

Overigens slapen valt wel mee, want ik heb veel gelezen en gehoord van een aantal vrije denkers van all over the world.
(Walter Lipmann)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 18 sep 2017 21:53

Hallo HarrieMe, ik ben dus één van de trollen van het eerste uur. Na duizenden uren wc's schoonmaken waarvan een substantieel deel in the twilight zone waar de beheerders op hun sofa liggen, ben ik vorig jaar wat minder betrokken geraakt. Krijg nog steeds de rekeningen binnen maar de laatste jaren duiken er sponsors op. En hoef ik geen beroep meer te doen op de diaconie.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 18 sep 2017 22:25

Het moet niet gekker worden. Als de moderatoren zichzelf trollen gaan noemen. Aan de andere kant wordt zo een hele hoop duidelijk, want met trollen vang je trollen. Ik meen toch uit de discussies van jaren terug te herinneren, dat jullie niet echt zo bezig waren. Alleen Rereformed wist me regelmatig op het verkeerde been te zetten. Ik wist niet goed wat ik met zijn reacties aan moest.
Maar ik ga zelf geen voorbeelden geven, omdat ik dan mogelijk de hele gemeenschap over me heen krijg. Mijn bedoeling is toch echt om mensen die alleen willen prediken of alleen hun stellingen hier willen plempen, te vermeiden.
Ik geloof niet in sprookjes en wil daar verder ook niet over praten.
Jammer dat Tsjok er niet meer bij is, maar ik mis nog veel meer actievelingen vanuit mijn begin tijd. Een enkeling kan ik overigens missen als koude pap of als kiespijn.

Ik ga echt nog eens wat graven op het forum, maar het is echt zeer rustig.
(Walter Lipmann)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 18 sep 2017 22:56

ik zit er pas kort...

maar van harte welkom
prettig in me vel

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 19 sep 2017 07:15

Rereformed schreef:
18 sep 2017 15:49
Hi HarrieMe! Ik zag je de laatste dagen opduiken. Ontwaakt uit een zeer lange winterslaap. Welcome back!
Er zijn nog maar een handjevol trollen over van voor 2006, oa. PietV., Fenomeen, doctorwho, Erik, lanier, Lanfy, appelfflap en ikzelf. Tegenwoordig zijn ze officieel gediagnosticeerd met FT-addictie. Meestal houden ze zich koest. Soms grommen ze nog een beetje als hun prostaataandoening of nierstenen hun weer dwars zitten.
Ik kan heel vervelend doen en ben ook best wel addictie-gevoelig, mag ik dan ook de trollen-eretitel voeren of mag een verse trol niet meedoen?
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 19 sep 2017 11:08

HarrieMe schreef:
18 sep 2017 22:25
Het moet niet gekker worden. Als de moderatoren zichzelf trollen gaan noemen.
Binnenkort noemen we ons gelovigen. En zo creëren we afwisseling.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 19 sep 2017 21:01

Petra schreef:
19 sep 2017 07:15
Rereformed schreef:
18 sep 2017 15:49
Ik kan heel vervelend doen en ben ook best wel addictie-gevoelig, mag ik dan ook de trollen-eretitel voeren of mag een verse trol niet meedoen?
Trollen is wat anders dan in de ogen van anderen vervelend doen. Overigens lijkt het wel dat je een klein trolletje onder elk bericht laat trollen. Of heet dat tegenwoordig een emoji?
Ik heb op dit forum niets in te brengen, dan wat teksten en mogelijk mag ik wat reacties plaatsen, maar van mij mag je jezelf trol noemen, als je het maar niet te hard roept en niet echt ermee bezig gaat.
(Walter Lipmann)

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 20 sep 2017 06:54

HarrieMe schreef:
19 sep 2017 21:01
Trollen is wat anders dan in de ogen van anderen vervelend doen. Overigens lijkt het wel dat je een klein trolletje onder elk bericht laat trollen. Of heet dat tegenwoordig een emoji?
Ik heb op dit forum niets in te brengen, dan wat teksten en mogelijk mag ik wat reacties plaatsen, maar van mij mag je jezelf trol noemen, als je het maar niet te hard roept en niet echt ermee bezig gaat.
Ik ben nog niet zo thuis in het jargon, dus had 'trollen' wat anders opgevat. Wist ook niet dat het een echt bestaand woord was :lol:
Emojies of smilies word ik dan weer erg vrolijk van, maar dat probeer ik -met veel moeite :roll: - wat in te dammen.

Gezellig, teksten en reacties en ik mag mezelf trol noemen.
Overigens heb ik net heeeeel hard trol geroepen, volgens mij had je d'r weinig last van. :lol:
quote gerepareerd.
Peter van Velzen
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

Rereformed
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 20 sep 2017 14:21

Petra schreef:
20 sep 2017 06:54

Emojies of smilies word ik dan weer erg vrolijk van, maar dat probeer ik -met veel moeite :roll: - wat in te dammen.
HarrieMe heeft imho gelijk, Petra. Je gebruikt een overmaat van emoticons/emoji's. Blijf vooral oefenen op het indammen.
Born OK the first time

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 21 sep 2017 03:51

Rereformed schreef:
20 sep 2017 14:21
Petra schreef:
20 sep 2017 06:54

HarrieMe heeft imho gelijk, Petra. Je gebruikt een overmaat van emoticons/emoji's. Blijf vooral oefenen op het indammen.
Ehhh... dat schreef ie niet hoor. Dat geweldige inzicht kwam uit mijn eigenste kokertje.
En ik probeer het echt. Maar dat blok rechts met al die gezellige bekkies zijn net een snoepwinkeltje waar het moeilijk afblijven is.

Hier.. geen enkele!

Plaats reactie