Europese verkiezingen

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

ga je stemmen op 4 juni?

ja
21
78%
nee
5
19%
weet niet
1
4%

Totaal aantal stemmen: 27

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 02 jun 2009 22:57

Ben jij niet voor een homohuwelijk dan?

Het gekke met mij is dat ik eigenlijk nooit denk ik links of rechts. Ik heb zowel 'linkse' als 'rechtse' ideeën blijkbaar. Ik denk dat je beter kan uitgaan van zaken die op dit moment goed zijn voor het land. En dat kan soms een links idee zijn en soms een rechts idee. Vandaar waarschijnlijk dat ik bij zowel rechts als links, mijns inziens goede ideeën vind, maar ook in mijn ogen volslagen foute ideeën. Wanneer komt er eens een partij zonder rechts of links label die gewoon de juiste beslissingen neemt op het juiste moment? Of is dat een utopie.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 02 jun 2009 23:01

Kitty schreef: Het gekke met mij is dat ik eigenlijk nooit denk ik links of rechts.
U denkt rechts, ik denk links en als we het met elkaar eens zijn vinden we allebei dat die termen er niet toe doen? ;)
Wanneer komt er eens een partij zonder rechts of links label die gewoon de juiste beslissingen neemt op het juiste moment? Of is dat een utopie.
Fortuyn zat toch een beetje in die hoek, was in ieder geval soms lastig in te delen bij links of rechts afhankelijk van het onderwerp?
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 02 jun 2009 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 02 jun 2009 23:02

fröhliche schreef: :shock: :laughing8:
bijvoorbeeld voor een homohuwelijk en zo...
anders geformuleerd: 'ze noemen zich liberaal".
denk maar aan partij voor de vrijheid.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 02 jun 2009 23:04

Fenomeen schreef:
Kitty schreef: Het gekke met mij is dat ik eigenlijk nooit denk ik links of rechts.
U denkt rechts, ik denk links en als we het met elkaar eens zijn vinden we allebei dat die termen er niet toe doen? ;)
Wanneer komt er eens een partij zonder rechts of links label die gewoon de juiste beslissingen neemt op het juiste moment? Of is dat een utopie.
Fortuyn zat toch een beetje in die hoek, was in ieder geval soms lastig in te delen bij links of rechts afhankelijk van het onderwerp?
Tja, maar die schoten ze naar de andere wereld. :evil:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

0ortje
Forum fan

Bericht door 0ortje » 02 jun 2009 23:22

Als ik de stemwijzer zou moeten opvolgen, moet het D66 worden.

Zit nog te twijfelen tussen PvdA en D66.
D66 ligt dichter bij me hart, ben wel vóór Europa als het gaat om de financiële kanten en het feit dat Brussel veel zou mogen bepalen als het aan D66 ligt, maar de PvdA is toch een partij die meer kan waarmaken. Zijn immers groter hebben hebben een breder en groter netwerk.

Ben toch bang dat D66 de partij gaat worden die wel van alles wil en mooie plannen heeft, maar het gewoon niet echt kan waarmaken :(
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.

fröhliche
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door fröhliche » 03 jun 2009 14:28

appelfflap schreef:
Het ging mij om jou uitspraak: rechtse partijen zijn doorgaans zeer liberaal. Ik ken de rechtse partijen in Nederland en Belgïe niet, maar hier in Duitsland zijn de rechtse partijen eerder te vinden voor een wet die homoseksualiteit onder straf stelt. Neven de rechtse partijen is de paus een progresieveling.
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 03 jun 2009 14:44

appelfflap schreef:en wat moet ik mij bij groenrechts voorstellen?
terwijl ge joden vergast de plantjes water geven?
rechts: financieel beleid, belasting, begrotingsvraagstukken e.d.
groen: voor meer duurzaamheid in de maatschappij, meer openbaar vervoer, dat soort dingen.

Ik stem niet op Groen links omdat die me te links zijn.

Ik stem niet op de SP omdat die ook te links zijn, (en niet groen genoeg)

Ik stem niet op PVV omdat die me te rechts zijn

Ik stem niet op de VVD omdat die me te 'VVDerig' zijn

Ik zoek dus eigenlijk een soort groene Gerrit Zalm

fröhliche
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door fröhliche » 03 jun 2009 14:51

Blackadder schreef:
appelfflap schreef:en wat moet ik mij bij groenrechts voorstellen?
terwijl ge joden vergast de plantjes water geven?
rechts: financieel beleid, belasting, begrotingsvraagstukken e.d.
groen: voor meer duurzaamheid in de maatschappij, meer openbaar vervoer, dat soort dingen.
Dat is in den aard van: "was mij, maar maak me niet nat".
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 03 jun 2009 15:06

fröhliche schreef:
appelfflap schreef:
Het ging mij om jou uitspraak: rechtse partijen zijn doorgaans zeer liberaal. Ik ken de rechtse partijen in Nederland en Belgïe niet, maar hier in Duitsland zijn de rechtse partijen eerder te vinden voor een wet die homoseksualiteit onder straf stelt. Neven de rechtse partijen is de paus een progresieveling.
Hier zijn de rechtste partijen juist zeer voor het homohuwelijk en voor de individuele vrijheid van het individu, liberaal dus.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 03 jun 2009 15:28

fröhliche schreef:
ge hebt gelijk
het moet ethisch conservatief zijn maar economisch zijn ze wel liberaal al sluit ik landsindividuele uitzonderingen niet uit.
Haider, dewinter, le pen,... zijn allemaal tegen homo's, abortuswetten euthanasiewetten en dergelijke

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 03 jun 2009 15:30

Volgens de stemwijzer SP :?

en respectievelijk partij voor de dieren, VVD, D66

Blijkbaar kan ik mij wel vinden in de SP op europees beleid maar ik heb een diep geworteld wantrouwen jegens deze geevolueerde tomaat-rode rakkers dus het zal wel D66 worden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 03 jun 2009 15:41

appelfflap schreef:
fröhliche schreef:
ge hebt gelijk
het moet ethisch conservatief zijn maar economisch zijn ze wel liberaal al sluit ik landsindividuele uitzonderingen niet uit.
Haider, dewinter, le pen,... zijn allemaal tegen homo's, abortuswetten euthanasiewetten en dergelijke
Hier zijn de PVV en ook wat meer rechtse VVD dus voor het homohuwelijk, abortus en euthanasie. De partijen die hier tegen zijn, zijn de behoudend christelijke partijen. Dus ja, liberaal en rechts gaat hier dus wel goed samen, behalve bij de christelijke partijen dan.

Wij hebben hier dus geen Haiders, De Winters en Le Pens.

Think
Forum fan

Bericht door Think » 03 jun 2009 15:47

Blackadder schreef:rechts: financieel beleid, belasting, begrotingsvraagstukken e.d.

Ik stem niet op Groen links omdat die me te links zijn.
Je maakt een inschattingsfout, Blackadder. Geen enkele inrichting van de maatschappij die niet wat doet aan de herverdeling van inkomen, de kloof tussen arm en rijk dicht en sociaal-maatschappelijk onrecht bestrijdt, is op den lange duur duurzaam.

Enerzijds omdat onrecht en een groeiende kloof tussen arm en rijk de wereld op lange termijn alleen maar minder veilig maken en een tijdbom leggen onder de vrede in de wereld.
Anderzijds ook, omdat mensen reageren op armoede door te investeren in het enige gratis verkrijgbare kapitaalgoed: kinderen. Als er geen sociale zekerheid is, geen mogelijkheid om te investeren in de toekomst, verwekken mensen kinderen in de hoop dat zij er wel in slagen aan de armoede te ontkomen en voor hun ouders kunnen zorgen. En dus is mensen omhoog helpen uit de armoede een noodzakelijk onderdeel van het bestrijden van de bevolkingsgroei.

En wie het gevaar van de bevolkingsgroei niet inziet, raad ik aan naar deze video te kijken met de saaie naam 'arethmetic, population and energy', maar terecht ook bekend staat onder de naam 'the most important video you'll ever see'.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 03 jun 2009 15:47

Kitty schreef: Wij hebben hier dus geen Haiders, De Winters en Le Pens.
en komt wilders niet aardig in de buurt

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 03 jun 2009 18:07

appelfflap schreef:
Kitty schreef: Wij hebben hier dus geen Haiders, De Winters en Le Pens.
en komt wilders niet aardig in de buurt
Wellicht in zijn buitenlander beleid zijn er raakvlakken, maar niet in de andere punten van zijn programma. Dus je kan hem niet zomaar in alles vergelijken met extreem rechtse politici zoals genoemden.

Plaats reactie