De EU is een goede zaak.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Plaats reactie

De EU is een goede zaak.

Ja.
4
100%
Nee.
0
Geen stemmen
Kweetniet.
0
Geen stemmen
Kan me niet schelen.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 4

Devious
Erelid
Contacteer:

De EU is een goede zaak.

Bericht door Devious » 11 feb 2005 01:12

Naar aanleiding van een posting in het topic over democratie.
Ik vind de Europese eenwording over het geheel gezien een goede zaak. Al valt er genoeg op aan te merken, het is wel heel belangrijk.
Waar ik mijn bedenkingen heb bij 'Power to the people' is bijvoorbeeld als het gaat om een verenigd Europa. Wie wel eens naar Standpunt.nl luistert, hoort de meningen van de mensen op de straat. Het blijkt dat de mensen van de straat geen enkel historisch besef hebben. Iedereen zit te kankeren (sorry voor dit woord, ik kon er geen betere voor vinden) op Europa, maar weinigen beseffen hoe belangrijk Europa is geweest voor de vrede tussen Europese landen. Na de tweede wereldoorlog hebben de Europese landen besloten om economisch zo afhankelijk van elkaar te worden, dat niemand het meer in zijn hoofd zou halen om een oorlog te beginnen. En de strategie heeft gewerkt. meer dan 50 jaar leven we inmiddels in vrede met elkaar. Uniek als we dit vergelijken met vroegere tijden.
Als de regeringen zouden luisteren naar al die zeikerds dan hadden we geen verenigd Europa, zat iedereen op zijn eigen kluitje, en dan zaten we met dezelfde ellende als in het begin van de vorige eeuw. Democratie is leuk, maar gelukkig houden politici vaak hun poot stijf.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 13 feb 2005 16:12

Dat zal nog blijken, maar angezien Nederland zichzelf toch al helemaal kwijt is, zal een europees parlement en een europese grondwet(ondanks dat ike er nog niet veel voor voel) wel het beste zijn.

Plaats reactie