Een Turks ziekenhuis in Amsterdam

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Een Turks ziekenhuis in Amsterdam

Bericht door Labyrint » 14 sep 2016 17:56

appelfflap schreef:Omdat we de term Turks zien dan maar direct verbieden?
Ja direct! Dit is Nederland en men kan Nederlandse zorg verwachten.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 14 sep 2016 18:02

Wat is Nederlandse zorg?

Het moet uiteraard aan de medische eisen voldoen en je mag verwachten niet doorverwezen te worden naar de imam-gebedsgenezer. Ook verwacht ik zelf zonder tolk terecht te kunnen. Als dit niet het geval is, zoek ik een ander "ziekenhuis".
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 sep 2016 18:05

dikkemick schreef:Wat is Nederlandse zorg?
Hetzelfde als Turkse zorg in Turkije
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 14 sep 2016 18:25

Wat is Turkse zorg?
Het klinkt een beetje als Turkse astronomie versus Nederlandse astronomie.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 sep 2016 18:32

dikkemick schreef:Wat is Turkse zorg?
Ik heb me daar niet in verdiept. Misschien ken je iemand met blessures door olieworstelen?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 sep 2016 18:44

kiks schreef: Ik beweer niet meer dan wat ik geschreven heb.
wat was dan je motivatie om er een topic over te openen?
Opletten! Het topic werd geopend door PietV
Peter van Velzen
als het personeel opgeleid is, als ze zich aan de Ndl wetgeving houden, ... wat maakt het dan verder uit of ze zich Turks, Marokkaans, universitair of katholiek ziekenhuis noemen?
in de meeste Vlaamse katholieke ziekenhuizen doen ze echt niet meer aan duiveluitdrijvingen :)

je struikelt over een naam terwijl het enkel over de geboden gezondheidszorg moet gaan.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 14 sep 2016 18:54

appelfflap schreef:
Peter van Velzen
Ik begin vaak topics met de achterliggende gedachte dat er een discussie uit kan voortvloeien. En het kan ook zijn dat het onderwerpen zijn die me zelf ook aanspreken, maar dat hoeft niet altijd. Is dat voldoende informatie?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 14 sep 2016 19:46

Ben ik even blij dat ik in Benidorm terecht kan bij nederlandse huisartsen....
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 sep 2016 19:53

Dat beloof ik schreef:Ben ik even blij dat ik in Benidorm terecht kan bij nederlandse huisartsen....
Wat leuk. Ben je dan een Spanjaard geworden met dubbel paspoort en sinds jaren geëmigreerd naar Benidorm?

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 14 sep 2016 20:03

Het lijkt inderdaad meer commercieel, dan verzuiling. Zover ik lees, gaat het niet om islamitische zorg.
Maar ook al zou het zo zijn.
Veel moslims/turken voelen zich hier nog steeds niet thuis. Hebben meer met Turkije, gaan daar medisch shoppen.
Kun je ze hier houden in een Turkse sfeer, dan zullen ze wellicht meer aan Nederland wennen en gaat het typisch turkse er steeds meer af. Net als de protestantse en katholieke ziekenhuizen steeds minder herkenbaar zijn als protestants of katholiek.
Het Antonius ziekenhuis was ooit Sint Antonius ziekenhuis, met nonnen als verpleegkundigen. Je ziet het niet meer.

Dus wellicht een natuurlijke stap in de evolutie van integratie van 'vreemde' bevolkingsgroepen in een samenleving.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 14 sep 2016 20:06

appelfflap schreef:
kiks schreef: Ik beweer niet meer dan wat ik geschreven heb.
wat was dan je motivatie om er een topic over te openen?
Peter van Velzen
Gelukkig hoef ik deze vraag dus niet te beantwoorden.
als het personeel opgeleid is, als ze zich aan de Ndl wetgeving houden, ... wat maakt het dan verder uit of ze zich Turks, Marokkaans, universitair of katholiek ziekenhuis noemen?
Niets. Waarom dan specifiek genoemd moet worden "Turks", is mij een raadsel.
in de meeste Vlaamse katholieke ziekenhuizen doen ze echt niet meer aan duiveluitdrijvingen :)
Als je suggereert dat ik dat denk is dat jammer.
je struikelt over een naam terwijl het enkel over de geboden gezondheidszorg moet gaan.
Ik struikel nergens over. Ik vraag me af wat de meerwaarde van zo'n kliniek is, en wat er specifiek Turks aan is.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 sep 2016 20:21

Vilaine schreef:Kun je ze hier houden in een Turkse sfeer, dan zullen ze wellicht meer aan Nederland wennen en gaat het typisch turkse er steeds meer af.
Wat blijft er nog van over na 3 generaties zou je zeggen. Al wilde ik vroeger ook wel een buurthuis. pit pit pit

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 14 sep 2016 20:22

Echter, als ze met dit soort diagnoses komen, ben ik weg
Afbeelding
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 sep 2016 20:48

dikkemick schreef:Echter, als ze met dit soort diagnoses komen, ben ik weg
In een eventueel Neder-turks-Gülen ziekenhuis kan Merkel het in ieder geval schudden zo te zien. :D

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 14 sep 2016 20:57

kiks schreef: Ik struikel nergens over. Ik vraag me af wat de meerwaarde van zo'n kliniek is, en wat er specifiek Turks aan is.
Uit Medisch contact een mening (hieronder) waar ik mezelf wel in herken. Wait and see dat doet Nederland al jaren, de rapporten zijn duidelijk de integratie is mislukt. Eigen scholen, en er komen nog veel meer, waar het nu trammelant is, en straks de kracht van de grootste gemene deler binnen een ziekenhuis. Niet in de zin dat het hun ziekenhuis is, maar je kan een sfeer creëren waarin culturele normen en waarden uit eigen kring gemeengoed gaan worden. En dan lopen we weer met zijn allen te roepen: "En schiet die indoctrinatie van de derde generatie Turken een beetje op". Of hebben we dan toch een compleet zelfvoorzienend echelon aan Turkse medelanders gecreëerd. Waar de samenleving maar met moeite grip op kan krijgen.
Dr. C.L.van Schaik, internist -endocrinoloog np, Abcoude
14-09-2016 10:21
"Een eigen Turks ziekenhuis, beursgenoteerd , het gaat dus over het "grote geld " , hoe staat het nu met de integratie, ik zie het somber in , zeker met de houding van "wait and see " , lopen we weer achter de feiten aan."
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Plaats reactie