Marokkaanse atheisten (ea. uit islamitisch milieu)

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: Marokkaanse atheisten

Bericht door dikkemick » 15 jun 2016 19:19

Welkom islamofoob
Ik zie het allemaal nog niet zo pessimistisch in en denk (hoop!) dat islam toch dezelfde weg als christendom op gaat. Nog meer aftakkingen met steeds vaker gematigde stromingen.
Het fundamentalistisch fanatisme roeit zichzelf uiteindelijk uit.

Tenminste...Dat hoop ik!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Islamofoob

Bericht door Islamofoob » 15 jun 2016 22:33

Peter van Velzen schreef:
Islamofoob schreef: Juist Peter, men moet wel begrijpen dat het de islam is en niet de moslims. De kern moet worden aangepakt. Moslims kunnen afvallen als de islam ze de ruimte geeft. Dit geloof heeft miljoenen (niet)moslims gegijzeld.
Daarnaast is het een mooi masker voor de psychopaten die "goed" willen doen door anderen het leven te ontnemen.
Veel mensen zeggen tegenwoordig gelukkig "niet mijn Islam". Voor een niet geweldadige Islam kan ik heel wat meer tollerantie opbrengen. DIe bestaat gelukkig ook, maar er is nog teveel van het andere. "De kern" is wat mij betreft niet zozeer de Islam maar de intollerantie die daar binnen welig tiert. Maar ik zou niemand aanraden om de Islam te omarmen, ook niet een Islam die ongevaarlijk is, want het is altijd verkeerd jezelf aan de woorden van iemand anders te onderwerpen, en je eigen beoordelingsvermogen niet te gebruiken. In die zin is Islam letterlijk verkeerd.
Hier verschil ik per mening met jou. Er is maar een Islam en dat is de militante islam die door IS, alqaida en nog meer van die groepen wordt beleid. Hoe modern een moslim ook is (wat ik ook was) gelooft hij of zij dat de islam uiteindelijk over de wereld zal heersen. Enige wat hen tegen houdt is dat het westen veel te machitig is.
Tweede punt is dat de islam geen reformatie wilt. Zij weten het namelijk beter omdat zij het hoogste woord hebben, namelijk dat van allah (fascisme).
De gematigde moslim is gematigd wanneer hij zich onder de niet gelovigen bevind. Als zo'n moslim zich met andere moslims mengt ( in land der afkomst, met familie of kennissen ) dan piept ie heel anders. Ik zie namelijk niemand opkomen voor de vrijheid van anders of niet gelovigen in islamitische landen. Behalve de atheïsten van dat land zelf. Degene die het durft dan. Er vallen nog steeds doden en mensen worden mishandeld...anderen vluchten.
Diezelfde gematigde moslims steunen het achterlijke beleid van land der herkomst juist, en discrimineren als geen ander. Zij willen geen afvalligen, homo's vrijheid van meningsuiting. ( kijk maar naar de demonstraties die we hadden toen de profeet werd getekend ).
Begrijp me niet verkeerd, met tolerantie is niks mis. Uiteindelijk moeten we samen kunnen leven. Maar gematigde moslims vind ik juist de meest hypocriete. Zij gebruiken momenten waarbij anderen willen rouwen om het slachtoffer te spelen(ik ben ook moslim en doe niemand kwaad). Nee sorry op dat moment moet je uit respect even een stapje terug nemen en bedenken wat er mis gaat met je zogenaamde theologie. Want de profeet die zij zo hoog in het vaandel hebben was namelijk erger dan alle terroristen bij elkaar. Maar nee je moet hem respecteren. zo zie ik dat.
En als je een keer zo een zogenaamde gematigde moslim spreekt, vraag hem of haar wat zij vinden van (de zogenaamde perfecte profeet) mohamed. Dan pas kom je erachter of iemand gematigd is of gewoon een masker draagt.

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 16 jun 2016 08:14

Welkom!
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 21 jun 2016 16:29

Welkom
prettig in me vel

gezondverstand
Geregelde verschijning

Bericht door gezondverstand » 24 jun 2016 18:37

Islamofoob schreef:Maar gematigde moslims vind ik juist de meest hypocriete.
Ik ben maar bij met ze. Een gematigde moslim heeft nog niet gekozen voor terrorisme. Daar is gelukkig ook moed voor nodig.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 24 jun 2016 23:29

gezondverstand schreef:
Islamofoob schreef:Maar gematigde moslims vind ik juist de meest hypocriete.
Ik ben maar bij met ze. Een gematigde moslim heeft nog niet gekozen voor terrorisme. Daar is gelukkig ook moed voor nodig.
Die snap ik niet! Is er moed voor nodig om een gematigd Moslim te zijn of is er moed voor nodig om een Moslim terrorist te zijn? Omdat je "ook" zegt.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

gezondverstand
Geregelde verschijning

Bericht door gezondverstand » 25 jun 2016 00:56

Als je omringt bent door extremistische moslims is er wel moed nodig om gematigd te zijn. Voor je het weet ligt je kop er af. In Nederland valt het mee. Behalve als je op deze dodenlijst staat: http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/ ... -losloopt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terrorisme is natuurlijk ook moed voor nodig. Zelfmoord aanslagen laf noemen is idioot. Zou jij het kunnen? Zelfs als je gelooft in je zaak?

Supernova

Bericht door Supernova » 05 aug 2016 22:47

Islamofoob schreef:hii allemaal, ben nieuw hier en vroeg me af of er ook marokkaanse atheïsten hier aanwezig zijn. Ben zelf arabisch opgevoed en heb het virus dat islam heel goed kunnen analyseren, wat ik nog steeds doe. Ik ben al jaren atheïst en kan de meeste "geleerden" de mond snoeren in no time. Niet dat ik dat doe, ik ben namelijk blij met mijn hoofd en hou hem graag op mijn nek :angel12: ... Maar ik google vaak marokkaanse atheïsten en kom nergens terecht. Dus vandaar dat ik het hier probeer.
Ik weet trouwens dat er echt veel onder ons zijn, allemaal in de kast(ik ook).
maaruh hit me back meneer of mevrouw de marokkaanse atheist(e), je mag ook pm-en.
De rest mag ook reageren daar niet van :D

Hoi,
Ik ben marokkaanse. Ik sta er ook zo half in met 1 been... weten je ouders het en je familie / dierbaren ?
Hoe ga jij er mee om ?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 aug 2016 22:58

Welkom Supernova leuk dat je deze kant komt belichten.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 05 aug 2016 23:14

Welkom Supernova

Misschien een berichtje in een eigen voorsteltopic?
Hoe kom je hier terecht?
Wat zijn je redenen om mee te willen doen.
Ik wil je graag een beetje leren kennen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 aug 2016 06:46

Welaan wat een verassing: Een Supernova op mijn verjaardag!
Hartellijk welkom, Ik wil graag meer van zulke Marokkanen!
Ik wens u alle goeds

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 06 aug 2016 07:00

Welkom beide en ik ben benieuwd.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 07 aug 2016 05:12

Welkom supernova, dapper van je!
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Supernova

Bericht door Supernova » 07 aug 2016 23:25

Maria schreef:Welkom Supernova

Misschien een berichtje in een eigen voorsteltopic?
Hoe kom je hier terecht?
Wat zijn je redenen om mee te willen doen.
Ik wil je graag een beetje leren kennen.

Wel om dezelfde reden eigenlijk als islamofoob, de nieuwsgierigheid of er meer marokkaanse atheisten, agnosten, ex moslims etc aanwezig zijn..
Hoe ik hier terecht ben gekomen.. door te googlen.. en uiteindelijk hier terecht gekomen..

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 08 aug 2016 12:28

Welkom Supernova
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie