Hallo allemaal!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Rereformed » 22 apr 2017 19:24

Eclect schreef:Ik woon in Vietnam
Wat?? :o
Schrijf je er ooit een boek over?
Born OK the first time

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 23 apr 2017 03:10

Maria schreef:
Eclect schreef: gr. Petra
Goh, Eclect is een vrouw. :D
Laat ik dat nu niet hebben gedacht. :oops:

Misschien doordat ik je nick associeer met een mannennaam?
Misschien omdat hier de grote meerderheid mannen zijn?
Vooroordeel? #-o

Wat moet jij een stapel leuke, prachtige en boeiende herinneringen hebben.
Misschien ook mindere, bedenk ik nu.
Wat zou ik het leuk vinden, als je een persoonlijk topic zou openen en af en toe een kort blogje zou willen schrijven.
Dan krijgen we het uit de eerste hand.
(discussie in een ander topic).
Het hoeft niet een bepaald thema te hebben dan, maar gewoon iets wat ook voor ons leuk kan zijn en waar dan ook op verder geborduurd kan worden.
Kan ook in subforum Ditjes en Datjes.
Ik had gedacht dat het hij/zjj onbelangrijke info was, tot ik 'hij' genoemd werd. #-o
Dat geasocieer (ja, ik kan beide woorden spellen :wink: ), met een 'hij' in de hemel, of' 'heer' of 'zoon' stoort me. Al dat gehij. Ik ben graag een zij, en laat het dan maar lekker gezellig worden. :lol:

Misschien komt het nog Maria, leuke blogjes. Op dit moment heb ik er geen ruimte voor.
Ik heb al m'n hele leven van die obsessieve periodes om 'het' te vinden, en dan is er zo verdomd weinig ruimte voor 'gewoon te leven' dat ik er na verloop van tijd spuugzat van ben. Het weer een tijdje loslaat. Maar het blijft sluimeren en steekt dan toch weer de kop op. Ik wil die kop voor eens en voor altijd afhakken. Het kan me niet eens meer schelen wat 'het' is, als ik er er maar geen last meer van heb.
Ik weet waarom ik de enige idioot ben in de familie.
Heerlijk om op te groeien in realisme en (h)atheïsme, lekker lachen om al die zotten, met hun malle praktijken.
Op m'n 17e heb ik een ufo gezien; ongevraagd, en ongewild. Het heeft me een klik bezorgd.. er is meer onder de zon. De drang om te zoeken is gegroeid vanuit het besef dat er dingen mogelijk zijn al houd je ze niet voor mogelijk.
Vanaf dat moment behoor je onvrijwillig tot de gekkies.
'Zoek in vreugde' zei iemand. Zou leuk zijn, maar ik kan er geen spatje vreugde in ontdekken. Alleen maar frustratie.
Ik kon er hooguit een topic over starten en anderen de vreugde gunnen om er hartelijk om te lachen, :lol: :lol: :lol: maar ik heb er heel wat voor over om zelf ook weer lekker aan die kant te kunnen staan.
Dat ufo geheel heb ik mee leren leven, nou die vervelende 'het' nog.

Nou klinkt het heel zuur, terwijl ik best een lachebek ben.
Alleen niet daarover. :roll:

China was fantastisch, Shanghai is een waanzinnig toffe stad. Myanmar is leuk voor vakantie maar een verschrikking om te wonen. Vietnam is gezellig, leuk volk.

Hartelijke gr, Petra
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 23 apr 2017 03:22

Rereformed schreef:
Eclect schreef:Ik woon in Vietnam
Wat?? :o
Schrijf je er ooit een boek over?
Och help, bomen snoeien voor nóg een armzalig reisboek.. :lol:
Edoch, ik ben wel een boek aan het schrijven. :roll:
Zit ergens halverwege.
Een futuristische roman.
Over de bomen hoef ik me niet druk te maken want ik heb begrepen dat uitgevers niet zitten te springen om dit genre.
'Tenzij het van uitzonderlijke kwaliteit is, en dat is dit niet.' :cry:

Heb jij je boek over Finland al af?
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 apr 2017 19:47

Eclect schreef: Nou klinkt het heel zuur, terwijl ik best een lachebek ben.
Alleen niet daarover. :roll:
Een beetje zelfspot en humor weet ik altijd wel te waarderen.
Dat nuanceert alles een beetje.
Mensen, die ook met zichzelf kunnen lachen, naast bloedserieus te zijn, mogen bij mij een potje breken. :D
En je bent die je bent.
Zo hoop ik dat men ook tegen mij aankijkt, als ik een beetje doordraaf. 8*)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 23 apr 2017 20:01

Eclect schreef:Heb jij je boek over Finland al af?
Dat is vast een karweitje voor als ik met pensioen ga.
Born OK the first time

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 24 apr 2017 04:35

Maria schreef:
Mensen, die ook met zichzelf kunnen lachen, naast bloedserieus te zijn, mogen bij mij een potje breken. :D
En je bent die je bent.
Zo hoop ik dat men ook tegen mij aankijkt, als ik een beetje doordraaf. 8*)
Ik ben groot voorstander van overhoop gegooide porseleinkasten.
Dan flikkeren we al die stukkies op een hoop en maken er weer wat nieuws van. :lol:

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 15 mei 2017 11:06

Eclect gaat nu verder als Petra.
Ik had er genoeg van steeds 2 namen te zien. :D
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 15 mei 2017 11:12

Bonjour schreef:Eclect gaat nu verder als Petra.
Ik had er genoeg van steeds 2 namen te zien. :D
:D ikke ook.

Heb je via pb bedankt, maar die lijkt te blijven hangen nu.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 15 mei 2017 11:16

Nee hoor. Is binnen.
Veel plezier met je nieuwe nickname
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 15 mei 2017 11:19

Welkom Petra! Leuke naam. :)
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 16 mei 2017 09:06

Storm schreef:Welkom Petra! Leuke naam. :)
Dat vonden er blijkbaar veel van de generatie boven mij :lol:

Dank je Storm. (Overigens een geweldige naam) :D

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 07 jun 2017 09:13

Die schuilnaam stoorde me ook al, dat was natuurlijk niet zomaar.
Misschien ligt het aan de naam; Peter's reacties geven mij toch meer het gevoel dat zich daar ergens een mens bevindt. De rest moet nog maar door de Turingtest zien te komen. :lol: (Toch vanwege die kop op de foto, denk ik).

Enfin, ik geloof in transparantie.
In een open maatschappij, open grenzen, open kennis, open informatie, openbare vergaderingen e.d.
Dus weg met achterkamertjespolitiek en geheimzinnig geneuzel. Gooi de hele handel maar open, zet alle documenten online en laat het volk maar meekijken.

Ik geloof in de mens.
Maar dat klopt niet helemaal.
Ik wil in de mens geloven, dat klopt beter.

Dus bij deze; de kikker werd weer mens. :D
En daar heeft de kikker natuurlijk wel een gezellig fotootje bij gezocht, zo zijn we dan ook weer. :wink:
Afgelopen nieuwjaar was dat. Op een megaparty in Vietnam, met laserlichten en bijbehorende klereherrie, -waarom ze het muziek noemen? - door manlief geboekt om het kroost te verblijden. Gelukkig waren wij toch al slechthorend.
En voor het detailzoekende oog; idd. geen sieraden. Daar krijg ik het ook al benauwd van; het lulligste kettinkje voelt als een strop. :roll:
Mijn blije bekkie kwam dus door dat fijne gevoel als je gezin weer 's compleet is.
Dag oud jaar.
Met open armen het nieuwe jaar in.
Wij hebben elkaar.

P.S.
Overigens zou het zomaar kunnen dat Peter een AI is die zich hier door de Turingtest werkt, dan beroep ik me weer op een recht. Het recht om -desnoods dagelijks- van mening te mogen veranderen. :lol:

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 07 jun 2017 10:03

Petra schreef: Mijn blije bekkie kwam dus door dat fijne gevoel als je gezin weer 's compleet is.
Dag oud jaar.
Wij hebben elkaar.

P.S. Overigens zou het zomaar kunnen dat Peter een AI is die zich hier door de Turingtest werkt, dan beroep ik me weer op een recht. Het recht om -desnoods dagelijks- van mening te mogen veranderen. :lol:
Wat goed, dat jij tot deze beslissing kunt komen om net als Peter met je eigen beeltenis te verschijnen.
En wat straal je hier op deze foto blijheid uit.
Net als uit zoveel van je berichten, die positiviteit brengen op dit forum.
Samen met jouw heerlijke "out of the box" denken en schrijven.
Steeds weer denk ik daarbij:
Hoe zou het met haar stemmingen buiten deze praatmachine zijn?
Want ook die zullen veranderlijk zijn, ook al merken we er hier maar zeer af en toe wat van.
Of is ze een soort Eliza, die we hier al naar gelang een stemming, leren kennen met een druk op de knop die aan en uit wordt gezet?

Voorlopig ben ik er niet aan toe al te transparant te willen zijn.
Ik verschijn zelden met mijn kop op het scherm.
Wel poog ik ook blijheid door te geven, als ik die zo voel en als het van toepassing is.
Ook al ben ik al blij, als ik op mijn eigen manier mijn positiviteit naar buiten kan brengen.
Wat soms al een hele klus is om dat in woorden te vatten, als de wereld ietwat anders op mij overkomt.

Ook vind ik het prima en eerlijk, dat je het gewoon zegt, dat je van mening kunt veranderen.
Voor velen een teken van instabiliteit, niet weten wat je wil.
Wat daar absoluut niets mee te maken hoeft te hebben.
Voor mij een teken en bewijs van leven, leermomenten en mogelijkheden tot groei, voor wat dat laatste waard is.
Indachtig aan wat mij ooit is voorgehouden als een oud chinees gezegde:
"Leven is veranderen; wat niet verandert leeft niet."
Zo geldt dat mi. ook voor geestelijk leven.

Petra
Bevlogen

Bericht door Petra » 07 jun 2017 10:51

Maria schreef:
Petra schreef: Mijn blije bekkie kwam dus door dat fijne gevoel als je gezin weer 's compleet is.
Dag oud jaar.
Wij hebben elkaar.

P.S. Overigens zou het zomaar kunnen dat Peter een AI is die zich hier door de Turingtest werkt, dan beroep ik me weer op een recht. Het recht om -desnoods dagelijks- van mening te mogen veranderen. :lol:
Wat goed, dat jij tot deze beslissing kunt komen om net als Peter met je eigen beeltenis te verschijnen.
En wat straal je hier op deze foto blijheid uit.
Net als uit zoveel van je berichten, die positiviteit brengen op dit forum.
Samen met jouw heerlijke "out of the box" denken en schrijven.
Steeds weer denk ik daarbij:
Hoe zou het met haar stemmingen buiten deze praatmachine zijn?
Want ook die zullen veranderlijk zijn, ook al merken we er hier maar zeer af en toe wat van.
Of is ze een soort Eliza, die we hier al naar gelang een stemming, leren kennen met een druk op de knop die aan en uit wordt gezet?

Voorlopig ben ik er niet aan toe al te transparant te willen zijn.
Ik verschijn zelden met mijn kop op het scherm.
Wel poog ik ook blijheid door te geven, als ik die zo voel en als het van toepassing is.
Ook al ben ik al blij, als ik op mijn eigen manier mijn positiviteit naar buiten kan brengen.
Wat soms al een hele klus is om dat in woorden te vatten, als de wereld ietwat anders op mij overkomt.

Ook vind ik het prima en eerlijk, dat je het gewoon zegt, dat je van mening kunt veranderen.
Voor velen een teken van instabiliteit, niet weten wat je wil.
Wat daar absoluut niets mee te maken hoeft te hebben.
Voor mij een teken en bewijs van leven, leermomenten en mogelijkheden tot groei, voor wat dat laatste waard is.
Indachtig aan wat mij ooit is voorgehouden als een oud chinees gezegde:
"Leven is veranderen; wat niet verandert leeft niet."
Zo geldt dat mi. ook voor geestelijk leven.
Dankjewel Maria.
Ik ben verbaasd doch verheugd, dat je het 'out of the box' en positiviteit noemt.
Misschien heb je de furieuze uitschieters gemist, die wijs ik dan ook toe aan maandelijkse stemmingsperikelen. :lol:
Ik kijk dan ook met angst en beven naar de overgang uit, en mijn familie met mij. Mijn oma schijnt behoorlijk leip gereageerd te hebben, ze zeggen dat ik op 'r lijk. Het was een helse sodemieter, maar mijn god wat kon je met haar lachen. Tot aan haar sterfbed (92) aan toe. Daar hield ik haar hand vast, ik zet je voort opoe tetteretet. Zolang ik er ben zal jij niet verdwijnen. Ondanks alle morfine -morgen wil ik dood zijn dokter- zag ik een glimlach. (Grote dank aan de dokter want ik had haar bezworen het anders met een kussen op haar snuitje te regelen, en dat was niet aanlokkelijk).

Eliza, had ik nog nooit van gehoord. Interessant!
Positiviteit; het schijnen maar stofjes te zijn. Waar de ene wat meer van heeft dan de ander.
Je kunt het niet pogen, je kunt het niet veinzen, je hebt het nu eenmaal of niet, denk ik.
Je kunt dus er geen aanspraak op maken als zijnde iets knaps wat je voor elkaar hebt gekregen.
Zo kijk ik ook naar de wiskundeknobbels, waar ik hevig jaloers op ben, dat dan weer wel. :lol:

Hoe moeilijk het is om je wereld in woorden te vatten. Dat zeg je mooi. Zo voel ik dat ook.
Dat probeer ik in mijn achterhoofd te houden als ik anderen lees... lukt niet altijd. :roll:
Dan beroepen we ons maar op het recht om instabiel te mogen zijn. :D

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 07 jun 2017 11:10

Petra schreef: Ik ben verbaasd doch verheugd, dat je het 'out of the box' en positiviteit noemt.
Zo zie je maar weer.
Hoe goed kennen we elkaar?
Komt nog wel als je me veel leest. :wink:
Misschien heb je de furieuze uitschieters gemist, ............
Nou nee.............die kwamen echt wel door.
Furieus weet ik niet, maar wel aardig pissig. 8*)
Ik kijk dan ook met angst en beven naar de overgang uit, en mijn familie met mij. Mijn oma schijnt behoorlijk leip gereageerd te hebben,
Ik weet daar alles van.
In tijden van instabiliteit komt je ware aard boven tafel.
En dat blijft voor het grootste deel in de rest van je leven.
Niet voor niets zeggen ze: "Hoe ouder hoe gekker."
die wijs ik dan ook toe aan maandelijkse stemmingsperikelen. :lol:
Die smoesjes gaan bij mij niet op. [-X
Die mag je voor het mannelijke geslacht reserveren.
:lol: :lol:

Plaats reactie