Plan van Aanpak om Amerika te vernietigen

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sebastiaan
Bevlogen

Plan van Aanpak om Amerika te vernietigen

Bericht door Sebastiaan » 10 sep 2009 09:03

bron: http://www.snopes.com/politics/soapbox/lamm.asp

Dick Lamm was gouverneur van Colorado gedurende 12 jaar van 1975 tot 1987. In 1987 hield hij een speech in Washington die veel opzien baarde. Het was maar een 5 minuten speech en hieronder volgt de vertaling.

Ik heb een plan Amerika te vernietigen.

( en zo ook Europa -Alex)

door Richard B. Lamm.

Ik heb een geheim plan om Amerika te vernietigen. Als U gelooft zoals menig een dat ook doet dat Amerika te zelfgenoegzaam is, te rijk, te veel consumeert, laat ons dan Amerika vernietigen. Dat is niet zo moeilijk om te doen. De geschiedenis toont aan dat naties gemakkelijker te gronde gaan dan hun burgers aannemen. Geen natie of rijk heeft de tand des tijds doorstaan. Arnold Toynbee nam al waar dat alle grote civilisaties opkomen en weer teloorgaan en dat een autopsie van de geschiedenis aantoont dat alle grote naties suïïcide plegen. Hier is mijn plan.

1. We moeten eerst Amerika tweetalig maken. De geschiedenis toont aan dat geen natie de spanningen kan overleven. De spanningen en het antagonisme van de twee concurrerende talen en culturen maken dat onmogelijk. Ik merk hier ter zijde op: ( We zien dat ook overduidelijk bij onze Zuiderburen de Belgen waar de toestand rond Brussel al tot duidelijke spanningen leidt) Het is een vloek voor elke gemeenschap om tweetalig te zijn. Seymour Martin Lipset merkte hier over op.

Twee talen en twee culturen die niet assimileren zijn gekenmerkt door rebellie,spanningen en tragedie. Canada, Belgiëë, Malakka, Libanon hebben allen te maken met crises waarbij minderheden autonomie opeisen of zelfs onafhankelijkheid. Pakistan en Cyprus zijn verdeeld. Nigeria onderdrukte een etnische rebellie. Frankrijk heeft problemen met de Basken Bretonen en Corsicanen.

II. e methode om Amerika te vernietigen: Ik zou multiculturalisme uitvinden en immigranten aanmoedigen om hun eigen cultuur te blijven aanhangen. Ik zou een wet uitvaardigen dat alle culturen gelijk zijn. Dat er geen duidelijke verschillen zijn. Ook zou ik het "Article of Faith maken dat de zwarte en hispanische drop out rate alleen maar komt door vooroordeel en discriminatie. door de meerderheid. Elke andere uitleg is verboden.

III. We maken van de United States een Hispanische Quebec zonder dat dit veel moeite kost. De sleutel daartoe is diversiteit liever dan eenheid., zoals Benjamin Schwarz dit laatst schreef in de Atlantic Monthly. Het duidelijke succes van ons multiculturele en multi etnische experiment kan niet worden bereikt door tolerantie maar door hegemonie. Zonder de dominantie, die eens onze cultuur central stelde en die weergaf wat het betekende een Amerikaan te zijn blijven we zitten met alleen tolerantie en pluralisme om ons samen te houden. Ik zou daarom alle immigranten willen aanmoedigen hun eigen taal en cultuur te behouden. Ik zou de smeltpot metafoor willen vervangen door de salade kom metafoor. Het is belangrijk dat we er zeker van zijn dat verschillende culturen en subgroepen in Amerika kunnen leven, en hun verschillen kunnen benadrukken liever dan overeenkomsten zoeken.

IV. Als we dit gedaan hebben, zou ik de snelst groeiende demografische groep slecht onderwijs geven. Ik zou een tweed onderklasse maken die niet is geassimileerd en antagonistisch tegenover onze bevolking. Ik zou er voor zorgen dat deze groep een 50% schoolverlaters heeft.

V Ik zou dan aan de grote stichtingen en aan de big business om aan deze pogingen veel geld te geven. Ik zou investeren in etnische identiteit en ik zou de Victimology cult instellen of wel de slachtoffer cult. Ik zou alle minderheden willen laten denken dat het gebrek aan succes de schuld was van de meerderheid. ALLE MINDERHEDEN MOETEN ZICH GEGRIEFD VOELEN DOOR DE MEERDERHEID.

VI Ik zou dubbele nationaliteiten invoeren en verdeelde loyaliteiten aanmoedigen. Diversiteit is belangrijk. Het legt de nadruk op de verschillen liever dan op de overeenkomsten. Wereldwijd bevordert diversiteit haat tot moord aan toe. Een vreedzame stabiele gemeenschap is tegen alle historische precedenten in. De mensheid onderwaardeert de eenheid die nodig is om en natie staande te houden. En van die kortzichtigheid kunnen we gebruik maken. Kijk naar de oude Grieken. Zo staat het in Dorf’s world history.

De Grieken geloofden dat zij tot het zelfde ras behoorden, zij bezaten een gezamenlijke taal en literatuur en zij aanbaden dezelfde goden. Alle Grieken namen deel aan de Olympische spelen ter ere van Zeus en alle Grieken aanbaden Apollo in Delphi. Een gezamenlijke vijand was Perzie, die hun vrijheid bedreigde.

Toch al deze gezamenlijke banden waren niet sterk genoeg twee factoren te overwinnen. Dat was locaal patriotisme en geografische condities die voeding gaven aan politieke verschillen.

Als we de nadruk leggen op de “Pluribus” in plaats van het “Unum” kunnen we Amerika balkaniseren, zo zeker als Kosovo.

VII. Dan zou ik al deze onderwerpen taboe verklaren. Ik ging een word zoeken als Ketter in de 16 e eeuw , een word dat alle discussie stopte en het denken verlamde. Woorden als racist en xenophobie verhinderen alle argumentatie en conversatie. Van Amerika maken we een bilingual bicultureel land en we stellen het multiculturalisme in, we subsidieren het idee van de Victimology – Slachtoffer zijn, En ik zou de immigratiewetten zo maken dat ze niet zijn na te leven, daarmee een mantra makend. Een soot bezweringsformule. Dat is omdat eens immigratie goed was voor Amerika. Dan moet het dus altijd goed zijn. Elke individuele immigrant is welkom en we negeren het cumulatief effect/

VIII Ten slotte zou ik het boek “Mexifornia” van Victor Davis Hanson censureren. Dat boek is gevaarlijk. Het werkt tegen mijn plan om Amerika te vernietigen. Zodat ik U vraag om dat boek niet te kopen. Die man werkt mijn plan om Amerika te vernietigen tegen. Een elegante manier om de mensen passief en gehoorzaam te houden is om een grens te stellen aan discussies en opinies maar ga alleen debat aan met Norman Chomsky Amerikaanse linguist en criticus van de US media en Foreign Affairs. ( buitenlandse politiek)

There was no applause.

A chilling fear quietly rose like an ominous cloud above every attendee at the conference. Every American in that room knew that everything Lamm enumerated was proceeding methodically, quietly, darkly, yet pervasively across the United States today. Every discussion is being suppressed. Over 100 languages are ripping the foundation of our educational system and national cohesiveness. Barbaric cultures that practice female genital mutilation are growing as we celebrate 'diversity.' American jobs are vanishing into the Third World as corporations create a Third World in America — take note of California and other states — to date, ten million illegal aliens and growing fast. It is reminiscent of George Orwell's book "1984." In that story, three slogans are engraved in the Ministry of Truth building: "War is peace," "Freedom is slavery," and "Ignorance is strength."

Governor Lamm walked back to his seat. It dawned on everyone at the conference that our nation and the future of this great democracy are deeply in trouble and worsening fast. If we don't get this immigration monster stopped within three years, it will rage like a California wildfire and destroy everything in its path, especially The Ameican Dream.

16 June 2005 The URL for this page is http://www.snopes.com/politics/soapbox/lamm.as
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

collegavanerik
Superposter

Re: Plan van Aanpak om Amerika te vernietigen

Bericht door collegavanerik » 10 sep 2009 09:28

finland is ook tweetalig. :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

siger

Bericht door siger » 10 sep 2009 11:00

Eerlijk gezegd, dit stukje vind ik getuigen van simplisme.

Het is dank zij de grote verscheidenheid binnen de US, dat iemand wiens hoogste intellectuele prestatie ooit het lezen van een John Deer Owners Manual was, zich één voelt met iemand die een bemande maanvlucht heeft uitgedokterd.

edit: het ergert me altijd als mensen (en zeker mensen met verantwoordelijkheid) het tegenovergestelde zeggen van wat ze menen, alsof dat fijnzinnig sarcasme is of zo, terwijl het totaal misplaatst is. Stel je voor dat Obama zegt dat hij een atoombom op New York gaat gooien, en dat we dan allemaal maar slim genoeg moeten zijn om te weten dat hij feitelijk bedoelt dat de vuilophaling niet deugt. Bovendien, vanaf de titel die een omdraaiing is van wat de auteur bedoelt, mag men elke zinsnede die volgt ofwel letterlijk nemen ofwel omkeren, waardoor de informatie nihil wordt.
Laatst gewijzigd door siger op 10 sep 2009 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben » 10 sep 2009 11:39

collegavanerik schreef:finland is ook tweetalig. :D
Nederland ook. Wel eens van Friesland gehoord?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 sep 2009 11:48

siger schreef:Eerlijk gezegd, dit stukje vind ik getuigen van simplisme.
Een burgeroorlog tussen het noorden en zuiden heeft de VS niet vernietigd. Hun buren (Canada) zijn tweetalig en naast wat wrijvingen over mogelijke zelfstandigheid heeft het niet tot een afmattende burgeroorlog geleid. De man had beter een opstelletje kunnen schrijven over de opkomst van nieuwe grootmachten. Die in de toekomst de rol van de VS gaan overnemen. Het financiele pokerspel wat ze nu spelen door alsmaar te lenen en de rekening door te schuiven naar de volgende generatie. De uitholling van de infrastructuur wat op den duur het land gaat verlammen. De mondiale rol van de dollar, die aan het verdwijnen is. Kortom de natie Amerika wankelt en loopt langzaam naar zijn eigen ondergang. En hier hoeft een Amerikaanse variant van de IRA geen rol in te spelen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 10 sep 2009 14:54

Gerben schreef:
collegavanerik schreef:finland is ook tweetalig. :D
Nederland ook. Wel eens van Friesland gehoord?
Friesland is tweetalig, ik spreek geen fries, alle friezen wel nederlands.
Finland is ook tweetalig alle finnen spreken fins en zweeds (vraag maar aan rereformed)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

siger

Bericht door siger » 10 sep 2009 17:51

Lamm bedoelt met tweetaligheid: twee gebieden of twee groepen met elk één taal. Weet hij wel dat er mensen bestaan die meer dan één taal spreken?

Baudolino

Bericht door Baudolino » 05 jan 2010 15:38

Zoals te doen gebruikelijk wordt de Geschiedenis weer eens te onpas gebruikt om een fatalistisch en intrinsiek negatief beeld van de menselijke beschaving te promoten. De aangedragen speech blijft, zoals bijna in elk gesprek over multiculturalisme, hangen in de touwen van dogmatische retoriek. Dat is jammer, vooral ook omdat de schrijver een sterke afkeer verwoordt van diezelfde dogmatische retoriek. Toch heeft dat mijn interesse wel gewekt. Het is erg moeilijk om te ontsnappen aan dergelijke mechanistische afstoppers. We maken ons er allemaal schuldig aan. Mogelijk is het interessanter om eens te kijken naar de motor onder al deze verstikking. Schamen we ons misschien een beetje, omdat we geconfronteerd worden met onze eigen Christelijke Waarden, en de onwil om daar in dit geval écht iets mee te doen? Ooit met een vluchteling gesproken, in een uitzetcentrum gedumpt na 10 jaar in een soort vagevuur te hebben doorgebracht? Om vervolgens, als hij niet uitkijkt, dakloos, in Nederland, op straat te belanden? Of een 8 jarig meisje dat met moeder in een gevangenis wordt opgesloten. Kan hoor, heb je geen internet voor nodig. Effe in de stelten naar het dichtstbijzijnde asielzoekerscentrum, en je hoort verhalen..... Dat roept schaamte op, dus hullen we ons in....jawel, DR.
Er is in deze wereld veel waar we ons voor kunnen schamen, dat komt in elke discussie wel een keertje terug. Maar ik ervaar het niet als bijzonder stimulerend om dan maar meteen tot onverbiddelijke conclusies te komen over het menselijk onvermogen. Al dan niet wetenschappelijk onderbouwd. Alsof ik willens en wetens een prop lauwignat papier in mijn strot duw en weiger het uit te spugen. Bah. Dodelijk. Schaamte kan soms een goed uitgangspunt zijn. Als we niet teveel in DR vervallen, slagen we er misschien nog wel eens in om die schaamte voorbij te gaan (oy, dat is een uitgekauwde) en uit te vinden waar ons verlangen werkelijk ligt. En wat we daarvoor kunnen en soms moeten doen, zonder schaamte.

En om het verhaal in stijl af te sluiten: ik wens iedereen een gelukkig niewjaar en wereldvrede :angel12:

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 12 feb 2010 12:51

Baudolino schreef:Schamen we ons misschien een beetje, omdat we geconfronteerd worden met onze eigen Christelijke Waarden, en de onwil om daar in dit geval écht iets mee te doen?
Ik schaam mij niet, maar ben diep gelukkig met mijn ontdekking dat die 'waarden' onmogelijke bedenksels waren/zijn die de tegenwoordige theologen kromme koppen doet krijgen als zij barmhartige en almachtige goden proberen te koppelen aan het menselijke lijden!
Die 'waarden' zijn een appèl aan dierlijke instincten (vermenigvuldigen!) en een ontkenning van de gegeven Ratio aan de mens.
Gebaseerd op woorden van een leugenaar die aan instinctieve angsten voor de dood, een uitweg bood naar een niet-bestaande hemel of hel! (waar de mens eeuwig kon leven of branden) Enzovoort enzovoort!

Baudolino

Bericht door Baudolino » 14 feb 2010 18:11

Wat een heftige reactie. Doorgaans zijn de verdedigers van "Christelijke waarden" inderdaad nogal onchristelijk in hun daden. Ik denk eerlijk gezegd dat we zelf heel goed op de hoogte zijn van onze waarden. We vergeten ze helaas nogal eens. Ik zoek in mijn verhaal ook geen verklaring voor het ontstaan van de wereld. Het interesseert me niet zo of asociaal en intolerant gedrag wordt geinstigeerd door kerkelijke of wereldlijke leiders. Het interesseert me eerlijk gezegd ook erg weinig of als smoes religieuze standpunten worden gebruikt of, zoals blijkbaar in jouw geval, de Ratio (de context waarin je deze term bezigt komt overigens nogal religieus op mij over: de ons gegeven Ratio....). Je betoog is een voorbeeld van de door mijn gesignaleerde slapheid en fatalisme, dat doorgaans gehuldigd wordt door mensen die denken dat ze het zelf allemaal voor elkaar hebben en geen strootje zullen willen delen met hun medemensen. Ik vind het al helemaal pijnlijk dat je het menselijk potentieel zo armoedig inschat: blijkbaar vertolken voor jou de christelijke waarden een ideaal dat nooit door mensen kan worden gerealiseerd. Het is pijnlijk dat die, overigens zeer gangbare overtuiging, tot gevolg heeft dat driekwart van de mensheid de toegang tot essentiele bronnen wordt ontzegd. Vrees niet, we worden nog wel even bezig gehouden. Radicalisering en terrorisme, oorlog en geweld zijn een direct gevolg van onze indolentie en egocentrisme. Dat houdt nog wel even aan.

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian » 23 feb 2010 02:33

Zou er dan al een noodzaak zijn om Amerika (USA) te vernietigen, dan zijn 2 talen, 2 culturen, 2 nationaliteiten, slecht onderwijs, noch verdeelde loyaliteiten daar voor nodig.

Het moreel verval, het vrije wapenbezit, de toenemende afhankelijkheid van technologie, de groeiende onverdraagzaamheid van de voornamelijk "christelijke" bevolking, en de steeds verder verergerende vraat en vetzucht van haar inwoners staat meer dan voldoende borg voor de vernietiging van hun society binnen enkele generaties, zeker als de voorspellingen omtrent klimaat veranderingen als gevolg van - deels - hun eigen overconsumptie en milieu vervuiling correct blijken te zijn.

Alles dat nodig is is een beetje tijd ....

.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)

R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans » 23 feb 2010 21:39

collegavanerik schreef:
Gerben schreef:Friesland is tweetalig, ik spreek geen fries, alle friezen wel nederlands.
Finland is ook tweetalig alle finnen spreken fins en zweeds (vraag maar aan rereformed)
Ik zou dat toch maar niet tegen een Zweed zeggen. Die ergeren zich dood aan dat achterlijke dialect dat de Finnen er op na houden. :D

Overigens betwijfel ik of alle Finnen zweeds spreken. Er wordt hier namelijk nogal aardig wat Fins op de TV gesproken.
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 08 mar 2010 14:27

Baudolino schreef:Wat een heftige reactie. Doorgaans zijn de verdedigers van "Christelijke waarden" inderdaad nogal onchristelijk in hun daden. Ik denk eerlijk gezegd dat we zelf heel goed op de hoogte zijn van onze waarden. We vergeten ze helaas nogal eens. Ik zoek in mijn verhaal ook geen verklaring voor het ontstaan van de wereld. Het interesseert me niet zo of asociaal en intolerant gedrag wordt geinstigeerd door kerkelijke of wereldlijke leiders. Het interesseert me eerlijk gezegd ook erg weinig of als smoes religieuze standpunten worden gebruikt of, zoals blijkbaar in jouw geval, de Ratio (de context waarin je deze term bezigt komt overigens nogal religieus op mij over: de ons gegeven Ratio....). Je betoog is een voorbeeld van de door mijn gesignaleerde slapheid en fatalisme, dat doorgaans gehuldigd wordt door mensen die denken dat ze het zelf allemaal voor elkaar hebben en geen strootje zullen willen delen met hun medemensen. Ik vind het al helemaal pijnlijk dat je het menselijk potentieel zo armoedig inschat: blijkbaar vertolken voor jou de christelijke waarden een ideaal dat nooit door mensen kan worden gerealiseerd. Het is pijnlijk dat die, overigens zeer gangbare overtuiging, tot gevolg heeft dat driekwart van de mensheid de toegang tot essentiele bronnen wordt ontzegd. Vrees niet, we worden nog wel even bezig gehouden. Radicalisering en terrorisme, oorlog en geweld zijn een direct gevolg van onze indolentie en egocentrisme. Dat houdt nog wel even aan.
De heftigheid v.d. reactie vindt zijn oorsprong in de aanname dat de 'waarden' van christelijke komaf zouden zijn en niet een mixtum van derivaten van Helleense/Romeinse/Germaase/Joodse en nog meerdere andere culturen zouden zijn.
Die op hun beurt weer aftreksels zijn als resultaat van het schaaf en schuurwerk der individuen in de diverse samenlevingen, leidende naar een draaglijk gemiddelde in die resp. samenlevingen.
Niks (semi)goddelijk dus, maar uitgeknokt (en nog steeds knokkend) door de mensen zelf, en gefantaseerde goden om dat dragelijke gemiddelde te handhaven en er gezag aan te ontlenen.

"Gegeven" niet in religieuze, maar in evolutionaire context bedoeld was en daarom waarschijnlijker als aanname, gezien het ondersteunende bewijs daarvoor.
"Christelijke waarden" appelleren aan de dierlijke aspecten v.d. mensheid, dat deels willen sturen maar anderdeels blauw-blauw laten of zelfs aanmoedigen (het vermenigvuldigen, alsmede andere vormen van leven niet noemen in dat selectieve met zichzelf ingenomen mensenverhaal=egocentrisme )

Een 'betoog' waar Ratio slechts één plus één bij elkaar optelt en de uitkomst 'twee' op een bord laat zien ter lering en vermaak.
Wetende dat die Ratio vooral gebruikt wordt om de dierlijke genoegens van die ene soort zo goed mogelijk vrij baan te geven bóven al die andere vormen in fauna en flora, en niet om met behulp daarvan tot zelfbeperking met dat gegeven te komen en tot een aanvaardbaar evenwicht met dat geheel waar we in leven.
En zie ik meer in een ideologie waar zelfbeperking' 'tot geringere aantallen leidt, dan (o.a.)christelijke waarden die het over 'delen' hebben die in de praktijk van alle dag, steeds kleinere stukjes voor een ieder betekenen.
En daarmee oorzaak van een rat-race op die plekken waar de verdeelde stukjes te klein zijn geworden!
Tot uiting komende in radicalisering en (later) terreur de gehoopte ruimte moeten scheppen voor grotere stukjes in dat geheel, met gehanteerde goddelijke 'waarden' op de banieren die gedragen worden ter herkenning en het paradijs als grenzeloos opslagvat voor geestelijke voldoening!

Ik denk dat we het eens zijn over de gevolgen, maar apert oneens over de oorzaken van e.e.a. :(

Baudolino

Bericht door Baudolino » 08 mar 2010 20:57

Beste fbs33,

Ik heb "Christelijke Waarden" niet zonder reden tussen haakjes gezet. Het zijn inderdaad derivaten van derivaten. Desalniettemin ligt er een authenticiteit aan ten grondslag die wel degelijk herkenbaar is, en die voortkomt uit verbondenheid. Dat wij toelaten dat onze mechaniciteit, onze "Dierlijkheid", zoals jij dat noemt, ons steeds weer een andere kant opduwt is een kwestie van gemakzucht, niet van bestemming.

Ik heb verder alle lof voor een empirische instelling, ik vrees alleen dat empirisme ons inmiddels ook niet meer verder brengt. Fundamenteel natuurkundig onderzoek begeeft zich steeds meer op het terrein van de fantasie, om daar vervolgens met veel middelen (27 kilometer ring in Bern) een aannemelijk empirisch bewijs bij te gaan zoeken. En dat kan ik eigenlijk wel waarderen, want er is niets mis met fantasie. Maar in de ogen van strakke, klassieke wetenschappers zal het een ketterij zijn. Ik denk dat het een kwestie van logica is om te erkennen dat ons waarnemingsvermogen, ons bewuste verstand en de middelen om dit allemaal nog wat te vergroten altijd beperkt zullen blijven.

Ik durf dan ook wel te beweren dat wij leven in een beperkt (en al heel lang knellend) paradigma, dat zowel Christelijke als Klassieke wetenschappelijke waarden in een innige omhelzing verenigt, maar ons nooit dichter bij een waarheid zal brengen. Ik ben het met je eens dat dit paradigma vooral appelleert aan dierlijke gevoelens. Ik ben het inderdaad niet met je eens dat we daar dan maar genoegen mee moeten nemen, en onze handelingen daar dan maar op af moeten stemmen.

Ik kan helaas geen bewijs leveren voor de aanwezigheid van een authentiek geweten, en toch geloof ik daar in. Voor de goede orde: dat geweten heeft niets met Christendom te maken, en het woordje "geloof" al evenmin. Ik ben ook niet in staat om op die kennis, of dat geloof, een evangelie te smeden dat ook maar enigszins in de buurt komt van wat het inhoudt. :evil3: Toch is het aanwezig. Als het gebabbel en gekibbel, het intellectualistische geleuter, het hypocriete gemarchandeer van gecorrumpeerde priesters, :angel12: het van eigenbelang doorwasemde mechanistische pseudo idealistische gebrul van de barricadenbouwers, [-X de knieschijvenschieters en de straatcommando's in groot-suburbia even wegvalt, dan voel ik het meevibreren en me vervullen. Dan voel ik me verbonden en onvoorwaardelijk één. Niet meer boos, niet meer verdrietig, niet meer lijdend, maar verbonden en compleet. Het zou kunnen duiden op een zware psychose, maar dat geloof ik niet.

En face it: als we het alleen maar kunnen hebben over hoe we door een stukje bevolkingspolitiek deze aardkloot, danwel ons bestaan op die aardkloot, kunnen redden, dan vergeten toch wel een hele essentiele vraag: waarom zouden we dat dan doen. Ik denk dat die laatste vraag één van die vragen is die niet in dat knellende paradigma aan de orde komen.

#-o
Laat ons vooral oneens blijven, het inspireert enorm. =D>

Plaats reactie