Ik ben Roel

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Ik ben Roel

Berichtdoor Democratischejongere » 11 feb 2017 01:27

Hallo freethinkers,

Ik ben Roel 23 jaar jong. Ik ben sinds ik stemgerechtigde ben geïnteresseerd in de politiek.
Ik heb het gevoel dat de jongeren een beetje worden vergeten in de huidige politiek.
Daarom ben ik een blog gestart http://www.democratischejongeren.nl

Hier stel ik mezelf de vraag waarom/of de jongeren worden vergeten en geef ik mijn mening over de huidige politiek met een kijk vanuit het perspectief van een jonge student.
Ik ben niet gelieerd aan een politieke partij of jongere organisatie. Ik probeer de "normale jongeren" te bereiken die niet geïnteresseerd lijken in de politiek maar wel een mening hebben over hoe het verder moet met dit land.

Ik hoop dit forum ideeën en mensen te vinden die mij kunnen helpen dit doel te bereiken.
Democratischejongere

Re: Ik ben Roel

Berichtdoor Peter van Velzen » 11 feb 2017 04:38

Welkom Roel, op dit forum.
Wellicht dat je een topic wilt starten over je veronderstelling dat jongeren worden vergeten. Daar zal ik graag op reageren. Ikzelf denk in de politiek uitsluitend aan jongeren. Met name aan onze achterkleinkinderen. IK ben dan ook (stief)overgrootvader.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Berichtdoor doctorwho » 11 feb 2017 10:11

Democratischejongere schreef:Hier stel ik mezelf de vraag waarom/of de jongeren worden vergeten en geef ik mijn mening over de huidige politiek met een kijk vanuit het perspectief van een jonge student.

Welkom,

Het begint met kennis van onze maatschappij en hoe deze is opgebouwd dan bedenken wat je wil en vervolgens dit middels het stembiljet manifesteren.
Maar vergeten? Onderwijs, werkgelegenheid zijn toch steevast zaken die in de belangstelling staan.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Superposter

Berichtdoor PietV. » 11 feb 2017 11:38

Welkom Roel
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?
PietV.
Moderator

Berichtdoor Maria » 11 feb 2017 15:18

Democratischejongere schreef:Ik ben Roel 23 jaar jong. Ik ben sinds ik stemgerechtigde ben geïnteresseerd in de politiek.

Welkom Roel.
Zoals eerder gezegd:
Mooi onderwerp voor in één van de discussie subfora.
Hier verder met een algemeen en persoonlijk voorstellen.

Welkom ook namens het beheerdersteam.
Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."
Maria
Moderator

Berichtdoor Fish » 11 feb 2017 17:41

Welkom.
Ik las vanmorgen in de krant dat als de jongeren zouden gaan stemmen hun stemmen vooral naar PVV, SP en Groen Links zouden gaan.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Moderator

Berichtdoor Atheo » 11 feb 2017 18:39

Beste vergeten jongere,

Naar mijn indruk heeft momenteel zo ongeveer iedereen in Nederland het gevoel dat hij/zij vergeten wordt door de politiek. Daarom zijn er partijen voor ouderen, bijvoorbeeld, want die vinden ook dat ze er maar een beetje bij hangen. En dan heb je de boze blanke mannen die zich verontwaardigd vastklampen aan de leugens van ayatollah Wilders, omdat de "elite" (de oudere partijen) hen zou negeren. Voor vergeten allochtonen is er Denk etc. etc. Intussen worden de politie, het leger, de gezondheidszorg ook volop verwaarloosd. Voor bedrijven gebeurt er ook niet genoeg en gelovigen voelen zich weggeseculariseerd, terwijl er volgens ongelovigen juist nog heel wat te seculariseren valt. Voor jongeren is er niet echt een partij, meen ik, maar of de jeugd in Nederland nou werkelijk zo slecht af is, vermag ik te betwijfelen. Er zijn weinig plaatsen in de wereld waar het voor hen beter is. Als je de economische cijfers mag geloven gaat het in Nederland over het geheel genomen best wel goed. Waarschijnlijk is het nooit beter geweest dan nu. En toch is iedereen ontevreden.

Ik wens je veel succes,

Een vergeten bijna oude man.
Atheo
Regular

Berichtdoor Fish » 11 feb 2017 18:41

Eigen volk eerst, Altheo. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Fish
Moderator

Keer terug naar Even Voorstellen