Ik ben racist EN ik discrimineer EN ik ben superieur!

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

wahlers
Bevlogen

Ik ben racist EN ik discrimineer EN ik ben superieur!

Bericht door wahlers » 27 jan 2007 11:52

Ik ben een racist EN ik discrimineer EN ik ben superieur!

Ik behoor tot het SUPERIEUR RAS op deze planeet. Namelijk tot het RAS: "Homo sapiens sapiens".

Ik DISCRIMINEER eenieder die meent dat hun metafysische God mijn leven moet regelen. Ik sta daar boven. Ik ben dus SUPERIEUR!

Ik DISCRIMINEER alle geloven die menen dat de moraal uitsluitend en alleen uit hun heilige boek moet komen. Ik heb zo'n boek niet nodig voor een humanistische moraal. Ik sta dus boven deze boeken. ik ben dus SUPERIEUR!

Ik DISCRIMINEER alle geloven die menen dat ze op basis van hun geloof en heilig geschrift de arrogantie hebben onderscheid te moeten maken tussen gelovigen en ongelovigen, andere religies veroordelen, en recht onderscheid maken tussen man en vrouw. Ik sta hier boven. Ik sta toe dat iedereen persoonlijk het recht heeft om in zijn eigen onzin te geloven zonder deze persoonlijke onzin af te dwingen bij anderen. Ik sta boven deze kinderachtige futiliteiten Ik ben dus SUPERIEUR!

Ik ben dus trots op mijn racisme, discriminatie en superioriteit.
En het is tijd dat eenieder die deze zelfde racisme, discriminatie en superioriteit aanhangt nu eindelijk eens al die hypocriete reli-idioten tegenspreekt.

Oproep aan allen:
Draag in deze context het racisme uit, discrimineer en toon je superioriteit!

Dit wilde ik even kwijt, met vriendelijk groet, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben » 27 jan 2007 12:50

Ik kan me deels in je uitingen vinden. Jezelf superieur vinden vind ik echter twijfelachtig. Ik ben zoekende naar een goede morele basis. Dat is superieur, omdat ik in ieder geval besef dat je die niet in de Koran o.i.d. kunt vinden. Die superieuriteit maakt mij als persoon echter niet automatisch superieur.

En ja, ik discrimineer ook op basis van religie. Sorry, maar ik neem gelovigen niet echt serieus. Natuurlijk respecteer ik gelovigen wel. :wink:
Je kunt geloven dat de kat dood is.

Je kunt geloven dat de kat levend is.

Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.

Of je weet dat je het niet kunt weten.

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 27 jan 2007 13:22

Gerben,

Alle religies vinden zich superieur en velen noemen zich zelfs superieur.
Omdat deze religies stuk voor stuk op basis van rationele logica aantoonbaar en bewijsbaar juist niet superieur zijn ben ik inderdaad superieur t.o.v. al deze religies.

En als je mij arrogant vindt dan vind je dus, implicatief, al deze religies arrogant!
En met dit laatste ben ik het natuurlijk volledig eens!
Weg met de tolerantie voor arrogantie!

Ik trek mijn claim van superioriteit dus in op het moment dat alle religies zich terug trekken naar de persoonlijke sfeer een geen moraal of gedragscode afdwingen.
Ik vrees echter dat dit nog wel enige eeuwen gaat duren! Dus tot die tijd ben ik...inderdaad!...superieur t.o.v. deze religieuze claims, zoals beschreven in mijn oorspronkelijke boodschap. Dus tot die tijd heb ik het volste recht, zo niet de plicht, om mezelf superieur te noemen en deze superioriteit uit te dragen.
Ik zou zeggen, sluit je aan bij deze morele plicht om jezelf superieur te noemen boven religieuze arrogantie!

MvG, Wim.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Ik ben racist EN ik discrimineer EN ik ben superieur!

Bericht door Rereformed » 27 jan 2007 14:54

wahlers schreef:Ik ben een racist EN ik discrimineer EN ik ben superieur!

Ik behoor tot het SUPERIEUR RAS op deze planeet. Namelijk tot het RAS: "Homo sapiens sapiens".

Ik DISCRIMINEER eenieder die meent dat hun metafysische God mijn leven moet regelen. Ik sta daar boven. Ik ben dus SUPERIEUR!

Ik DISCRIMINEER alle geloven die menen dat de moraal uitsluitend en alleen uit hun heilige boek moet komen. Ik heb zo'n boek niet nodig voor een humanistische moraal. Ik sta dus boven deze boeken. ik ben dus SUPERIEUR!

Ik DISCRIMINEER alle geloven die menen dat ze op basis van hun geloof en heilig geschrift de arrogantie hebben onderscheid te moeten maken tussen gelovigen en ongelovigen, andere religies veroordelen, en recht onderscheid maken tussen man en vrouw. Ik sta hier boven. Ik sta toe dat iedereen persoonlijk het recht heeft om in zijn eigen onzin te geloven zonder deze persoonlijke onzin af te dwingen bij anderen. Ik sta boven deze kinderachtige futiliteiten Ik ben dus SUPERIEUR!

Ik ben dus trots op mijn racisme, discriminatie en superioriteit.
En het is tijd dat eenieder die deze zelfde racisme, discriminatie en superioriteit aanhangt nu eindelijk eens al die hypocriete reli-idioten tegenspreekt.

Oproep aan allen:

Ik kan me totaal niet in je uitspraken vinden, aangezien ze uitingen zijn van evengrote frustratie als waar fundamentalistische gelovigen mee zitten waar je op reageert. Als ergens 'de pot verwijt de ketel' op slaat dan is het wel op dit zielige geschreeuw.

Ik zou zeggen ik ben geen rascist, omdat er geen superieur ras bestaat. Elk superieur is eenvoudig een kwestie van gezichtspunt en kan in een mum van tijd met behulp van andere gedachten worden omgedraaid tot inferieur.

Miljoenen zagen hun ras als superieur, totdat ze na een aantal jaren oorlog met het resultaat van hun superieurheid in handen stonden (als ze het al hadden overleefd): een puinhoop en een hel op aarde. Toen Hitler ten onder ging dacht hij dat het communisme nu zou winnen, want hoe inferieur ze ook waren, zij waren toch superieur aan het door-en-door decadente westen! Alweer een miskleun, hoe aantoonbaar en bewijsbaar de decadentie van het westen ook was.
Zelfs apen zijn vanuit een bepaald gezichtspunt superieur aan de mens, omdat ze de aarde geen geweld aan doen, zoals wij moderne mensen.
Superieurheid blijkt niet uit het aantonen van de gebreken van anderen. De gebreken aantonen van Hitler of een openbaringsgodsdienst uit de brons- en ijzertijd is nogal gemakkelijk, een kind zou die was kunnen doen. Superieurheid schuilt in het aanbieden van iets veel beters, en de weg wijzen hoe men de aanhangers van inferieur denken kan overreden over te gaan op deze superieurdere gedachten en levenswijzen.
Denk je zoiets te kunnen doen met het uitkramen van bovenstaande raaskal- en haattaal? Bovenstaande tekst is voor mij een bewijs te meer dat men eerder moet spreken van de eeuwige kleinheid, zieligheid en armetierigheid van de homo sapiens. De hoogste deugd is voor de zielige mens altijd het gelijkhebben, hoe erbarmelijk.

Als iemand al behoefte heeft aan superieure mensheid, laat hem walgen van alle mensheid die men op aarde aantreft en hunkeren naar iets veel beters, en laat hem beginnen bij zichzelf onder handen te nemen.

Het begrip 'discriminatie' betekent overigens twee dingen: in het algemeen onderscheid maken tussen betere en slechtere waarden, levenswijzen, opvattingen enz., hetgeen eenvoudig tot de kern van het menszijn behoort. In die zin zijn wij mensen allemaal altijd en overal bezig met discriminatie en is het volledig nietszeggend jezelf uit te roepen tot iemand die aan discriminatie doet.
In maatschappelijke/politieke context betekent het echter voor minderwaardig houden van bepaalde mensen, en dit is de strekking van je betoog. Zulk een gedachtenwereld heeft in de geschiedenis altijd tot weerzinwekkende gevolgen geleid, zoals apartheid, genocide, uitbuiting, joden- en homohaat enz.

Je maakt religieuze mensen uit voor idioten en hypocrieten. Het feit dat je geen enkele poging doet tot nuancering, maar alle religieuzen over één kam scheert, geeft van jezelf echter een nogal domme indruk, en je poging de indruk te wekken dat je anderen respecteert door ze het recht te geven te geloven in onzin is een goed voorbeeld van je eigen hypocrisie evenals je laatste woorden "met vriendelijke groet". Wat je in werkelijkheid doet is puur zelfstreling: jezelf het recht geven iemand voor idioot en huichelaar uit te maken en jezelf superieur voelen, pardon, SUPERIEUR!, en je vriendelijke groet kan nauwelijks gericht zijn op al je medemensen, waarvan je een groot aantal net voor idioten en huichelaars en zelfs tot een inferieur ras behorend hebt uitgemaakt.

Laat men jou met bovenstaande woorden eens naast een fundamentalist zetten waar je zo'n hekel aan hebt, en laat men jou je 'morele plicht ' je 'superieuriteit uit te dragen' eens een paar uurtjes in gesprek zien met zo'n godsdienstfanaat (hoewel dit strikt genomen natuurlijk geen zin heeft in jouw optiek, want indien iemand tot een inferieur ras behoort kan hij niet opgekrikt worden tot het superieure). Wanneer we dan na afloop komen kijken denk ik niet dat de wereld er veel beter uitziet. Van 'superieur' verwacht ik dit nu juist wél.

Overigens zou je kruistocht tegen inferieure godsdienstige overtuigingen wel eens volkomen verspilde tijd kunnen zijn. Religieuze mensen die een moraal- of gedragscode willen afdwingen waar eenieder zich aan moet houden zouden wel eens een promille of nog minder van de mensheid kunnen omvatten. Terwijl jij je druk maakt om die promille kan de aarde deze eeuw ruimschoots ondergaan door talloze zielige uitingen van het menselijk superras homo sapiens sapiens.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 27 jan 2007 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 jan 2007 14:55

wahlers schreef:Weg met de tolerantie voor arrogantie!
Ben je nu echt van plan de hand aan jezelf te slaan? :wink:

FonsV
Diehard

Superieur

Bericht door FonsV » 27 jan 2007 16:49

Dag Rereformed,
Je schreef:Ik kan me totaal niet in je uitspraken vinden, aangezien ze uitingen zijn van evengrote frustratie als waar fundamentalistische gelovigen mee zitten waar je op reageert. Als ergens 'de pot verwijt de ketel' op slaat dan is het wel op dit zielige geschreeuw.
En dit ben ik volledig met je eens. Duidelijker formuleren dan jij hier doet zou ik niet kunnen. :wink:

Ik denk alleen bij mezelf: de moeite om de rest van je bijdrage te schrijven had je je kunnen besparen. Die rest komt - vrees ik - bij de geadresseerde tóch niet over. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 27 jan 2007 17:47

Rereformed schreef:Als ergens 'de pot verwijt de ketel' op slaat dan is het wel op dit zielige geschreeuw.
Soms moet je schreeuwen om gehoord te worden!
De partijen waar Wahlers over spreekt zijn namelijk slechte verstaanders waarvan een groot gedeelte ook nog eens helemaal doof is.

Bij de geheel doven heeft deze actie ook nut omdat ze het kunnen lezen ware het niet dat dan ook nog eens een groot gedeelte blind is!

Wat over blijft is vaak ronduit stom.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Superieur

Bericht door Rereformed » 27 jan 2007 19:06

FonsV schreef:Dag Rereformed,
Ik denk alleen bij mezelf: de moeite om de rest van je bijdrage te schrijven had je je kunnen besparen. Die rest komt - vrees ik - bij de geadresseerde tóch niet over. :)

Groeten.

Fons.
Dag Fons, :D , ik begrijp eigenlijk zelf niet waarom ik reageerde op zo'n zielig stukje schrijven. Ik zat mezelf te vervelen. Bovendien erger ik me er al langere tijd aan dat er op freethinker tegenwoordig zoveel geleuter, extreems en minderwaardigs staat.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 jan 2007 19:08

Erik schreef:Soms moet je schreeuwen om gehoord te worden!
Nee, waar uiterste domheid heerst moet je eerder volledig aan voorbijgaan dan jezelf er mee bezoedelen en omlaaghalen. Had ik ook moeten doen net...Maar ik kan altijd nog hopen dat een wijze (lees: superieure) moderator dit inferieure vuilnistopic wegveegt.

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 27 jan 2007 19:33

wahlers schreef: Oproep aan allen:
Wat is dit toch voor een gefrustreerd gedoe, wat is er met je gebeurd? Weet je dan niet dat veel mensen moeite hebben om dergelijke uitspraken binnen de bedoelde context te plaatsen, waardoor het al snel een eigen leven gaat leiden? Dergelijke uitlatingen zijn om die reden niet gewenst!
Laatst gewijzigd door skeptic op 27 jan 2007 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 jan 2007 19:41

Wellicht wilde Wahlers aantonen en bewijzen dat Einstein gelijk had.

BR

Bericht door BR » 27 jan 2007 19:45

skeptic schreef:
wahlers schreef: Oproep aan allen:
Wat is dit toch voor een gefrustreerd gedoe, wat is er met je gebeurd? Weet je dan niet dat veel mensen moeite hebben om dergelijke uitspraken binnen de bedoelde context te plaatsen, waardoor het al snel een eigen leven gaat leiden? Dergelijke uitlatingen om die reden niet gewenst!
En bovendien trekt het weer hele lappen text van forumleden die zich al superieur boven iedereen wanen. De übermenschen kunnen concurrentie niet uitstaan.

(Alhoewel ik denk dat Wahlers het in een andere context bedoelt en zich niet beter voelt dan die ene specefieke übermensch die weer eens met een hoogdravende lap text commentaar moest geven...)

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 27 jan 2007 19:52

BR schreef: En bovendien trekt het weer hele lappen text van forumleden die zich al superieur boven iedereen wanen. De übermenschen kunnen concurrentie niet uitstaan.

(Alhoewel ik denk dat Wahlers het in een andere context bedoelt en zich niet beter voelt dan die ene specefieke übermensch die weer eens met een hoogdravende lap text commentaar moest geven...)
Is het je bedoeling het vuurtje aan te wakkeren? Niet doen zou ik zeggen!!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 27 jan 2007 20:18

Als men het niet binnen de context kan plaatsen, en daar lijkt het op, dan verzoek ik bij deze aan de moderator(s) om deze link af te sluiten.

...en nee! Natuurlijk voel ik me niet superieur t.o.v. andere mensen!
Ik voel me superieur t.o.v. van religieuze ideologiën die menen dat de democratie een door mensen gemaakte inferieure instelling is t.o.v. de levensvisie uit hun heilig boek!

En je kun er vergif op innemen dat ik zal blijven vechten tegen de idioten die menen dat de democratie en de vrijheid van meningsuiting en de rechten van de mens opzij gezet kan worden door hun 'superieure' ideologie.
Zo'n instelling is niet verenigbaar met de democratie en kan dus nooit of te nimmer getollereerd worden. Bedenk dat de Moslim gemeenschap hun eigen rechten van de mens heeft (de Al-Azhar versie). Deze versie heeft geen plaats in de vrije wereld en kan dus niet getollereerd worden. En...inderdaad!...ik ben uitermate intollerant tegen intollerantie! En als dit arrogant overkomt, dan...'so be it'!

MvG, Wim.

Ps natuurlijk was ik me er van bewust wat voor reactie de titel van deze thread te weeg zou brengen! De titel en het woordgebruik was zorgvuldig gekozen!
En ik ben blij met de reacties! Men vindt mij intollerant en arrogant! Nu alleen even dit gevoel reflecteren en ombuigen naar de werkelijke bedreiging! We kunnen en mogen nooit toestaan dat onze zwaar bevochten vrijheden worden opgegeven door een beleefde en tollerante knieval voor welke religieuze ideologie dan ook. En dat is mijn mening en essentie.

Deadline
Forum fan

Bericht door Deadline » 27 jan 2007 20:38

Rereformed schreef:Only two things are infinite: the universe and human stupidity;

Wellicht wilde Wahlers aantonen en bewijzen dat Einstein gelijk had.
Rereformed,

nogal ad-hominem he, deze opmerking :wink: ? Totaal niet nodig na je eerdere reacties. Ik vind namelijk dat je gelijk hebt als je stelt
Rereformed schreef:Ik kan me totaal niet in je uitspraken vinden, aangezien ze uitingen zijn van evengrote frustratie als waar fundamentalistische gelovigen mee zitten waar je op reageert.
Dat was wat mij betreft afdoende geweest. Ik sluit mij hierbij aan, maar meteen ook met de opmerking dat iedereen uiteraard een keer een fout(je) kan maken. Het is tenslotte maar een forum (....) en er worden hier niet mensen in meer of mindere mate mee beschadigd. Al zou ik wel voorzichtig zijn met een dergelijke zwart-wit opstelling, dat loopt nooit goed af. Maar ik denk dat Wahlers dat zelf ook wel weet.

Nog even iets anders, Rereformed jij schreef later in een reactie in dit topic:
Rereformed schreef:Bovendien erger ik me er al langere tijd aan dat er op freethinker tegenwoordig zoveel geleuter, extreems en minderwaardigs staat.
Ik kan me er in vinden dat het aantal topics wat begint en eindigt in een zwart-wit opstelling, en een bepaalde mate van ruziemakerij bevatten, nogal toegenomen is. Toch vind ik het veel te ver gaan om het als geleuter en minderwaardigs te beschouwen. Extreem is het inderdaad steeds regelmatiger wel. Maar mijn inziens geen reden om het meteen als minderwaardig af te doen. Ik denk dat iedereen wel eens momenten heeft waarbij men vooral vanuit gevoel reageert. Dan is de reactie inderdaad vaak extreem en eigenlijk gaat het dan aan zijn doel voorbij. Maar indien diegene dit later inziet, kan hij/zij er veel van leren. In die zin is de "minderwaardigheid" juist nodig voor een bepaalde groei.

Groeten,
Deadline
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan

Plaats reactie