Hoi iedereen!

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Urbanfolkie84

Hoi iedereen!

Bericht door Urbanfolkie84 » 10 feb 2015 16:42

Ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Erik, ben op dit moment 30 jaar en ik ben muzikant (gitarist) van beroep.

Ik zal ff vertellen hoe ik hier terecht ben gekomen. Dat begon in de zomer van 2013 nadat ik Hans Teeuwen bij Zomergasten zag. In die aflevering kwam een fragment van Christopher Hitchens voorbij en dat maakte toen best wel indruk op mij. Het duurde nog echter een jaar voordat ik het fragment nog een keer bekeek en zo'n beetje al zijn debatten (betreffende religie) ben gaan kijken op Youtube en vanaf dat moment was ik "hooked". Ik ben zijn boek "God is not Great" gaan lezen (The Portable Atheïst staat ook nog in mijn kast, maar daar moet ik nog aan beginnen) en ben ook verder gaan neuzen in de atheïstische boeken zoals "God als Misvatting" van Richard Dawkins (het antwoord van Alister MCgrath erop heb ik ook gelezen, maar daar was ik niet van onder de indruk).

De Bijbel ben ik nu ook aan het lezen en ik heb de Pentateuch zojuist afgerond. Ik was er nieuwsgierig naar omdat zowel Hitchens als Dawkins hiernaar verwezen en claimden dat het een nachtmerrie was. En ik ben idd niet teleurgesteld. Wat een ramp zijn die eerste vijf boeken. Het klinkt misschien raar, maar ik heb alle verzen genoteerd die echt te gruwelijk en te immoreel voor woorden zijn en dat is een hele lijst geworden! Het ergste vind ik nog dat heel veel christenen geen idee hebben van wat voor gruwelijkheden er allemaal in voor komen en hoeveel het er wegwuiven of vergoelijken. Onbegrijpelijk.

Anyway, ik ben dus geïnspireerd door Hitchens en ik ben een atheïst/anti-theist, want ik ben van mening dat er weinig goeds komt van religie en ik vind dat het geen plek meer verdiend in scholen (uitsluitend als literatuur/cultuur, geen onderwijs vanuit de Bijbel!) en de politiek. Ik ga graag het debat aan en ik geloof in het vrije woord!

Gerard R.
Bevlogen

Re: Hoi iedereen!

Bericht door Gerard R. » 10 feb 2015 16:55

Welkom Urbanfolkie84. 8*)
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 10 feb 2015 17:54

Welkom.
Als ik het zo lees, dan lees je graag. :)
Dan kun je hier vooruit.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 feb 2015 19:15

Welkom je hebt al kennis gemaakt met "onze voorgangers" :wink: . Hun boeken zijn altijd handig als naslagwerk, er zijn ook sites die alle obscure teksten verzamelen. En dat zijn er nogal wat.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 10 feb 2015 19:18

Yo!
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie » 10 feb 2015 19:18

Een hartelijke welkom ook van mij, die ongeveer tegenovergesteld denkt als jij. :) Maar dit is dan ook een "vrijdenkersforum".
Hallo meneer God, met Anna.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 feb 2015 19:21

Willempie schreef:"vrijdenkersforum".
Gelukkig gebruik je de haakjes :)
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 10 feb 2015 19:40

Welkom.
Dan van mij ook en welkomstboek.

Het is inderdaad een vrijdenkers forum (zonder haakjes). Dat wil niet zeggen, dat vrijdenkers "privé" (wel tussen haakjes) best wel irreëel kunnen zijn, zich onlogisch gedragen en spirituele gevoelens hebben als ze op een heldere nacht de sterrenhemel bekijken.

Ik vind het prettig als er af en toe ook tegenwicht is door mensen als Willempie ( :roll: hij zegt het zelf). Nou wil hij nog al eens ver gaan buiten het vrijdenken en vrij gaan denken (let op het verschil) :wink: . en.
Maar ik heb het idee, dat er ook een paar gelovigen rondlopen, die kunnen vrijdenken, behalve een klein stukje, maar dat volledig erkennen. Gaat heel goed naar mijn idee.

Ben benieuwd naar jouw bijdragen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 10 feb 2015 20:52

Welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 10 feb 2015 22:52

Welkom Erik. :D
Hoe heb je ons gevonden?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Urbanfolkie84

Bericht door Urbanfolkie84 » 11 feb 2015 00:13

Ik heb jullie gevonden via Facebook, daar is een beheerder, van de FB pagina van Freethinker, die af en toe wat scherpe comments levert op EO posts betreffende de Bijbel. Ik geniet daar altijd van en ik draag daar ook af en toe aan bij :D (hoe kinderachtig dat ook mag lijken, maar ja, zolang ze mij niet met rust laten, laat ik hen ook niet met rust 8*) )

Ik heb overigens geen moeite met meningen van gelovigen of mensen die de andere kant belichten, zolang het maar onderbouwd wordt met argumenten en bestreden wordt met argumenten! 8*)

Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 » 11 feb 2015 00:35

Urbanfolkie84 schreef: Ik heb overigens geen moeite met meningen van gelovigen of mensen die de andere kant belichten, zolang het maar onderbouwd wordt met argumenten ....
Welkom Urban, leg de lat wat dat betreft niet te hoog, voorkomt een teleurstelling, veel plezier op het forum.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets

DiMensie

Bericht door DiMensie » 11 feb 2015 02:33

Welkom Urbanfolkie84!

Een gewone man van het volk, geboren 1984?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 11 feb 2015 03:18

Welkom Urbanfolkie841
Zit er toch weer wat muziek in het forum!
Ik wens u alle goeds

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 11 feb 2015 09:34

Welkom, militante godenhater. :D
"Strange new trend at the office. People putting names on food in the company fridge. Today I had a tuna sandwich named Kevin." - Some E-cards

Plaats reactie