DE PARTIJ, oplossing voor alle wereldproblemen?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

DE PARTIJ, oplossing voor alle wereldproblemen?

Bericht door Devious » 02 dec 2003 17:17

DE PARTIJ, OPLOSSING VOOR DE WERELDPROBLEMEN?

Tijdens de discussie in het topic ‘Waarom ik geen moslim ben’ werd ik door Frank gewezen op ‘DE PARTIJ’. Ik heb de site ( http://members.lycos.nl/vlees/) van DE PARTIJ bekeken, en vond de inhoud zo belangrijk dat ik er maar een nieuwe topic van heb gemaakt. Ik heb geen idee of DE PARTIJ ook aan verkiezingen meedoet.
Sommige uitgangspunten vind ik wel erg radicaal, bij andere punten heb ik twijfels over de uitvoerbaarheid, maar er zijn ook oplossingen die ik heel goed vind.

HOOFDLIJNEN VAN HET PARTIJPROGRAMMA.
(meer informatie bij de betreffende menukeuze)
1- ONTWIKKELINGSHULP - OVERBEVOLKING
Een andere aanpak van de ontwikkelingshulp.
Hulp beperken tot 2 of 3 van de armste landen.
Hulp in de vorm van een jaarlijkse uitkering van EURO 1.000 aan iedere vrouw in die landen die zich na haar 2e kind laat steriliseren.
Voordelen: Het geld komt direct bij de bevolking en niet bij de toplaag. Het geld komt bij de vrouw waardoor haar positie in de gemeenschap verbeterd wordt. De bevolkingsgroei wordt afgeremd.

Ik vind het een heel goed idee om vrouwen die zich laten steriliseren financieel te steunen. De armoede wordt bestreden en de bevolkingsgroei wordt afgeremd. Misschien is het een idee om ook vrouwen die al meer kinderen hebben alsnog te belonen als ze zich laten steriliseren (kleiner bedrag of eenmalig bedrag) 3 of 4 kinderen is altijd nog beter dan 12. Ik ben alleen bang dat de vrouwen die dit geld krijgen het slachtoffer worden van afpersing, waardoor het geld alsnog bij de verkeerde persoon terechtkomt.

2- DEFENSIE
Beperking van de uitgaven voor "defensie".
Opheffing van de luchtmacht en marine.
Inzetten van landmacht voor nuttige taken.
Uit de NATO.
Alleen al die volstrekt overbodige nieuwe jsf straaljagers gaan u EURO 2.000,-- per standaard gezin met 2 kinderen kosten. Nog afgezien van de kosten om dat speelgoed in de lucht te houden.

Beperking van uitgaven voor 'defensie' ben ik ook wel voor, maar zou marine en luchtmacht niet geheel willen afschaffen. We grenzen wel aan de zee, daarom lijkt mij een 'ingekrimpte' marine wel op haar plaats. Dit geldt ook voor de luchtmacht. Ik zou willen bezuinigen op tanks, zware artillerie, apache helicopters etc.. Deze hebben wij voor de verdediging van onze landsgrenzen niet nodig. In een verenigd Europa (heeft DE PARTIJ ook een standpunt betreffende Europa? Heb het namelijk niet kunnen vinden.) is de aanschaf van tanks, zware artillerie en gevechtshelicopters meer de verantwoordelijkheid van landen als Polen. Ik denk dat het bijna geheel afschaffen van deze eenheden ook heel wat geld opleverd.

3- VEETEELT
Beperking van het dierenleed.
Verbod op ketting zeugen, kist kalveren, legbatterijen, pelsdierkwekerijen, etc.
Tevens een verbod op invoer en productie van overbodige producten als kaviaar, kikkerbilletjes, ganzenlever, bont en exotische dieren.
In Nederland worden PER DAG 1.500.000 dieren afgeslacht, meestal na een kort en ellendig leven in de bio-industrie.

Geheel mee eens! (kijk voor details op de site van DE PARTIJ)

4- VOLKSGEZONDHEID
Basis verzekering voor iedereen.
Geen splitsing in Ziekenfonds (armen)en Particulier (rijken).
Cosmetische operaties uit het ziekenfonds.
Waarschuwing op vlees.
Vleeseters hebben 50% meer kans op kanker en hartkwalen dan vegetariers. Zie http://www.vlees.us .
Productie van veel gebruikte geneesmiddelen in staatshanden en leveren tegen kostprijs.
Wist u dat de kosten voor gezondheid en zorg nu +/- EURO 48.000.000.000,-- per jaar bedragen ? Dat is +/- EURO 3.000,-- per jaar per nederlander of EURO 12.000,-- (Hfl. 26.000 !)voor een gezin met 2 kinderen
.

Grotendeels mee eens. Wat betreft cosmetische operaties zou ik toch de hele ernstige gevallen toch door het ziekenfonds willen laten vergoeden (brandwonden in gezicht, hazelip etc)

5- WAO - WW
Geen splitsing tussen WAO en WW. Je werkt of je werkt niet.
Iedereen die niet werkt krijgt een basis uitkering verhoogd met een bepaald bedrag voor ieder jaar dat men wel gewerkt heeft.
Iedereen die niet werkt is verplicht te solliciteren en een eventueel door de overheid aangeboden baan te accepteren.
De hoogte van de uitkering wordt dus niet bepaald door het eerder verdiende salaris.

Mee eens.

6- MIGRATIE
De overheid bepaald uit welke (oorlogs- of ramp-) gebieden vluchtelingen tijdelijk ons land mogen binnenkomen.
Alle overige (economische-) "vluchtelingen" moeten de normale immigratie procedures in het land van herkomst volgen.
Illegalen opsporen en laten kiezen: Op eigen kosten terug of te werk gesteld worden in staats bedrijven.
Probeer ze niet tegen te houden. Dat lukt toch niet. Spoor ze op en gebruik ze als goedkope arbeidskrachten in staats-werkkampen (bv: kost, inwoning en EURO 10/dag).

Op zich wel mee eens, er moet echter wel heel goed voor gewaakt worden dat het geen nazikamp of goelag-achtige taferelen worden.

7- VERKEER
Openbaar vervoer weer terug in overheidshanden.
Versneld aanleggen nieuwe wegen en verbreden bestaande wegen, zo mogelijk in samenwerking met bedrijfsleven.
Carpoolstroken.
Verlaging van de benzine accijns.
Maximum snelheid op snelwegen afschaffen.
Alleen een maximum als dit door de omstandigheden op die punten noodzakelijk is.

Openbaar vervoer weer terug in overheidshanden vind ik het beste idee hier. Ik weet niet of het een goed idee is om de maximum snelheid op snelwegen af te schaffen.

8- ONDERWIJS
Afschaffen subsidies op kinderopvang.
Beperking van aantal studenten voor studierichtingen waar geen behoefte aan is.
Verlaging van de leerplichtige leeftijd tot 12 jaar.
Er zijn ruim voldoende beroepen waarvoor geen opleiding vereist is. Dit vermindert bovendien het lerarentekort en beperkt de vaak grote problemen met kinderen die eigenlijk helemaal niet meer naar school willen en alleen maar last geven.

Waarom afschaffen van subsidies op kinderopvang?
Welke studierichtingen is geen behoefte aan?

9- CULTUUR
Dit ministerie afschaffen.
Alle zgn moderne kunst welke in staats handel is verkopen en musea voor deze rommel sluiten.
Schrappen van de wettelijke verplichting om een bepaald percentage van de bouwsom van overheidsgebouwen aan kunst uit te geven.
Waarom moet een arbeider die nooit naar de opera gaat via de belasting EURO 150,-- per kaartje meebetalen aan de zgn elite die zo nodig naar de opera moet ? Heeft u er wel eens bij stil gestaan dat al die roestige ijzeren sculpturen die overal in het land geplaatst worden van uw centen betaald worden ? Heeft u destijds ook zo genoten van het met rijkssubsidie opgevoerde experimentele toneelstuk waarbij slechts een aantal honden over het toneel liepen ? Was u ook zo blij toen er EURO 40.000.000,-- belastinggeld uitgegeven werd aan een plakwerkje van Mondriaan dat zonder veel moeite door de eerste de beste handwerk lerares nagemaakt had kunnen worden voor hooguit EURO 200,-- ?

Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden, denk dat ik het er wel mee eens ben.

10- JUSTITIE
Handel in en gebruik van alle drugs geheel vrij geven.
Overwegen om productie en handel in drugs door een staats bedrijf te laten uitvoeren.
Het is natuurlijk volstrekt belachelijk dat het verboden is om bepaalde plantaardige- of chemische-produkten of bv gedroogde paddestoelen te gebruiken. Dat moet iedereen toch zeker zelf weten ! Vrijgeven zal bovendien leiden tot veel lagere prijzen en tot een belangrijke reductie in de nu aan de drugshandel gerelateerde criminaliteit.
Gevangen verplicht laten werken in staatsbedrijven.
Strafmaat niet in aantal dagen, maar in aantal te produceren eenheden.
Gevangenen moeten ons niet, zoals nu, veel geld kosten, maar juist geld opbrengen !

Handel in en gebruik van alle drugs geheel vrij geven. Ook heroine, cocaine, xtc etc? Ik ben een regelmatige bezoeker van houseparties en moet eerlijk toegeven dat die illegale feestjes waar alles mag en de cokeplank in het rond gaat, het allerleukste zijn. Maar drugs als xtc, cocaine, lsd etc zijn gevaarlijk, vooral op lange termijn veroorzaken ze hersenbeschadiging. Wellicht kosten de mensen die dit in hun jeugd langdurig gebruiken, in de toekomst extra geld vanwege stijging van gevallen van schizofrenie, alzheimer. Maar misschien heb je toch wel gelijk omdat verbieden van drugs en alcohol in de praktijk vaak niet helpt. Amerika heeft het tevergeefs geprobeerd met de alcohol en in Singapore zijn duizenden mensen verslaafd aan drugs.
Wat betreft gevangenen laten werken in staatsbedrijven, ben ik het mee eens, maar het moeten geen stalinachtige concentratiekampen worden.

11- ENERGIE
Voor stroomproductie overstappen op kernenergie.
Zodra dit mogelijk is overgaan op kernfusie.
Dit is de goodkoopste energie bron. Geen uistoot van broeikasgassen ! Wist u dat nu al 25% van onze stroom afkomstig is van Franse kernenergie centrales ? Gasvoorraad daardoor langer beschikbaar.
Toepassing van zonnecellen stimuleren bv door oprichten van staatsproductie bedrijven waardoor cellen tegen kostprijs geleverd kunnen worden.
Gebruik elektrische auto's stimuleren.

Ik ben bang voor kernenergie vanwege radioactiviteit. Er zijn betere oplossingen. Zonnecellen vormen een zeer groot aandeel in de oplossing van het energievraagstuk.

Er komt nog meer![/url]
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma » 03 dec 2003 03:41

Hello Devious, mij lukt het niet om die site te kunnen bekijken,ligt het aan mijn compu of....... :( Krijg wel tekst ed maar als ik op de links klik gebeurt er helemaal niets, heb ook zo een stomme pop-up in de hoek van Lycos en zo kan ik dus geen fluit zien van de tekst. :evil: Weet jij hoe ik wel toegang tot deze site kan krijgen,ben benieuwd naar achtergronden, oprichters, adres ed van deze partij heb nu geen idee met wie ik/we te maken hebben?! Postadres of nog beter een
e-mailadres waar meer info opgevraagd kan worden lijkt me ook wel handig. :wink:

Ik hoor het wel van je, ga nu naar dromenland.

Trusten, Enigma. :roll:
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.

N-Rico
Technologist
Contacteer:

Bericht door N-Rico » 04 dec 2003 10:15

Enigma schreef:Hello Devious, mij lukt het niet om die site te kunnen bekijken,ligt het aan mijn compu of....... :( Krijg wel tekst ed maar als ik op de links klik gebeurt er helemaal niets, heb ook zo een stomme pop-up in de hoek van Lycos en zo kan ik dus geen fluit zien van de tekst. :evil: Weet jij hoe ik wel toegang tot deze site kan krijgen,ben benieuwd naar achtergronden, oprichters, adres ed van deze partij heb nu geen idee met wie ik/we te maken hebben?! Postadres of nog beter een
e-mailadres waar meer info opgevraagd kan worden lijkt me ook wel handig. :wink:

Hoi Enigma, welkom.

Voor een reactie, of info m.b.t. De Partij kun je mailen naar Kutwereld@worldmail.nl

Groet,
N-Rico
* 't giet zoals 't giet *

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 04 dec 2003 18:13

Enigma schreef:Hello Devious, mij lukt het niet om die site te kunnen bekijken,ligt het aan mijn compu of....... :( Krijg wel tekst ed maar als ik op de links klik gebeurt er helemaal niets, heb ook zo een stomme pop-up in de hoek van Lycos en zo kan ik dus geen fluit zien van de tekst. :evil: Weet jij hoe ik wel toegang tot deze site kan krijgen,ben benieuwd naar achtergronden, oprichters, adres ed van deze partij heb nu geen idee met wie ik/we te maken hebben?! Postadres of nog beter een

Hallo Enigma. Ik heb de link naar de site van DE PARTIJ nog ff gecheckt en hij deed het wel, misschien tijdelijke storing.
Sites die je ook kan proberen zijn http://www.kutwereld.nl en http://www.vlees.us. Volgens mij zijn deze sites van dezelfde maker en ze bevatten links naar de site van DE PARTIJ.

groet Kafir...Devious...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Frank
Contacteer:

Re: DE PARTIJ, oplossing voor alle wereldproblemen?

Bericht door Frank » 04 dec 2003 22:59

[quote="Devious"]DE PARTIJ, OPLOSSING VOOR DE WERELDPROBLEMEN?

1- ONTWIKKELINGSHULP - OVERBEVOLKING
Ik vind het een heel goed idee om vrouwen die zich laten steriliseren financieel te steunen. De armoede wordt bestreden en de bevolkingsgroei wordt afgeremd. Misschien is het een idee om ook vrouwen die al meer kinderen hebben alsnog te belonen als ze zich laten steriliseren (kleiner bedrag of eenmalig bedrag) 3 of 4 kinderen is altijd nog beter dan 12. Ik ben alleen bang dat de vrouwen die dit geld krijgen het slachtoffer worden van afpersing, waardoor het geld alsnog bij de verkeerde persoon terechtkomt.

Dat is natuurlijk op te lossen. Je kan de uitkering per maand verstrekken of in de vorm van persoonsgebonden waardebonnen o.i.d.

2- DEFENSIE
Beperking van uitgaven voor 'defensie' ben ik ook wel voor, maar zou marine en luchtmacht niet geheel willen afschaffen. We grenzen wel aan de zee, daarom lijkt mij een 'ingekrimpte' marine wel op haar plaats. Dit geldt ook voor de luchtmacht. Ik zou willen bezuinigen op tanks, zware artillerie, apache helicopters etc.. Deze hebben wij voor de verdediging van onze landsgrenzen niet nodig. In een verenigd Europa (heeft DE PARTIJ ook een standpunt betreffende Europa? Heb het namelijk niet kunnen vinden.) is de aanschaf van tanks, zware artillerie en gevechtshelicopters meer de verantwoordelijkheid van landen als Polen. Ik denk dat het bijna geheel afschaffen van deze eenheden ook heel wat geld opleverd.

Niet van dat halfslachtige gedoe. De beuk erin en helemaal opheffen die club van beroepsmoordenaars. (gij zult niet doden behalve als de generaal het zegt ?)

4- VOLKSGEZONDHEID

Grotendeels mee eens. Wat betreft cosmetische operaties zou ik toch de hele ernstige gevallen toch door het ziekenfonds willen laten vergoeden (brandwonden in gezicht, hazelip etc)

O.K. er zijn altijd wel uitzonderingen voor dat soort gevallen.

6- MIGRATIE
Op zich wel mee eens, er moet echter wel heel goed voor gewaakt worden dat het geen nazikamp of goelag-achtige taferelen worden.

Het wordt een normale behuizing en ze kunnen natuurlijk op ieder moment (op eigen kosten) terug.

8- ONDERWIJS
Waarom afschaffen van subsidies op kinderopvang?
Welke studierichtingen is geen behoefte aan?

Kinderopvang afschaffen omdat ik niet wil betalen omdat een ander dan kan gaan werken.
Wie heeft er behoefte aan KUNSTGESCHIEDENIS, RECREATIE, NIET-WESTERSE CULTUUR GESCHIEDENIS, MUZIEK ETC ETC ? Ik niet.

9- CULTUUR
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden, denk dat ik het er wel mee eens ben.

Iedereen moet natuurlijk zelf voor zijn eigen pretjes betalen.

10- JUSTITIE
Handel in en gebruik van alle drugs geheel vrij geven. Ook heroine, cocaine, xtc etc? Ik ben een regelmatige bezoeker van houseparties en moet eerlijk toegeven dat die illegale feestjes waar alles mag en de cokeplank in het rond gaat, het allerleukste zijn. Maar drugs als xtc, cocaine, lsd etc zijn gevaarlijk, vooral op lange termijn veroorzaken ze hersenbeschadiging. Wellicht kosten de mensen die dit in hun jeugd langdurig gebruiken, in de toekomst extra geld vanwege stijging van gevallen van schizofrenie, alzheimer. Maar misschien heb je toch wel gelijk omdat verbieden van drugs en alcohol in de praktijk vaak niet helpt. Amerika heeft het tevergeefs geprobeerd met de alcohol en in Singapore zijn duizenden mensen verslaafd aan drugs.

Leven is nu eenmaal gevaarlijk en je gaat er zelfs aan dood. Iedereen weet dat drugs slecht zijn maar dat moet je toch zelf weten ?

11- ENERGIE
Ik ben bang voor kernenergie vanwege radioactiviteit. Er zijn betere oplossingen. Zonnecellen vormen een zeer groot aandeel in de oplossing van het energievraagstuk.

Kernenergie is slechts een tijdelijke oplossing. Als de volstrekt ongevaarlijke kernfusie eenmaal onder de knie is, is het hele energie probleem opgelost. De eerste fusiecentrale wordt in de komende jaren gebouwd. Ondertussen is kernenergie de betere oplossing omdat het geen uitstoot van broeikasgassen geeft. Alle hobby achtige oplossingen als zonnecellen en windmolens (samen goed voor slechts 3 % van het huidige energie gebruik in Nederland) zullen altijd volstrekt onvoldoende zijn.

VERDER: DE PARTIJ is natuurlijk niet meer dan een opsomming van wat ideeen. Er zal nooit voldoende aanhang zijn om er een echte partij van te maken. Toch geloof ik dat uiteindelijk de meeste van mijn aanbevelingen doorgevoerd zullen worden, op grond van economische redenen. Maar dat maak ik niet meer mee.
JE ZIT IN EEN ZWARTE CEL ZONDER MUREN,
TEMIDDEN VAN EEN ONEINDIG MOERAS VAN ONBENUL EN ONBEGRIP, JE DOET WAT ER IN JE AGENDA STAAT, WACHT TOT JE DOOD GAAT EN HOOPT DAT HET DOOR DE BLIKSEM
GEBEURT.

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 06 dec 2003 19:37

Enigma schreef:Hello Devious, mij lukt het niet om die site te kunnen bekijken,ligt het aan mijn compu of....... :( Krijg wel tekst ed maar als ik op de links klik gebeurt er helemaal niets, heb ook zo een stomme pop-up in de hoek van Lycos

Als je Internet Explorer gebruikt moet het lukken, aan de linkerkant heb je dan een menu .

Als je een Netscape browser gebruikt zoals Netscape of Mozilla , dan staat het menu niet op de juiste plaats. Als je naar beneden scrolt krijg je vanzelf het menu te zien. Maar na klikken op het menu, verschijnt er geen tekst. Die advertentie verdwijnt vanzelf na een aantal seconden.

Ook met Opera werkt het niet goed.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Devious
Erelid
Contacteer:

Re: DE PARTIJ, oplossing voor alle wereldproblemen?

Bericht door Devious » 07 dec 2003 17:54

Frank schreef:Niet van dat halfslachtige gedoe. De beuk erin en helemaal opheffen die club van beroepsmoordenaars. (gij zult niet doden behalve als de generaal het zegt ?).
Ik begrijp wel wat je hier bedoeld, en neig hier zelf ook wel toe. Maar denk jij niet dat het soms nodig kan zijn jezelf te verdedigen? Het is hier in Europa 50 jaar goed gegaan, maar wat als er weer een oorlog uitbreekt. Moet de veroveraar dan maar met open armen worden ontvangen? Onze veiligheid is behoorlijk gewaarborgt en dat komt voornamelijk doordat de economieen van de Europese landen met elkaar verweven zijn. Veel mensen die kankeren op de Euro en de europese eenwording beseffen niet dat dit proces tot eenwording (wat in gang is gezet na WO II) juist de voornaamste reden is waarom we nog geen oorlog meer hebben gehad in Europa.
Deze eenwording heeft ook bepaalde consequenties. En dat is dat we ons steentje moeten bijdragen aan de defensie van Europa.

Het volk van de Maori's is in het verre verleden gesplitst. één stam ging wonen op een klein eiland. Er was genoeg voedsel voorhanden en geen andere stammen om mee in conflict te raken.
De andere stammen gingen naar een groot eiland (Nieuw Zeeland). Na vijfhonderdjaar was men op beide eilanden deze geschiedenis vergeten. Totdat een visser van het grote eiland bij toeval het kleine eiland ontdekte.
Een week later vertrok een vloot maorikrijgers vanuit het grote eiland naar het kleine eiland. De krijgers doodden alle mannen en namen vrouwen en kinderen mee als slaven.
De maori's op het kleine eiland zagen geen noodzaak meer om krijgskunst te beoefenen en wapens te maken, daardoor werden ze als lammetjes afgeslacht.
Wij in Nederland hebben het lang goed gehad en velen denken dat we geen beroepsmoordenaars meer nodig zijn. Ik wou dat het waar was.
6- MIGRATIE

Het wordt een normale behuizing en ze kunnen natuurlijk op ieder moment (op eigen kosten) terug.
Er wordt ze dan ook de mogelijkheid geboden om te sparen voor een eventuele terugkeer, neem ik aan. Als dit zo is dan ben ik er wel voor, denk ik.
Wie heeft er behoefte aan KUNSTGESCHIEDENIS, RECREATIE, NIET-WESTERSE CULTUUR GESCHIEDENIS, MUZIEK ETC ETC ? Ik niet.
Ik denk dat vanuit jouw standpunt gezien, 'nietwesterse cultuurgeschiedenis' juist heel belangrijk is.
Verplichte lessen in anti-islam onderwijs vanaf de kleuterschool t/m het voortgezet onderwijs. Dit las ik op de site van DE PARTIJ. Als er anti-Islam onderwijs moet worden gegeven, zullen er toch ook mensen moeten komen die verstand hebben van de Islam. Dus ook van de geschiedenis van de Islamitische cultuur. Maar ook van andere culturen die weer in conflict zijn geweest met islamitische culturen. Als je anti-islam onderwijs wil geven door mensen die er totaal geen verstand van hebben worden deze mensen niet serieus genomen. Ik zou trouwens een andere naam kiezen voor dit onderwijs, want ik vrees dat je wel een leger nodig hebt als je verplicht onderwijs in wilt voeren onder de noemer 'Anti-islam onderwijs'.

Kunstgeschiedenis is toch wel belangrijk. Heel veel maatschappelijke veranderingen zijn veroorzaakt door kunst en muziek. De renaissance is de voorbode geweest van de verlichting. Deze verandering van denken over kunst heeft het tijdperk van de verlichting mogelijk gemaakt.
Ik denk dat er op heel veel studierichtingen wel een bepaalde limiet kan worden gesteld. We hebben er niets aan dat busladingen afgestudeerden in de bijstand terechtkomen omdat ze geen werk kunnen vinden.
9- CULTUUR

Iedereen moet natuurlijk zelf voor zijn eigen pretjes betalen.

Ik ben alleen bang dat cultuur geheel gedomineerd gaat worden door Pepsicola, MTV en MacDonalds. Dat we op TV niets anders meer te zien krijgen dan soaps en Britney Spears, wat nu al het geval is bij de commerciele zenders.

10- JUSTITIE
Leven is nu eenmaal gevaarlijk en je gaat er zelfs aan dood. Iedereen weet dat drugs slecht zijn maar dat moet je toch zelf weten ?

Ja, in principe heb je wel gelijk. Al was het alleen maar omdat verbieden van populaire drugs vrijwel nooit helpt. Ik maak mij echter wel zorgen als in de toekomst een tekort is aan tehuizen voor mensen die leiden aan schizofrenie en dementie vanwege deze jeugdzonden. Wie gaat dat betalen?
Hmmm, opeens komt een oplossing in zicht. Accijnzen op drugs heffen. Op de gevaarlijke drugs meer. Met deze accijnzen betalen de drugsgebruikers zelf voor de verzorging die ze in de toekomst nodig zijn.
Goed idee?

VERDER: DE PARTIJ is natuurlijk niet meer dan een opsomming van wat ideeen. Er zal nooit voldoende aanhang zijn om er een echte partij van te maken. Toch geloof ik dat uiteindelijk de meeste van mijn aanbevelingen doorgevoerd zullen worden, op grond van economische redenen. Maar dat maak ik niet meer mee

DE PARTIJ heeft toch een keer meegedaan met verkiezingen of ben ik met een andere partij in de war die een soortgelijke naam had?

Groet Devious... 8)

Rebecca
Forum fan

Bericht door Rebecca » 07 dec 2003 19:32

Devious
Het volk van de Maori's is in het verre verleden gesplitst. één stam ging wonen op een klein eiland. Er was genoeg voedsel voorhanden en geen andere stammen om mee in conflict te raken.
De andere stammen gingen naar een groot eiland (Nieuw Zeeland). Na vijfhonderdjaar was men op beide eilanden deze geschiedenis vergeten. Totdat een visser van het grote eiland bij toeval het kleine eiland ontdekte.
Een week later vertrok een vloot maorikrijgers vanuit het grote eiland naar het kleine eiland. De krijgers doodden alle mannen en namen vrouwen en kinderen mee als slaven.
De maori's op het kleine eiland zagen geen noodzaak meer om krijgskunst te beoefenen en wapens te maken, daardoor werden ze als lammetjes afgeslacht.
Wij in Nederland hebben het lang goed gehad en velen denken dat we geen beroepsmoordenaars meer nodig zijn. Ik wou dat het waar was.
Wat is dat dan in de mens volgens jou dat we beroepsmoordenaars nodig hebben? Dat van de Maori's is natuurlijk al een tijd geleden. Als eenzelfde geval zich in deze eeuw zou voordoen, zal dit dan met dezelfde uitkomst zijn?
'je moet niet alles lezen wat je gelooft, en je moet niet alles geloven wat je leest...'

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 07 dec 2003 21:33

Rebecca schreef:
Wat is dat dan in de mens volgens jou dat we beroepsmoordenaars nodig hebben? Dat van de Maori's is natuurlijk al een tijd geleden. Als eenzelfde geval zich in deze eeuw zou voordoen, zal dit dan met dezelfde uitkomst zijn?
Niet alle mensen zijn tolerant zoals ons. Sommige mensen neigen snel naar geweld. Soms doordat hun dat geleerd is tijdens de opvoeding, en in sommige gevallen doordat de neofrontale cortex (gebied aan de voorkant van de hersenen) niet goed werkt.
Helaas is de mens nog niet zo veranderd. Dat van die maori's speelde zich ergens af in de 19e eeuw, en is dus nog niet zo lang geleden.

Als je de andere wang toekeert dan lopen de mensen over je heen.
Ook het 'oog om oog, tand om tand' principe werkt niet. Als men dat toepast dan raakt men terecht in een neerwaartse spiraal van wraakgevoelens, waardoor het geweld alleen maar toeneemt. kijk maar naar Israel en de palestijnen.
Gewoon jezelf verdedigen, en als je tegenstander op de grond ligt hou je op. Geef hem/haar dan geen trap na.

Scotfan
Geregelde verschijning

Bericht door Scotfan » 08 dec 2003 11:21

Even een paar reacties op:
VERKEER
- Het Ministerie van Verkeer en Waterstaat zal de volgende maatregelen nemen:

Openbaar vervoer weer terug in overheidshanden
Goed ding: sinds de privatisering is de kwaliteit van de NS en het busvervoer achteruit gegaan.
Versneld aanleggen van nieuwe wegen en verbreden van bestaande snelwegen
Wegen kun je niet sneller dan snel aanleggen. hahaha. Verbreden van bestaande wegen zou wel een optie kunnen zijn maar het zijn vaak de knooppunten die het probleem zijn. Ook de snelheidsverschillen tussen het vracht- en personenvervoer is groot. (20 tot 40? km/u) Dat zorgt voor het samen klonten van groepen van auto's en vrachtwagens. Ook een spreiding van de werktijden zou kunnen helpen.
Schrappen van mogelijkheid bezwaar procedures te starten tegen wegenbouw
Beroepsprocedures moeten blijven bestaan. Dat is een recht in een democratie. Het is vaak zo dat milieugroeperingen procedures gebruiken om alleen maar de start van een project te vertragen zodat het geld kost.
Aanleggen van carpoolstroken
Leuk, moeten ze ook gebruikt worden!!! Er wordt steeds minder 'gepoold' tegenwoordig.
Afschaffen van algemene maximumsnelheid op snelwegen
Eh, de ziekenhuizen kunnen het nú al niet aan. 120 km/u is hard zat!! De enige wat dit opleverd is dat je zeer gevaarlijke situaties gaat krijgen omdat de snelheidsverschillen dan echt de pan uit rijzen. Mijn wagen heeft een top van 150km/h, reken maar dat als ik met mijn wagen op de snelweg 135km/h ga rijden dat ik ingehaald wordt met 160/180 of zeker in gevallen 200 km/h. En denk es aan het vrachtverkeer en busvervoer (100 km/h) Verder is het zeker niet in de laatste plaars zeer schadelijk voor het millieu.
Aanleggen van een "buizenpost" systeem voor vracht containers
Het gaat financieel goed met Nederland! :roll:
- Een belangrijk project zal zijn de aanleg van een TRANSPORT KANAAL parallel aan de Maas van Maastricht tot Rotterdam. Dit kanaal zal voldoende breed en diep zijn om bij hoog water als extra afvoer te kunnen dienen waardoor de kostbare dijkverhogingen en de geplande overloop gebieden niet nodig zullen zijn.
Vooral dit stukje geeft bij mij aan dat "De Partij" gewoon niet nadenkt, maar gewoon LPF achtige kreten uitbraakt.

De dijkverhogingen zijn hoe dan ook nodig, om in de toekomst de toestroom van de grote hoeveelheden water te kunnen opvangen. Dit komt door juíst die kanaliseringen van de Rijn en de Maas. Doordat er in sommige delen van de Rijn en de Maas geen natuurlijke buffers en obstakels meer bevinden is de stroomsnelheid verhoogd waardoor sneller meer water door het stroomgebied kan vloeien.
Tevens zullen in dit kanaal (verhoogd) een snelweg, een magneettrein en een container transport systeem aangelegd worden. Zonodig zullen ook langs andere rivieren dergelijke kanalen aangelegd worden
.
En dit kost zeker niks. :?
Je hebt niets aan een container transportsysteem als het niet wordt aangesloten met een buitenlands traject. Heb je niet zo'n aansluiting dan moet je het weer opslaan en overzetten in Maastricht wat absoluut veel te duur is.

Scotfan
Geregelde verschijning

Bericht door Scotfan » 08 dec 2003 11:53

Een paar reacties op:
ONDERWIJS
- Met een begroting van EURO 20.000.000.000 per jaar is onderwijs een van de meest geld verslindende ministeries. Van dit bedrag is EURO 6.000.000.000 bestemd voor het basisonderwijs (+/- EURO 4.000 per leerling !), EURO 5.000.000.000 voor voortgezet onderwijs (+/- EURO 4.000 per leerling), EURO 2.500.000.000 voor beroepsonderwijs en volwasseneneducatie en EURO 6.000.000.000 voor hoger onderwijs en wetenschappelijk onderwijs (incl. studiefinanciering). Hierbij komt nog +/- EURO 2.000.000.000 van de diverse gemeente begrotingen.
- DE PARTIJ denkt deze kosten te kunnen verminderen door de volgende maatregelen:
Verlaging van de leerplichtige leeftijd tot 12 jaar.
Een mensenrecht wordt hier behandeld. Het universele recht op onderwijs. Een belangrijk gevolg van het verlagen van de leerplichtige leeftijd is dat veel ouders hun kinderen van school halen na de lagere school omdat de studie niet te betalen is. Ook andere redenen kunnen een oorzaak zijn (spijbelen/ religieuze redenen/ familie en/of relatie problemen) Gevolg is dat je veel ongeschoold personeel krijgt. Wat op den duur geld kost want er is dan veel minder Economisch en Produktief Intellect in Nederland. Waardoor bedrijven (vooral internationaal) uit Nederland wegtrekken.
b- Aantal studenten terugbrengen door per studierichting niet meer toe te laten dan een door de overheid vast te stellen aantal.
Een ieder heeft het recht op onderwijs in waar hij in onderwezen wil worden. Het is dan aan de scholen, en die kunnen het bepalen, om te bepalen hoeveel leerlingen het opneemt. Ze kunnen dan hun toelatingsregelementen aanpassen als de stroom te groot wordt.
c- Schrappen van iedere overheidsbemoeienis met overbodige studierichtingen zoals alles op het gebied van cultuur, kunst, sport, vrije tijd, theologie, journalistiek, etc.

Veel van deze termen zijn termen die van invloed zijn op de belevingssfeer van iemand in een democratische rechtstaat.
Als cultuur geen subsidie meer zou hebben dan zullen zeker: theatergroepen, orkesten (als het Noordelijk Filharmonisch Orkest) Opera/Operette verenigingen verdwijnen. Zij hebben een zeer belangrijke sociale en culturele functie. Evenals Sportverenigingen.

Journalistiek is een verhaal apart. De TV, Radio en de Kranten zorgen voor een kritische en analitische kijk op de Staten Generaal en alles wat daar onder staat.
Goed opgeleid journalistek zorgt voor een goed functionerende overheid en dus een democratische rechtstaat.
d- Verplichting tot terugbetaling van iedere beurs of subsidie genoten door studenten.
Dit zorgt voor een tweedeling in de samenleving. Alleen iemand die vanuit een goede financiele situatie komt is dan in staat een hogere opleiding te volgen.
Je krijgt dan een onder en een bovenklasse waardoor we teruggegooid worden naar de 19e eeuw.
e- Verhogen van college gelden tot kostendekkend niveau.
Zie boven
f- Beperking van het waanzinnig hoge aantal verschillende studieboeken door het invoeren van een standaard pakket (alleen al voor het voortgezet onderwijs zijn er nu bijna 5000 verschillende boeken !). Dit standaard pakket wordt door een staatsbedrijf geproduceerd en tegen kostprijs verkocht.
Het zou beter zijn om boeken uit te brengen die meerdere jaren meegaan.
Ik heb te vaak meegemaakt dat ik twee of meerdere jaren achtereen hetzelfde boek moest aanschaffen omdat er een paar wijzigingen instonden.
Veelal kopieeren scholen ook al de wijzigingen en voegen deze toe aan de oude boeken waardoor kosten bespaard worden.
En 5000 verschillende boeken? Laat es zien? ZO erg is het ook niet gesteld met de boekenmarkt

Frank
Contacteer:

Bericht door Frank » 08 dec 2003 21:48

Ja hoor, het is weer zover. De reacties gaan weer over allerlei onbenullige details.
Maximum snelheid, spijbelende kinderen, het belang van theatergroepen,, de denkbeeldige invloed van journalisten, de hoogte van de dijken, etc.
Ik ga hier maar liever niet in detail op in.
Het moet toch duidelijk zijn dat het DE PARTIJ in de eerste plaats gaat om het stoppen van de fatale bevolkingsexplosie die ons staat te wachten. Daartoe moet de gehele maatschappij omgegooid worden.
Om de benodigde gelden bijeen te brengen, moet op alle gebieden zeer drastisch bezuinigd worden.
De verzorgingsstaat zoals we die nu kennen, kan niet gehandhaaft blijven en ook voor de "democratie" (dictatuur van het proletariaat !) is geen plaats meer.
Het systeem van een verzorgingsstaat is op den duur niet te combineren met een kapitalistisch systeem (zoals nu in het westen wordt geprobeerd). De "captains of Industry" zullen er steeds weer in slagen de mensen (soms via de politiek)ervan te overtuigen dat hun producten "onmisbaar" zijn. Dat geldt niet alleen voor hamburgers, alcohol, mobiele telefoons, dvd spelers, wasmachines, pampers, autos, scooters, computers, breedbeeld tv, merkkleding, verre vakanties, digitale cameras, etc, etc, maar ook voor de volstrekt uit de hand lopende medische uitgaven. Al deze zaken (die ik voor het merendeel ook bezit), dragen niets bij aan het geluk van de mens. Een eenvoudig boertje in India kan net zo gelukkig zijn als een westerling die alles heeft. Maar wel leiden al deze producten tot een enorme verspilling en (zeker wat betreft de medische kosten) tot een ongekende stijging van de staats uitgaven. Het staat voor mij vast dat (net zo als al zoveel systemen in het verleden) ook het huidige westerse systeem vervangen zal worden door iets anders.
Dit kan echter alleen als ook de democratie afgeschaft wordt want dat systeem is volledig gebaseerd op het ikke, ikke, ikke principe.

Nog even dit: Het Centraal Boekhuis in Culemborg levert 15.000 verschillende studieboeken en een gemiddelde, regionale, schoolboekhandel heeft zo'n 4.500 titels in zijn bestand.
JE ZIT IN EEN ZWARTE CEL ZONDER MUREN,
TEMIDDEN VAN EEN ONEINDIG MOERAS VAN ONBENUL EN ONBEGRIP, JE DOET WAT ER IN JE AGENDA STAAT, WACHT TOT JE DOOD GAAT EN HOOPT DAT HET DOOR DE BLIKSEM
GEBEURT.

Scotfan
Geregelde verschijning

Bericht door Scotfan » 08 dec 2003 23:26

Ja hoor, het is weer zover. De reacties gaan weer over allerlei onbenullige details.
Onbenullige details....
Maximum snelheid, spijbelende kinderen, het belang van theatergroepen,, de denkbeeldige invloed van journalisten, de hoogte van de dijken, etc.
Ik heb niet het idee dat je mijn antwoorden echt weerlegt, probeer het eens. Vind jij dat het veiliger wordt als er een onbeperkte snelheid mogelijk is op een snelweg. Nou, ik kan je vertellen dan wordt het geen snelweg maar snel dood. En de denkbeeldige invloed van de pers. Hoe kom jij aan de informatie van een explosieve bevolkingsgroei. Hoe weten we af van Vietnam, van de oorlogen en hongersnoden. Van de idiote regimes van Pinochet, Castro, Hoessein? Via de pers. Of alle parlementaire enquetes.
Ik ga hier maar liever niet in detail op in.
Probeer het eens. :D
Het moet toch duidelijk zijn dat het DE PARTIJ in de eerste plaats gaat om het stoppen van de fatale bevolkingsexplosie die ons staat te wachten. Daartoe moet de gehele maatschappij omgegooid worden.
Dat is me niet geheel duidelijk nee. Omdat in Afrika er een bevolkingsexplosie staat te wachten, moet in Europa gehele maatschappij omgegooid worden. Dáár moet iets veranderen. Ik ben het wel eens dat de Westerse markten veel meer open moet staan voor producten vanuit die landen.
Om de benodigde gelden bijeen te brengen, moet op alle gebieden zeer drastisch bezuinigd worden.
Door een extra kanaal te graven met een nodeloze container transport systeem. Ja, dát bespaart geld.
De verzorgingsstaat zoals we die nu kennen, kan niet gehandhaaft blijven en ook voor de "democratie" (dictatuur van het proletariaat !) is geen plaats meer.
Onzin, wij kiezen met zijn allen de volksvertegenwoordiging. Dus wij zijn zelf verantwoordelijk voor onze regering. Wat wil je dan? En wel degelijk kan een verzorgingsstaat gehandhaaft worden.
Het is echter van belang dat de lasten evenredig verdeeld wordt. Zoals de linkse partijen voorstellen als de SP en Groenlinks.
Al deze zaken (die ik voor het merendeel ook bezit), dragen niets bij aan het geluk van de mens.
Waarom koop je het dan?
Een eenvoudig boertje in India kan net zo gelukkig zijn als een westerling die alles heeft.
Tuurlijk, geluk is een relatief begrip.
Maar wel leiden al deze producten tot een enorme verspilling en (zeker wat betreft de medische. Het systeem van een verzorgingsstaat is op den duur niet te combineren met een kapitalistisch systeem (zoals nu in het westen wordt geprobeerd).
Wel als de lasten evenredig verdeeld worden.
De "captains of Industry" zullen er steeds weer in slagen de mensen (soms via de politiek)ervan te overtuigen dat hun producten "onmisbaar" zijn.
Tuurlijk, anders wordt het produkt niet verkocht. Gaat het bedrijf op de fles en hebben we weer nieuwe werklozen erbij.
Dat geldt niet alleen voor hamburgers, (lekker alcohol, WHISKY!! :lol: mobiele telefoons, dvd spelers, wasmachines, pampers, autos, scooters, computers, breedbeeld tv, merkkleding, verre vakanties, digitale cameras, etc, etc, maar ook voor de volstrekt uit de hand lopende medische uitgavenkosten tot een ongekende stijging van de staats uitgaven. Het staat voor mij vast dat (net zo als al zoveel systemen in het verleden) ook het huidige westerse systeem vervangen zal worden door iets anders.
Heb jij ideën
Dit kan echter alleen als ook de democratie afgeschaft wordt want dat systeem is volledig gebaseerd op het ikke, ikke, ikke principe.

Noem es een meer solidair systeem!
Wie moet dan de regering vormen, jij? Liever niet !!
Nog even dit: Het Centraal Boekhuis in Culemborg levert 15.000 verschillende studieboeken en een gemiddelde, regionale, schoolboekhandel heeft zo'n 4.500 titels in zijn bestand.
Beter, dan is er toch nog werk in de Grafische industrie.

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 10 dec 2003 21:37

Frank schreef: Ja hoor, het is weer zover. De reacties gaan weer over allerlei onbenullige details.
Deze "onbenullige details "worden toch ook in je "partijprogramma" naar voren gebracht.
Frank schreef: Het moet toch duidelijk zijn dat het DE PARTIJ in de eerste plaats gaat om het stoppen van de fatale bevolkingsexplosie die ons staat te wachten. Daartoe moet de gehele maatschappij omgegooid worden.
Die bevolkingsexplosie hebben we toch al achter de rug?
Frank schreef: De verzorgingsstaat zoals we die nu kennen, kan niet gehandhaaft blijven en ook voor de "democratie" (dictatuur van het proletariaat !) is geen plaats meer.
Geen verzorgingsstaat meer, dus elk zorgt voor zichzelf en god voor ons allen?
Wat zou er dan in de plaats moeten komen voor de democratie? Een dictatuur? Maar als ik jou goed begrijp zal dat geen dictatuur moeten worden op basis van een godsdienst. Welke basis zou het dan wel moeten hebben? Het communisme heeft gefaald, en het fascisme is ook niet alles, heb jij enig idee wat het dan zou moeten zijn?
Frank schreef: Het systeem van een verzorgingsstaat is op den duur niet te combineren met een kapitalistisch systeem (zoals nu in het westen wordt geprobeerd). De "captains of Industry" zullen er steeds weer in slagen de mensen (soms via de politiek)ervan te overtuigen dat hun producten "onmisbaar" zijn. Dat geldt niet alleen voor hamburgers, alcohol, mobiele telefoons, dvd spelers, wasmachines, pampers, autos, scooters, computers, breedbeeld tv, merkkleding, verre vakanties, digitale cameras, etc, etc, maar ook voor de volstrekt uit de hand lopende medische uitgaven. Al deze zaken (die ik voor het merendeel ook bezit), dragen niets bij aan het geluk van de mens. Een eenvoudig boertje in India kan net zo gelukkig zijn als een westerling die alles heeft.
Geluk is betrekkelijk, maar al deze dingen ,die misschien niet onmisbaar zijn, kunnen toch wel een positieve uitwerking hebben. Je zegt het zelf al, je hebt ze zelf en dat zegt veel.
Frank schreef: Maar wel leiden al deze producten tot een enorme verspilling en (zeker wat betreft de medische kosten) tot een ongekende stijging van de staats uitgaven. Het staat voor mij vast dat (net zo als al zoveel systemen in het verleden) ook het huidige westerse systeem vervangen zal word en door iets anders.
Ken jij een systeem wat niet op dit principe is gebaseerd? Iedereen denkt toch het eerst aan zichzelf en daarna pas aan een ander en daar is niks mis mee. Maar het moet niet zo zijn dat men alleen maar aan zichzelf denkt, het zijn jiust de dictators in deze wereld die alleen maar aan zichzelf denken en het volk kan barsten.
Het socialisme is ook gebaseerd op egoisme, ik heb veel gewerkt met rasechte socialisten en juist deze mensen praatten het meeste over geld, als er iemand was die meer verdiende was het hek van de dam.
Frank schreef: Nog even dit: Het Centraal Boekhuis in Culemborg levert 15.000 verschillende studieboeken en een gemiddelde, regionale, schoolboekhandel heeft zo'n 4.500 titels in zijn bestand.
In dictaturen zal men er voor zorgen, dat mensen alleen boeken te lezen krijgen die het regiem goedkeurt, want het is belangrijk voor de heersers het volk dom te houden. Die kant moeten we in ieder geval niet op. In elk systeem zullen er misstanden bestaan en we moeten met z'n allen strijden tegen de misstanden in onze maatschappij, maar om nu gelijk maar alles af te schaffen gaat me toch wel iets te ver. Vergelijk onze westerse cultuur maar met andere systemen, dan zul je tot de conclusie komen dat de onze mensvriendelijker is dan veel anderen.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

Scotfan
Geregelde verschijning

Bericht door Scotfan » 10 dec 2003 23:07

-
ISLAM BESTRIJDING
- De geschiedenis van het christendom is vol van de meest walgelijke zaken die uit naam van het geloof zijn begaan: heksenverbranding, inquisitie, kruistochten, etc. Maar gelukkig is de invloed van het christendom nu eindelijk terug gebracht tot wat onnozele maar onschuldige handelingen waar maar weinig mensen last van hebben. Blijkbaar heeft een godsdienst een jaar of 2000 nodig om uit te razen. Geloofsrichtingen die ouder zijn dan het christendom zoals Budisme, Taoisme en Hindoeisme hebben reeds lang een vredelievend karakter.
De islam bestaat pas sinds het jaar 620, loopt qua ontwikkeling dus 600 jaar achter op het christendom en heeft nog een lange weg te gaan voor het ook tot de onschuldige geloofsrichtingen gerekend kan worden. Tot dat moment zullen er nog vele walgelijke handelingen uit naam van de islam begaan worden. De islam is dus zonder meer een achterlopende godsdienst met vele gebruiken en verplichtingen die in een moderne maatschappij niet thuishoren zoals o.a.:
Hoe lang bestaat de Partij? Nou, in ieder geval loopt het zo'n 1400 jaar achter op de Islam. In de naam van het "Christendom" worden nog stééds mensen vervolgd, bespot, gediscrimineerd. Zogenaamd in de naam van de "vrije wereld.
de verplichting tot het dragen van bepaalde kledingstukken
Ja, én dat is hun keuze en daar zijn ze vrij in.
de verplichting 5 x per dag met je gezicht naar Mekka op de grond te gaan liggen
Heb jij daar last van?
de verplichting 1 maal in je leven naar Mekka te reizen om daar om een zwarte steen te lopen
Het is zo jammer dat een politieke partij zich verlaagd in uitspraken die ook de Facisten en Nazi's in de dertiger jaren deden.
Wat me gigantisch stoort is de intolerantie van de partij t.o.v. de Islam. In de Islam zijn idd. fundametalistische stromingen, maar die heb je ook in het christendom, Hindoeisme, en jodendom.
de verplichting om dieren die je wilt eten te doden zonder verdoving
Wij geven elk dier een lief spuitje. :roll:
de ondergeschikte rol van de vrouw
En hoe denken "wij"over de vrouw? Kijk je wel eens TMF en MTV? Loop eens een kiosk binnen en kijk maar eens naar, meestal, de bovenste rekken.
de besnijdenis van vrouwen
Idd, erg jammer en dit zou niet moeten gebeuren.
de stelling dat je in de hemel komt als je sterft bij het doden van christenen en joden
Vind je dat vreemd als sinds de Kruistochten de Islamieten constant in oorlog zijn geweest met christenen en joden.
de barbaarse straffen als het afhakken van ledematen en steniging.
In de V.S. kunnen minderjarigen de doodstraf krijgen. En de manier waarop de ter dood veroordeelde gevangen ter dood worden gebracht is ook niet altijd menselijk.
- Een "multiculturele samenleving" klinkt leuk, maar voor dit soort achterlijke gebruiken is in onze westerse samenleving geen plaats.
Toch vind je dat de westerse samenleving totaal moet worden omgegooid. Onze westerse samenleving heeft eerst de gehele wereld, leeggeplunderd, geevangeliseerd, culturen vernietigd en/of uitgedund. Zo netjes is onze cultuur ook niet.

DE PARTIJ is dan ook van mening dat de islam met alle mogelijke middelen bestreden dient te worden en zal daartoe de volgende maatregelen nemen:
Verplichte lessen in anti-islam onderwijs vanaf de kleuterschool t/m het voortgezet onderwijs.
Alle islamitische scholen sluiten.
Verbod op het bouwen van moskeeën.
Verbod op ritueel slachten (ook voor joden) en zware straffen op illegaal slachten.
Afbreken van alle kontakten met landen waar de islamitische wetgeving van kracht is.
Afschaffen van iedere subsidie aan islamitische bewegingen of verenigingen.
Laat ik maar een antwoord hier op geven, een partij die dit uitbraakt gooit zich zelf op een hoop met al die andere facistische groeperingen. En ik wens daar ook geen woord verder aan vuil te maken. :evil:

Plaats reactie