Hoi iedereen!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Urbanfolkie84

Hoi iedereen!

Bericht door Urbanfolkie84 » 10 feb 2015 16:42

Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Erik, ben op dit moment 30 jaar en ik ben muzikant (gitarist) van beroep.

Ik zal ff vertellen hoe ik hier terecht ben gekomen. Dat begon in de zomer van 2013 nadat ik Hans Teeuwen bij Zomergasten zag. In die aflevering kwam een fragment van Christopher Hitchens voorbij en dat maakte toen best wel indruk op mij. Het duurde nog echter een jaar voordat ik het fragment nog een keer bekeek en zo'n beetje al zijn debatten (betreffende religie) ben gaan kijken op Youtube en vanaf dat moment was ik "hooked". Ik ben zijn boek "God is not Great" gaan lezen (The Portable Atheïst staat ook nog in mijn kast, maar daar moet ik nog aan beginnen) en ben ook verder gaan neuzen in de atheïstische boeken zoals "God als Misvatting" van Richard Dawkins (het antwoord van Alister MCgrath erop heb ik ook gelezen, maar daar was ik niet van onder de indruk).

De Bijbel ben ik nu ook aan het lezen en ik heb de Pentateuch zojuist afgerond. Ik was er nieuwsgierig naar omdat zowel Hitchens als Dawkins hiernaar verwezen en claimden dat het een nachtmerrie was. En ik ben idd niet teleurgesteld. Wat een ramp zijn die eerste vijf boeken. Het klinkt misschien raar, maar ik heb alle verzen genoteerd die echt te gruwelijk en te immoreel voor woorden zijn en dat is een hele lijst geworden! Het ergste vind ik nog dat heel veel christenen geen idee hebben van wat voor gruwelijkheden er allemaal in voor komen en hoeveel het er wegwuiven of vergoelijken. Onbegrijpelijk.