Roken

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: Roken

Bericht door appelfflap » 23 aug 2013 01:35

lost and not found yet! schreef:
Ps, deze hele discussie is een herhaling van zetten die op het hele internet gevoerd wordt! Ik ben er klaar mee, en blijf gewoon roken! Duidelijk? En als die mensen die op een terras zitten last hebben van rokers? Dan gaan ze toch lekker binnen zitten?!
Lach ze!
zolang ik geen last heb mag je blijven roken, maar als JIJ overlast veroorzaakt moet ik mij niet aanpassen.

als ik 's avonds mijn boxen vol opendraai moet ik ook niet beweren dat de buren maar naar binnen moeten, de ramen moeten sluiten en klaar is kees.

degene die overlast veroorzaakt moet zich aanpassen, niet het slachtoffer vd overlast.
en ben jij zo verslaafd dan is dat jouw probleem, niet het mijne.

The Black Mathematician
Ervaren pen

Bericht door The Black Mathematician » 23 aug 2013 08:59

Wisselend. Soms loop je door de stad en dan loopt er iemand voor je met een sigaret en de wind staat zo dat het in je gezicht wordt geblazen. Dan vind ik roken echt irritant.
Maar als ik op een feestje ben, en een roker glipt naar het balkon om te roken, wil het nog wel eens gebeuren dat ik erbij kom staan. Het heeft iets gezelligs, een manier om een één op één gesprek te hebben.
Shut up Murdock, crazy fool!

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 23 aug 2013 09:10

lost and not found yet! schreef:Ik vermaak me hier, en steek er, voor mijn eigen plezier, op m'n eigen balkon, nog eentje aan! Kortom, laat mij lekker genieten als niemand er last van heeft! :D

Ps, deze hele discussie is een herhaling van zetten die op het hele internet gevoerd wordt! Ik ben er klaar mee, en blijf gewoon roken! Duidelijk? En als die mensen die op een terras zitten last hebben van rokers? Dan gaan ze toch lekker binnen zitten?! Dat heeft de anti rook lobby al voor elkaar gekregen? En waar wil de anti rook lobby eigenlijk naar toe? Ooit naar het financiële plaatje gekeken?
Buiten dat: heel oud, maar in deze discussie leuk en toch ook wel actueel!

http://m.youtube.com/watch?v=AA670fgXXYU" onclick="window.open(this.href);return false;

:D

Lach ze!
Nou vind ik dit een prima voorbeeld van "Hoe zet ik rokers in kwaad daglicht?" Ik begrijp dat je al heel veel water bij de wijn hebt moeten doen, maar met dit soort reacties zet je "de roker" niet bepaald als sociaal neer. Nogmaals: Ik heb geen luchtweg problemen, maar ik zit IEDER KWARTIER in de rook van een ander. En als ik jou reactie ter harte neem, dan verhuis ik maar...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger » 23 aug 2013 09:47

lost and not found yet! schreef:Ik vermaak me hier, en steek er, voor mijn eigen plezier, op m'n eigen balkon, nog eentje aan! Kortom, laat mij lekker genieten als niemand er last van heeft!
Dat laatste punt is cruciaal. Zolang niemand anders er last van heeft, heb ik er geen problemen mee.
lost and not found yet! schreef:Ps, deze hele discussie is een herhaling van zetten die op het hele internet gevoerd wordt! Ik ben er klaar mee, en blijf gewoon roken! Duidelijk? En als die mensen die op een terras zitten last hebben van rokers? Dan gaan ze toch lekker binnen zitten?!
Dat lijkt me de omgekeerde wereld: anderen moeten lijden onder de vervelende gewoonten van, in dit geval, de roker? Je mag 'roker' in dit verband overigens ook best vervangen met:

- Iemand die zich drie weken niet gewassen heeft
- Iemand die zijn ghettoblaster keihard aan heeft staan
- Iemand die constant in zijn neus peutert

Als dit soort mensen naast je op het terras zitten, is dat toch ook smerig en/of irritant? Ik vind het een kwestie van fatsoen om anderen niet in de rook te zetten, of om het even welke vervelende gewoonte naast iemand anders tentoon te spreiden.
lost and not found yet! schreef:Dat heeft de anti rook lobby al voor elkaar gekregen?
Godzijdank wel, ja. Ik kan me herinneren dat ik voor het rookverbod een keer in een restaurant zat te eten en een of andere randdebiel achter me een sigaar opstak. Ik ging bijna over m'n nek. Wat bezielt zo'n idioot?
lost and not found yet! schreef:En waar wil de anti rook lobby eigenlijk naar toe? Ooit naar het financiële plaatje gekeken?
Accijns als inkomen voor de schatkist, bedoel je? Ja, da's inderdaad mooi dom van het Rijk, dat ze daar zo afhankelijk van zijn, gezien de 2,5 miljard die ze daar jaarlijks mee binnenharken. De overheid is zelf dus ook verslaafd aan sigaretten.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken

coby
Forum fan

Bericht door coby » 23 aug 2013 14:02

dikkemick schreef:ALS er hier stoppers tussen zitten...Heeft dit niet ALLES met karakter te maken? Dat zoveel pogingen mislukken, ligt m.i. niet aan de troep in de sigaret, maar puur aan de persoon. Of deze echt wil, of niet.
Zielig vind ik die mensen (zoals de buren) die bijna ieder kwartier even naar buiten komen, om maar te moeten roken. Heb je dan een probleem of niet?
Mijn pa is er vroeger mee gestopt in een keer op wilskracht. Aangezien ik die niet heb, heb ik na tig pogingen en peperdure nicotinekauwgom, het maar aan de Heer gevraagd en m'n geloof in werking gezet.
Hahaha Ergerlijk of deze keer niet? Ik rook tenminste niet meer, heb geen afkickverschijnselen gehad ook, lekker makkelijk.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 23 aug 2013 17:45

coby schreef:
dikkemick schreef:ALS er hier stoppers tussen zitten...Heeft dit niet ALLES met karakter te maken? Dat zoveel pogingen mislukken, ligt m.i. niet aan de troep in de sigaret, maar puur aan de persoon. Of deze echt wil, of niet.
Zielig vind ik die mensen (zoals de buren) die bijna ieder kwartier even naar buiten komen, om maar te moeten roken. Heb je dan een probleem of niet?
Mijn pa is er vroeger mee gestopt in een keer op wilskracht. Aangezien ik die niet heb, heb ik na tig pogingen en peperdure nicotinekauwgom, het maar aan de Heer gevraagd en m'n geloof in werking gezet.
Hahaha Ergerlijk of deze keer niet? Ik rook tenminste niet meer, heb geen afkickverschijnselen gehad ook, lekker makkelijk.
Is de Heer tenminste ergens goed voor! Geloof KAN bergen verzetten. Ik weet het. Maar geloof zit in je eigen koppie en dus heb je het op eigen wilskracht gedaan, hetgeen ik NOG meer respect voor kan opbrengen.

(Ik ben nog steeds aan het bidden voor mijn neef, welke een arm is geamputeerd. De hele gemeenschap bidt mee. Die arm ZAL teruggroeien! Ik geloof het!!!)

Maar alle gekheid op een stokkie: Ik ben blij voor je Coby dat het jou gelukt is.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Virchow

Bericht door Virchow » 25 aug 2013 01:10

Gewoon een totaal openbaar rookverbod invoeren! Enkel privé roken nog toelaten!

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 25 aug 2013 01:58

Waarom zou men het privé nog moeten toelaten dan?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 25 aug 2013 02:04

appelfflap schreef:zolang ik geen last heb mag je blijven roken, maar als JIJ overlast veroorzaakt moet ik mij niet aanpassen.

als ik 's avonds mijn boxen vol opendraai moet ik ook niet beweren dat de buren maar naar binnen moeten, de ramen moeten sluiten en klaar is kees.

degene die overlast veroorzaakt moet zich aanpassen, niet het slachtoffer vd overlast.
en ben jij zo verslaafd dan is dat jouw probleem, niet het mijne.
Maar wat vind je dan van "overlast" veroorzaakt door een e-smoker?
Diegenen hebben geen argumenten beter dan: "Ik stoor me aan het aangezicht van een peuk in de mond."

Dan kan ik ook wel aanstoot gaan nemen aan iemand's lelijke gympen, bij wijze van.

Overlast wordt soms ook genomen in plaats van gegeven.

Kiks rookt een walmloze e-peuk.
Laat mensen zich liever richten op "echte" rokers.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours » 25 aug 2013 09:12

lost and not found yet! schreef:Ps, deze hele discussie is een herhaling van zetten die op het hele internet gevoerd wordt! Ik ben er klaar mee, en blijf gewoon roken! Duidelijk? En als die mensen die op een terras zitten last hebben van rokers? Dan gaan ze toch lekker binnen zitten?!
Echt gedrag van: Ikke, ikke en de rest kan (letterlijk) stikke(n).
Beter een ongelovige die vrede brengt dan een gelovige die angst, haat, dood en verderf zaait.
(I am) Yours

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 25 aug 2013 22:57

Jagang schreef:[
Maar wat vind je dan van "overlast" veroorzaakt door een e-smoker?
ik heb het niet over e-rokers en wat iemand in zijn mond willen steken is zijn zaak

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 25 aug 2013 23:08

Zijn we het daarover in ieder geval eens.
Henry Ford

Virchow

Bericht door Virchow » 26 aug 2013 00:46

Jagang schreef:Waarom zou men het privé nog moeten toelaten dan?
Omdat je moeilijk iemand kan verbieden om in zijn eigen huis te roken + ook zeer moeilijk om het te controleren! Privé heeft er ook niemand last van zijn rookgedrag maw de roker is gelukkig omdat hij kan roken, de niet roker omdat er in het openbaar leven geen rook is en de overheid omdat de schatkist gevuld geraakt :)

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 26 aug 2013 01:38

Tellen kinderen nog mee?
Henry Ford

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 26 aug 2013 07:36

Virchow schreef:de overheid omdat de schatkist gevuld geraakt :)
En de opbrengst oormerken?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie