mij ook maar even voorstellen?!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

tomas torquemada
Geregelde verschijning

mij ook maar even voorstellen?!

Bericht door tomas torquemada » 28 jun 2017 23:13

Dear bezoekers,
Ik zal mij ook even aansluiten in de rij van voorstellers zonder een aansteller te willen zijn, maar ook niet te breken met het hier geboden en beloofde privacy incognito principe van een nick name.
Ik ben TT op dit forum.
Ik ben erg benieuwd naar wat andere mensen denken over actuele zaken. Niet en nooit in hun privé zaken van de mensen die zich hier roeren met hun reacties.
Ik ga ervan uit dat, om stukje bij beetje te weten hoe iemand ongeveer zou kunnen zijn, kan iedereen uit ieders reacties als een puzzle invullen wanneer er weer een stukje is prijs gegeven. Dat alleen zolang mensen niet in cliché reacties en vocabulaire woordjes zijn vastgeroest. Ik verafschuw stopwoordjes en vooral het eindeloos ge-uuuuh in de spreektaal.
Ik ben alleen geboren en wil en zal ook alleen sterven zodra ik het meer dan genoeg vind wat het leven mij te bieden heeft. Ik tracht naar mijn eigen maatstaven een goed mens te zijn die het altijd verbaal en fysiek opneemt voor de zwakkeren in nood.
Ik ga eerst alle stukjes van de vraagstukken lezen en hoop daar veel wijzer van te worden. Wees blij dat ik niet meteen liet weten wat u nu al van mij hebt kunnen lezen. Dan was ik door slechts heel weinigen zo niet iemand nog welkom geheten, omdat zij etc. etc. etc.! In het Queens English zegt een welgemanierde nooit bij een kennismaking; "Please to meet you" Want daar zou je later best spijt van kunnen hebben dat je dat eerder als een kip onder kop gezegd hebt. Voor de aardigheid ven; correct zou zijn, How do you do?
Nou ik maak het verder uitstekend en heb mij hier al veel geamuseerd en zeer verrassend verwonderd.
Ik hou vooral veel van dieren.

Maria
Moderator

Re: mij ook maar even voorstellen?!

Bericht door Maria » 28 jun 2017 23:35

Laat ik je dan hier ook maar alsnog welkom heten.
Geëngageerde denkers zijn hier altijd welkom en ik hoop dat we elkaar leren begrijpen. :)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 28 jun 2017 23:50

Welkom.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 29 jun 2017 00:01

Welkom tomas!
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 29 jun 2017 05:08

Tuuuurlijk word je (ook door mij) welkom geheten.
Welkom!
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 29 jun 2017 06:14

Nogmaals welkom. Maar dat je alleen geboren bent geloof ik alleen in die zin, dat je geen deel van een meerling bent. Volgens mij was je moeder er ook bij.
Ik wens u alle goeds

tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada » 29 jun 2017 07:42

Dank jullie allemaal, wie over jullie weerzin gestapt zijn, voor dit onverwachte welkom.
Nog een laatste toevoeging over wie ik, zonder naam, ben. Ik heb er van jongs af aan voor gekozen, om niet aan toneelspelletjes te doen en te laten, die al beginnen met van alles te doen en te zeggen, om als kind en later aardig gevonden te worden. Dat zit niet zo in mijn oprechte ik. M.a.w. ik zeg en schrijf gewoon wat in mij opkomt, waarbij nauwelijks sprake is van een rem of een rationele, diplomatieke of zakelijke filter. Maar dat hebben jullie al kunnen lezen. Kortom ondanks dit ongeremde karaktertrekje mag ik mij verheugen op veel diep gewortelde vriendschappen. Vrienden die mij vaak zeggen, nooit zich te hoeven afvragen of ik wel alles zeg wat ik zou kúnnen zeggen, maar om een of andere (voor mij!) vage reden toch maar niet zeg. Opzettelijk mensen willen kwetsen zit ook niet in mijn karakter. Het enige wat ik hier maximaal probeer af te schermen is wie ik op de burgerlijke stand ben. Mijn nick name is ludiek gekozen omdat, ondanks hoe hij een walgelijke klerikale leider was, hij mij met afgrijzen boeide hoe hij zo paradoxaal in zijn roeping en leven kon staan. Hoe kon hij, een god vrezende, immers gekozen hebben voor, het woord van zijn denkbeeldige god te verkondigen, gehuld in een traditiegetrouw priester/kloostergewaad en toch zoveel bloed met plezier aan zijn handen kon verdragen. Ik had net een artikel in The New York Times over hem gelezen. Ik kan mij voor de geschiedeniskenners op dit forum hun verbazing en weerzin voorstellen van zo'n nick name. Zij associeerden mij met die persoon. Daar had ik niet bij stil gestaan bij die keuze. Helaas kan ik die niet meer terugdraaien. Ik identificeer mij natuurlijk niet en nooit met die krankzinnige monnik, echter ik dacht bij die keuze ook, een naam is maar een naam. Of ik nu Michael Johannes Maria Brenninkmeijer of Bolletje Brammetje Eirerbeschuit of Paus Franciscus heet in mijn nick name, so what!

tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada » 29 jun 2017 07:58

Peter van Velzen schreef:Nogmaals welkom. Maar dat je alleen geboren bent geloof ik alleen in die zin, dat je geen deel van een meerling bent. Volgens mij was je moeder er ook bij.
Ik bedoelde en bedoel hiermee dat iedere geborene alleen ter wereld komt en zijn/haar geboortetrauma te verwerken krijgt. Aan wie erbij waren heb je immer daarbij niets. De wereld en de mensheid komt in al haar schoonheid en vuiligheid op je af. Overgeleverd aan de mens om je heen blijf je voor mijn gevoel toch alleen. Wat je voelt tijdens en na je geboorte kon je niet weergeven. In die weerloosheid was je omgeven door mensen toch alleen in je verwerking, zij het ten dele onbewust.

tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada » 29 jun 2017 09:02

Maria schreef:Laat ik je dan hier ook maar alsnog welkom heten.
Geëngageerde denkers zijn hier altijd welkom en ik hoop dat we elkaar leren begrijpen. :)
Oké. elkaar leren begrijpen. Het nadeel van dat streven is altijd hoe je jezelf en de ander bindt aan een verwachtingspatroon die altijd tot teleurstellingen voor jou leidt en de ander gaat binden aan jouw begrijpende verwachtingspatroon van wie je dacht begrepen te hebben. Ik ervaar dat zelf als een vrijheidsbeperking voor iedereen die zijn/haar vrijheid in waardige sociale verantwoording aankan. Hoe gek het in de wandelgangen van ons geciviliseerde westerse wereld ook moge klinken, ik wil niet begrepen worden. Ik laat iedereen iedere dag weer opnieuw een verrassing zijn. Opnieuw geboren zijn. totdat ik overtuigd ben dat ik niets verrassends meer aan die ander zal zien. Herhaling van alles wat we al gezien hebben en gehoord of gelezen boeit mij niet meer. Ik begrijp wel waar dat graag iemand willen begrijpen vandaan komt. Daarbij voel je je zekerder tegenover die ander. Daar heb ik weinig last van.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 29 jun 2017 09:05

Wees welkom TT.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 29 jun 2017 09:08

tomas torquemada schreef:Dank jullie allemaal, wie over jullie weerzin gestapt zijn, voor dit onverwachte welkom.

Nog een laatste toevoeging over wie ik, zonder naam, ben. Ik heb er van jongs af aan voor gekozen, om niet aan toneelspelletjes te doen en te laten, die al beginnen met van alles te doen en te zeggen, om als kind en later aardig gevonden te worden. Dat zit niet zo in mijn oprechte ik. M.a.w. ik zeg en schrijf gewoon wat in mij opkomt, waarbij nauwelijks sprake is van een rem of een rationele, diplomatieke of zakelijke filter.
Van nature ben ik nieuwsgierig naar mensen, steeds weer opnieuw.
Verrassend dat we nu toch nog een intro van je mogen lezen.

Meestal ga ik ook voor eerlijk zich uitende mensen boven hypocrisie.
Dan weet je wat je aan iemand hebt.
De voors, maar ook de tegens.
Zo verwacht ik ook dat er terug naar mij wordt gereageerd, als ik misschien weleens wat zwart-wit overkom.

Binnen discussies zijn er die voors en tegens en hier ontmoeten we elkaar vaak als opponenten, niet als persoonlijke vijanden. :wink:
Zonder tegenstellingen is er nl. helemaal geen discussie.
Dat we ook weleens, in het vuur van het denken, iets anders opschrijven dan de achterliggende bedoeling, of we in een andere emotie zouden denken, is vaak inherent daaraan.
En dat geldt wederzijds.

Heb je echter je mening vastgesteld, zeker over de persoon van iemand, dan is er geen eerlijke voedingsbodem meer voor nieuwe onderwerpen en gedachten wisselingen.
Steeds weer, als er nieuwe onderwerpen komen, probeer ik dan ook de schrijver als nieuw te zien.
Mensen hebben zoveel te zeggen, dat ze altijd boeiend blijven.
Mijn nick name is ludiek gekozen omdat, ondanks hoe hij een walgelijke klerikale leider was, hij mij boeide hoe hij zo paradoxaal in zijn roeping en leven kon staan.............
Ik ben blij met deze verklaring.
Het lijkt idd. jij, die dit zo kon kiezen. :wink:
Spontaan geraakt door het onderwerp en daarop direct reagerend. :wink:
Ik identificeer mij natuurlijk niet en nooit met die krankzinnige monnik echter ik dacht bij die keuze ook, een naam is maar een naam.
Anders dan bij Shakespeare's "What's in an name?"
Waarmee hij bedoelde: "Waarom geoordeeld naar een naam, want die heb ik niet zelf gekozen?"
Refererend naar omstandigheden, dat mensen beoordeeld werden naar hun niet zelf gekozen achtergronden of juist zichzelf te hoog in schatten door een familie naam.

Je nickname is echter wel zelf gekozen en je visitekaartje.
Het is het eerste wat hier verschijnt, als je je als nieuw lid hebt aangemeld en staat bovenaan elk bericht, dat je schrijft.
Andere allereerste indrukken zijn er niet op een forum.
Helaas kan ik die niet meer terugdraaien.
Als je wil, is dat zo gepiept.
Iig voor je nieuwe berichten.
Zeg het maar, wat het moet gaan worden.
Overleg kan ook per PB.

Edit:
Je laatste bericht gelezen.
We passeerden elkaar.
Misschien niet zo toevallig dat het wel een reactie hierop lijkt. :)

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 29 jun 2017 10:37

Welkom TT.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada » 29 jun 2017 11:26

Maria schreef:
tomas torquemada schreef:Dank jullie allemaal, wie over jullie weerzin gestapt zijn, voor dit onverwachte welkom.

Nog een laatste toevoeging over wie ik, zonder naam, ben. Ik heb er van jongs af aan voor gekozen, om niet aan toneelspelletjes te doen en te laten, die al beginnen met van alles te doen en te zeggen, om als kind en later aardig gevonden te worden. Dat zit niet zo in mijn oprechte ik. M.a.w. ik zeg en schrijf gewoon wat in mij opkomt, waarbij nauwelijks sprake is van een rem of een rationele, diplomatieke of zakelijke filter.
Van nature ben ik nieuwsgierig naar mensen, steeds weer opnieuw.
Verrassend dat we nu toch nog een intro van je mogen lezen.

Meestal ga ik ook voor eerlijk zich uitende mensen boven hypocrisie.
Dan weet je wat je aan iemand hebt.
De voors, maar ook de tegens.
Zo verwacht ik ook dat er terug naar mij wordt gereageerd, als ik misschien weleens wat zwart-wit overkom.

Binnen discussies zijn er die voors en tegens en hier ontmoeten we elkaar vaak als opponenten, niet als persoonlijke vijanden. :wink:
Zonder tegenstellingen is er nl. helemaal geen discussie.
Dat we ook weleens, in het vuur van het denken, iets anders opschrijven dan de achterliggende bedoeling, of we in een andere emotie zouden denken, is vaak inherent daaraan.
En dat geldt wederzijds.

Heb je echter je mening vastgesteld, zeker over de persoon van iemand, dan is er geen eerlijke voedingsbodem meer voor nieuwe onderwerpen en gedachten wisselingen.
Steeds weer, als er nieuwe onderwerpen komen, probeer ik dan ook de schrijver als nieuw te zien.
Mensen hebben zoveel te zeggen, dat ze altijd boeiend blijven.
Mijn nick name is ludiek gekozen omdat, ondanks hoe hij een walgelijke klerikale leider was, hij mij boeide hoe hij zo paradoxaal in zijn roeping en leven kon staan.............
Ik ben blij met deze verklaring.
Het lijkt idd. jij, die dit zo kon kiezen. :wink:
Spontaan geraakt door het onderwerp en daarop direct reagerend. :wink:
Ik identificeer mij natuurlijk niet en nooit met die krankzinnige monnik echter ik dacht bij die keuze ook, een naam is maar een naam.
Anders dan bij Shakespeare's "What's in an name?"
Waarmee hij bedoelde: "Waarom geoordeeld naar een naam, want die heb ik niet zelf gekozen?"
Refererend naar omstandigheden, dat mensen beoordeeld werden naar hun niet zelf gekozen achtergronden of juist zichzelf te hoog in schatten door een familie naam.

Je nickname is echter wel zelf gekozen en je visitekaartje.
Het is het eerste wat hier verschijnt, als je je als nieuw lid hebt aangemeld en staat bovenaan elk bericht, dat je schrijft.
Andere allereerste indrukken zijn er niet op een forum.
Helaas kan ik die niet meer terugdraaien.
Als je wil, is dat zo gepiept.
Iig voor je nieuwe berichten.
Zeg het maar, wat het moet gaan worden.
Overleg kan ook per PB.

Edit:
Je laatste bericht gelezen.
We passeerden elkaar.
Misschien niet zo toevallig dat het wel een reactie hierop lijkt. :)
Wie had dat nou zien aankomen? Maria dreigt die gekke TT toch te gaan begrijpen. :wink:
Maria, wees daarmee voorzichtig, want ik weet niet of ik je daarin niet zal teleurstellen.

Ik keek zojuist naar een opgenomen RTL Late Night van Umberto Tan. Is een aardige en geen domme vent in mijn beleving. Maar oh wat stelt hij soms domme, ja oliedomme vragen waar hij dan nog een te voorspellen serieus antwoord op krijgt!!! :roll:
Een wetenschapper, die met handschoenen aan een miljarden oude meteoriet voor de camera vast houdt in euforisch gesprek met Tan over zijn geleende museum vondst. Na al heel veel daarover gezegd en verwonderd te hebben, vraagt Umberto de expert met die meteoriet,
"hoeveel tijd denk je nog nodig te hebben voor het spectaculaire miljarden jaren teruggaand onderzoek van dit uiterst zeldzame stuk van een andere planeet?" :roll:
De expert uhhht een paar maal zoekend naar de onverwachte woorden en zegt, wat iedereen met een IQ boven de 80 kon invullen, "Dat kan ik en kunnen wij niet zeggen!"
Wanneer ik die expert was, had ik ijskoud onmiddellijk gezegd, "1 uur en 23 minuten en 12 seconden!" #-o
Dan had ik naar zijn gezicht gekeken of Umberto aangaf dat hij de onzinnigheid van die vraag zelf wel inzag. Tan viel weer uit ieders,( i.i.g mijn ongewilde) verwachtingspatroon mits de verbaasde toehoorders bóven de IQ80 zouden scoren.
Gebeurd mij zo vaak en dat blijf ik boeiend vinden in andere mensen. Niemand is zonder groeiproces verzekerd een zelfde plaatje voor iedereen te blijven. Ons leven beukt en schaaft ons iedere keer weer een beetje anders in wie we zijn en 10 jaar geleden waren, mag ik hopen.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 29 jun 2017 14:14

tomas torquemada schreef: Wie had dat nou zien aankomen? Maria dreigt die gekke TT toch te gaan begrijpen. :wink:
Maria, wees daarmee voorzichtig, want ik weet niet of ik je daarin niet zal teleurstellen.
Dat is dan mijn probleem en niet het jouwe, nietwaar?
Of toch?

Dat men jou begrijpt wil je toch niet, dacht ik eerder gelezen te hebben?
Of moet ik hier toch weer tussen de regeltjes door proberen te lezen. :angel12:
Oh nee, ik laat het nu even voor wat het is.
Nl. mijn eigen cognitie.

Voorlopig houd ik het op, de oude koeien in de sloot te laten liggen.
Of liever nog, ze gewoon te begraven.

tomas torquemada
Geregelde verschijning

Bericht door tomas torquemada » 29 jun 2017 14:51

@Maria,

Waarom nu weer in een ietwat bozige versnelling?
Dat zou wel degelijk ook mijn probleem zijn, wanneer ik mij in het leven conformistisch zou willen gedragen.
Dan zou ik mij daardoor weer schuldig voelen aan jouw teleurstelling in mij.
Iedere teleurstelling is slechts het gevolg van te hoge verwachtingen.
Probeer niet alles meteen zo negatief op jezelf te betrekken. Want nogmaals, ik wilde je niet kwetsen met mijn door jou gequote, luchtige opmerking. Gelukkig dat ik geen weegschaal heb en wil om vooraf ieder woord af te wegen met de beklemmende en spontaniteit remmende vraag, zou er niemand ergens mogelijk zich gekwetst kunnen voelen wanneer ik bijvoorbeeld zou zeggen; "Ik ben voor onze echte, traditionele, grappige kinderfeest Zwarte Piet." Wie dit zich zou aantrekken, precies wat jij schrijft, maakt daarmee zijn/haar eigen probleem met hoe ik het wsl zeker niet bedoel.
Daar zou ik mij niet in gaan verdedigen, waarmee ze ook mogen aankomen.
Ik wens je toe, dat je mijn reacties niet meer op je persoonlijk betrekt. Ik was juist blij dat je enigszins over je/onze schaduw heenstapte. Daar nam ik gemeend mijn cap voor af.

Plaats reactie