Over dood en begraven

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

heeck
Superposter

Re: Over dood en begraven

Bericht door heeck » 12 feb 2019 12:28

Hopper schreef:
12 feb 2019 10:27
Daarom vind ik 80 ook een mooie leeftijd om dood te gaan. Het is niet voor niks dat héél oude mensen hun leven als voltooid beschouwen! Mijn eigen vader is op hoge leeftijd overleden en dat was zó mild, omdat hij er zelf ook zin aan had om dood te gaan en ik het hem ontzettend gunde. Ja, ik mis hem nog wel eens en ik zou nog wel eens een goed gesprek met een biertje erbij met hem willen hebben, maar dat zijn egoïstische verlangens van me.
Nu ik alweer een tijdje 80 ben besef ik steeds duidelijker dat ik mijn leeftijd elke dag beter kan vergeten dan dat ik jouw suggestie overneem.
Uiteraard vanwege mijn egoïstische inborst!

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 12 feb 2019 17:23

heeck schreef:
12 feb 2019 12:28

Nu ik alweer een tijdje 80 ben besef ik steeds duidelijker dat ik mijn leeftijd elke dag beter kan vergeten dan dat ik jouw suggestie overneem.

Roeland
:mrgreen:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 12 feb 2019 17:52

@heeck;
Volhouden ...dat egoïsme.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 13 feb 2019 01:39

Hopper schreef:
Je hebt het eigenlijk over je rol als nabestaande. En het centrale thema is dan dat alles toch weer op zijn pootjes terecht komt.
Sja, wat is op z'n pootjes.
Ik denk dat elk verlies een stukje uit je hart meeneemt. Bij sommigen is dat een flinke hap.
Wat op zich iets moois is want het betekent dat zie iets aan je hart hadden toegevoegd.
En voilà, daar heb je hem weer; geen lusten zonder lasten of no pleasure without pain.
Hopper schreef:
Ja, ik mis hem nog wel eens en ik zou nog wel eens een goed gesprek met een biertje erbij met hem willen hebben, maar dat zijn egoïstische verlangens van me.
Ja dat bedoel ik. Maar sja, ik babbel nog gezellig met m'n schone moeder en oma. Ze praten zelfs terug; altijd wat ik graag wil horen. :wink:

Ik heb wel een bewuste pas op de plaats gemaakt qua nieuwe binnenkomers vanwege het expatbestaan, ook dat is een structurele toestand van komen en gaan.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."
― Anne Rice, The Vampire Chronicles

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 13 feb 2019 01:50

heeck schreef:
12 feb 2019 12:28

Roeland
Ahhhh ik krijg alweer buikpijn als ik daaraan denk; hoezeeeeee voor de vergeetachtigheid :occasion9:
Al vergeet je helaas ook de dolle dolfijnen van je stermolbratje aan te halen, maar dat heb ik er dan echt wel voor over :love1:
Laatst gewijzigd door Petra op 13 feb 2019 02:22, 1 keer totaal gewijzigd.
“Men and women are learning animals. If you do not see what they have learned, you're blind. They are creatures ever changing, ever improving, ever expanding their vision and the capacity of their hearts."

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 13 feb 2019 02:03

Storm schreef:
12 feb 2019 11:21
.. gelukkig verander ik er steeds wat in, ik leef tenslotte nog. En er is niets veranderlijker dan de mens. Dit heb ik gedaan om het voor de kinderen makkelijker te maken.
En bij de zondagse koffie babbelen we er nogal eens over. De kinderen kijken dan welke boomstronk ik mooi vind, en welk vogel drinkbakje. Wordt vast mooi! :)
Vooral blijven veranderen Storm. :love1:
Ik vind die vergeetachtigheid van Roeland een goud plan.
En dan vooral dit hele topic maar vergeten. Blehhhhh

Hopper
Ervaren pen

Bericht door Hopper » 13 feb 2019 10:14

Petra schreef:
13 feb 2019 01:39

Sja, wat is op z'n pootjes.
Ik denk dat elk verlies een stukje uit je hart meeneemt. Bij sommigen is dat een flinke hap.
Wat op zich iets moois is want het betekent dat zie iets aan je hart hadden toegevoegd.
Ik ervaar het andersom. Zij die mij ontvallen zijn leven in mij voort. Ik zie het als een verrijking.
En voilà, daar heb je hem weer; geen lusten zonder lasten of no pleasure without pain.

Exact. Wie de lasten niet wil, die had nooit aan het leven moeten beginnen. En daar je geen keuze head, dráág die lasten gewoon.

Plaats reactie