Fileleed

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Bonjour
Moderator
Berichten: 5060
Lid geworden op: 27 jun 2008 23:26

Re: Fileleed

Bericht door Bonjour » 29 aug 2017 19:41

De reisbehoefte van forensen is een oplopende lijn in de tijd. Wanneer je daar altijd 10% onder blijft hou je problemen. Maar waarom hebben we niet dezelfde discussie over de woningnood?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gebruikersavatar
gerard_m
Bevlogen
Berichten: 3301
Lid geworden op: 21 mei 2010 15:49

Re: Fileleed

Bericht door gerard_m » 29 aug 2017 19:47

Bonjour schreef:
29 aug 2017 15:36
gerard_m schreef:
29 aug 2017 15:30
Meer asfalt helpt niet tegen files.
Dit is wel zo'n dooddoener. Het is erop gebaseerd dat nieuw asfalt naar een tijdje weer volloopt.
Volgens mij ligt ik ook toe waarom meer asfalt niet werkt.
Meer asfalt helpt. A2 naar het noorden 's ochtends is een paar jaar geleden verdubbeld en dat helpt.
Eventjes , daarna niet meer. Dan staat ie weer vol met ex-treinreizigers, voormalig spitsmijders en mensen die op grote afstand van Amsterdam een mooi huisje vinden.

In steden met extreem veel wegen, zoals Los Angeles en Houston, staan ook gewoon files.

Uiteindelijk is het natuurlijk een maatschappelijke keuze, of we hier telkens weer opnieuw in moeten investeren of ons geld anders gaan besteden.
Zoek even een vergelijkbaar pand in Rotterdam. En dan ook met vergelijkbaar CO2 en andere gassen in de lucht, omgevingslawaai en zonder spuiten op het schoolplein.
Ik neem aan dat je hier niet doelt op luchtvervuiling en lawaai van het verkeer, gezien je wens om meer asfalt aan te leggen?
Precies hetzelfde geldt voor de woningnood. Sinds de wereldoorlog bouwen we huizen en nog steeds is er woningnood. Ik stel voor om te stoppen met het bouwen van woningen. Het helpt niet tegen het probleem.
Allereerst kun je je afvragen of wonen net zo schadelijk is als meer autokilometers.
Daarnaast zie je in de woningmarkt dat er wél beprijsd wordt. Dit is de reden dat de huizenprijzen nu stijgen. De vervoersmarkt functioneert echter voor geen meter. Beprijzing van weggebruik zou files reduceren, zo blijkt uit alle onderzoeken.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Gebruikersavatar
Bonjour
Moderator
Berichten: 5060
Lid geworden op: 27 jun 2008 23:26

Re: Fileleed

Bericht door Bonjour » 29 aug 2017 20:29

gerard_m schreef:
29 aug 2017 19:47
Eventjes , daarna niet meer. Dan staat ie weer vol met ex-treinreizigers, voormalig spitsmijders en mensen die op grote afstand van Amsterdam een mooi huisje vinden.
Volgens mij is ie al een jaar of 5 dubbel en nog steeds voldoende. De afvoer is ook goed geregeld.
Treinreizigers gaan uit de trien omdat de verbinding stopdienst utrecht geldermalsen en de intercity naar Den Bosch ook klote zijn. Veel te weinig plaatsen en te vaak uitval.
gerard_m schreef:
29 aug 2017 19:47
Ik neem aan dat je hier niet doelt op luchtvervuiling en lawaai van het verkeer, gezien je wens om meer asfalt aan te leggen?
Je hebt geen forensen nodig om genoeg lawaai en CO2 in Rotterdam te krijgen. Het is daar maar één van de factoren. Files zijn ook een factor.
gerard_m schreef:
29 aug 2017 19:47
Daarnaast zie je in de woningmarkt dat er wél beprijsd wordt. Dit is de reden dat de huizenprijzen nu stijgen. De vervoersmarkt functioneert echter voor geen meter. Beprijzing van weggebruik zou files reduceren, zo blijkt uit alle onderzoeken.
Ja. Dus in Nederland moeten we of gigantisch voor een huis betalen of fileleed ervaren. Ik hoorde eens dat een koe meer vierkante meters heeft dan een mens in Nederland. We hebben dus gewoon te weinig ruimte voor wonen en forensen gereserveerd. Het compacte stad beleid. Ondertussen is de groene ruimte voor heel veel mensen ook onbereikbaar geworden. Fiets maar eens vanuit het centrum naar het groen om de stad heen.
En als we tol gaan heffen belasten we dus de woningdruk in de grote steden nog meer.

Ik ken de Amerikaanse steden niet goed genoeg om daarover te oordelen. Ik vind het idee van dubbellaagse snelwegen wel aardig.

Ik zou Nederland liever groen houden. Weinig wegen, veel groen. Alleen ik vind het pesten van de burgers vervelender. Pesten door te weinig huizen en wegen te bouwen. Wanneer we dus ervoor kiezen met zoveel miljoen hier te wonen, laten we dan er ook maar voor kiezen het land vol te bouwen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gebruikersavatar
PietV.
Moderator
Berichten: 14278
Lid geworden op: 21 sep 2004 20:45
Locatie: Rotterdam

Re: Fileleed

Bericht door PietV. » 29 aug 2017 21:31

Bonjour schreef:
29 aug 2017 19:05
Helaas heb ik om de 6 maanden tot een paar jaar een nieuwe werkplek. Meestal bij een grote plaats. Maar ik heb nu een perceel van 330 m2, een 2 onder 1 kap voor 3 ton. Zoek even een vergelijkbaar pand in Rotterdam. En dan ook met vergelijkbaar CO2 en andere gassen in de lucht, omgevingslawaai en zonder spuiten op het schoolplein.
In de link van Dickemick werd dit verschoven op het bordje van de werkgever. In mijn straat wonen mensen die werken op Schiphol, Almere en Eindhoven. Van een paar mensen is dit bij mij bekend van de rest weet ik het niet. De voordelen zijn een betere baan, hoger inkomen. De nadelen zijn uiteraard de files en de lange werkdagen. Voor mij onbegrijpelijk maar het is langzaam maar zeker ingeburgerd geraakt. Zelf mijn dochter dacht na over een baan in Utrecht. Forenzen om snel carrière te maken.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Gebruikersavatar
De Encyclopedist
Ervaren pen
Berichten: 735
Lid geworden op: 30 mar 2017 21:04
Locatie: Rotterdam

Re: Fileleed

Bericht door De Encyclopedist » 30 aug 2017 07:58

Doppelgänger schreef:
29 aug 2017 13:22
Negen-tot-vijf-mentaliteit: werknemers mogen het niet hebben, maar werkgevers blijkbaar wel. Daardoor zitten we allemaal tegelijk in de auto. Het kantoor tot drie uur 's nachts open houden is immers te duur.
Ik vermoed dat 'te duur' geen belangrijke reden is voor een werkgever om het kantoor open te houden. Mijn idee is dat werkgevers liever niet hebben dat personeel betaald in het kantoor is op tijden dat hij of zij geen oogje in het zeil kan houden; voor je het weet zitten ze op zijn kosten op Facebook of Freethinker.nl. Uiteraard doet de werkgevers dat niet 's nachts.

Om eenzelfde reden zijn bazen niet zo gek op thuis werken en eerlijk gezegd snap ik dat wel. De verleiding om onder werktijd wat anders te doen is groot. Ik heb een aanzienlijk deel van mijn arbeid gedaan als aangenomen werk; daarbij kijkt de precieze de plek waar en de tijd waarop dat gebeurt zelden erg nauw -het resultaat telt- maar bij loondienst is dat anders. Bij verschillende bazen heb ik het voor elkaar gekregen dat ik de sleutel van het kantoor kreeg en de toegangscode van het inbraakalarm voor als ik buiten kantooruren of in het weekeinde werk wilde doen zonder dat de baas daarvoor extra hoefde te betalen.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Gebruikersavatar
Bonjour
Moderator
Berichten: 5060
Lid geworden op: 27 jun 2008 23:26

Re: Fileleed

Bericht door Bonjour » 30 aug 2017 09:59

​Rond Utrecht is een verkeersinfarct ontstaan door een combinatie van slecht weer en een geschaarde vrachtwagen op de A12. Zowel Rijkswaterstaat als de Verkeers Informatiedienst (VID) adviseren de wegen rond de domstad te mijden.

​Rond Utrecht is een verkeersinfarct ontstaan door een combinatie van slecht weer en een geschaarde vrachtwagen op de A12. Zowel Rijkswaterstaat als de Verkeers Informatiedienst (VID) adviseren de wegen rond de domstad te mijden.
Op het moment dat er regen valt en een vrachtwagen een verbindingsweg afsluit is het halve land ontregeld.
Regen is natuurlijk wel een uitzonderlijke situatie in dit land. :D De capaciteit van de snelweg gaat een aantal procenten terug en in combinatie met een ongeluk is er geen doorkomen meer aan.
Het is het gevolg van het beleid dat we zo min mogelijk snelwegen zo groot als betaalbaar maken.

Een andere miskleun van beleid is de spitsstrook. Bij mist gaat die niet open, want dat is te gevaarlijk. Dat is geen oplossing, want het mist te vaak. Als je er niet voor 7 uur erlangs bent zit je in 10 tot 20 km file. (Op de A2 als A27 dicht is)
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gebruikersavatar
Doppelgänger
Bevlogen
Berichten: 1734
Lid geworden op: 07 jun 2011 12:01

Re: Fileleed

Bericht door Doppelgänger » 30 aug 2017 10:57

De Encyclopedist schreef:
30 aug 2017 07:58
Ik vermoed dat 'te duur' geen belangrijke reden is voor een werkgever om het kantoor open te houden. Mijn idee is dat werkgevers liever niet hebben dat personeel betaald in het kantoor is op tijden dat hij of zij geen oogje in het zeil kan houden; voor je het weet zitten ze op zijn kosten op Facebook of Freethinker.nl. Uiteraard doet de werkgevers dat niet 's nachts.
Dit artikel gaat over de Verenigde Staten, maar ik vermoed dat e.e.a. ook grotendeels opgaat voor Nederland.

[-] Werknemers besteden gemiddeld 1,5 tot 3 uur per dag op het werk aan privézaken.
[-] 70% van het bezoeken van pornografische websites vindt plaats tijdens werkuren.
[-] 60% van alle online aankopen vindt plaats tussen 09.00 en 17.00 uur.
[-] Het aantal mensen dat zegt dat ze nooit hard werken is groter dan het deel dat dat wel doet.
[-] Slechts 13% van alle werknemers voelt zich betrokken bij zijn of haar baan.
[-] Er is vaak niet genoeg werk te doen op een achturige werkdag.

Ook op kantoor gebeuren dit soort zaken dus wel degelijk. Het enige verschil met thuiswerken is dat de werkgever de illusie heeft dat zijn werknemers onder toezicht harder werken, hetgeen niet het geval is. En niet genoemd in het artikel: neurologisch gezien is een mens in staat om zo'n vier à vijf uur per dag geconcentreerd te werken. Een werkgever die verwacht dat zijn medewerkers acht uur per dag productief zijn is niet goed bij zijn hoofd. Werkdagen zouden veel meer gericht moeten zijn op output i.p.v. aanwezigheid.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken

Gebruikersavatar
gerard_m
Bevlogen
Berichten: 3301
Lid geworden op: 21 mei 2010 15:49

Re: Fileleed

Bericht door gerard_m » 30 aug 2017 13:09

Bonjour schreef:
29 aug 2017 20:29
gerard_m schreef:
29 aug 2017 19:47
Eventjes , daarna niet meer. Dan staat ie weer vol met ex-treinreizigers, voormalig spitsmijders en mensen die op grote afstand van Amsterdam een mooi huisje vinden.
Volgens mij is ie al een jaar of 5 dubbel en nog steeds voldoende. De afvoer is ook goed geregeld.
5 jaar is natuurlijk niets aan tijd voor dit soort mega investeringen. Ervaring overal ter wereld leert dat ook deze weg weer gaat vollopen.
Treinreizigers gaan uit de trien omdat de verbinding stopdienst utrecht geldermalsen en de intercity naar Den Bosch ook klote zijn. Veel te weinig plaatsen en te vaak uitval.
Er is dus te weinig geïnvesteerd in de alternatieven. Het is een brede filevrije snelweg tegenover een gammele stoptrein (i.p.v. hoog frequente lightrail, zoals S-bahn verbindingen rond Duitse steden).

Op veel verbindingen zoals Utrecht - Breda ontbreekt een railverbinding zelfs geheel. Het aandeel OV in verplaatsingen ligt in veel dichtbevolkte gebieden aanzienlijk hoger dan in Nederland omdat een samenhangend, modern netwerk bestaat.
gerard_m schreef:
29 aug 2017 19:47
Ik neem aan dat je hier niet doelt op luchtvervuiling en lawaai van het verkeer, gezien je wens om meer asfalt aan te leggen?
Je hebt geen forensen nodig om genoeg lawaai en CO2 in Rotterdam te krijgen. Het is daar maar één van de factoren. Files zijn ook een factor.
Maar wegverkeer van buiten draagt er wel aan bij en fietsers of metroreizigers niet.
gerard_m schreef:
29 aug 2017 19:47
Daarnaast zie je in de woningmarkt dat er wél beprijsd wordt. Dit is de reden dat de huizenprijzen nu stijgen. De vervoersmarkt functioneert echter voor geen meter. Beprijzing van weggebruik zou files reduceren, zo blijkt uit alle onderzoeken.
Ja. Dus in Nederland moeten we of gigantisch voor een huis betalen of fileleed ervaren. Ik hoorde eens dat een koe meer vierkante meters heeft dan een mens in Nederland. We hebben dus gewoon te weinig ruimte voor wonen en forensen gereserveerd. Het compacte stad beleid. Ondertussen is de groene ruimte voor heel veel mensen ook onbereikbaar geworden. Fiets maar eens vanuit het centrum naar het groen om de stad heen.
En als we tol gaan heffen belasten we dus de woningdruk in de grote steden nog meer.
Ik ben met je eens dat er weinig groen is in en rond de Nederlandse steden, maar ook hier geldt: de auto heeft een enorme impact op de ruimtelijke ordening. Doordat we inzetten op wegverkeer zijn steden minder leefbaar en is de groene ruimte verder weg. Ook hier is de USA een goed voorbeeld, steden zijn enorm uitgedijd en zonder auto kun je je nauwelijks meer verplaatsen.
Ik ken de Amerikaanse steden niet goed genoeg om daarover te oordelen. Ik vind het idee van dubbellaagse snelwegen wel aardig.
Interessant is New York, goed OV netwerk, wat compacter gebouwd dan de meeste steden in de USA en geheel andere verdeling van vervoerwijze (modal share) dan de meeste steden in de USA.

Dubbellaags snelwegen hebben hetzelfde effect als ander asfalt: toename van het autogebruik en daarmee de vraag naar nog meer asfalt. Maar goed, het kost iets minder schaarse ruimte dan gewone snelwegen.
Ik zou Nederland liever groen houden. Weinig wegen, veel groen. Alleen ik vind het pesten van de burgers vervelender. Pesten door te weinig huizen en wegen te bouwen. Wanneer we dus ervoor kiezen met zoveel miljoen hier te wonen, laten we dan er ook maar voor kiezen het land vol te bouwen.
Ik pleit niet voor het pesten van burgers maar voor het ontwikkelen van alternatieven zoals OV en fiets en een eerlijke beprijzing waarin alle maatschappelijke kosten en baten zijn meegenomen. De burger profiteert hiervan: hij heeft meer te kiezen, de files worden minder en het land wordt schoner.

Meer asfalt is niet echt groen én zal de files niet wegnemen. Het is trouwens niet nodig om Nederland vol te bouwen, iets van 70% is grasland. Je hoeft maar een paar procent daarvan voor wonen en recreatie te bestemmen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Gebruikersavatar
De Encyclopedist
Ervaren pen
Berichten: 735
Lid geworden op: 30 mar 2017 21:04
Locatie: Rotterdam

Re: Fileleed

Bericht door De Encyclopedist » 30 aug 2017 13:10

Doppelgänger schreef:
30 aug 2017 10:57
Dit artikel gaat over de Verenigde Staten, maar ik vermoed dat e.e.a. ook grotendeels opgaat voor Nederland.

[-] Werknemers besteden gemiddeld 1,5 tot 3 uur per dag op het werk aan privézaken.
[-] 70% van het bezoeken van pornografische websites vindt plaats tijdens werkuren.
[-] 60% van alle online aankopen vindt plaats tussen 09.00 en 17.00 uur.
[-] Het aantal mensen dat zegt dat ze nooit hard werken is groter dan het deel dat dat wel doet.
[-] Slechts 13% van alle werknemers voelt zich betrokken bij zijn of haar baan.
[-] Er is vaak niet genoeg werk te doen op een achturige werkdag.

Ook op kantoor gebeuren dit soort zaken dus wel degelijk. Het enige verschil met thuiswerken is dat de werkgever de illusie heeft dat zijn werknemers onder toezicht harder werken, hetgeen niet het geval is.
Ik zal het niet ontkennen. Is er vergelijkbare kennis over wat thuiswerkers -niet op stukloon- zoal uitvreten overdag?
Doppelgänger schreef:
30 aug 2017 10:57
Werkdagen zouden veel meer gericht moeten zijn op output i.p.v. aanwezigheid.
Inderdaad. Onze werktijden zijn ooit verzonnen voor fabrieksarbeid en nooit herzien voor kantoorarbeid. Er zal nog wel wat water door de Maas stromen voor we -en dan vooral werkgevers- wijzer worden.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Gebruikersavatar
Doppelgänger
Bevlogen
Berichten: 1734
Lid geworden op: 07 jun 2011 12:01

Re: Fileleed

Bericht door Doppelgänger » 30 aug 2017 14:06

De Encyclopedist schreef:
30 aug 2017 13:10
Ik zal het niet ontkennen. Is er vergelijkbare kennis over wat thuiswerkers -niet op stukloon- zoal uitvreten overdag?
Het schijnt dat thuiswerkers productiever zijn. Dit artikel haalt een aantal zaken aan die ik vaker ben tegengekomen:

[-] Je bent meer op je gemak in je thuisomgeving.
[-] Je wordt niet afgeleid door je collega's.
[-] Je kunt zelf bepalen hoe laat je begint. Niet iedereen gedijt van 9 tot 5.

Met name in open kantooromgevingen kan de productiviteit met wel 50% dalen als gevolg van geluidsoverlast, gebrek aan privacy en slechte klimaatbeheersing. Dat er thuis meer werk verzet wordt verbaast me dan ook totaal niet. Daar ben jij immers in control.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken

Gebruikersavatar
doctorwho
Ontoombaar
Berichten: 10202
Lid geworden op: 19 mei 2005 12:53
Locatie: tardis

Re: Fileleed

Bericht door doctorwho » 30 aug 2017 14:59

Doppelgänger schreef:
30 aug 2017 14:06
[
[-] Je bent meer op je gemak in je thuisomgeving.
[-] Je wordt niet afgeleid door je collega's.
[-] Je kunt zelf bepalen hoe laat je begint. Niet iedereen gedijt van 9 tot 5.
Ik gedij het best van 6.30 tot 15.00 daarna zijn de sappen er wel uit en poog voor de middag-avondspits onderweg te zijn. Door vroeg te starten mis ik een deel gezelligheid (verstoring) anderen die om 9.00 starten :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Gebruikersavatar
Rereformed
Moderator
Berichten: 14797
Lid geworden op: 15 okt 2004 12:33
Locatie: Finland
Contacteer:

Re: Fileleed

Bericht door Rereformed » 30 aug 2017 16:08

Ach, een Nederlander kan zich altijd nog troosten met de gedachte dat het nog niet zo erg is als in Taiwan (net zo groot als Nederland, maar met 23 miljoen inwoners).

https://www.youtube.com/watch?v=2KkreK06Ho0

Iemand die geen troost wil kan gelukkig nog naar Finland verhuizen.
Born OK the first time

Gebruikersavatar
Bonjour
Moderator
Berichten: 5060
Lid geworden op: 27 jun 2008 23:26

Re: Fileleed

Bericht door Bonjour » 30 aug 2017 18:05

gerard_m schreef:
30 aug 2017 13:09
5 jaar is natuurlijk niets aan tijd voor dit soort mega investeringen. Ervaring overal ter wereld leert dat ook deze weg weer gaat vollopen.
Utrecht CS heeft in de jaren 70 een verbouwing gehad met een nieuwe voetgangers passage, die begin jaren 80 vervangen moest worden en die hal die toen ontstond is ook al weer verdwenen.
Natuurlijk loopt een weg vol bij een groeiende bevolking en groeiende economie. De spoorwegen hebben ook meer en langere treinen dan in 1970. De mensen willen verder weg werken.
Door de files zijn de bedrijven allemaal bij elkaar in de randstad gaan zitten en er zijn veel mensen die daar niet willen wonen. Door weinig wegen te bouwen heeft de overheid het probleem extra versterkt.
Daarom zeg ik ook : Kies, of bevolkingspolitiek of meer ruimte voor infrastructuur.
gerard_m schreef:
30 aug 2017 13:09
Op veel verbindingen zoals Utrecht - Breda ontbreekt een railverbinding zelfs geheel. Het aandeel OV in verplaatsingen ligt in veel dichtbevolkte gebieden aanzienlijk hoger dan in Nederland omdat een samenhangend, modern netwerk bestaat.
Hier zijn we het helemaal eens. Een reden dat ik in de auto stap is omdat ik het gevoel krijg als een kip in een veewagen te moeten reizen als ik een keer de trein kies. Als ik in de auto zit, heb ik tenminste mijn eigen plekje in de file.
Het spoornet is nog praktisch hetzelfde als in 1930 met een enkele uitzondering. Dus naast een verbeterde A27 zou ik ook graag een spoorse variant ervan zien. Er is volgens mij ook behoefte aan een spoorse A15. In ieder geval het deel Rotterdam - Geldermalsen.

Ik denk trouwens dat in vergelijking met andere steden in buitenland iets verschilt: Ik denk dat je praktisch heel Nederland als stedelijk gebied moet zien. Alleen Noord Noord Holland, Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel en Zeeland vallen erbuiten, maar voor de rest is het praktisch 1 stad. Met een stukje light rail rond Den Haag ben je niet veel verder. Als je files aan wilt pakken zonder automobilisten te pesten, maak dan alternatieve trajecten tussen Amsterdam en Utrecht, Utrecht - Eindhoven etc. En dan niet langs het huidige traject maar een andere route er stukken verder vandaan. Er is teveel beleid alles via grote stromen af te handelen, maar veel mensen wonen niet langs de grote stroom, bedrijven zitten er niet naast en een vrachtwagen kan het halve land platleggen, zoals vanochtend bij Utrecht.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Gebruikersavatar
dikkemick
Ontoombaar
Berichten: 12027
Lid geworden op: 07 mar 2013 18:36

Re: Fileleed

Bericht door dikkemick » 30 aug 2017 23:00

Volgens mij is ontmoedigingsbeleid 1 optie. Beloon die werknemer die dichter bij het werk woont of gaat wonen. Schaf wegenbelasting af en betaal per gereden Km. Zorg dat thuiswerken aantrekkelijker gemaakt wordt. Doe als werkgever (regering) iets met fietsen! Leg snelle fietspaden aan.

En de 2e optie: Verbeter het O.V. Meer (en sneller) vervoer over water. Pas die werktijden (gedeeltelijk) aan. Stimuleer thuiswerken/carpoolen. Absoluut totaal inhaalverbod voor vrachtverkeer. Spitstaks. Doe iets aan de overbevolking in dit land. Doe niet net alsof economische welvaart HET grote ideale doel moet zijn! Ietsje minder kan ook. Dan maar niet de keuze uit 6000 verschillende soorten wasmachines die dezelfde dag nog bezorgd wordt. Want economisch gezien zijn we nogal een over het paard getild landje...

En alle schaapjes die maandagmorgen dan toch weer vast komen te staan moeten niet mekkeren.

En dit krijg je als je Nederland asfalteert:
Afbeelding
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gebruikersavatar
De Encyclopedist
Ervaren pen
Berichten: 735
Lid geworden op: 30 mar 2017 21:04
Locatie: Rotterdam

Re: Fileleed

Bericht door De Encyclopedist » 31 aug 2017 07:12

dikkemick schreef:
30 aug 2017 23:00
Volgens mij is ontmoedigingsbeleid 1 optie. Beloon die werknemer die dichter bij het werk woont of gaat wonen. Schaf wegenbelasting af en betaal per gereden Km. Zorg dat thuiswerken aantrekkelijker gemaakt wordt. Doe als werkgever (regering) iets met fietsen! Leg snelle fietspaden aan.
Werkgevers: zet je kantoor of fabriek niet aan de snelweg maar bij het station neer. Forenzen met het OV is niet aantrekkelijk als je na de trein nog een uur op de bus moet wachten of een half uur lopen.

Als de bestemming vlak bij een station is, is Nederland voor de treinforens best groot.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Plaats reactie