Stel je voor met je Facebook account.

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: Stel je voor met je Facebook account.

Bericht door Gerard R. » 04 feb 2015 19:01

Dat hoor ik vaak de laatste tijd.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 feb 2015 08:11

zennie schreef: Heb zelfs geen....

en dat kunnen er niet veel zeggen, denk ik

Mobiele telefoon.
(ik ben diegene die in zichzelf zit te lullen in een volle koffiekamer omdat de rest alle sociale berichtjes aan het lezen is...)
Ik heb wel facebook, maar ook al jaren geen mobiele telefoon, de rust dat dat geeft![/quote]
Mijn smartphone is kapot en zolang de kleinkinderen nog als onbetrouwbare smijters door het huis waren, koop ik ggen nieuwe. Dat zou niet verantwoord zijn. Maar als je een kwart van de afstand rond de wereld van Nederland afbent, is facebook wel zo aangenaam. . . .
Ik wens u alle goeds

jacco
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door jacco » 15 feb 2015 22:38

Op Facebook ben ik te herkennen als Nol van Velzen. Onder deze naam breng ik ook stukjes, nieuws, foto's en quotes aan op Freethinkers Facebook die te maken hebben met vrijdenken. Verder heb ik een Facebookpagina onder mijn eigen naam Jaap van Dijk, waardoor ik mijn deels christelijke familie niet te zwaar belast met mijn atheistisch gedachtengoed. Ik kan zo nog met mijn kinderen communiceren. Verder ben ik toch best verknocht aan de iPhone en iPad, die al enige jaren deel uitmaken van mijn communicatiemiddelen. Telefoneren wordt bij mij nog het minst gedaan, dat is veel te direct ;)
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 21 apr 2015 16:13

dikkemick schreef:Ik moet zeggen dat ik me uitermate prettig onder mijn steen voel.
Heb geen facebook, twitter, hyves, LindedIn, instagram etc...
Heb zelfs geen....

en dat kunnen er niet veel zeggen, denk ik

Mobiele telefoon.
(ik ben diegene die in zichzelf zit te lullen in een volle koffiekamer omdat de rest alle sociale berichtjes aan het lezen is...)
lol okay jij wint... ik heb whatsapp en freethinker... ook op mijn mobiel.....

toch een leuk idee van facebook freethinker...
liefde doet pijn

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 06 jul 2015 15:04

Voor degenen met Facebook: ik ben vandaag een communitypagina begonnen, gelinkt aan mijn website.
Ik zou het heel fijn vinden als degenen die 'de afvalligen' ook maar een beetje een warm hart toedragen deze pagina willen liken... Daarnaast lijkt het me fijn om over dit specifieke onderwerp ook daar, met weer andere stamgasten (stel er komen gasten :mrgreen: ) ,van gedachten te wisselen.
De Facebookpagina is te vinden als je daar intikt 'ik ben een afvallige' of anders ook gewoon via https://www.facebook.com/ikbeneenafvallige. :)
adres + naam gewijzigd in https://www.facebook.com/dogmavrij/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 09 jul 2016 09:07

Gralgrathor schreef:Heeft FB niet sinds kort een reglement dat stelt dat anonieme accounts/pseudoniemen niet gewenst zijn?
Feesboek schreef:Registration and Account Security
  • Facebook users provide their real names and information, and we need your help to keep it that way.
  • You will not provide any false personal information on Facebook, or create an account for anyone other than yourself without permission.
  • You will not create more than one personal account.
  • You will keep your contact information accurate and up-to-date.
Bij twijfel over je identiteit en/of bij verdacht misbruik kan Facebook je account blokkeren en je vragen een kopie van een geldig identiteitsbewijs in te voeren. (foto of scan)
Je kunt je naam dan veranderen. Dus een naam die daarmee overeenkomt.
Eenmaal die ingevoerd en weer geactiveerd kun je je naam eenmaal in de paar maanden veranderen.
Wat zij graag wensen, dat je je eigen naam gebruikt, is niet verplicht.
Je blijkt die gewoon te kunnen kiezen.

Wat je ook kunt doen is eenmalig een andere gebruikersnaam kiezen.
Dus daarmee komen ze toch tegemoet aan de wens anoniem te kunnen zijn in het openbaar.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 09 jul 2016 10:41

Inge B schreef:De Facebookpagina is te vinden als je daar intikt 'ik ben een afvallige' of anders ook gewoon via https://www.facebook.com/ikbeneenafvallige. :)
Ligt dit aan mij dat ik krijg "The page you requested was not found" of ben je plat gelegd?
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 09 jul 2016 11:32

Klopt.
De naam is veranderd.
Ik heb het aangepast.
De naam is ook gekoppeld aan haar blog, zie haar onderschrift.

Inge B
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Inge B » 09 jul 2016 21:02

Dank je wel, Maria! :)
Mijn persoonlijke blog, over hoe een streng gereformeerd meisje haar geloof volledig verloor en wat de gevolgen waren, vind je hier: https://dogmavrij.wordpress.com/

Wilsophie
Forum fan

Bericht door Wilsophie » 11 jul 2016 00:37

Ik dacht dat je op Facebook altijd je echte naam moest gebruiken ?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 11 jul 2016 06:33

Wilsophie schreef:Ik dacht dat je op Facebook altijd je echte naam moest gebruiken ?
Dat streeft het bedrijf wel na, maar mijn echte naam is Petrus Bernardus Johannes Maria van Velzen, dat doe je een medemens niet aan. Er zijn andere mensen waarbij de naam in het paspoort helemaal niet lijkt op de naam waaronder zij bekend staan. In Thailand wordt iedereen aangesproken met een korte bijnaam. Mijn vrouw Kesinee wordt "El" genoemd, haar zus Suchada "Ee", hun halfzus Samroy "Phet", en de officiele naam van de jongste halfzus "Tha" zou ik niet eens weten. Cliff Richard heet Harry Roger Web. Dorus Day had als achternaam Kappelhof, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat gewoon niet lukken! Het valt ook niet te controleren, want er is geen internationaal gekoppeld bevolkingsregister. Alleen als men er toevallig achterkomt en het is echt bedriegelijk, dan doet men er wat aan.
Ik wens u alle goeds

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 11 jul 2016 16:37

Een paar reacties verhuisd naar Bang voor Facebook? Hier verder als je je Facebook adres wil geven.

Plaats reactie