Even voorstellen

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Frits
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door Frits » 13 mar 2019 14:03

Hallo Freethinkers,

Ik ben Frits en wil mij graag bij jullie introduceren. Ik ben 72 jaar, gehuwd, 6 kinderen uit twee huwelijken en 10 kleinkinderen. In dat opzicht ben ik een rijk en dankbaar mens. Ik heb een aantal jaren gevaren als stuurman bij de koopvaardij, en vervolgens met heel veel plezier 25 jaar bij de politie gewerkt. Daarna ben ik ondernemer geworden en heb tot mijn pensioen gewerkt als interim-manager, trainer en coach. Na mijn pensionering heb ik mij in Polen gevestigd, waar ik als hobbyboer een aantal jaren mijn eigen land heb bewerkt. Dat was een fantastische ervaring die ik inmiddels achter me heb gelaten. Ik ben een autodidact en heb mij de laatste jaren intensief bezig gehouden met vergelijkende godsdienstwetenschappen en filosofie. Mijn bijzondere interesses gaan uit naar de vroegchristelijke teksten en het gedachtegoed van Nietzsche. De interpretatie van 'Aldus sprak Zarathoestra' is voor mij een levenswerk geworden. Ik heb mij teruggetrokken in een klein dorp waar ik met mijn kennis en ervaring de diepere betekenis van mijn eigen leven probeer te doorgronden. Ik ben een liefhebber van muziek, variërend van Bach, Mozart tot Golden Earring en the Rolling Stones.
Ik kijk er naar uit om van tijd tot tijd deel te mogen nemen aan jullie discussies. groet Frits
Er bestaan geen feiten, alleen interpretaties (Nietzsche)

Mullog
Ervaren pen

Re: Even voorstellen

Bericht door Mullog » 13 mar 2019 17:03

Ik zal dan maar de spits afbijten. :) Welkom, en veel plezier
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 13 mar 2019 17:23

Hartelijk welkom.
Je hebt in die korte introductie een zee van informatie weten te geven die wellicht door een ander opgesomd kan worden met het commentaar 'bijzonder grote veelzijdigheid'. Men proeft daar ook een enorme levenslust uit. Zie uit naar je bijdragen.
Je opmerking over Nietzsches Zarathoestra is verrassend. Een jaar of vijftien geleden heb ik me ook een aantal jaren intensief met Nietzsche beziggehouden. Daar groeide uiteindelijk na een jaar of vier een commentaar op Aldus Sprak Zarathoestra uit: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... aindex.htm
Born OK the first time

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 13 mar 2019 17:44

Welkom Frits.
Wat een ervaringen en liefhebberijen.
Teveel om mijn vragen en nieuwsgierigheid in één keer te bevredigen.
Ik hoop daarom op flink wat gedachtewisselingen. :)
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 14 mar 2019 05:12

Welkom Frtis.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 14 mar 2019 12:03

Hoi Frits. Je voelt deze wereld volgens mij heel goed aan. :idea:
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 14 mar 2019 14:00

Welkom Frits,

Zelf zie ik meer het absurdisme van Camus als de weg uit het nihilisme ipv de übermensch maar dat is een discussie die ik graag met jou wil aangaan.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 14 mar 2019 14:40

Welkom Frits.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 14 mar 2019 18:27

Rereformed schreef:
13 mar 2019 17:23

Je opmerking over Nietzsches Zarathoestra is verrassend. Een jaar of vijftien geleden heb ik me ook een aantal jaren intensief met Nietzsche beziggehouden. Daar groeide uiteindelijk na een jaar of vier een commentaar op Aldus Sprak Zarathoestra uit.
Dank voor je reactie. Jouw website heb ik ruim een jaar geleden ontdekt en ik heb alle teksten bestudeerd. In tegenstelling tot de overige commentaren die ik heb gezien, ben jij de eerste die veel teksten van Zarathoestra in een religieuze context hebt kunnen plaatsen. Dat vereist veel Bijbelkennis. Dank daarvoor want het heeft mij veel inzicht gegeven.

Frits
Contacteer:

Bericht door Frits » 14 mar 2019 18:30

pallieter schreef:
14 mar 2019 14:00
Welkom Frits,

Zelf zie ik meer het absurdisme van Camus als de weg uit het nihilisme ipv de übermensch maar dat is een discussie die ik graag met jou wil aangaan.
Dank voor je welkom. Ik heb de behoefte om onmiddellijk te reageren maar zal me nog even inhouden. Onder welk onderwerp kunnen we dit bespreken? Ik moet nog leren om mijn weg op deze website te vinden.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 14 mar 2019 18:34

Mooie intro, welkom :)
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 14 mar 2019 18:35

Welkom Frits, Veel plezier hier. Altijd leuk om weer nieuwe mensen te zien.

Enne, niet te bang zijn om fouten te maken. Als een onderwerp niet de goede titel heeft of op een verkeerde plek staat, kunnen we alles nog aanpassen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 14 mar 2019 19:44

Wees welkom Frits.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 14 mar 2019 19:45

Frits schreef:
14 mar 2019 18:30
Dank voor je welkom. Ik heb de behoefte om onmiddellijk te reageren maar zal me nog even inhouden. Onder welk onderwerp kunnen we dit bespreken? Ik moet nog leren om mijn weg op deze website te vinden.
Je kan best een topic aanmaken in filosofie, de moderatoren zullen je wel helpen indien nodig.

Normaal schrijf je eerst een post over hoe jij er tegen aankijkt waarna ik mijn (aangezien het over filosofie gaat) compleet ongefundeerde mening kwijt kan. :wink:
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 mar 2019 03:03

Welkom Frits namens het beheerdersteam.
Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie