Fileleed

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Fileleed

Bericht door doctorwho » 19 mei 2020 09:49

axxyanus schreef:
19 mei 2020 09:37
doctorwho schreef:
19 mei 2020 09:27
Dichter dan 20 km klinkt leuk maar als de medewerker, zoals bij ons vervolgens bedrijven/ clienten bezoekt is de auto nodig. In ons geval vaak testmateriaal wat niet zo op je fiets of in het OV mee gaat nemen.
Over wat voor testmateriaal gaat het dan?

Ik moet ook wekelijks een vrachtje afleveren dat niet gewoon op de fiets kan maar het lukt best met een fietskar of bakfiets.

Het is best mogelijk dat dat niet altijd een optie is. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat die overweging niet eens gemaakt lijkt te worden.
Longfunctiemeter, audiotest, visustest, daarnaast koffer met verbruiksmateriaal en kleinere testmaterialen. Dit waar gevraagd aangevuld met FCE (functionele capaciteitstest) De laatste weegt per deel 25 kg (2 delen) plus kistje met 45 kg gewichtjes, ergometerfiets. Twee laptops. Dat soort zaken gaat het om.
En lang niet alles is naast de deur. Ik werk in Utrecht, Amersfoort maar ben ook geregeld in Eindhoven en omgeving te vinden.

Ik denk dat de optie fiets best kan mits de afstand niet te groot is en als je een vaste standplaats hebt. Mijn vriendin is in die gelukkige positie en gaat dan ook het overgrote deel van de tijd met de fiets. :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 mei 2020 12:08

doctorwho schreef:
19 mei 2020 09:27

Sprak vandaag een werkgever die verwacht dat er bij hun organisatie 50 procent in de flexibele schil op toerbeurt blijft thuiswerken (kantoorplekken kosten ook geld). Als dit breder doorgevoerd wordt zal de bezetting van de wegen afnemen en dit scheelt naast file ook dan overbodig geworden miljardeninvesteringen in het wegen.
Als dit al doorgezet gaat en kan worden dan zou dit een oplossing kunnen zijn. Maar ik zie nu de bezwaren op oplichten. "Ik heb een groot, druk gezin en geen privé-kamer. Voor mij is thuiswerken geen optie". Wat als de productiviteit lager ligt dan op kantoor? Of als je samen moet werken met collega's? Talloze bezwaren denkbaar om toch die auto te pakken.
Deze centjes kunnen dan aan zorg, onderwijs en welzijn besteed worden Kortom iedereen blij behalve de asfaltplakkers.
Zou mooi zijn. Maar we zitten nog steeds met VVD aan het roer...Eerste prioriteit ligt niet direct bij deze sectoren.
Dichter dan 20 km klinkt leuk maar als de medewerker, zoals bij ons vervolgens bedrijven/ clienten bezoekt is de auto nodig. In ons geval vaak testmateriaal wat niet zo op je fiets of in het OV mee gaat nemen.
Toch liever in mogelijkheden blijven denken. Alle excuses heb ik nl. al gelezen, t/m "als het regent kan ik niet met nat pak aankomen"
Werktijden verschuiven? Ook dit is niet eenvoudig als vader of moeder op tijd de kinderen moet voederen van/naar opvang school moet brengen.
HET probleem van de twee-verdiener maatschappij. Ook dit is VVD-beleid geweest. Iedereen moet werken om een nuttig bestaan op te kunnen bouwen. Kinderen dumpen en daar geven we dan een vergoeding voor. Hypotheken dermate hoog, dat je beiden wel verplicht bent te werken!
Wat was er mis met de maatschappij waarin 1 ouder (of in deeltijd) zorgt voor de kinderen? Nu zitten papa EN mama in de spits op de weg!
Ik begin vrijwillig 2 uur eerder dan de rest omdat ik dan filevrij rijden kan en op rustige tijd naar de sportschool (als dit weer open is :( )
Goed voorbeeld doet volgen! Maar ik moet het nog gaan meemaken (afname van het aantal files)
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 19 mei 2020 12:55

dikkemick schreef:
19 mei 2020 12:08
Toch liever in mogelijkheden blijven denken. Alle excuses heb ik nl. al gelezen, t/m "als het regent kan ik niet met nat pak aankomen"
Dat is onzin natuurlijk. Als het regent is het juist heel gemakkelijk om met een nat pak aan te komen. :wink:
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 mei 2020 14:12

:lol: Ja, zo had ik het nog niet bekeken.
Philip K. Dick

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 23 mei 2020 11:46

In 1950, 139.000 auto's, nu 9 miljoen personenauto's en 1 miljoen bestelautootjes in Nederland.
Zet ze allemaal achter elkaar en je komt de wereld rond met 40.000 km.
Toch staat slechts 15% van de Nederlanders wekelijks in de file en 92% van de tijd staat ons wegenpark stil.
Per jaar betalen we met elkaar 30 miljard euro aan indirecte autokosten (verkeersdoden, aanlegen wegen, milieu). En dan roept de auto-industrie om aankoopsubsidie! Dat is alsof de tabkasindustrie subsidie vraagt omdat de verkoop slecht gaat.
Nederland---autoland!

"Het recht van de snelste" verschijnt 26 mei.
Philip K. Dick

Plaats reactie